Australia curtata de DCNS

Daca in urma cu doua saptamani va anuntam ca francezii au pus ochii pe australieni si au de gand sa le vanda noul lor submarin de atac SSK Ocean, ei bine v-am informat corect, pentru ca DCNSul tocmai ce si-a deschis un birou in Australia pentru promovarea noului lor sub.

descărcare

DCNS-ul are ambitii mari in Australia, compania franceza a incercat sa-si promoveze si fregatele din clasa FREMM, pentru programul anti-submarin australian dar aici se pare ca au ratat, “cangurii” alegand tot un proiect spaniol –   Álvaro de Bazán class frigate (F 100) – al celor de la Navantia (aceeasi compania care a construit si cele doua nave din clasa Canberra). Navele australiene sunt cunoscute ca Hobart Class si sunt incadrate in Marina Australiana ca distrugatoare AEGIS.

Daca au pierdut contractul pentru distrugatoare, francii nu au de gand sa rateze si competitia pentru dotarea cu submarine clasice, iar francezii vin cu argumente.

descărcare (1)

Hobart class

Astfel CEO-ului DCNS, Xavier Mesnet, sustine ca submarinul sau are o raza operationala de 10 mii de km, cea mai mare dintre toate submarinele non-nucleare existente. Mesnet mai spune ca Ocean-class este mai mult decat un concept ci o nava care poate fi construita imediat. De asemenea directorul DCNS vin cu argumentul experientei si calitatati submarinelor construite de compania sa de-a lungul timpului.

Punctul slab al francezilor pare insa a fi cerinta australienilor ca la bordul noilor submarine sa fie instalate sisteme de arme si electronica americane, iar francezii nu prea au a face cu americanii, modificarile necesare putandu-se dovedi destul de scumpe.

Programul Australian pentru o viitoare clasa de submarine va cuprinde 12 nave si deocamdata exista o vie dezbatere daca navele sa fie construite in Australia sau dimpotriva sa fie cumparate direct de la producatorul care va castiga competitia.

In carti sunt japonezii cu submarinele din clasa Soryu si germanii cu nave Type  U 214, acestia din urma fiind intr-un fel cu un pas in fata niponilor, pentru ca ei propun ca un submarin sa fie construit in Germania iar urmatoarele 11 in Australia, un lucru dorit de catre o parte importanta a guvernului, desi nu de catre intreg guvrenul pe motiv de costuri.

Politic vorbind, conform unor studii facute publice de catre Submarine Institute of Australia in 2009, in anul 2030, jumatate din submarinele operationale vor fi in vecinatatea zonei de interes strategic a tarii, astfel ca o flota de nave moderne este mai mult decat strict necesara.

 

 GeorgeGMT

 

 

 

 

3 comentarii:

  1. pana la urma intre ocean de la francezi si submarinele japoneze aflate acum in poll position care ar fi mai bun pentru australia?

    • Nu ma pot pronunta. Totusi Soryu class are avantajul ca submarinul este deja in exploatare, fiind o tehnologie deja matura. Francezii pe de alta parte au mult mai multa experienta in acest domeniu, iar Ocean Class este de fapt un submarin nuclear fara reactorul nuclear, fiind in acelasi timp si un sub cu o tehnologie mai noua.
      Cred ca francezii au, in domeniul submarinelor, una dintre cele mai avansate tehnologii din lume, peste japonezi.

      • Deja Australia si Japonia sunt in tratative avansate nu pentru Soryu care are un sistem de propulsie AIP ci pe un sistem de propulsie bazat strict pe baterii de litiu. Problema principala a francezilor a fost si continua sa fie o anumita deficienta in a proiecta si fabrica elice care sa asigure la viteze de croaziera si flanc o amprenta acustica cu adevarat „tacuta”.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *