A 26 spre porturile poloneze

Desi nu exista o declaratie oficiala in acest sens presa poloneza considera ca in acest moment Saab Kockums cu submarinul A 26 ar fi favorita, in cursa pentru contractul in valoare de 2,6 miliarde de dolari pentru trei submarine.

Polonezii au in acest moment in dotare patru submarine, un Kilo (similar cu al nostru) si trei Kobben cumparate second hand din Norvegia dar care vor fi retrase din serviciu in 2021.

ngs-main

Speculatiile presei poloneze au la baza supozitii si zvonuri (educate, daca vreti 🙂 ), astfel DCNS cu Scorpene-class nu mai este luat in considerare dupa paruiala dintre Varsovia si Airbus, ba ca lucrurile sa fie clare, francezii au retras  si invitatia, pentru oficialii polonezi, la expozitia EURONAVAL de anul acesta.

Asadar DCNS out!

In cursa ar mai fi nemtii de la ThyssenKrupp Marine Systems cu submarinele din clasa HDW (probabil U 212A), doar ca nici astia nu sunt vazuti ca mari favoriti, ba dimpotriva ar avea sanse foarte mici, in ciuda colaborarii foarte bune dintre marinele militare ale celor doua tari.

Cert este ca francezilor le-au cazut si elicopterele, li s-au scufundat si submarinele…

GeorgeGMT

21 de comentarii:

  1. polonezii si franzezii sunt la un pas de spurcatul in public,pusul poalelor in cap incluse.

    • Polonezi au vana nu ca noi

      • ook polacii, tot respectful si admiratia pt ceea ce fac ca sa aiba o armata bine dotata tehnic, nu au vrut Airbus Helicopters si DCNS Sorpene, dar nu at fi bune produsele francezilor pt noi avand in vedere traditiile noastre de colaborare cu hexagonalii (bine daca te uiti mai bine la harta Frantei e cam octogonala)? si in afara de cele 2 produse nu ne at sta rau macar 24 Dassault Rafale, AMX-56 Leclerc, VBCI, normal cumparate cu off-set si poate macar asamblate in Romania!

    • azi e Ziua Armatei Romane..LA MULTI ANI..

  2. Bune at fi si pentru noi macar doua dar se pare ca arma submarin nu mai intra in vederile mai marilor armatei .
    Si pentru ca tot veni vorba La multi ani Armatei Romane cu mai multe impliniri si mai mult curaj in a cere ce li se cuvine si aici ma refer la dotare bineinteles . Mai mult curaj si persrverenta in a pune presiune pe clasa politica pentru dotarea Armatei la nivel de an 2016 .

    • pe 1 aprilie este o sarbatoare mai mare,ziua contribuabilului?

    • cica azi se prezinta si noua uniforma..oau,astia chiar lucreza.

    • Pentru noi ar trebui 3 A-26 asa ca sa aratam ca suntem oameni seriosi: 1 de antrenament, 1 in patrulare permanenta i M.Neagra,1 rezerva , cu rotatie la minim21 zile ca asa e durata max. de imersiune. Cel mai corect ar fi 6 bucati asa de paritate cu ursul.Nu stiu subharpoon merge lansat prin tuburile lanstorpila la A-26…
      Cica si damenul ar fi interesat ptr. Marina olandeza.Iar la Galati avem Damen, avem si Rechinul facut in WW2.
      O idee ptr. subscriptie publica : 3 A-26 de la buget cu offseturi etc + 3 A-26 cumparate direct prin subscriptie publica.Ar veni 130-150 euroi de roman.Daca se face in 2-3 ani achizitia e cam cat lasam la spalat masinile intr-un an.Cuminte

  3. este interesant ca nu cu mult timp in urma se vorbea de dotarea cu submarine norvegiene noi – urmasul clasei ULA, presupuse a intra in dotare dupa 2020,
    probabil necesitatea dotarii cu suburi noi este mai stringenta in acest moment in dauna amanarii dotarii in viitor cu submarine mai profesionale,

    la mintea mea, A 26 nu este bun pt. simplul motiv ca nu are pump jet,
    preferabil ar fi un model dedicat noua si MN cum au israelienii,
    respectiv un type 212 mai lung (cel putin la lungimea kilo) cu pump jet,
    sau un shortfin barracuda cu vreo 10 m mai scurt,

    toate astea-s pana la urma visuri,
    atata timp cat conducerea armatei este incapabila si nu isi doreste sa faca ceva in sensu dotarii cu aceasta arma.

  4. 3 bucati A 26 comandate la foc rapid pentru noi

    • A26 nu sunt cele mai bune suburi
      iar noi avem nevoie de varfuri pt. aceasta arma

      Daca îmi amintesc bine, cu putin timp în urma, publicu suedez vedeau submarine rusesti intr-o veselie in apele teritoriale suedeze iar armata pornise la cautare cu toate mijloacele suburi, nave si avioane = rezultatu armatei suedeze a fost 0

      Noi avem nevoie de varfuri, pt. ca altfel nu are rost ca risti degeaba viata unor marinari si nu in ultimu rand niste bani pe care oricum trebuie sa ii luam de la sanatate, invatamant, infrastructură, etc.

      La mintea mea cele mai bune ar fi ceva nucleare sh virginia dar sansele sunt minus 1, s-a mai vorbit pe aici de ce
      Din start suburile trebuie sa fie mai dilentioase decat proiectu kalina sa aibă senzori si capacități extinse de lupta
      Pump jetu e musai
      Si daca am integra senzori si arme US cum au facut australienii nu ar fi foarte rău

      Se spune ca proiectu reactoarelor nucleare folosite de frantuji la submarine au la baza un proiect american
      Cred ca putem si noi încerca sa colaborăm pt. pump jet cu US
      Apoi, plecând de la kilo si ceva ajutor sa construim noi propriile suburi

  5. oricum submarinele franceze nu erau probabil în fruntea listei pentru că polonezii au nevoie de submarine făcute pentru Marea Baltică în principal, așa că submarinul suedez era clar favorit de la început (ca și altceva construit cu vecinii din zonă pentru condițiile de acolo, mai puțin rușii, din motive evidente)
    speculațiile astea sunt destul de forțate

  6. De cate ori apare pe site cate au articol despre polonezi, stiu sigur ca o sa ma oftic tare mult citindu-l. Nici de data asta nu am facut exceptie! 🙁

  7. Submarinele franceze Scorpene nu vor mai fi cumparate de nimeni dupa scandalul scurgerilor de informatii de la DCNS.Francezii sa-si intareasca securitatea si apoi sa se planga.

  8. Articolul asta e o buna ocazie sa -I zic La Multi Ani ! armatei de ziua ei …si sa sper si la un Mare Viitor cu din ce in ce mai putina ironie

    Ce fain ar fi sunat titlul asta cacum in loc de porturile polonejilor ar fi fost macar un iz de ”maybe ” catre porturile romanesti …

    La urma urmei 2,6 miliarde e doar 1sfert ! din ce s-a praduit pe 30 km de autostrada la noi desi toti se plang ca cica n-au bani de inzestrari …

  9. Nu ca n-ar fi inovativ A-26 dar as prefera un Gotland upgradat (partea de AIP, periscoape optronice, un port pentru scafandri situat clasic, deasupra).
    La A-26, din dorinta prea mare de inovare, cred ca o iau pe camp.
    Au pus compartimentul de comanda imediat dupa cel al torpilelor. In caz de kaboom primul ras din schema e tocmai compartimentul de comanda. Nu-i bai, in caz de kaboom submarinul o mierleste oricum dar sa ramai din prima fara compartiment de comanda mi se pare cam stupid.
    Portul de operare a scafandrilor/dronelor asezat in prova, numai bun sa fie afectat la o ciocnire frontala. In plus, operarea scafandrilor de lupta si dronelor se face trecand tot printre torpile. Tot in caz de kaboom la torpile, pierzi principala cale de evacuare a personalului.

  10. În caz ca cjnparastia prin 2020 vreo două suburi noi si chele ce vor putea făce Delfinul ?? Ar putea sa il vinda cuiva ?? Daca nu au bani si tehnologii sa il reabiliteze măcar sa il vinda la un preț rezonabil . La fel as face si cu Migurile 29 si cu alte table care nu merită de băgat banii la cat de vechi sunt si care se găsesc în număr prea mic.

  11. @Igor , la stat, in armata tot ca la stat se lucreaza, lucrurile niciodata nu sunt simple, ci ca intr-o feuda, cel ”mare” dicteaza, ori un sef prost sau ofiter tampit. acelasi lucru.
    Daca nu vine ceva directive de la centru, totul e ”perfect”, adica nu ” ne intereseaza”, idem cu Tarom-ul, Regiile autonome de autostrazi, CFR-ul, s.a.m.d.
    Acolo nu se gandeste prea mult, luand exemplu firmelor private, unde angajatul mai are ceva loc de miscare cu prorpia initiative si decizie.

    Deci tot sistemul e putred cu supraaglomerare de angajati, pusi pe salarii umflate si adusi pe pile.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *