Airbus Helicopters: zboruri de testare cu EC725 inarmat

10257820_508441125922814_8744751787051160944_o

Un prototip de EC725 a efectuat teste de zbor in Franta, cu o echipa specializata, condusa de inginerul Pedro Paim de la Helibras si experti Airbus Helicopters.

Aceste teste au evaluat comportamentul aeronavei in faze critice de zbor cu rachete aer-sol AM39 Exocet Block 2 Mode 2 in greutate de 700 kg fiecare, instalate pe lateralele aparatului.

Au fost inregistrate performanta, calitatea parametrilor de zbor, nivelul de vibratii, fiind verificate si incarcaturile structurale si aerodinamice.

Elicopterul a zburat cu senzori de instrumentare si accelerometre instalate pentru a captura si inregistra rezutlatele ce vor ajuta echipele de ingineri ale Helibras si Airbus Helicopters cu privire la urmatorii pasi de integrare si dezvoltare ai versiunii navale.

Sursa: Airbus Helicopters, Helibras

9 comentarii:

  1. IAR Braşov amână decizia privind implicarea alături de Airbus în producţia de elicoptere Super Puma

    http://curierulnational.ro/Actualitate%20Companii/2014-06-02/IAR+Brasov+amana+decizia+privind+implicarea+alaturi+de+Airbus+in+productia+de+elicoptere+Super+Puma&hl=airbus&tip=toate

    Mi se pare ca a mai sesizat cineva stirea pe blog, scuze ca nu imi amintesc exact…

  2. EC725 este interesant tehnic dar in acelasi timp pretul indecent de mare il face …

    ////
    Ce usor sunt doborate elicopterele ucrainiene (2 astazi, 1 ieri)… cu riscul de a deveni obositor drone pt. observatie, nu elicoptere. Sa dobori MI-24 cu focuri de arma asta da performanta. Cum naiba de au reusit?!..
    Teroriștii au doborât două elicoptere la Slaviansk
    http://deschide.md/ro/news/externe/2005/Teroriștii-au-doborât-două-elicoptere-la-Slaviansk.htm

    In sfarsit primesc echipament modern voluntarii din batalionul Dombas: BTR4 si Dozor-B – astept sa le vad in actiune:
    http://timpul.md/articol/(video-teroritii-contraataca)-granicerii-din-lugansk-s-au-predat–teroritii-au-tras-focuri-de-arma-in-doua-elicoptere-cu-militari-ucraineni-59844.html

    • @ Hannibal …

      dpdv mecanic daca elicopterele nu au motoarele protejate sint usor de doborit …!

      din acelasi artticol ( al doilea link ) mai observ……

      ” UPDATE 14.35) Gănicerii de la o unitate de frontieră din Lugansk s-au predat. Potrivit liga.net, militarii au fost obligați să plece, lăsând separatiștilor care au ocupat zona, armele, muniția și transportatoare blindate……. 🙁 ”

      baietii aceia au cerut timp de doua zile ajutor de la Kiev si nu au fost ajutati deloc ….. Ucraina este tara nimanui ……. !!!!!

      deci , odata cu predarea acestei unitati , incetul cu incetul Ucraina pierde controlul granitei de est ….. !!! …..odata avind control asupra granitei vor intra Kamazuri si alte chestii rusesti intr-o veselie ………. 🙁 … o sa incepa sa semene a Crimea ….. adica rusii vor intra fara oprelisti ….pasnic , fara sa traga un foc de arma ……

      ” Batalionul „Azov” din prima zi a coloaborat strâns cu cei din „Donbas”. Deși ambele formațiuni au fost formate ca batalioane de voluntari și nu aveau arme sau alte dotări acum sunt cele mai bine dotate și active grupări din est-ul Ucrainei.”

      Adica trupele de soc din Ucraina sint formate din voluntari , initial prost echipati ….!!!!!!….. abia acum au primit tehnica mai noua dar nu au antrenamente facute cu aceasta tehnica …….

      INCREDIBIL !!!…asta este apararea fidela Ucrainei …doua batalioane de voluntari … !!!!……. unde sint marile unitati din Ucraina ????

      faptul ca armata regulata nu mai este de incredere pune Ucraina intr-o situatei extrem de periculoasa …….. si pe vecini de asemenea … Rep .Moldova si Romania …..

    • Primesc tehnică nouă pe care, peste câteva zile, o vom vedea capturată de proruși.

  3. Adica sa desfinteze/misoreze IAR Ghimbav … si muncitori ei calificati sa treaca treptat la firma Vadstena SRL … si asa ne vom mandri cu elicoptere ansamblate in Romania cu mana de lucru ieftina si cu piese si subansamble venite din terte tari … auziti … structura (caroseria) … vine din Turcia (tara non-UE, doar partener UE) … puschea pe limba … au fugit toti laminori, sudori, frezori si strungari … din Romanica …

    Este clar de ce nu se inteleg … in AGA …

    • Hm, pana si cablajele electrice vin din Maroc (nu prea vad cum sa le facem noi mai ieftine cu 10%)…

      Cum ramane cu Puma noastra? Dar cu fabricile care mai produceau componente, daca aici daor se asambleaza ce vine din strainatate? (nu prea vad cu ce am putea contribuii).

      In lipsa unar prevederi clare si posibil de realizat (nu povesti ca folsim daca prosuceti cu 10% mai ieftin ca Maroc, tara care nu este in UE, unde costurile sunt mult mai mici) pare mai degraba o modaliate de a elimina o industrie care era posibil sa produca un concurant cu pret redus. Daca se accepta Romania nu va mai produce (nu asamba) nici un elicopter iar tot ce tine de ‘industria’ lui va disparea.
      Vom vedea.

      • Ghita Bizonu'

        Pai da .. cum?
        Da pun pariu ca marocu nu are preturi dereglemenatate (adcia nejustificat de mari) la energie.
        Ca pe langa asta nu are nici iarna – adica muncitoru marocan nu are nevoie de bocanci si incalziere multa in casa .. …
        Intrebarea ar fi ce chichirez mia are sa fii un UE daca Magrebu are toate avantajele si noi doar .. cucuiele?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *