Azerbaijanul isi dezvolta industria de aparare

ZKDM_ADEX_2014_International_Defence_Industry_Exhibition_Baku_Azerbaijan_001

ZKDM

In cadrul expozitiei ADEX 2014 azerii au prezentat o varianta modernizata a BDRM 2 numita ZKDM, varianta care aduce multe imbunatatiri fata de modelul de baza. La exterior vehiculul are un nou blindaj mult mai performant si o noua motorizare, in timp ce sistemul de propulsie pe apa a fost inlaturat cu totul.

ZKDM-ul beneficiaza si de o podea in forma de “V” impotriva minelor, iar ca sistem de armament are o turela cu doua tunuri automate Gh-23, o mitraliera de 7,62, un aruncator de grenade de 30mm AGS-17 si patru PRND-uri calibrul 57 sau 80mm.

Vehiculul are si de sistem de vedere pe timp de noapte, camera TV termala, sistem de navigatie GPS/Glonass.

 

Vehicul usor pentru recunoastere Gurza 2

Gurza_2_light_patrol_vehicle_ADEX_2014_International_Defence_Industry_Exhibition_Baku_Azerbaijan_2014_001

Bazat pe Toyota Hilux cu cabina dubla, Gruza 2 seamana de departe cu Duster macar prin prisma faptului ca ambele vehicule au un “exoschelet” cu rol de a proteja echipajul in cazul rostogoliri masini si de a sustine turela multifunctionala.

Din pacate asemanarile se opresc aici, vehiculul azer fiind ceva mai “de teren” decat  Dacia noastra. Azerii si-au dotata masina cu cate doua mitraliere PKA de 7,62, pe fiecare latura a masini, plus SARP, Stabilized Advanced Remote weapon Platform, dotata cu o mitraliera stabilizata de 12,7 sau un lansator de grenade de 40mm.

Turela telecomadata mai contine si sisteme de vedere pentru orice vreme, camera termala, iar mitraliera poate fi folosita in mers, dispunand si de un sistem pe baza de laser pentru pastrarea tintei in vizor, avand un camp de tragere de 360*, cu o elevatie de +60* si -30*.

 

GeorgeGMT

 

 

 

17 comentarii:

  1. Facute special pentru ei sau pentru tari cu conditii geografice similare. Au renuntat la capacitatea amfibie pentru ca nu au rauri de traversat. Elevatia generoasa, de la -30 !!! la + 60, este numai buna pentru zonele montane, cand esti in serpentine si trebuie sa tragi in jos.

  2. http://www.digi24.ro/Stiri/Digi24/Extern/International/Pentagonul+cauta+un+nou+Humvee
    Ehhheeeeeeeeeee………noi o tinem din poamana in poamana…..cica pensioneaza americanii Humvee-urile lor si au 200 de mii de impartit politiei americane si aliatilor SUA. Cred ca ne asezam si noi cu mana intansa la coada…printre primi, evident. Ce pacat ca a ajuns stirea asta pe piata inainte de ca romanii sa cumprere masini noi, ca acum au motiv sa nu o mai faca! Ha..

    • Pai chiar daca am sta cu mana intinsa…nu m-ar deranja sa schimbam Aro-urile de pe vremea lui Peste’ cu niste Humvee. Sa ne dea vrea 3-4000 SH nu m-as simti rau.

      • „O firma privata din Cehia ofera inca spre vanzare automobile ARO noi si spera sa readuca la viata “Zimbrul Carpatilor”. Cea mai grea problema a cehilor este, insa, aceea ca nu reuseste sa dea de urma detinatorului legal al marcii ARO.

        S-au scurs mai bine de patru ani de cand pe portile uzinei din Campulung Muscel a iesit ultimul automobil ARO nou. Intre timp, uzinei ARO i s-a cantat prohodul, ba chiar i s-a mancat si coliva.

        Cu toate acestea, compania ceha Auto Max Czech a.s., din orasul Hradec Kralove, inca mai ofera spre vanzare automobile ARO nou-noute.

        “Practic, noi asamblam masini ARO noi, folosind repere si subansambluri pe care am reusit, intre timp, sa le cumparam de la diversi furnizori. Spre exemplu, motoarele le luam de la fabrica Andoria din Polonia. Sasiuri gata echipate (asa-numitele CKD – n.r.) am reusit sa cumparam de la o firma din Bucuresti, care inca a mai avut asa ceva de vanzare inca vreo 2-3 ani dupa inchiderea fabricii din Campulung.

        Alte repere, inclusiv CKD, am cumparat de la fabrica din Manaus, Brazilia, a fostului proprietar al ARO, Crosslander USA. Din pacate, si fabrica din Brazilia si-a incetat productia. Piese insa mai sunt acolo, de vanzare, destule. Practic, noi asamblam ARO noi din bucati pe care le cumparam de unde putem, chiar si de la furnizori traditionali ai ARO din Romania”, ne-a declarat Miroslav Vejman, director de comunicare al companiei Auto Max Czech.

        “Asteptam finalul procesului dintre fostul actionar majoritar al ARO, firma Crosslander USA, si statul roman, pentru a vedea daca vom putea achizitiona marca ARO.

        Avem chiar si un partener strain care e extrem de interesat de a prelua dreptul de a folosi marca ARO si intentionam ca, impreuna cu acest partener, sa readucem ARO la stralucirea sa de demult. Noi credem cu sinceritate ca ARO va continua sa existe ca marca”, a mai declarat Vejman.

        Cat despre oferta de masini ARO noi a firmei cehe, ea este neasteptat de diversificata. Sunt disponibile toate modelele din seriile 24, 32 si 33. Unele, chiar pe stoc.

        Preturile pentru un ARO nou se situeaza intre 416.000 si 500.000 de coroane cehe (intre 17.000 si 20.000 de euro, aproximativ), cu toate taxele incluse. Exista in Cehia o retea de concesionari, cinci la numar, ba chiar si o retea de service-uri specializate pe ARO, neasteptat de extinsa: 25 de unitati.

        Toate modelele ARO oferite de firma ceha au motoare Andoria, de 2,4 litri diesel supraalimentate, care ofera intre 87 si 117 cai putere, in conditiile unui consum mediu de 10 pana la 12 litri la 100 km.”
        http://www.napocanews.ro/2014/09/o-firma-din-cehia-inca-asambleaza-si-vinde-masini-aro.html

        • BMW la 2000 cm cubi pe motorina modificat cu turbina si evacuare scoate 300 cai putere.
          Trebuie luata o licentza de motor si sa-l faca romanii.

        • Jos palaria firmei cehe.
          Sa fie intr-un ceas bun , sa speram ca brandul ARO sa continue chiar daca productia si sediul legal va fi in Cehia

        • Ce rusine…asambleaza niste cehi ARO-ul romanesc din ce sasiuri/piese mai gasesc si cu ce motor au putut sa puna pe ele. Ca la noi un prim-ministru homalau dubios a dat-o pe nimic la un alt homalau dubios din America, in ciuda informarilor SRI, si ala a taiat-o la fier vechi.

          A dat-o ieftin, ca era a lu’ masa…
          Bre, sincer, ne meritam soarta…

          In rest, unii mai aberati cu tancuri modernizate/fabricate in Romania.
          Sau TBTuri. Nici macar vehicule usoare sau camioane.

          Nu taica, totul din import si second-third-fourth hand, cat mai harbuite, cu intretinere in afara la preturi promotionale pt cocalari idioti…

          Humveeuri cat mai multe sa fie, cat mai scumpe si cat mai cazute…

      • Problema e ca pomana vine si cu conditii ca asta e toata ideea. Iar daca conditiile sunt ca mententata sa fie cu piese originale fabricate la mama lor in SUA ca cumpere si industria militara din SUA o paine o sa fie greu de intretinut din bugentul nostru mic si frumos.

  3. ZKDM imi place.
    Protectie: „corpul” ofera protectie contra 14.5mm/B32 + suprafete inclinate nu drepte cum vezi la prea multe masini blindate occidentale ai caror producatori par sa nu fi citit/invatat nimic despre aparitia blindajului inclinat.

    Putere de foc: singurul repros nu are rachete AT, poate renunta la un tun de 23mm pt. AT;
    Adaptat la noi asta ar insemna un tun de 25mm care sa poata si AA ii atasezi o camera de inalta rezolutie/+una termala (poate ajuta si contra ambuscadelor) + 7.62mm + arunctor de 40mm + STAR80L (care poate fi incarcat pe model 9P133 „Malyutka” ) + rachete AT. Perfectiune pt. AWC (sau un mortier/tun 🙂 ).

    Sa ai o asemenea masinuta cand ataci o localitate sau oras este un mare avantaj. Asa cum s-a vazut in Ucraina nu poti ataca eficient doar cu PM-ul, batalioanele de voluntari cerand disperati arme mai grele chiar si unele care au fost produse in anii 40 le-au fost date orice numai sa penetreze zidul unei case sau un punct intarit mai ales cand ai in dotare anemicul 5.56mm care are mai probleme in a strapunge o caramida mai mare sau un copac mai gros (a fost un documentar pe Discovery unde compara cu 7.62×39mm AK 47 care penetra fara nici o greata).

  4. Azerbaijanul este o tara in care industria de aparare si armata sunt de mare pret. E adevarat au mult petrol. si noi avem, dar il facem cadou la OMV, multumim Base!

    http://www.youtube.com/watch?v=aUSnelgY6bY

  5. Apropo, că tot veni vorba, în ce ape se mai scaldă azerii ăștia, relativ la Nagorno Karabah și Armenia?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *