Administratia Federala a Aviatiei din SUA aproba intoarcerea la activitati de zbor a elicopterelor H225

cdph-2704-012

Airbus Helicopters salută decizia Administrației Federale a Aviației din SUA de a autoriza reluarea operațiunilor de zbor pentru elicopterele H225, pe care o consideră o măsură importantă în vederea reabilitării acestui tip de aeronavă.

Aceeași decizie a fost luată, pe 7 octombrie 2016, de către Agenția Europeană pentru Securitate în Aviație.

Airbus Helicopters si-a vazut urgentat cererea de intoarcere in serviciu de zbor a familiei Super-Puma prin acordarea aprobarii de zbor de catre US Federal Aviation Administration (FAA). Prin cai alternative de notificare a incadrarii (AMOC), FAA a adoptat un numar de masuri continute intr-o directiva urgenta a capacitatii de a zbura (EAD) emisa de autoritatile de reglementare europene la inceput de octombrie, cu scopul de a detecta semnele de avertisment a unei defectiuni iminente a cutiei principale de transmisie.

Anchetatorii norvegieni au acuzat dezintegrarea celui de-al doilea etaj al sistemului de transmisie in modulul epicicloidal in cazul prabusirii fatale din 29 aprilie a unui H225 pe coasta de vest a tarii, ins anu au reusit sa identifice inca o cauza exacta a problemei.

Agentia Europeana de Siguranta Zborului a consemnat la sol flota de elicoptere H225s si AS332 L2 ca urmare a actualizarii reultatelor anchetei in luna iunie, insa a ridicat restrictia de zbor in data de 7 octombrie, odata cu adoptarea masurilor de siguranta cerute. Acestea includ  inlocuirea unui anumit tip al celui de-al doilea etaj al cutiei de transmisie, inlocuirea componentei identice daca a fost implicata intr-un eveniment neobisnuit cum ar fi fulger sau atingerea unei anumite durate de exploatare si inspectia filtrelor de ulei si a detectoarelo cu chip magnetic dupa fiecare 10 ore de zbor.

“Vom completa toate acestea cu o directiva de capacitate de zbor, dar AMOC deja furnizeaza aprobarea de a realiza ceea ce trebuie facut”, afirma FAA.

Desi autorizatia acopera doar 5 elicoptere din registrul aerian American, Airbus Helicopters vede aceasta permisiune ca un pas important in reabilitarea acestui model.

Totusi interdictia ramane in vigoare in Norvegia si Marea Britanie si inca mai este munca de depus pentru a ii convinge pe utilizatorii de Super-Puma de eficacitatea masurilor suplimentare de siguranta.

Intre timp, compania petroliera norvegiana Statoil a confirmat ca nu va mai transporta angajatii in H225 sau AS332 L2 pentru schimbarea echipelor sau operatiuni de cautare salvare, apeland in loc la Sikorsky S-92 la contractele cu operatorii CHC Helicopter si Bristow.

“Nu avem planuri sa incepem din nou zborul cu H225, chiar daca va fi o decizie de ridicare a interdictiei de zbor de catre autoritatile norvegiene”, afirma compania.

Asta desi Statoil detin o pereche de AS332 L1 pentru operatiuni SAR, modelul nefiind sub restrictia de zbor. La fel si cei de la CHC Helicopter, care operau H225 cazut in aprilie, trebuie convinsi apoi sa repuna in serviciu modelul respectiv. Desi a renuntat la majoritatea Super-Puma prin capitolul11 al planului de restructurare, compania mai are in inventar o flota de 6 modele H225 si 16 AS332L/L1/L2, potrivit ultimului raport financiar trimestrial de la sfarsit de octombrie. Acestia au declarat:

“Cu toate ca EAD permit reintoarcerea in serviciu commercial, exista inca probleme tehnice pentru care CHC cere mai multe detalii in a documenta cerintele de securitate in cazul oricarei reintoarceri in serviciu.”

CHC nu au oferit mai multe detalii dar au indicat intr-un recent anunt de contract  istoricul de siguranta si disponibilitate al modelului S-92 al Sikorsky.

Sursa: Airbus

Un comentariu:

  1. Alea de la Brașov or să fie echipate cu cutie de Logan PH 1 … 😛

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *