Brazilia a semnat!

Foto1GripenNGBushke.

Asadar suspansul privind contractul Saab-Brazilia a luat sfarsit intr-un mod foarte fericit pentru cele doua parti, care au semnat pentru 36 de aparate Gripen E/F la o suma totala de 5,44 miliarde de dolari (aproximativ 4.2 miliarde de euro).

Primul aparat Gripen NG brazilian va fi livrat catre fortele aeriene in anul 2019, iar Brazilia va incepe sa plateasca ratele catre Saab abia dupa ce va primi si ultimul avion in 2024.

Din cele 36 de aparate 28 vor fi Gripen E, cu un singur loc si opt  Gripen F biloc. Astfel pe langa contractul propiu-zis de achizitie a celor 36 de avioane a fost semnat si contractul de cooperare economica, care prevede transferul de tehnologie catre industria braziliana si statueaza rolul de lider, in constructia aparatelor, pentru compania braziliana Embraer.

Ca ultima informatie, avioanele Gripen braziliene vor impartasi aceeasi platforma tehnologica cu cele suedeze, dar vor avea particularitatile dorite de Brazilia, in acelasi timp Brazilia va detine intaietate in dezvoltarea si realizarea variantei Gripen F  doua locuri.

Daca tinem seama si de posibila intrare in program a Argentinei, este probabil ca viitorul Gripen sa fie macar optimist, in conditiile in care Brazilia este o economie-lider in America de Sud, avand astfel posibilitatea sa impuna avionul si altor tari sud-americane…

PS Pentru cei curiosi sa mai precizam odata ca totalul contractelor de offest sunt in procent de 170%, fata de suma platita de Tara Cafelei. 170%!!!

Bravo Brazilia!

GeorgeGMT

60 de comentarii:

  1. Chiar cand castiga alegerile madam Dilma..

    • Pai poate tocmai de aceea s-a semnat! oricum brazilienii au facut o super-afacere.

      • George sper ca I-au forward-at articolul asta lui nea mirciq dusha si lui victorel pontilica, lu base traian nu mau are rost, ca sa le arati cum se cumpara niste avioane de lupta multirole serioase, nu rable ca sa se dea bine cu haliati, iar ca base traian sa plateasca datorii (morale).inca o intrebare : daca negociam cu americanii sa cumparam niste avioane mult mai bune (F/A-18 CD Hornet-personal sunt fan al acestui avion) ar fi acceptat sa includem si off-set-ul, macar 100%?

      • George sper ca I-au forward-at articolul asta lui nea mirciq dusha si lui victorel pontilica, ca lu tiranu nu mai are rost, ca sa le arati cum se cumpara niste avioane de lupta multirole serioase, nu rable ca sa se dea bine cu haliati, iar marinelu sa plateasca datorii (morale).inca o intrebare : daca negociam cu americanii sa cumparam niste avioane mult mai bune (F/A-18 CD Hornet-personal sunt fan al acestui avion) ar fi acceptat sa includem si off-set-ul, macar 100%?

    • cred ca aveau decizia dar au asteptat sa se termine alegerile, ca sa nu devina subiect de campanie

  2. Urrrraaaaaaaaaaa………..a semnata Brazilia pentru Gripen. Astazi stirea asta trebuia sa faca furori si la sturile televiziunilor noastre. La pachet cu pasarea suedeza, trebuia sa ajunga si IAR-ul nostru construit la Craiova impreuna cu suedezii, fiind avionul oficial de antrenament si CAS al SAAB, oriunde in lume se va vinde Gripen-ul. Dar nu e stire….ca nu are ce sa fie. Noi nu producem TD-ul ala, nu avem Gripen si nici nu intentionam sa avem vreodata asa ceva. Totul trece silentios asa cum si trebuie sa fie intr-o tara care nu are absolut nicio implicare………in nimic! 🙁

  3. Lăsînd la o parte diferențele dintre cele 2 avioane, F-16 și Grippen, nu am putut să nu 8serv o diferență majoră dintre contractul încheiat de Brazilia, și cel încheiat de Romania. Ei cumpără 36 de avioane NOI, și încep să plătească DUPĂ ce primesc și ultimul avion, iar noi cumpărăm 12 TH-uri, pe care le primim DUPĂ ce terminăm de plătit!!! O fi bine??? O fi rău??? Ori la ai noștri ca brazii cu mucii pe piept, a devenit un obicei să dea banii înainte 😉 ???
    Părerea mea, hîc…

  4. 5.440 meleoane hartie igienica verde deimpartit la 36 adeca vreo 151 meleoane per bucata intreaga de avion intreg cu tot cu haripi.

    la 700 meleoane par’ca’cat dau ai nostri pe multirolerskates-urile practic noi ne ieseau in jur de 4.6 aparate pt pulitie aerialistica, adeca destule 🙂

    ieftin ca braga…trebuia sa comandam si noi vreo pashopt!

    scotea Nastease meleardu din offshore, mai luam neste sute de meleoane de la Becalis si restul de la restul 🙂 si aia erau banii de multirole…

    • pai juma de miliard iesea numai de la ce mai au de plata Kazahii la noi. Daca mai vedem ceva din ei asa ca si cu fundatia Gojdu (1 miliard) la care s-au dat astia cocosi in Parlament si au iesit vaci castrate pe creier care sunt slabe si nu dau lapte.
      Uneori democratia chiar este cel mai prost lucru care se poate intampla unei natii. Mai ales daca democratia se intampla in Romania si alegerile si administratia sunt controlate de esaloanele 2 si 3 ale fostei nomenklaturi comuniste.

  5. Stire sa te dai cu capu de pereti.
    Ce prosti si brazilieni astia ,vor fabrica avioane ,poate mai vand si pe la alti,transfer de tehnologie. Ce dracu astia nu au auzit de avioane la mana a III a ieftine , bune .
    Oricum portughezii au facut super afacere au primit avioanele gratis si le dau pe bani.
    Lasand gluma stau sa ma gandesc ce ar fi insemnat pt noi un contract ca asta,o mina de aur pt. economia romaneasca.

  6. sincer, cred ca inca nu este totul pierdut.
    Dar o mai vrea cineva sa se arunce in vreo 2 ani la alte aparate (inca o escadrila)?

    Pe Aldo Moro l-au executat dupa ce a facut o caruta de imbunatatiri in asigurarile sociale si in educatie, a unificat Italia (politic vorbind) si i-a convins pe filofascisti ca si democratia ii buna la ceva.
    Ai nostri ne jefuie ziua in amiaza mare sau chiar in direct la televiziune cand isi voteaza privilegiile si nimeni nici macar cu un ou nu arunca in ei!

  7. Mda… Brazilia nu e in NATO, nu i se da peste degete.

    • Serios ? Asa se intampla cand esti in NATO ? 🙂
      Gripen asta are o gramada de componente sub licenta americana.
      Sa vedem cum o sa fie cu transferul de tehnologie.
      Un subiect interesant de urmarit 🙂

      • Motorul actual de pe Gripen e derivat din RM-8B, care la rândul său… citez de pe Wikipedia: ”The Volvo RM8 is a low-bypass afterburning turbofan jet engine developed for the Saab 37 Viggen fighter. Basically a licensed-built version of the Pratt & Whitney JT8D with a Swedish-designed afterburner, the RM8 was produced by Svenska Flygmotor (now Volvo Aero).[1] In 1962, the basic JT8D-22 engine was chosen to power the Viggen in absence of a suitable and available engine designed for military use.”…. LoL… ”marele capuri suedeze”…

        • Powerplant: 1 × Volvo RM12 afterburning turbofan
          Dry thrust: 54 kN (12,100 lbf)
          Thrust with afterburner: 80.5 kN (18,100 lbf)

          Deci este total gresit ceea ce ai spus RM 12 este derivat din motorul de F/A 18 Hornet – GE 404
          „All in-service Gripens as of January 2014 are powered by the Volvo RM12 turbofan engine (now GKN Aerospace Engine Systems), a license-manufactured derivative of General Electric F404 ; changes include increased performance and improved reliability to meet single engine use safety criteria, as well as a greater resistance to bird strike incidents.[105][110] Several subsystems and components were also redesigned to reduce maintenance demands.[111] By November 2010, the Gripen had accumulated over 143,000 flight hours without a single engine-related failure or incident; Rune Hyrefeldt, head of Military Program management at Volvo Aero, stated „I think this must be a hard record to beat for a single-engine application”.[111]”

    • Daaa noua ni s-a dat peste degete de aia fura astia din buget din cauza sua si ue…..
      De fiecare data cand vin americanii pe aici le zic furati ba si voi calumea ce stati asa ca mamaligile. Asa scria in vocea rusiei…

    • Nu are nicio treaba NATO sau SUA cu mafiotii nostrii de politicieni care fac doar afaceri paguboase pentru stat.Cu putina vointa se puteau cumpara 24 de aparate F16, noi, block 52+ echipate cu radar AESA.

      • @sorin exact, ne furam singuri caciula si dam vina pe altii pentru faptul ca ne complacem asa.

        Cand a fost de prosteste cati ati iesit sa protestati contra javrelor ?

  8. scump 36 de aparate la 5,4 milioane $
    polonezi au dat 4,2 milioane $ pe 48 de f-16 bl.52

    • „The purchase contract also includes spare engines, missiles and bombs as well as technical details and the terms of training for Polish pilots.”
      Avioane noi plus OFF-SET.
      Nu e rau.

    • au trecut 11 ani de cand au luat polonezii. iar 4200 dolari 2003 = 5400 dolari 2014 conform calculatorului de inflatie.

      Dar Brazilia are un deal diferit, ea devine co-dezvoltator la un nou avion, nu e vorba sa-si ia niste avioane existente.

      Participarea la dezvoltare = priceless daca iti propui acces la tehnologie si sa devii si tu integrator, producator si chiar exportator (afacerea cu Argentina va fi facuta de Brazilia, nu de Suedia – brazilienii au exclusivitate pe America de Sud).

  9. sa nu indrasneasca vreunul sa spuna ca f-16 bl.52 este inferior lui gripen e/f

    • Pai Gripen E/F e de generatia a 6-a 🙂
      Asa zice … eh, ca am uitat 🙂

    • F-16 bl 52 ar trebui teoretic sa fie inferior Gripen E/F pt ca echivalentul lui Gripen E/F ar trebui sa fie si probabil este F-16 E/F block 60 sau 61 al UAE iar asta numai daca ai judeca lucrurile din punct de vedere al radarelor PESA/AESA. Gripenul E/F nu este de gen a 6-a, inca nu a aparut vreun avion gen 6 si nici caracteristicile nu de cunosc. Gripen E/F nu este nici macar gen 5, este gen 4++

      • bre, treaba cu generatiile 4 +, 4 ++, 5, e o aiureala – trebuie sa vezi fiecare avion ce are pe el ca senzori, ca armament, ce stie sa faca si care e rolul lui intr-un sistem de aparare.

        nu te poti apara doar cu cateva avioane, iti trebuie o conceptie de aparare – militara, industriala si financiara.

    • „sa nu indrasneasca vreunul sa spuna ca f-16 bl.52 este inferior lui gripen e/f

      Na ca indraznesc eu.
      Gripen E/F -semnatura radar mai mica
      -radar AESA mai bun
      -senzori in plus fata de F-16 cum ar fi IRST, si detectoare radar interferometrice ce-i permit sa ghideze rachete fara a porni radarul
      -agilitate mai mare datorita aripii delta cu canard-close coupled daca si-ar putea decupla Alfa Limiter-ul ar putea sa faca si Cobra avand in vedere ca este controlabil pana la 100 de grade unghi de incidenta, iar F-16 doar pana la 70

      Na c-am indraznit. Ce faci?

      • Maruntisuri prietene,maruntisuri care nu justifica pretul

      • RAD prietene cand vad oameni care a-si iau visurile drept realitate
        Sa presupunem Romania cumpara Gripen :
        -obtineam offset si transfer de tehnologie
        -totul contra unei sume comparabile cu cea platita de Brazilia
        La ce ne folosea?
        La nimic
        Noi nu suntem Brazilia un lider economic ,politic si militar in regiune.In cel mai bun caz am fi produs 48 de aparate pentru noi iar sansele la export ar fi fost zero.Ca sa vinzi aviane de lupta ai nevoie de un loby politic puternic,pe care si-il permit doar tarile mari sau sa ai toate drepturile asupra produsului(nu era cazul)lucru care ati permitea sa vinzi licenta unui lider regional incapabil sa a-si produca propriul avion
        Trezirea din visuri
        Cu o investitie de 6-7 miliarde ai fi obtinut 48 deaparate si poate accesul la tehnologii care sa a-ti permita sa construiesti un avion de antrenament avansat .In cel mai fericit caz24 pana la 36 de bucati si asta ar mai fii costat 1 miliard
        Nu cred ca merita

        • @ Sorin Vasile – noua ni s-a propus un deal de 24 de avioane la pretul de 1 Miliard euro Gripen C/D fara armament inclus – accesul la codurile sursa era asigurat, puteam integra pe ele ce vroiam, cu inca 1 miliard le puteam inarma pana in dinti si mai ramaneam si cu bani.
          Acum avem cu 680 de miliaone de euro 12 F 16 MLU deci cine e prostul?
          Noi asa cum spui nu aveam veleitati de putere regionala dar nici nu ne gandim sa le construim. Macar asa in timp, ca suntem tare „destepti”!
          Gripen E/F sunt avioane de generatia 4.5 + Gripen C/D este generatia 4+ dar ideea este ca pentru noi era destul si mai mult decat suficient.
          Ideea este ca iti asigurai pana in 2022 nevoia primara cu cele 24 – bifai acest punct.
          Punctul 2 – 24 Gripen E/F dupa 2022 incolo sau de ce nu F 35 daca il considerai mai bun.
          Deci asa-i ca am facut afacerea vietii cu 12 F 16 MLU?!
          Noua ne era de-ajuns ca sa integram IAR Craiova in SAAB si sa intram pe nisa de piata a solutiilor ieftine de avioane de antrenamnt, SAAB nu avea la momentul acela trainer, nici acum nu are dar intre timp s-a aliat cu Boeing ca sa produca -> trenul este pierdut.
          Gripen C/D + AESA dupa 2022 ar fi putut fi inca 10 ani competitiv desi nu varf de lance.
          Ideea mai era si de offset care asigura pastrarea/ construirea unei baze solide industriale si ceea ce Brazilia a inteles ca este priceless.

  10. Aflam ca Lockheed a mai halit 4 miliarde pentru 43 bucati F-35.
    O estimare simpla ne arata cam 93 milioane per bucata.
    Din ele, 16 se vor duce in UK.
    To be or not to be F-35B ? That is the question 🙂
    http://www.reuters.com/article/2014/10/23/us-lockheed-fighter-idUSKCN0IC2LY20141023

      • gogu de la pascani

        Deci pana la urma Gripen NG e cam la fel de scump sau ceva mai scump ca „paria” ala de F-35. Adica nu spun ca e un avion prost sau nu se merita dar pana la urma 1+1 fac tot 2.

        • in pretu` platit de brazilieni cea mai mare parte nu este pretu` aparatelor ci transferu` de tehnologie la embraer; asa ca f 35c la pretu` dublu fata de f22 ramane un tun mare dat bujetului si contribuabilului din us;
          brazilienii nu cumpara aparate ci tehnologie de productie = noi ne vom multumii cu f35 da` numai cand ajunge pretu` pe bucata la vreo 500 mil $ si asta neinarmat; va fi bun la miting` de 1 decembrie si cam atat.

          • gogu de la pascani

            deci pana la urma inteleg ca brazilienii au cumparat o licenta de a-si fabrica niste Gripen-e la „modicul” pret de 150 mil $ pe bucata, personal mi se pare scump ca naiba relativ la ce face avionul ala dar probabil ca transferul de tehnologie merita. Merita in cazul Braziliei care are o industrie aeronautica solida si bine adaptata pietei (la avioane civile si tehnologie spatiala cel putin cred ca au brazilienii ce sa-i invete pe suedezi) si care industrie aeronautica braziliana poate sa absoarba fiecare cent si fiecare bucatica de informatie din offset-ul suedez. Nu e nici pe departe cazul Romaniei. Deci ca o micuta concluzie, Brazilia a cumparat tehnologie de calitate dar la un pret piperat iar Gripen nu e vreo solutie miracol sau „super-afacere” cum scria cineva mai sus ci pur si simplu „what you get is what you pay”.

            • in realitate, embraer ia tehnologia, face avionaele iar tara plateste peste 10 ani creditu` dat de suedezi pt. toata afacerea;
              suedezii nici macar nu retrag banii din Brazilia ci fac offset;
              pretu` relativ mare este dat de faptu` ca in realitate totu` se face pe creditu` acordat de suedezi, credit care se plateste la final;
              150 mil $ este costu` total inclusiv credit( pret avion + transfer tehnologic), rate, dobanzi – dat de suedezi pe 10 ani – asa ca io zik ca pretu` real al aparatului este cu mult sub rablelele f 16 b mlu cu reparatie capitala si tehnologica la portugheji;

              cred ca si pt. noi era o solutie mai de viitor decat rable rujinite cu banii dati IN AVANS;
              in avans se plateste doar la femeile de la colt de strada.

              • gogu de la pascani

                @capatu satului, cum ziceam, brazilienii au cu ce. Ei deja fac avioane civile si militare foarte bune (EMB-170/190 la comerciale, seria Phenom/Legacy la biznisjet-uri, Tucano si SuperTucano la militare, AMX, Ipanema la agricole si ma opresc ca ma doare capul) Adica, Tucano e facut sub licenta DE ENGLEZI. E o chestie sa concepi un avion si sa ti-l copieze englezii. Daca nici englezoii nu mai stiu sa faca avioane nu stiu cine mai stie. Cum spuneam, e o chestie sa faci un avion asa de bun incat sa spuna englezul „dom’le nu mai proiectam noi altul, il facem pe asta proiectat de brazilieni”.
                Sper ca sesizati diferenta intre „ei” si „noi”.

    • julio.jc.jc@hotmail.com

      aceasta este valoarea pachetului. După Brazilia va produce peste 100 de gazdă ai va fi economia, întreținerea afară.
      Google translator

  11. E clar o super-afacere pentru Brazilia oricum ar evolua treaba… De noi nu mai zic ca s-a zis de sute de ori tot ce era de zis…

    Insa cu plata asta sunt total in ceata:

    „Primul aparat Gripen NG brazilian va fi livrat catre fortele aeriene in anul 2019, iar Brazilia va incepe sa plateasca ratele catre Saab abia dupa ce va primi si ultimul avion in 2024.” ?!?

    Nu mi-e clar din ce bani se demareaza si se realizeaza productia si asamblarea locala in Brazilia… Iar de vreme ce Gripen E/F e coproductie plata nu neaparat pe avioane care inteleg ca vor fi asamblate local ci mai degraba pe pachetul si transferul tehnologic…

  12. Este o mare oportunitate pentru industria brazilianà, dar totusi sunt niste bemoluri.

    În primul rând pretul.
    Contractul suedez de 60 de avioane (versiunea E) costà 1,5 md € pentru dezvoltare, 1,8 md € pentru productie si 0,6 md € pentru „mentenentà”.

    Brazilienii au semnat pentru 4,272 md € pentru 28 monolocuri (dintre care primele 21 vor fi construite în Suedia) si 8 bilocuri. Costul dezvoltàrii versiunii biloc (de care Suedia nu are nevoie), cât si înfiintarea liniei de productie a màrit binisor pretul care era initial de 3,54 md €.

    Pe de altà parte, Brazilia va fi tributarà pentru export la acordurile americane si… britanice. Sunt multe firme britanice care participà la proiectul Gripen si m-ar mira cà s-ar aproba vânzarea spre vechii inamici argentinieni.

    Revin asupra pretului unitar (150 mil. $), în afarà de orice consideratie economicà (offset, etc.), relativizeazà costul unui Rafale sau Eurofighter.

    • Ieftin si bun nu exista, iar pe de alta parte brazilienii vor sa fie cat de independentii se poate, realist vorbind.
      Fata de pretul Rafale si EF niciodata nu am crezut ca sunt mult mai scumpe decat Gripen, doar pe partea de mentenanta castigi ceva.

      • Ca si in cazul niponilor interesul ar putea fi in trasferul de tehnologie…. POate se gandesc la te miri ce din Grippen care va putea fi „portat” pe avioanele comerciale unde Embraer s-a plata f bine . Si intre timp devin si producator de supersonice militare .. si un portavion brazilian cu avuioane „brazilene” este un deomstrator de forta ptr industria aviatica .. si o idustrie aviataica de succes te face sa te gandesti c apoa se pricep si la altceva – de ex masini unelte … si totu sa ridice „impresia” artisctica a tarii – de la tara sambei, carnmavlului cu fete deszgolite, cafea si multa violenta la o tara tehnologica care „se merita”

      • @ George GMT – eu cred ca se catiga doar la faptul ca este monomotor si nu este proiectat sa care atata armament si combustibil, in rest cam aceleasi sisteme de armament, comunicatii, aparatura de bruiaj, radar si sisteme integrate de management al luptei + IRST.

  13. „The contract with COMAER for Gripen NG and the associated Industrial Co-operation contract will come into effect once certain conditions have been fulfilled. These include, among others, the necessary export control-related authorisations. All of these conditions are expected to be fulfilled during the first half of 2015. Gripen NG deliveries to the Brazilian Air Force will be undertaken from 2019 to 2024.”

    http://www.saabgroup.com/en/About-Saab/Newsroom/Press-releases–News/2014–10/Saab-and-Brazil-sign-contract-for-Gripen-NG/#.VFAF_fSG8xJ

  14. ce mai faci ROMANIA TRICOLOR de ce ti-ai schimbat nick-ul ?

  15. Totusi,Suedia nu e o nici o tara foarte mare si nici foarte populata. Ei pot sa aiba avioane propri, si sa le vanda peste tot iar noi care suntem de doua ori mai multi,nu putem.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *