Airbus face pasul spre China

Airbus Helicopters continuă extinderea la nivel global și întărirea parteneriatului strategic cu China prin construirea unei linii finale de asamblare (FAL) pentru elicopterele H135, prima de acest tip din China nu doar pentru Airbus Helicopters ci și pentru industria occidentală a elicopterelor.

Linia de asamblare va funcționa la Qingdao, provincia Shandong, în estul Chinei iar construcția urmează să fie gata în 2018. Potrivit înțelegerii-cadru semnate în iunie 2016, în următorii zece ani vor fi asamblate 100 de elicoptere H135, primul urmând să iasă de pe linia de asamblare de la Qingdao la jumătatea anului 2019. FAL va avea o capacitate anuală de 18 elicoptere H135, care va putea fi extinsă ulterior.

„Este un moment remarcabil al prezenței globale a Airbus Helicopters, care confirmă angajamentul nostru privind extinderea cooperării noastre cu China, țară a cărei industrie aviatică se află în plină dezvoltare”, a spus Guillaume Faury, CEO Airbus Helicopters. „Avem încredere că acest proiect se va concretiza într-o soluție win-win care va satisface cerințele consumatorilor locali și va sprijini dezvoltarea de servicii aeriene esențiale populației Chinei.”

Noua fabrică, amplasată în Centrul regional de dezvoltare industrială Hi-Tech Jimo, va fi operată în comun de către Airbus Helicopters și Qingdao United General Aviation Company Limited ((UGAC),  un joint venture între China Aviation Supplies Holding (CAS) și Qingdao United General Aviation Industrial Development Company Limited (UGA).

Uzina Airbus in Germania

Airbus Helicopters deține un  procent majoritar, de 51%, potrivit contractului semnat în aprilie 2017.

“Linia finală de asamblare pentru H135 este un alt exemplu puternic al cooperării chino-europene și va juca un rol important în dezvoltarea industriei aviatice din China. Credem în acest parteneriat și așteptăm cu nerăbdare să fim martori la decolarea primului elicopter Airbus asamblat în China”, a spus Li Hai, președintele China Aviation Supplies Holding.

H135 este unul dintre cele mai populare elicoptere ușoare, bi-motoare, din China, folosit în special pentru servicii medicale de urgență (HEMS), de căutare și salvare, pentru aplicarea legii, de pompieri, precum și pentru activități turistice. În prezent, la nivel mondial operează peste 1200 de elicoptere din familia H135, însumând peste 4 milioane de ore de zbor.

Pentru prima dată în 2016 China a devenit cea mai mare piață civilă pentru Airbus Helicopters, după volumul comenzilor anuale. În următorii 20 de ani, compania estimează comenzi de 600 de elicoptere ușoare, bi-motoare, pe fondul dezvoltării rapide a serviciilor medicale de urgență, a serviciilor publice și a industriei eoliene offshore din China.

Sursa: Airbus

20 de comentarii:

  1. pai cine altii?!…europenii si /sau rusnacii,yankeii nu cred ca au vreun plan pe acolo.

  2. Salut. Nu are legatura cu articolu, ieri guvernu moldovean a trimes in concediu, ma scuzati, expulzat 5 gusteri kghebisti,cred ca dodon e foarte furios.

    • Si pe Dodon cand îi da viza de persoana non grata in Moldova

      • Dodonu e foarte furios pe guvern.

        • Mihail Mihailovici

          poate si din cauza Dodonului poate si ca ratiunea a invins astazi am luat o decizie foarte importanta …..o mica contributie ati avut si voi …. dar foarte mica …. nu va impaunati ….

          in Rusia de azi indiferent cine ar veni sa ii ajute pe rusi – adica poporul rus – s-ar lovi de imensa mafie de imbuibati …… iar asta eu nu o ACCEPT ….

          nici la ei nici la noi …..asa ca …… matter closed ….

  3. Poate au mai mult succes decat la noi . Aici Airbus inca asteapta comenzi sa inceapa productia , comenzi care se pare ca sunt puse in standby . De fapt la noi este all quiet . Am ajuns la jumatatea anului si onor MAPN nu a cheltuit niciun ban din mult trambitatii 2% pentru Aparare decat pe salarii si solde . Nu se mai aude nimic de programele despre TBT , F16 , Patriot a disparut in ceata iar cele 4 corvete au disparut din meniu . Parca Parlamentul aprobase inceperea unor programe…..

    • MAPN vrea sa cumpere elicoptere dar nu de pe planseta , exact ca romani care cumpara vise de case. Una e planseta si alta e in realitate. De ce Airbus nu produce elicoptere odata la Ghimbav

      • RoccoSuasito

        Pai ca sa produci pentru cineva trebuie sa primesti comanda. Nu poti sa produci elicoptere si le aliniezi in curte si vine MApN-ul si zice: da le iau pe astea doua.

        • Ba chiar așa ar trebui. Airbus a deschis o fabrică numai pentru a onora o ipotetică comandă din partea statului român? Nu vi se pare anormal?

  4. Îmi lasă impresia că doar încearcă marea cu degetul. Vor produce un elicopter simplut, să nu aibă aia ce fura, în ritm de unul pe luna şi ar putea creşte la 1,5 pe luna.
    Mai mult îşi marchează prezenţa decât fac o investiţie serioasă.

  5. RoccoSuasito

    Stai ca peste doua zile vine iunie. Ziceau stimabilii ca in iunie vedem ce si cum. Cel mai probabil o sa zica ca vedem la toamna si tot asa.

    • RoccoSuasito

      Raspunsul era pentru John Doe.

      • Iunia are 30 de zile, eu unul nu as spera la primele in niciun caz. Abia pe la mijlocul lui iulie or sa anunte ca nu se mai agita nimeni inainte de vacanta, ca nu e cazul, asa ca totul ramane pentru la toamna, apoi vine frigul si lasa totul pentru la anul….si la multi ani! 🙂

        • La rectifcarea bugetara, banii de la MapN se vor redistribui catre Prot. Sociala. La fel, tov. comandanti de unitati vor raporta cu mandrie ca s-au facut economii la apa calda, motorina si curent si vor varsa banii inapoi la bujet. Asa au primit ordin sau e o inertie din perioada trecuta, actuala si viitoare?

      • @ Rocco .Asta astep si eu , ziua de 1iunie cand conform programului de guvernare si spuselor celui care detine cheia la tot acest program ar trebui sa inceapa dotarea Armatei . Parca asa spunea El Lider Maximo dupa cate imi aduc aminte . S-au poate se referea la ceva avioane si tanculete de jucarie pentru copii ca tot este ziua lor . Aici nu a fost prea clar dom’ dragnea ………

  6. Ziua buna
    E absolut normal si logic. Cind China a ordonat peste 100 avioane Airbus , a obtinut ca vreo 40-60 bucati ( nu mai tin exact minte) sa fie asamblate in loco. De chinezi.
    Cu elicoptere e aveiasi poveste. Ce e mai interesant , modelul H 135 avea ceva probleme care au dus la dezvoltatea -producere a succesorului H 145. Curios ca chinezii nu au insistat pe mofelul asta.

  7. Mai dar cu dedicatie au ales astia Qingdao.
    Acolo a fost facuta prima fabrica de bere din China si inca vand in draci/dragoni si mai nou la plasa.
    Pun pariu ca astia au fost nemtii care au vrut sa se intoarca la colonia lor.

  8. ”prima de acest tip din China nu doar pentru Airbus Helicopters ci și pentru industria occidentală a elicopterelor….”
    care e noutatea?!
    ” Airbus Helicopters H175” e construit în China din 2009! ”Airbus opened its first assembly line outside Europe in Tianjin in 2008,…”!!!!!!

  9. Sper ca vor fi atenti pe partea de tehnologie, altfel se vor trezi cu toata tehnica finantata de contribuabilii europeni ajunsa in modelul local de elicopter care le va face competitie.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *