Autocamioane Roman, camioane militare Made in Romania

Sursa AICI

RomaniaTricolor

 

 

 

21 de comentarii:

  1. Fata de calitatea actualelor camioane fabricate la Roman pot depune marturie ca sunt la fel de solide si fiabile precum cele occidentale. Romanul foloseste in general motoare si transmisii MAN euro3. Basculele 8×8 sunt ceva mai ieftine decat cele de la MAN, Mercedes sau Scania, mai putin confortabile pt sofer, dar la fel de fiabile dpdv al explotarii si al consumabilelor, totusi ai nostrii prefera in continuare MAN-ul chiar si sh, in locul camioanelor Roman.
    In lumea constructilor din Ro MAN-ul este numarul 1, si abia pe locul 3 sau patru vine Iveco si Scania, Mercedesul nefiind prea bine vazut, mai ales pe zona camioanelor si autobasculantelor.
    Mercedesul ramane sef pe zona capetelor de tractor pentru TIR-uri si trailare.

    • Nu sunt cu totul de acord. Eu am o macara Volvo si iti spun ca nu se poate niciodata compara nici o macara romaneasca cu ea. Si nu numai. Motor 12 cilindri in V , putere 500 cai, 4 circuite de franare, retarder,intarder, rotile pot fi umflate sau desumflate din cabina, interaxial, sateliti, plecare asistata in panta. Cand voi vedea acest minim de dotari care te scot din orice situatie pe camioanele romanesti voi cumpara unul romanesc. Pana atunci il prefer pe ala pe care il am.

      • Eu am lucrat cu macarale romanesti, telemacuri si autmacarale, a caror vechime era de dinainte de revolutie si functionau fara probleme daca erau intretinute decent. Cat costa un schimb de ulei hidraulic la Volvo?! Ce ridici tu cu Volvo ridic si eu cu un Telemac produs la Ploiesti. Dotari?! Pai ce bre te duci cu macaraua la agatat pitipoance?! O macara este un utilaj care trebuie sa fie cat mai ieftin de exploatat, fiabila si cat mai ieftina atunci cand o cumperi.
        Volvo este mai smechera, dar nu acesta este principalul criteriu la un utilaj pt constructii.

        • Macaraua ridica 2,5 tone la 20m si 7,5 tone la 1,5m. Pentru mine este suficient. Uleiul hidraulic se schimba odata la 15 ani daca este de calitate asa ca nu am problema asta. As vrea sa stiu si daca poti transporta cu o macara romaneasca 60 MC de lemn. Iar dotarile pe care le-am enumerat se refera la siguranta si lucrul in conditii dificile nu sunt pentru agatat pitipoance. Pentru agatat am si dotari de confort net superioare oricarui camion romanesc.

        • Și eu am lucrat cu macarale Kraz mai batrîne ca mine și își făceau treaba, dar asta nu înseamnă că nu erau depășite. Confortul operatorului este important. Ajută mult la creșterea eficienței muncii. Din păcate la noi treaba asta a fost emisă constant din cerințele de proiectare, exact pe principiul enunțat de tine mai sus, că nu se merge la agățat cu utilajul. Iar întreținerea e altă mîncare de pește.. Dacă șoferul e îngălat și nesimțit poate să aibă orice mașină, oricît de scumpă și de dotată, tot o face praf.

          • Andrei Cristinel Negru

            Exact Stefan. Toate macaralele din zona, inclusiv cele romanesti nu au cabina. Ca ploua , ninge sau este soare esti descoperit. La a mea am cabina cu serocou pentru caldura iarna si aer conditionat pentru vara si este o placere sa muncesti. Plus ca creste si productivitatea pt ca ceilalti nu pot sa le impuna angajatilor sa lucreze pe ploaie sau ninsoare. Cand am cumparat-o am fost si la Brasov. La bani mai multi luam un produs nou dar care foloseste tehnologie de acum 20 de ani. Asta pentru cei care cred ca pretul scazut se datoreaza fortei de munca ieftine.Vb de fiabilitate , as vrea sa vad si eu daca Roman garanteaza piesele de schimb originale 5 ani si dupa mai vb de fiabilitate.
            P.S. Nu de multe ori mi sa intamplat sa scot din nameti sau din noroaie camioanele noastre atat de laudate.

    • stie cineva cat ar costa un dac 8×8 militar ?…….asa…..de informatie…

      THX!

      • Dac 8×8 au fost în nr cel mai mic produse.
        Cred că am văzut doar 2 buc in trafic, cu ani in urmă…
        Ar fi trebuit să înlocuiască Tatra 8×8 , cele ce tracteaza platforme f.grele, si sa fie și „tractor”pt obuzierele de 152.

        Au renunțat, se pare, pt că nu era cu mult mai capabilă decât varianta 6×6.
        Mult succes in găsirea unui Dac 8×8 de vânzare.

  2. cele care apar langa port sunt tropicalizate (se vede AC-ul pe cabina).
    Sunt cumva comanda pentru Irak?

  3. e neaparat necesar o comanda pt. camioane din partea MAPN

  4. si aici ma gandesc la minim de 3-400 bucati care sa fie construite la Brasov.asta ar insemna ca fabrica sa aiba de lucru un an de zile fara probleme.am vazut o stire in urma cu ceva timp din care reiesea ca o companie turca din Romania cumparase 100 bucati din cel mai nou model cap tractor de la MAN pt. fix 7 milioane euro.asadar, rezulta un pret de 70.000 euro per bucata.cred ca un Roman pt. nevoile armatei n-ar trebui sa depaseasca aceasta suma desi stiu,sunt alte caracteristici.cu peste 20 mil. euro te pui la punct pe partea e logistica.e jenant cand vezi pe soselele patriei cum se taraie actualele camioane ale armatei.sunt foarte vechi

  5. O capota ridicata, doi bocanci si-un cur afara…..
    E masina militara!

  6. In poze apare un AMDAC. Ale sunt fabricate in Malaysia. De aia au AC pe cabina.

  7. Aveti idee daca camioanele Roman, celebra Raba, se foloseau si ca autocamioane
    pentru lansatoare de rachete ?

  8. Pingback:Homepage

  9. Pingback:Info CPNS 2018

  10. Pingback:gambar pemandangan

  11. Pingback:Continue

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *