Bulgarii tot fara avioane

 

mig 29 bulgaria

26 aprilie 2012, doi bulgarii sarind dintr-un MiG 29UB, propietate nationala, care tocmai ce luase foc, in timpul unui execrcitiu comun cu US Air Forces (F 16 Block 40  de la Aviano) si RoAF (MiG 21 Lancer – parca – de la Borcea)

Eu cred, fara sa am dovezi, ca ivanii ii tot “haituiesc” pe bulgari tocmai ca sa le manance resursa la motoarele RD 33 si apoi sa le ia banii… 🙂 🙂

Astfel tiganeala cu avioanele continua la sud de Dunare de aceasta data iar nu au reusit sa se inteleaga cu ivanii pentru zece motoare RD 33 si, suparati fiind, s-au luat de ministrul apararii Nikolay Nenchev, ca de ce n-a semnat contractul…

Ministrul se apara si spune: „Due to the stated intentions by the Air Force to achieve better conditions regarding the delivery time of 10 the number of engines for MiG-29 mod goes to direct negotiations with a bidder for the supply of engines. All requirements of the Public Procurement Law and efforts are made to successfully complete the procedure. In order to achieve better conditions pass to the negotiated procedure without publication pursuant to Art. 164, para. 1 pt. 4 of the Public Procurement Act. This means that we will move to negotiate with the participant who hitherto most responsive to the needs of the contracting authority .”

Doar ca pe siteul ministerului apararii a aparut o stire conform caruia contractul a cazut de tot si de aici scandalul, cine minte?!

Ministrul (probabil la fel de talamb ca Dusa al nostru) revine in ring: „Our desire has always been competitions and procedures for ensuring supply to ensure the defense capabilities of the Armed Forces to be public and transparent. This is done in order to meet the stated needs engines to be delivered promptly to the Air Force. You know from the very beginning of my mandate I am definitely committed to the Air Force to secure all their needs and necessities related to the airworthiness of MiG-29. „

Adica gata cu competitia, merg la negocieri directe si singura companie interesata ar fi „Aviostart” Ltd.” reprezentantul (sau distribuitorul autorizat) in Bulgaria al rusilor de la RSK MiG. Compania bulgareasca are un acord cu rusii prin care este autorizata sa repare sau sa importe piese pentru avioanele MiG 29 bulgaresti.

Deocamdata nu se stie exact cate MiG 29 mai au bulgarii operationale, cifrele variaza de la sapte aeronave la 2-3, in functie de sursa si nu se stie nici ce vor face, in conditiile in care cerintele rusilor par a fi cam…scumpe.

Cu polonezii nu s-a ales nimic, cu ucrainenii la fel, astfel ca raman la mana Moscovei sa le dea motoare si mai apoi tot Moscova trimite bombardierele sa le manance resursa…

turkish-f16s

Asa isi inchipuie bulgarii ca va arata aviatia lor militara peste doar 2-3 ani. In imagine F 16 turcesti…

 

Asta ar fi  stirea pe zona MiG 29, dar Sofia merge inainte (cica) si pentru achizitia de F 16 second

Astfel Bulgaria a revizuit caietul de sarcini pentru „noile” avioane astfel incat oricum ai masura si oricum ai privi problema tot F 16 iese, la fel ca in bancul cu masina de cusut de la Cugir.

O schimbare importanta este scaderea… importantei – in evaluarea ofertelor – a orelor de zbor ramase disponibile aeronavelor oferite, de la un procent de 25% s-a ajuns la doar 5%.

In acest moment tarile favorite in achizitia bulgareasca par a fi: Israelul cu F 16 sh, Statele Unite cu F 16 din desert, Portugalia (de unde o mai avea avioane?), Italia cu Eurofighter Tranche 1 si Suedia cu Gripen C/D, dar suedezii/italienii sunt pe lista, probabil, sa nu zica lumea ca procesul de achizitie nu este transparent.

Insa daca criteriul orelor de zbor ramase disponibile a fost “retrogradat” de la 25 la doar 5% – in scorul final al achizitiei, un alt criteriu a fost impins inainte, cel al cooperarii militare cu tara furnizoare, iar aici SUA ar avea avantajul decisiv, tinand cont ca exista o oarecare cooperare intre cele doua tari.

Deocamdata ministrul bulgar al apararii, Nikolai Nenczew, a anuntat ca tara sa a intrebat Suedia, Italia si Portugalia in legatura cu ceva avioane de lupta disponibile; Portugalia avand si un regim mai special, in sensul ca este foarte posibil ca o achizitie de F 16 americane sa treaca prin Lisabona.

Italia nu poate oferi decat Eurofighter, mult prea scump de operat, iar varianta suedeza par a fi mai mult de decor, decat o cerere serioasa.

Planul vecinilor nostri este sa detina 16 avioane de lupta multirol.

GeorgeGMT

41 de comentarii:

  1. ba ce frumoasa e linia aia de de f-16..i’m in love?

  2. Putin imi pasa de vulgari insa .. as zice ca mi se pare exagerat sa radem de ei.. In definitive nici noi nu stam prea stralucit, .. pe hartie avem 16 gugustiuci insa pe pista cate?
    Scuze, dar cred ca at trebui sa executam tarasul pretinzand ca vrem sa mirosin floricele de basina porcului si nu sa ne comportam ca niste copii de gradinita (prost crescuti)

  3. Ehe , e grele tata cu avioanele astea . Trebuie bagati bani seriosi , modernizare avioane si baze aeriene , instruire piloti si tehnici . Daca erau destepti se lipeau de noi cand am inceput pregatirea pilotilor , cumpararea avioanelor si modernizarea lor .In loc de asta au stat si faceau misto de noi ca luam F16 la mana a doua . Acum noi avem 12 avioane modernizate cu inca vreo 5000 de ore de zburat , baza modernizata , inca una in curs de modernizare , o a 2 a escadrila in curs de cumparare ( Doamne’ajuta ) . Ei au ramas cu castravetele in mana Cred ca le-a cam disparut ranjetul de pe buze cand au vazut avioanele alea aterizand in Romania si cocardele tricolore pe ele .

    • Sa nu uitam si de Lancere care cred ca o sa mai zboare macar 5 ani, si doar ele dau jos tot ce au castravetii… Eventual Mig21 Lancer poate fi folosit pe post de politie aeriana (contra cost) si pentru bulgari si pentru sarbi.

      • romanii fac baza de bulgari.dar sa nu uitam ca si americanii dar si israelienii prin 2008 ne-au oferit F-16 CD Falcon 2 hand si pe acest motiv FARo le-a refuzat, ca in final sa ia F-16 ABM MLU Block 15 Falcon 3 hand….deci mai prost decat oferta din 2008. asa ca noi romanii sa nu mai radem de zarzavagii de la sud de Dunare ca nici noi nu am fost mult mai breji, si sa ne dam acum rotunzi ca avem 12 F-16 ABM Falcon, mai ales in halul in care au fost achizitionate f scump si fara off-set. cine si-o fi tras spagile din aia 700 milioane de usd cat s-a platit pt cele 12 avioane???

        • N au fost luate foarte scump,trebuie sa moara si zvonul asta idiot odata si odata

          • ok cum zici tu cu pretul peste cele 12 F-16 AB MLU Block 15 pt FARo, ca cele 700 de milioane usd au fost in pret bun platit de Romania pt ele ca a intrat in pret modernizarea avioanelor, reparatii, antrenamentul pilotilor, specializarea personaluli tehnic-maistrii militari de aviatie,modernizarea bazei aeriene si a pistei aferente de la Borcea-Fetesti, etc. dar la banii astia totusi nu se puteau lua macar F-16 CD Block 25 la 2 hand cu ceva modernizari?

    • Stire foarte proaspata, sa speram ca se va adeveri.

      837 milioane de euro pentru 4 corvete suna foarte bine, cu conditia sa fe, evident, noi, sa fie fabricate in Romania si sa fie din cele mai noi modele (Stealth).

      Hai cu semnatul… repede pana nu se schimba guvernul.

      • Intrebare intrebatoare despre aceste corvete olandezo-romanesti:

        -Pot ele sa ia la bordul lor elicoptere sau nu? Din ce imi aduc aminte, discutand despre Puma Naval, mai acum ceva timp, cineva afirma ca aceste nave nu au hangar sau helipod?!?!

        Daca da, ar mai insemna inca 4 Puma Naval comandate pentru IAR Brasov. Adica inca o gura de oxigen dupa introducerea mortului Airbus in casa IAR! 🙂

        Doamne ajuta!

        • Au hangar si heliport si pot acomoda un elicopter de 10 tone.Nu-mi plac rachetele AA Mistral,sper sa le inlocuiasca

        • sper sa nu taie cele 2 corvete Tetal 2 si la le modernizeze si pe ele ca Tetal 1 cele 2 care au mai ramas in serv sigur le vor taia. si sa mai ia o fregata Hazard Perry de la americani modernizata. plus conditie clara modernizat si repus in functiune submarinul Delfinul si cumparate inca 2-3 submarine. iar in timp sa mai achizitioneze in 2 corvete Sigma class de la Damen Romania.

      • MISSIONS
        • Naval patrol of the EEZ;
        • Deterrence;
        • Search and Rescue;
        • ASW, AAW, ASuW and EW.

        WEAPON SUITE
        • Medium calibre gun 76 mm;
        • Close in weapons system;
        • 2 x small calibre guns;
        • 2 x SSM launchers;
        • 12 Cell VL SHORADS;
        • 2 x torpedo launchers;
        • 2 x decoys/chaff;
        • ECM.

        SENSOR SUITE
        • 3D surveillance & target indication radar & IFF;
        • Radar/electro-optical fire control;
        • Hull mounted sonar;
        • ESM.

  4. Cred ca noi vom achizitiona si a a II-a escadrila de F 16, ba cred ca va ajunge si functionala, iar bulgarii tot cu MIG 29 vor ramane. Depinde daca or sa fie functionale sau nu! 🙂

    Le place si la bulgari sa ia o decizie, cum ii place magarului bataia! :0

  5. Nu se spune deloc cu ce vor fi dotate corvetele. Sa nu ne trezim cu o teapa la fel de mare ca la fregate, pt ca vasul chel il putem construi si noi foarte bine.
    Ma indoiesc ca avem noi bani pt nave stealth, sa fim seriosi. eu as fi fericit sa avem niste nave dotate atat cu tehnica de lupta antisubmarin, indeajuns de performante ca sa prinda pe sonar noile copai ale lui Ivan (Kilo modificat), cat si ceva torpile ca sa le poate distruge, un sistem ASROC, rachete antinava, aparare AA, senzori, etc

  6. Ministerul Apararii a ales modelul produs la Damen, dar nu spune care sunt celelalte modele care ar fi corespuns criteriilor

    Ministerul Apararii sustine ca, anterior, a analizat in Studiul de concept pentru produsul „Corveta multifunctionala”, 13 proiecte de corvete, „din care patru proiecte pot satisface cerintele fortelor navale romane”, dar nu precizeaza care ar fi acestea. Documentul promovat de MApN stabileste ca tinta doar modelul construit de Damen.

    MApN a determinat proiectul SIGMA 9813 ca varianta optima dintre cele patru proiecte analizate, insa ulterior analizei cei de la Damen au lansat o varianta imbunatatita, SIGMA 10514, model care va face obiectul achizitiei. Vezi aici Nota de Fundamentare a MApN (.pdf, ~176 KB)

    „Pentru Armata Romaniei este fundamental ca realizarea lucrarilor de constructie si dotare a corvetelor sa se faca in Romania, in vederea eliminarii riscurilor care pot afecta indeplinirea programului strategic de inzestrare ,,Corveta multifunctionala” in termenele asumate si satisfacerii cerintelor de securitate a aprovizionarii ale fortelor navale romane/statului roman”, sustine MApN.

    Nota de funadamentare retine ca sunt avute in considerare, cumulativ, cel putin, urmatoarele elemente:

    – eliminarea riscului ca in cazul unei situatii de criza internationala sau chiar regionala, realizarea navei/navelor sa fie intrerupta/perturbata sau chiar nava/navele finalizata/e sa fie blocata/e intr-un port strain ori sa nu se permita tranzitarea unor stramtori, din motive diplomatice, politice, militare sau de orice alta natura;

    – eliminarea riscului reprezentat de insecuritatea marsului catre tara, ca urmare a pericolelor generate de posibile atacuri ce pot aparea in situatia unei nave care navigheaza izolat;

    – eliminarea riscului neincadrarii in termenul de 2,5 ani pentru prima corveta, respectiv 7 ani pentru gruparea de 4 corvete, in care acestea vor putea sa indeplineasca misiuni de lupta in apele Marii Negre, avand in vedere ca in situatia construirii navei/navelor, dotarii acesteia/acestora, instruirii echipajelor, testarii, evaluarii, omologarii si receptiei navei/navelor pe teritoriul national, toate aceste activitati se vor realiza intr-un interval de timp mult mai scurt;

    – eliminarea riscurilor aferente constructiei si dotarii navei/navelor, prin supravegherea/controlul indeaproape al activitatilor specifice desfasurate pe teritoriul national;

    – transferul de tehnologie pentru construirea/mentenanta navelor, precum si includerea acestei tehnologii in inventarul de capabilitati tehnologice la mobilizare;

    – crearea premiselor constituirii unui centru de mentenanta in Romania, cu responsabilitati in realizarea mentenantei/modernizarii pe ciclul de viata al navelor.”

    „Prin atribuirea acordului cadru/contractului multianual pentru achizitia corvetelor din clasa SIGMA proiect 10514 catre Damen Shipyards Group-Olanda prin Santierul Naval Damen Galati S.A., statul roman, prin Ministerul Apararii Nationale/fortele navale romane, nu fac altceva decat sa valorifice, sa consolideze si sa dezvolte aceasta capabilitate industriala si expertiza existente in domeniul constructiei si dotarii navelor militare pe teritoriul national […]”, sustine MApN.

    Mai mult, Ministerul Apararii precizeaza ca „un fundament esential in alegerea corvetelor din clasa SIGMA proiect 10514 furnizate de Damen Shipyards Group-Olanda prin Santierul Naval Damen Galati S.A. il reprezinta intervalul de timp in care corvetele pot fi construite, dotate si furnizate fortelor navale romane, acest santier naval din Romania fiind singurul care poate realiza prima corveta in maximum 2,5 ani, si totalul de 4 corvete in maximum 7 ani, asigurandu-se astfel capabilitatea de lupta „Corveta multifunctionala” conform termenelor avute in vedere.”

    „Santierul Naval Damen Galati S.A. are capacitatea tehnica, logistica si organizatorica sa realizeze constructia si dotarea corvetelor din clasa SIGMA proiect 10514 pentru fortele navale romane, fiind singurul din Romania care a construit in ultimii 20 de ani nave militare noi (19 nave), pentru fortele navale apartinand tarilor NATO si UE si alte cateva nave cu destinatie militara pentru tari terte. In Romania nu exista un alt santier naval care sa posede capabilitatea industriala necesara care sa faca fata cerintelor impuse de realizarea unei corvete”, se arata in nota de fundamentare.

    In ceea ce priveste bugetul, nota de fundamentare detaliaza ca acesta va fi in total de 3,6 miliarde, impartit de-a lungul a patru ani 2017-2020.

    • Iauzi ai dracului astia de la MAPN…..acum vor corvete produse in tara, sa evite riscuri, locuri de munca locale si din astea decente, dar cand vine vorba de TBT 8×8 isi schimba parerea. Acolo nu mai sunt riscuri sau pot sa le puna pe tren si sa le trimita la mentenanta in timp de razboi? asta daca mai vin pana atunci. Astea merg si la cheie, luate de afara……de tancuri nici nu mai vorbim, acolo au dat cu maceta cand au auzit ca unora pe la UMB le sta capul la a produce un nou tanc pentru MAPN! Mama lor de nenorociti!

      • @Cezar

        Poate si-au dat cu apa rece pe față și au realizat că au facut numai prostii de 20 de ani încoace….
        Si dupa corvete să se „coaca” și TBT, camioane, auto 4×4, etc. tot cu implicare locala. La câte buc au nevoie, are timp industria să se dezmortească.

        Cel puțin eu așa sper. Sper să o și ducă la capăt.

        • O fi…nu zic ca nu, insa cand refuzi un ofertant cu ceva beton, iar apoi te razgandesti, nu stiu daca el mai este dispus sa-ti dea ceva, sau macar cat iti oferea initial. Ca la femei…nu vreau sa te f.. ca esti nasoala, apoi te rogi dea ea ca parca nu-i chiara sa de rau. Iar daca ii mai pui si o perna pe fata….e piesa gagica! 🙂

          O mai vrea? 🙂

  7. …nu degeaba zice Euronews-ul…
    http://www.euronews.com/2016/11/03/corruption-crackdown-gains-momentum-in-romania-as-bulgaria-s-stalls
    Mai stii, poate castravetarii trec direct la OZN…
    …’ce sa se mai incurce ei cu F-uri sau cu MIG-uri…

  8. Vrabia malai viseaza si tiganu’ haine noi!

  9. http://youtu.be/ZDbKQFwSomE
    ghicitoare: cine scot mai mult fum decat avioanele sovietice…exact,portavioanele sovietice?

  10. Asta-mi place ! Corvete Damen de la santierul Galati suna ecselont ! Se pot fabrica autohton , sunt moderne , dotarile pot fi de ultima ora

  11. Corvetele par frumoase si dotate peste ce avem, sunt construite in tara iar pretul este rezonabil. Intrebarea e daca Olanda va ridica obiectiile privind aderarea noastra la spatiul Schengen 😀 ?

  12. In legatura cu bulgarii si avioanele lor: eu zic sa nu ii privim de sus. Avem muult pana sa avem o inzestrare decenta, inclusiv la capitolul aviatie. Deci, sa ne vedem de ale noastre.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *