Comunicatul ROMATSA despre elicopterul SMURD prabusit

Intr-un comunicat de presa, ROMATSA a dat detalii despre zborul elicopterului SMURD care s-a prabusit in dupa-amiaza zilei de 15 decembrie, potrivit realitatea.net.

Elicopterul EC 135 SMURD -348 a depus planul de zbor la ROMATSA in data de 14.12.2014 ora 20.59 LT, pentru data de 15.12.2014 Planul de zbor a fost prelucrat de ROMATSA. In data de 15.12.2014 ora 16.07 LT(local time) elicopterul SMURD 348 a decolat de la Constanta spre Tuzla urmand procedurile de management a traficului aerian.La Constanta, elicopterul se afla pentru a alimenta. La bordul elicopterului se aflau patru persoane, doi piloti si doi paramedici. La ora 16.16 elicopterul s-a prabusit in lacul Siutghiol in Mamaia la aproximativ 500 m de mal. La ora 16.17 conform Hotararii de Guvern 741/2008 a fost declansata procedura de cautare si salvare, in urma apelului telefonic la 112 facut de localnici. Bilantul anuntat era de un supravietuitor si trei persoane disparute, epava scufundata.

Ultima convorbire cu pilotul SMURD a avut loc la decolare cand s-a luat legatura cu turnul de control de la Aeroportul Kogalniceanu. Potrivit procedurilor in cazul zborurilor sub 3000 de metri, urmatorul apel de raportare urma sa fie facut la ora 16.20 din localitatea Agigea.

ROMATSA precizeaza ca la momentul decolarii conditiile meteo erau bune, vizibilitatea de peste 6 km, iar elicopterul SMURD efectua un zbor cu vizibilitatea solului, ceea ce inseamna ca zbura sub 3000 metri altitudine. Raportarea la Turnul de control se face la un punct dat. Conform atributiilor care ii revin, ROMATSA a asigurat asistenta specializata de la momentul depunerii planului de zbor pentru elicopterul EC 135 SMURD -348 si pana la decolare.

 

110 comentarii:

  1. gogu de la pascani

    oare-s eu mai ciudat sau comunicatul asta imi seamana mai mult cu un „disclaimer”?

    • toate comunicatele sunt disclaimer in Romania.
      Mentalitatea iuca nu s-a schimbat.

    • Prima grija a autoritatilor este acoperirea greselilor cu scuze pentru evitarea raspunderii.
      Americanii inca din WWII aveau ca procedura standard pentru salvarea pilotilor doboriti in ocean, aruncarea unei plute pneumatice din avion care se umfla automat cu ajutorul unor tuburi chimice sau unui recipient aflat sub presiune cu aer comprimat.

    • am o intrebare elicopterul prabusit EC-135 al SMURD trebuia sa zboare de la Constanta la Tuzla sau de la aeroportul Mihail Kogalniceanu la Tuzla? sau aeroportul Mihail Kogalniceanu este numit in uzul Romatsa : Constanta? pt ca daca zbura de la Mihail Kogalniceanu unde ar fi alimentat spre Tuzla la baza se justifica traseul (nord-sud). dar daca zbura de la Constanta la Tuzla deci directia sud, ce cauta spre nord deaupra lacului Siutghiol?

  2. Îmi pare rău, dar nu pot să mă abțin, suntem țara cu*ului. O țară care își transformă oamenii în eroi. Deja chestia asta nu mai este o coincidență, e o repetiție anuală. Incompetență, rea credință, premeditare? Păcat de oamenii care au murit degeaba.

  3. @iulics
    mai degraba este incompetenta decat premeditare

    • am o intrebare elicopterul prabusit EC-135 al SMURD trebuia sa zboare de la Constanta la Tuzla sau de la aeroportul Mihail Kogalniceanu la Tuzla? sau aeroportul Mihail Kogalniceanu este numit in uzul Romatsa : Constanta? pt ca daca zbura de la Mihail Kogalniceanu unde ar fi alimentat spre Tuzla la baza se justifica traseul (nord-sud). dar daca zbura de la Constanta la Tuzla deci directia sud, ce cauta spre nord deaupra lacului Siutghiol?

  4. Mai grav este ca au murit 4 oameni care putea fi lesne salvati: vizibilitate buna, locatia este una urbana cu cai de acces foarte bune, martorii au indicat cu precizie unde s-a produs accidentul, ambulantele au ajuns foarte repede, etc.
    In schimb, salvatorii au plecat caine surd la vanatoare, habar n-aveau ce trebuie sa faca si unde trebuie sa ajunga. Varza!
    Cand am plecat de la servici, in jur de 18:30, intra in Mamaia o coloana de la Politia de Frontiera care duceau o barca gonflabila functionala. Politia de Frontiera, frate!
    Ma intreb, aia care iau deciziile aste de doi lei privind procedurile de salvare, nu puteau apela la armata pentru elicoptere si scafandrii militari?! Ca asa, la parade, ne cam pricepem cu totii.
    Ce se va intampla, in cazul unui cataclism, de exemplu?

    • @cosminc
      …probabil vom muri cu totii

    • @CosminC

      eu zic doamne fereste de un cutremur in romania mai ales ca in ultimi ani au tot fost cutremure nu mari dar daca va fi unul cum a fost cel din 77 bucurestiul va fi ruina si cu zeci de mii de morti

    • Politia de frontiera / Garda de coasta au printre misiuni si intervenitia in caz de nevoie . Sa nu uitam ca de multe ori cei de laaceasta institutie au intervenit pe mare in diferite situatii ! Si dealtfel scafandrii care au actionat pe lac apoi de acolo au fost si oricum TOT scafandrii militari sunt si aceia fiind instruiti si specializati la acelasi Centru .

      • @Caporal Musat
        Accidentul a avut loc in jur de ora 16, ce povestesc eu a avut loc in jur de 18:30, cand 3 oameni erau deja morti.
        Cei care au fost vreodata in Mamaia, stiu ca exista Capitania Mamaia (sic!), care nu avea nici o barca de salvare pentru ca singura disponibila era retrasa la conservare pentru ca „se terminase sezonul turistic si nu mai era nevoie de ea”, de parca accidente nu se pot intampla si in afara sezonului. In plus, habar n-aveau ce barci se afla pe lac in acel moment si la cine sa apeleze. Culmea, cei de la Salvarea Vietilor Omenesti pe Mare aveau o salupa rapida special echipata pentru asa ceva si au actionat din proprie initiativa si culmea, nu fac parte din sistemul 112.
        Scafandrii care au venit la fata locului erau complet buimaci, nu aveau instalatie de iluminat, nu-si gaseau tuburile de oxigen, i-au ajutat oamenii de pe mal sa se echipeze luminand cu telefoanele lor mobile, pompierii aveau gonflabila dezumflata si nu mai pusesera niciodata piciorul in barca aia. Basca ca nici macar nu localizasera din prima locul prabusirii, desi cei care au sunat la 112 au spus exact unde s-a intamplat: la BUTOAIE. Oricine din Constanta si oricine care a pus vreodata piciorul in Mamaia stie unde se afla LA BUTOAIE. Au venit pescarii de la Pescaria din Mamaia ca sa-i ajute., ei au scos-o pe doctorita la mal. Si by the way, scafandrii au ajuns la 1 ora dupa accident.

        • asta e organizare tipic romaneasca, dublata de dezinteresul clasic al autoritatilor.

        • Da e si cate ceva dreptate in ce spui Tu. Dar in general nu aduci scafandrii pt salvare de vieti ! Ma refer in situatia respectiva cand cei de acolo erau oricum inecati ! Cat despre ” buimaceala ‘ lor si ca erau „neajutorat ” ai fost acolo prezent ?! Sau e din spusele celor ce i au „ajutat ” cu iluminatul telefonic ?! Nu de alta dar am vazut /auzit multi care si in alte situatii (deh asei romanul ) bai noroc ca eram eu pe acolo .

          • „buimaceala ‘ lor si ca erau “neajutorat ” ai fost acolo prezent ?! ”

            Eu nu, dar nevasta-mea da! Lucreaza in sistemul medical. Ce zici de asta?

  5. Intr-o tara care e la pamant nu se poate zbura.
    5 elicoptere SMURD pierdute in 12 ani… Ma intreb daca mai exista un asemenea „record” prin lumea asta.
    Am inceput sa avem cate o catastrofa aviatica pe luna din cate vad.

    • nu cred ca suntem o tara la pamant.
      Faptul ca avem icompetenta si numiri politice asta ne face viata grea.
      Romania este departe de a fi o tara la pamant.

  6. intra-devar pacat de cei 4 oameni care au murit din cauza incompetentei
    pentru ca la functiile de decizie sant pusi doar GUNOAIE SI ANALFABETI la fel cum este si in armata si in guvern si lista poate continua
    eu sunt de parerea asta unde nu stii si nu te pricepi nu te bagi
    dumnezeu sa ii aiba in glorie si sa se odihneasca in pace !!!

  7. http://www.dcnews.ro/lac-siutghiol–blestemat–tragedii-aviatice-care-au-mai-avut-loc-in-aceasta-apa_462453.html

    P.S

    mai e cineva care suspecteaza sabotaje reciproce intre partide prin oamenii din institutii indiferent ca e vorba de vieti omenesti?

  8. Am inteles ca apa avea 2-3 grade. Asta inseamna ca nu puteau rezista mult in ea, poate 15 minute. Deci cand au ajuns aia de la ISU cu barca acolo (se pare ca la 15 minute de la prabusire) erau la limita. Le-a pus capac faptul ca motorul barcii nu functiona.

    • Doctorita a fost recuperata din apa de cei de la Pescarie cu barca lor, nu de ISU. Tot cei de la Pescarie au adus-o la mal la ambulanta.

  9. La apa de 2 grade celsiua, rezistenta maxima a corpului uman este de 20 de minute, asta fara alte traume. Puteti intreba orice medic, preparator fizic etc… Singura sansa a celor care au murit, era ca cei de pe mal care au auzit tipetele sa intervina cumva sa ii scoata din apa. Restul sunt povesti. Acum sa dam vina pe x sau y o dam degeaba. Trebuie sa fim si putin realisti, nu putem spune ca este vina salvatoriilor. Dupa mine, ceea ce fac jurnalistii acum la TV este pura gargara demagogica pentru prosti.

    • @andrei
      Una din vini apartine ISU pt ca pompierii nu aveau barca functionala.

      • ISU nu e om.
        Sefu ISU e mai multi oameni.

        • @de rasu lumii
          ISU are structuri judetene. Am impresia ca seful ISU Constanta a si fost demis, deci se stie unde a scartait treaba. O parte a presei insa vrea capul lui Arafat si vad ca se isterizeaza la greu, ce-am vazut aseara pe Realitatea….

          • ISU are structuri judetene da unu care conduce la minister pe toata tzara trebuie sa aprobe cum se salveaza victime din apa fie cin lacul Bicaz sau Tabacarie din Constantza.
            Acordarea primului ajutor pe apa nu e acelasi ca pe uscat.
            Adica daca nu ai ajuns in cateva minute te duci sa scoti mortii la suprafatza.
            Arafat si Oprea trebuie sa plece.PA.

            • @de rasu lumii
              E Arafat de vina ca ala de la ISU nu stie ca nu-i merge motorul la barca de salvare?

              • Arafat si Oprea sunt de vina ca nu au dotat ISU din zona maritima, delta Dunarii cu elicoptere care sa aibe ca obiectiv salvarea din apa cu ajutorul cablurilor si scafandrilor de pe elicopter.Al doilea nu au dotat fiecare zona cu politie salvamar dotata cu barci cu motor(salupe) pentru interventie de urgenta.Al treilea nu au proceduri pentru salvarea din apa.Daca au sa le vedem si noi.

                • Arafat e secretar de stat la Ministerul SANATATII. Nu cred ca in atributiile lui intra dotarea ISU. Ambulantele care au ajuns la fata locului depindeau de ISU sa le aduca victimele din apa.

                  In zona maritima si Delta Dunarii exista elicopter(e) cu troliu, dar cred ca e/sunt in subordinea MApN:
                  http://stirileprotv.ro/stiri/actualitate/nava-cu-12-marinari-esuata-pe-ratul-sulina-un-elicopter-iar-330-puma-a-intervenit-pentru-salvarea-echipajului.html

                  • Arafat e secretar de stat la MAI:
                    http://www.mai.gov.ro/index03_1.html

                    Si coordoneaza ISU:
                    http://www.mai.gov.ro/secretari/cv/CV_Raed%20Arafat.pdf

                    Problema nu e la Arafat, zic io, problema este ca la nivel de ministru MAI, dupa accidentul din Apuseni, nu s-a inceput reofrmarea ISU. Functia lui Arafat este doar executiva, nu de decizie majora.

                    • @CosminC
                      Hmm, mersi. Mi-a scapat complet numirea lui la MAI in ianuarie. Credeam ca e tot la sanatate si doar cu SMURD. Mea culpa.

                      Atunci intr-adevar trebuie sa dea niste raspunsuri. Dar si asa cel putin la prima vedere vina apartine ISU teritorial (in privinta faptului ca nu le-a mers barca). Dorinta asta de decapitare rapida la centru e ca si cum s-ar ascunde gunoiul sub pres. In ianuarie au plecat si Stroe si seful IGSU… s-a schimbat ceva in teritoriu?

                    • Păi asta circumscrie, să zicem așa, absurdul și grețosul situației: ai o zonă bine cunoscută, locuită, înțesată cu mijloace de salvare posibile: bărci, elicoptere șamd însă victimele mor fără șansă, ca și cum ar fi în mijlocul Pacificului??!
                      E de un absurd fără margini.
                      Apoi trebuie văzut ce anume nu a funcționat ca proceduri și dacă s-au respectat – referitor la cauzele producerii. Că doar noi suntem mari inventivi și genii care evită procedurile plicticoase și murim într-o rată absurdă, deși suntem măăăreți aviatori (în cazul de față). De ce cad atâția, ceva nu funcționează și trebuie suprimată rapid cauza generală a acestor drame inutile.

      • O BARCA NEFUNCTIONALA,NU DOUA !
        S-A SPECIFICAT ASTA SI MAI CITESTE CEEA CE AM POSTAT EU MAI SUS,IN DESFASURATORUL ACTIUNII

    • Cit timp facea pina acolo un elicopter, daca era pregatit cu tot ce trebuie pentru interventie si ar fi fost anuntat la 16, 15 ?

      • @freeman Un elicopter pana acolo de la MK, daca avea scanfandrii pregatiti, daca elicopteru era in stare de alerta, daca pilotii erau deja la bord, echipamentul pentru situatii de genul pregatit…. ajungea in maxim 15 minute. Dar cum am zis, nu s a prevazut un asa accident. Am auzit un tomberonez de renume la B1tv, Mihail Neamtu, care spunea ca daca americanii cu elicopeterele lor de la MK interveneau era salvata toata lumea, asta din seria SF. Singura lor sansa ca cei care au auzit tipetele sa aibe langa ei o barca si sa intervina!

    • „Trebuie sa fim si putin realisti, nu putem spune ca este vina salvatoriilor.”
      Frate, au murit 4 oameni pentru ca un sistem de rahat care inghite foarte multi bani nu functioneaza! Si tu spui ca nu e vina salvatorilor! Pai atunci sa mai taiem din ei, ca-s prea multi.
      „Singura sansa a celor care au murit, era ca cei de pe mal care au auzit tipetele sa intervina cumva sa ii scoata din apa”
      Pai poate ne si desenezi cum ar fi putut sa o faca, ca asa, de la caldurica, toti ne pricepem.
      Vina este exclusiv a ISU. Punct

      • @cosmin

        Vezi? La caldurica toti ne pricepem. In orice alt stat din orice tara vrei tu, nu ar fi reusit nimeni sa ii salveze. Singura lor sansa era ca cei de pe mal sa aibe o barca aproape. La noi vad ca n i se pare ciudat cand cineva sare in ajutor ca este la fatza locului, si iesim cu titluri gen „pescarii au sarit primii”… Era normal sa faca asa pentru ca erau pe apa si aveau si barci la dispozitie. Din punctul meu de vedere s/a reactionat destul de rapid. Problema este ca nimeni nu a prevazut un asemenea accident. Eu cred ca cel mai important este sa stim ce a patit elicopterul.

        • Hai facem asa, vino tu in perioada asta la Mamaia, arunca-te in apa si inoata 200 m (nu 500 cum s-a zis initial) dus – intors cu unu’ in spate si p’orma mai vorbim. In orice stat civilizat oamenii aia erau salvati, amigo. Si daca nu erau pescarii, ce faceai prietene? Deci, de vina sunt prostii aia de pe mal ca nu aveau o barca la indemana? Geez….
          Punctul tau de vedere sa-l spui alora carora si-au pierdut o ruda in acest accident.
          Si nu iti doresc sa fii in situatia nenorocitilor alora de au murit, chiar daca pe mal ar fi fost o barca.
          „Spalarea de cadavre” vad ca a devenit sport national.

      • Explica te rog cum se pot auzi tipete de la ~500 m si cum poate tipa atat de clar cineva cu fractura de mandibula.

  10. Mam cam saturat sa tot vad tragedii la televizor, sa vad jurnalisti cum cer demisii , politica in tara asta a devenit un circ ieftin. Imi este frica sa ma gandesc ce sar intampla daca cum sa spus mai sus, ar avea loc un cutremur puternic. Sunt curios iarna asta, cand o sa vina zapezile cate sate o sa ramana fara curent, fara provizii, oare tot armata o sa intervina ?

  11. in 2014 in era tehnologiei moderne, oameni au trebuiet sa stea 45 de minute intro apa ingheta…..

  12. Pe mine m-a pus pe ganduri declaratia unui martor ocular. Acesta spunea ca elicopterul a venit destul de lin spre apa, aparent printr-o pierdere treptata si controlata de altitudine. Nimic brusc.
    Rotorul anti-cuplu era functional, nu au fost lansate SOS-uri…
    Acelasi martor declara ca aeronava s-a rasturnat la impactul cu apa, ori acest lucru demonstreaza ca elicopterul inainta in momentul impactului, nu era in zbor stationar si nu parea a avea probleme tehnice.
    Un EC 135 are doua motoare, fiind exclusa o defectiune simultana a ambelor si chiar si in acest caz elicopterul ar fi trebuit sa fie in zbor la punct fix sau sa se prabuseasca pe verticala in autorotatie…
    Asadar de ce aeronava era pe o panta lina descendenta, daca aparent nu avea probleme tehnice si era guvernabila?!

    • gogu de la pascani

      @george GMT:
      dezorientare spatiala a pilotului de exemplu. Ce mi-a atras atentia cand am vazut imaginile la TV era luciul oglinda al apei, abia se vedeau niste valurele facute de barcile de salvare.
      Cuplata chestia asta cu lumina care incepuse sa fie de crepuscul si tind sa cred ca e posibil ca pilotii sa fi fost „furati” de lipsa de repere si sa nu fi sesizat ca se apropie de apa si in concentrarea de a gasi repere in exterior sa fi omis sa se uite pe altimetru.
      S-a mai intamplat fie in timpul unor manevre acrobatice ca la accidentul de la Bracciano sau cu un Bo-105 in Indonezia. Am pus filmulete cu ambele accidente.
      https://www.youtube.com/watch?v=eff-t6cKLCM
      https://www.youtube.com/watch?v=j3DgORSaG7Q
      Impactul cu apa al unui elicopter sfarseste f violent si cred ca daca nu se intervine in primele zeci de secunde ocupantii nu au sanse. La ambele accidente din filmulete au existat supravietuitori dar barci
      Filmuletul ala postat la TV cu strigate inclin sa cred ca e „fake”.
      Personal cred ca victimele au fost in stare de inconstienta imediat dupa impact cu medicul aruncat din legaturi si ramas „pluta” pe apa si ceilalti trei prinsi in epava sau bucati din epava. Nu stiu de ce e nevoie de actualul circ mediatic.
      Revenind putin la epava, arborele de transmisie a puterii spre rotorul anticuplu era puternic indoit de sus in jos ceea ce arata o rasturnare violenta a elicopterului spre in fatza. Interesant este ca palele rotorului anticuplu pareau intregi, probabil au fost protejate de configuratia „fenstron” sau eventual e un indiciu ca rotorul anticuplu nu functiona dar pt. asta martorii ar fi trebuit sa vada miscarea de rotatie a intregului elicopter.
      Ca intotdeauna in Romania totul e in valuri de ceata, fumigene, fitile, samd.

      • „Cuplata chestia asta cu lumina care incepuse sa fie de crepuscul si tind sa cred ca e posibil ca pilotii sa fi fost “furati” de lipsa de repere si sa nu fi sesizat ca se apropie de apa si in concentrarea de a gasi repere in exterior sa fi omis sa se uite pe altimetru.”

        Ai fost vreodata in Mamaia?!

      • Deși nu cred că e cazul să mai arunce unu cu păreri, fără date exacte, confirm ce ziceți în ceea ce privește „dezorientarea” pilotului în zborul la foarte joasă înălțime. Mai exact este o imposibilitate de estimare a distanței în față/lateral (vb de tangenta și înălțime-altitudine), în absența unor repere clare verticale și bine cunoscute (stâlpi, structuri etc).
        Țin minte foarte precis dificultatea pe care o aveam la „rasemotarea” desupra suprafețelor de apă fără valuri sau iarna. Am avut chiar instructaj exact pentru zborul vizual în asemenea condiții, iar exercițiile se făceau iarna deasupra unui teren plat, cu zăpadă depusă uniform și neostacolat, sau pe câmp cu grâu/porumb mare.
        Nu am survolat zona Mamaia, pe care o cunosc de la nivelul solului sau al apei, deci opinia trebuie luată ca parțial susținută, însă cunoscând dificultățile tehnice ale zborului la vedere la asemenea înălțimi și văzând erorile (milimetrice) chiar și în cazul unor piloți cu multă experiență și extrem de bine pregătiți, nu poate fi eliminată ipoteza.
        În ceea ce privește răspunsul autorităților, cred că pe de-o parte a fost rapid (chiar foarte – și mă refer la timpii de alertare și deplasare la loc de la alarmare), pe de alta incoerent.
        Problema care mă macină e alta, anume cum au putut să vadă (cu atât mai mult să audă strigăte de ajutor – dacă e real) și să stea să privească, asta nu pot concepe.
        Pe un lac unde destui privați au bărci, nu toate în stare de a fi utilizate dar totuși, într-un mediu „marinăresc” cred că oamenii aceia au păcătuit grav stând și așteptând să vină salvatorii profesioniști.
        Să nu mai aud de spiritul „intelijent și jenial” deosebit al românilor, care mi se pare că nici la nivelul mediu al celorlalte popoare nu se ridică, cu atât mai puțin să fie speciali…

        • gogu de la pascani

          @flogger: umbla vba ca filmuletul cu strigatele de ajutor ar fi „fake”. Ar fi foarte nasol daca televiziunile au coborat la nivelul asta. Din ce am citit din comunicatul ISU unul dintre cei doi barbati a fost gasit pe fundul lacului prins in centuri. Celalalt avea mandibula fracturata. Distanta de la mal la locul prabusirii era cam de 500m din ce-am inteles. Chiar si fara mandibula fracturata cam greu sa strige sa se auda inregistrarea pe telefon de la 500m, eventual in timp ce inota.
          Mie-mi cam pute toata isteria asta de presa.
          Daca nu se confirma faza cu strigatele si e un fake cred ca unii ar trebui sa se gandeasca la puscarie pt. inducerea in eroare a justitiei intr-un dosar penal cu 4 morti si daune de sute de mii de eur.

          • gogule,
            Evident că după un așa impact persoana/ele sunt incapacitate, caz în care ajutorul este pus sub semnul întrebării, dar totuși oamenii au VĂZUT prăbușirea – doar de aceea au alertat autoritățile prin 112… ce să mai povestim?
            Deci au văzut cu ochii lor, au sunat, bun- și apoi?
            Bunul simț creștin și uman dicta să faci ceva să ajuți, fără să te pui în pericol – deci nu vb de sărit în apa înghețată, ce să mai discut de simțul marinăresc al constănțenilor…

        • Ipoteza cu dezorientarea nu tine, au trecut pe acolo de sute de ori, nu e prima data. In plus ai sute de repere vizuale in acea zona: hoteluri, vile, insula Ovidiu, copaci, sosea, cladirile de pe partea cu orasul Ovidiu, etc. Zona este una urbana. In plus, elicopterul zboara foarte des la Tulcea, judetul cu cea mai mare suprafata din RO si cu cel mai mare luciu de apa dulce din RO.
          Mai mult, elicopterul ateriza foarte des pe Spitalul Judetean care e in mijlocul orasului, inconjurat de cladiri inalte, uneori facand si cate 3 aterizari pe zi (stiu pentru ca stau la mai putin de 500 m de spital).
          Cauza trebuie sa fi fost alta.

    • ..sabotaj? Pentru ce? Ca sa se platesca polite lui Arafat? Ca tot veni vorba de polite…are careva idee cu cat e asigurat un elicopter din asta? Poate cineva voia sa incaseze prima de asigurare mai stii….Si daca ar fi asa cine-i proprietarul elicopterului sau pe scurt cine incaseaza prima de asigurare?

      • 5,2 mil eur asigurarea elicopterului + 50.000 eur pentru fiecare memebru al echipajului.
        Eh, cu proprietarul este un intreg circ, IGA al MAI a devenit proprietar in nov 2014, desi il opereaza de mai mult de 1 an. A fost cumparat de CJ Constanta din fonduri UE, dar pentru un alt program, cu bulgarii.

        • …nimeni nu se arunca cu elicopterul in apa pentru 50000 de euro! Dar 5 mil si ceva prima de asigurare e suma serioasa! Mai stii..uite cum iar avem motive sa dezbatem pe aicea inca vre-o 4 luni. Doar de amorul artei, ca sa ne jucam dea conspirationistii,…. suspectez de sabotaj pe proprietarul aeronavei.
          …gata..ipoteza a fist lansata…vre-o idee mai departe careva?

    • Dumnezeu sa-i ierte!
      Zburau prea jos. Din imaginile de pe Tv cu resturile elicopterului se vede ca partea dreapta a trenului era smulsa, separat complet de rest, probabil din cauza primului contact cu apa. Altfel spus zburau foarte jos si au „agatat” apa cu partea dreapta fata a trenului (schi) de aterizare, suficient pentru catastrofa. „Schiul” s-a rupt, dar a opus suficienta rezistenta ca sa produca giratie si inclinare pe dreapta. Se vede si din imagini ca partea dreapta este cea mai distrusa. De ce au coborat atat de mult? Manevra de autorotatie nu au executat („zburau pe panta lina descendenta” – spun martorii), distrugerile ar fi aratat probabil altfel, ar fi fost vorba mai mult de tasare si apoi giratie si rostogolire. Si mai este o problema: de ce erau la nordul lacului. Se spune ca in aviatie mor prostii si desteptii.

    • @george Si martorii, crezi ca nu baga in ele ca sa fie mai interesanti? M am uitat si pe Romania TV, si pe Realitatea in contemporan aproape. Si am vazut versiuni diferite, la Realitatea unde martorul nu era filmat ca sa poti sa il vezi la fatza, femeia aceea spunea ca salvatorii au venit dupa juma de ora, ca au intervenit primii pescarii, (ceea ce era normal pentru ca erau acolo in barci), ca sigur traiau daca ajungeau mai repede si alte bla bla. La Romania TV martorul spunea ca salvarea a ajuns in 10 minute, iar au ajuns la ei cu barca efectiv dupa alte 10 minute, deci in total 20 de minute. Cunoscand cat de manipulator este Rares Bogdan, sunt scarbit de el, pentru ca eu cred ca martorul lui era un fake grosolan, cum video acela, imi spui si mie cum e posibil ca tu sa fi ranit dupa impact, si sa tipi incat sa te auda cineva la 200 de metri? Dupa cum arata elicopterul rupt in mai multe bucati, impactul a fost foarte violent…

  13. Sà-i odihneascà Dumnezeu pe decedati !
    Nu mà pronunt asupra cauzelor accidentului, dar asupra interventiei.

    Îmi aduc aminte, acum foarte mult timp, când eram copil, si tot la Siutghiol, o fetità de vreo 11 ani a dispàrut sub apele laculului. În mai putin de 10 minute a apàrut o salvare Volga station-wagon, cu un medic ce s-a dovedit foarte competent si o masinà fàrà semne distinctive cu un scafandru ne-autonom cu cascà alimentatà cu un tub de cauciuc pentru aer comprimat.

    Fetita a fost gàsità de scafandru si medicul a reusit sà o readucà la viatà (masaje, respiratie artificialà, balon cu oxigen).
    Asta în anii ’60 !!!

    Ràmân pe gânduri când vàd interventii ale pompierilor din Paris (nu numai pentru incendii) între 2 si 6 minute de la semnalarea incidentului, în orice punct al Parisului.

  14. Parca s-a tampit de tot Tara aia…

    Bolovanii dau cu elicopterul in peisaj, al cincelea de la SMURD, si toata tara se isterizeaza iarasi ca i-au omorat salvatorii ca nu au ajuns acolo in 3 minute ca sa-i scoata…

    Ca si la accidentul ala stupid din Apuseni, unde nu tembelul ala de a zburat in conditii de givraj era de vina cand i-au inghetat comenzile si a dat cu el in munte, si nici fraiera aia de studenta care nu avea ce sa caute la transplanturi si care probabil nici nu avea aprobare sa paraseasca garnizoana dar se bagase si ea in echipa, si nici ailalti de au lasat-o ca sa inghete linistita fara sa miste un deget. Toti tembelii aia sunt eroi…

    Bre, dati voi linistiti cu aviatia in peisaj ca sigur vin aia si va salveaza la cronometru la secunda.

    Ca salvatorii sunt Rambo, i-au angajat pe toti de la DEVGRU si cand n-au mai gasit au mai luat oameni si de la Spetsnaz.

    Bre, salvatorii aia sunt oameni, mai e si trafic, se mai intampla si sa nu-ti porneasca barca, ca asta e, nu-s bani. Romanisme.

    Ca o fi si balbaiala, pai e, cum sa nu fie. E balbaiala si cacanareala si mediocritate si prostie in TOATA SOCIETATEA ROMANEASCA, asa ca ce asteptati de la astia sa fie Rambo si sa functioneze la fractiuni de secunda!

    Puteti astepta linistiti…

    Relativ la accident.

    Ce dracu cauta ala sa zboare deasupra apei cu un elicopter neechipat pt aterizare de urgenta pe mare?

    La avioane tendinta e sa zboare, ca are aripa si daca are un pic de viteza sta agatat in aer, si daca se opreste motorul il tii cu botul in jos ca pe planor si nu pica ca bolovanul, in principiu mai ai o sansa. Ai aripa ai parte, va spune unul care a zburat in tinerete cu planorul.

    La elicoptere tendinta e pe invers, sa pice ca bolovanul, ca sta atarnat de o elice. Sunt mult mai periculoase si pica din cele mai stupide motive. Mai acu ceva timp parca a dat unul al politiei intr-un pub prin UK, asta e, au murit unii arsi cu halba in mana. Asa ca te gandesti bine pe unde zbori.

    Eu cred ca cheia accidentului e realimentarea. Ca am inteles ca a picat la 5 minute dupa realimentarea pe Kogalniceanu.

    „a decolat de pe Aeroportul Mihail Kogălniceanu la ora 16.06, după realimentare, îndreptându-se către locul de staţionare, pe Aeroportul Tuzla, în condiţii meteo normale pentru zbor”

    Nu cred ca i-or fi rupt aia vreo conducta ceva pe la realimentare ca n-or fi umblat cu flexul printre conducte ca Eroul nostru ca sa-i instaleze niste rachete anti-tanc.

    Ar fi trebuit sa fie cu intentie, adica sabotaj.

    Probabil ca era prea multa apa in kerosen, pt ca se mai fura din cisterne.

    Fiind elicopter SMURD si nu aparat militar i-or fi dat dintr-o alta cinsterna mai diluata. Poate ala care l-a alimentat a facut-o fara sa stie ca se fura din cisterna aia…ca dracu mai stie ce fac unii de nu mai stiu altii…

    Si ala de la mansa s-o fi trezit ca pierde putere la motoare, s-o fi panicat si a mai dat gaz, fara mult folos si eventual i-o mai fi pocnit si ceva pe la alimentare/motor si asta e.

    Probleme la alimentare si pierdere graduala de putere ar putea explica aterizarea „lina”.

    Si colac peste pupaza mai era si deasupra apei. Poveste romaneasca…din bazmele romanilor…

    Chestia cu furatul si completatul cu apa e veche in armata. Cand mai vin aia sa mai verifice probabil o fac de dorul lelii, ca nu face nimeni analize sa vada daca mai e ceva bezina in apa ci se uita doar la nivel, pe principiul ca daca nu vrei sa stii atunci mai bine nu cauti.

    Mi-aduce aminte de tineretile mele la aeroclub cand l-am auzit pe un mecanic soptind comandantului „shefu, pot sa mai iau si eu vreo 20 de litri din cisterna aia ca trebuie sa merg la…si nu mai am bani pana la salariu…”

    Asa ca iarasi vom avea Eroi, ca si in Apuseni, ca si la Craiova cu „stolul de pasari”

    Intrucat se va musamaliza si accidentul acesta nu se va schimba mare lucru in sistem. Si vor continua sa pice ca mustele din cauze stupide.

    Doi dintre ei erau legati cu centura la 4 metri sub apa, asa ca hai, bagati niste injuraturi acuma ca n-au ajuns salvatorii intr-un minut la aia sub apa.

    Toate serviciile alea de urgente functioneaza cu romani, organizate de romani, cu elicoptere, barci si masini operate de romani, cu conducere romaneasca si daca per total functioneaza mediocru asta e.

    Apucati-va si schimbati toti oamenii si angajati-i numai pe aia exceptionalii, sa vedem de unde-i luati. Si sa vedem ce politruc ai organizeaza si ai conduce.

    Dati voi linistiti cu avioanele si elicopterele in peisaj ca vin salvatorii cu elicopterul si colacul, si se arunca dupa voi in apa inainte sa apucati voi sa trageti in plamani prima gura de apa.

    Salvare in 30-60 secunde garantata.

    Daca totusi nu vin, sunteti totusi OK, ca aveti atatia popi…

    In plus romancele-s recunoscute ca fac niste colive si niste parastase…

    • Asa am zis si eu, s/a intervenit destul de repede. Dar tomberoneii de jurnalisti care au comentat pe unele posturi TV, m au scarbit total. L am scos vinovat pe Arafat care este singurul om care cred ca a facut ceva functional in tara asta. Mai aveau putin si spuneam ca e vina lu Monta. In loc sa facem o investigatie, facem manipulari la tv, dar amatorii asa zisi jurnalisti, nu stiu sa faca presa pe bune.

      • @andrei…
        Ce spune @GSG9 mai sus referitor la kerosen este valabil si in ziua de azi… Multi piloti care acum sunt deja pensionari isi alimentau masina de familie (berlina Dacia) cu kerosen… mai bine zis juma’ benzina normala/ juma’ kerosen… Ca distrugeau motorul este alta poveste… Crezi cumva ca astazi nu se fac aceleasi magarii ca in trecut???
        Cat despre Arafat… este doar o simpla creatie a serviciilor, una din multiplele legaturi ale lumii arabe cu RO… Care legaturi au fost finantate copios de insasi ILICI , care bineinteles nu are nicio treaba cu Ponta sau PSD… si nici SMURD… (a se citi cu ironie! 🙂 ) Chiar atit de prosti si idioti sunt medicii nostri incat nu sunt capabili sa puna pe picioare un serviciu de ambulanta serios si trebuie sa vina unul din Siria sa faca treaba asta??? Ma indoiesc ca medicii nostri sunt chiar atit de idioti… Ca sunt corupti la fel ca intregul sistem este alta mincare de peshte…Tot SMURD-ul miroase de la mare distanta a coruptie, bani aruncati pe fereastra in buzunarele smekerilor… Deocamdata guvernul Monta a gestionat prost 3 catastrofe aviatice intr-un singur an… Oare cine o fi de vina? Ghita ciobanul care nu a dat corect datele GPS, sau pescarul Marin ca nu a tras la rame mai cu inima???

        • @dany

          „Cat despre Arafat… este doar o simpla creatie a serviciilor, una din multiplele legaturi ale lumii arabe cu RO…”

          Bre, eu citisem doar de niste ambulante, dar chiar asa?

          • @Adrian…
            Vad ca te uimeste afirmatia mea… dar din pacate este adevarata. O sa incerc sa-ti explic cu subiect si predicat.
            In ’90, dupa asa zisa destramare a serviciilor secrete romanesti (redenumite si resapate in aprilie ’90), organizatiile teroriste arabe au gasit in RO o oportunitate nesperata. Si un presedinte dispus sa inchida ochii la multe… si la multi. Astfel ca, bratul mafiot al acestor organizatii teroriste a inceput sa spele bani, sa produca bani pt aceste organizatii teroriste. Ba chiar au inceput sa se infiltreze in structuri ale statului roman, si mai ales in politica damboviteana. Sunt o gramada de dame de consumatie (si mai ales de control 🙂 –>> cei avizati stiu despre ce vorbesc!) casatorite cu arabi potenti financiar care fac parte din diverse partide, predominant ala cu trandafiri… Probabil te intrebi in acest moment ce faceau serviciile abilitate … Ca orice serviciu de informatii au luat la cunostinta de situatie si in conformitate cu cutumele serviciilor au ales varianta de supraveghere a acestei mafii arabe, mai ales ca pana la intrarea in NATO / UE , RO era pur si simplu izolata pe plan international. Ce se putea intimpla daca serviciile treceau la arestari masive? Un val de atentate asupra RO… + ca nu aveau dezlegare la peshte de la presedintii de pana in 2004… Dupa 2004, a inceput vanatoarea, mai bine zis cei care nu puteau fi intorsi, inclusiv cei care nu mai prezentau importanta dpdpv informativ au fost trecuti pe listele de indezirabili… Unii au plecat de bunavoie, altii fortati de imprejurari… iar altii isi continua activitatea la prima vedere nestingheriti, dar nu uita sa-si prezinte „darea de seama” lunara catre servicii… sau ori de cate ori este nevoie.
            Referitor la SMURD si implicit Arafat… Astia si-au inceput activitatea intr-o perioada foarte tulbure dpdv financiar a RO… si nu doar… Nu contest ca RO nu avea nevoie de un serviciu de urgenta modern… dar partidul unic avea nevoie de o metoda de a stoarce bani de la stat. Prin anii ’90 se platea foarte mult pt sanatate… Cand guvernele faceau bugetul, sanatatea avea deja cel mai mult, la rectificari luau tot timpul de la sanatate si dadeau la alte ministere. Era perioada cand impozitele platite de romani ajungeai si la 40 % de multe ori. Tot in perioada aia se platea celibatul… Pe hartie, sanatatea statea cel mai bine, in realitate… ca si acum! In RO au fost, sunt si vor fi destui medici competenti si inteligenti… de ce a trebuit sa vina cineva din nisipurile Asiei ca sa puna pe picioare un serviciu de ambulanta?
            In perioada mai sus amintita, orice arab care avea 1000 $ in buzunar venea si cumpara pe nimic intreprinderi de stat, fabrici… Acum si arabul asta mai mult ca sigur nu era de capul lui…

    • Zborul la asemenea înălțime, aripă fixă sau rotativă – totuna-i, e foarte dificil pentru că nu poți reacționa sau estima corect, chiar „mânar milimetric” să fi.
      Alarma s-a dat bine, răspunsul idem, de ajuns au ajuns cu s-a putut mai rapid.
      Din partea autorității, problema cum o văd e incoerența structurilor peste structuri care se includ sau exclud astfel încât să fie păienjeniș nefuncțional sau nefuncțional „la minut” când ai nevoie.
      Totuși, durerea și consternarea subsemnatului se îndreaptă înpotriva martorilor… care mărturisesc și atât. Adică vezi că se prăbușește, în fața ochilor tăi și ai altora, îl vezi deci e aproape tare, suni la 112 și cu asta e tot??!!!
      Domnilor, nu vb de accident în zonă izolată și fără să poată interveni nimeni… era în localitate în pisicii măsii de treabă. Nu zic să se despuie pe-ndată și să facă ca în Batwatch, dar la merineii pixului în Cta să nu facă niciunul gestul de a se repezi cu o barcă, oricare din sutele din zonă IMEDIAT. Nu, ei dau telefoane, dezbat etc.
      Nu vb de profesioniști, dar cetățenii români nu mai au niciun reflex uman și de bun simț?

      • In Statele Unite rata de fatalitate la zboruri Medevac este de 1 la 50.000 de ore de zbor. In Romania este de 1 la 5.000 de ore de zbor. What’s wrong with this picture?

        • Indeed, Alex, what is wrong with it? Lack of prcatice – I don t think so, in this particular case. Procedure, might be…
          Safety first is a principle and it is ignored in later years. We always considered that making the number of safe landings match with the number of prudent take-offs was a sound principle in flying.

    • @gsg9
      Bre, problema are radacini adanci infipte si arhicunoscute. N-ai citit lantul slabiciunilor? Se pleaca din familie si de la scoala. Unde se practica furtul (copiatul). Apoi cel care a furat in generala fura si in liceu, fura si in facultate, si ajunge un idiot care nu stie mare lucru dar e in cautare de serviciu. Si serviciu bun ca nu se incurca cu prostii. Iar mamitica, taticutul, matusica, unchiasul idiotului apeleaza la PCR (nu partidul), iar idiotul intra in sistem. Apoi mai fura o diploma de masterat (daca e mai ambitios), mai perie pe cine trebuie, mai un concurs aranjat, mai o pila, o atentie, un carnet de partid, si idiotul e din ce in ce mai adanc infipt in sistem. Idiotii cu mai putine PCR si dare de mana ajung subalternii idiotului sef. Vezi Caragiale.

  15. „Bre, salvatorii aia sunt oameni, mai e si trafic, se mai intampla si sa nu-ti porneasca barca, ca asta e, nu-s bani”
    E iarna, nu e nici dracu’ in Mamaia, poti sa o strabati de la un cap la altul in fix 5 minute. De pe Mircea cel Batran (de unde au plecat pompierii) pana la Butoaie faci maxim 10 min la ora 16:00 in luna decembrie. Se intampla sa nu iti porneasca barca? Pai de ce, prietene? Ca esti prost? Da! Nu-s bani? Uitat-te sa vezi ce licitatii face ISU la sfarsit de an ca sa-si cheltuie bugetele pe 2014 si p’orma sa zici ca nu sunt bani.
    Treaba unui salvator este sa salveze, nu sa se faca ca salveaza. Si da, ar trebui sa fie Rambo, ca d’aia sunt acolo, pentru situatii de urgenta. Altii cum dracu’ pot, numai noi ridicam din umeri: nu e vina salvatorilor, e vina lui Dumnezeu. Pilotul e de vina ca zbura deasupra apei, ce cauta acolo? Geez…
    Stii care de fapt este problema? Oamenii aia nu sunt antrenati pentru asa ceva, nu se mai fac drill-uri, nu mai face training-uri, sunt angajati pe spaga, nu pe ce pot sa faca, totul este de fatada, sefii sunt habarnisti, sistemul este gandit prost, nu exista reguli clare, comunicare deficitara, etc. Si toate astea pe banii si vietile noastre.

    Scuze pentru ditamai postarea, dar sunt revoltat de modul in care se „spala cadavrele” in Romania. Unul dintre colegi este cumnatul doctoritei, iar mania lui ni s-a transmis tuturor.

    • Cosmin adica vrei sa zici ca daca se intampla in alta tara, se salvau nu? Iti amintesc ca in America, pe raul Hudson, cand a amarizat acel avion, primii care au intervenit au fost feriboturile care au ajuns dupa aproximativ 15 minute. Acolo nimeni nu a criticat salvatorii care au ajuns dupa 20 de minute. Iti repet ca singurii care ii puteau sa salveze erau pescarii pentru ca erau deja acolo. Daca e un accident pe strada in fatza ta, si sari sa ajuti, stai si critici salvatorii ca au ajuns dupa tine si ca vezi doamne nu e normal? Sunt situatii diferite pentru ca acolo toti au scapam cu viata, dar daca se intampla ca daca acel elicopter sa cadea acolo se intampla acelasi rezultat. Nu s/a primit nici un SOS de la elicopter iti amintesc.

      Si apropo de martori, imi spui si mie cum pescaru ala a ridicat singur (dupa spusele lui) coada elicopterului din apa ca sa scoata o persoana?

      • Andrei, accidentul s-a produs IN ORAS, la 200m in larg, nu pe raul Hudson. Primii care au ajuns au fost ambulantierii (un echipaj din care face parte si nevasta mea). Pescarii nu erau acolo, ci pe partea cealalta a lacului, la Ovidiu (daca te uiti pe google maps vei vedea ca sunt cam 2km pe apa!) si au ajuns mai repede decat pompierii cu barca lor de rahat. Pescarii au „pescuit-o” pe doctorita, nu ISU. Intre ce crezi tu si ce imi spune sotia care a fost ACOLO, pe cine crezi ca voi crede?
        Cand are loc un accident in fata ta pe strada e normal sa intervii inainte, daca iti este ACCESIBIL.
        Iar comparatia cu Hudson nu tine, acolo cei de la 911 au comunicat cu ambarcatiunile care se aflau pe apa in acel moment comunicandu-le situatia si cerandu-le ajutorul, aici astia de la 112, pentru ca asa este sistemul conceput, nu stiu ca ASVOM are ambarcatiune dedicata pentru asa ceva.

        • @cosminC Unde au cazut aia in raul Hudson e intre New Jersey si Manhattan :)! Adica in buricul targului. Avand in vedere ca esti mult mai informat, avand nevasta care a ajuns la fatza locului, vreau sa te intreb atunci, a cui a fost vina? Ambarcatiunea aia functioneaza pe timp de vara, iar din cate am inteles, aveau nevoie de minute bune ca sa puna aceea barca ASVOM functionala.

          • Andrei,
            Hai sa o luam logic. Prima ambulanta ajunge in 6 min (nu 5 min cum scrie in comunicatul pe care il invoca nemotoujour) din zona Gravity Park. Sunt 7 km cu 3 schimbari de directie si conditii de trafic superlejer.
            Pompierii pleaca de pe Mircea cel Batran, sunt mai putin de 10 km cu o singura schimbare de directie si fac 17 minute, la fel in conditii de trafic superlejer.
            Ambele autovehicule parcurg 5 km de traseu comun, respectiv in Mamaia, in conditii de trafic ultra-mega-extra-lejer. Prima ambulanta comunica ca ajuns la fata locului. Dupa 3 minute sunt contactati de dispeceratul 112 ca sa comunice exact locatia, pen’ca pompierii ori nu au inteles unde trebuie sa ajunga, ori nu au fost informati corespunzator.
            Trage si tu o concluzie.
            In ceea ce priveste ambarcatiunea ASVOM este permanent functionala, baietii aia chiar stiu cu ce se mananca situatiile de urgenta si nu se joaca de-a Rambo pe mare.

            • Concluzia mea este:
              1) Trebuie sa se dea publicitatii neaparat inregistrarile de la 112 intre cei care au sunat si operatorul care a raspuns. Doar asa se va face lumina clara.

              2) Audierea martorilor care au intervenit telefonic sau live in isteria de la tv ce a urmat. Daca au minti cumva, au fabricat falsuri, sau se cam confirma teoria ca acel filmulet unde se aud voci care cer ajutor este fals, (avand in vedere ca epava era la 500 de metri, si nu la 200 metri, iar cel care a strigat, prin escludere, avea mandibula rupta, deci cum a strigat?) sa raspunda inclusiv cu puscaria.

              3) Nu este clar, primul echipaj de pompieri a venit cu barca gonflabila sau nu? Daca da, atunci se explica cele 8 minute pierdute in plus, pentru a pregati echipamentul esential operatiunii, pentru ca nu cred ca barca era pusa intr un loc vizibil.

              4) La Realitatea TV s/a dezinformat masiv toata seara, chiar nu se sesiseaza nimeni? Chiar orice hal de jurnalist poate sa dezinformeze ca ajutoarele au venit dupa o ora?

              5) Tragedia s/a produs asa repede incat pilotul nu a apucat sa trimita un SOS, asta inseamna ca se afla foarte aproape de suprafata apei. Si ultimul, de ce s/a ales traseul acela, cand era unul mult mai scurt????

              • 1. Corect!
                2. 200m este distanta corecta. chiar ma voi interesa sa aflu daca filmarea este fake, stie baiatu’ la cine :). Martorii oricum vor fi audiati, deorece s-a deschis dosar penal.
                3. Ti-am explicat de ce au facut 17 minute, nu mai insist.
                4. Dupa o ora au venit scafandrii, 3 oameni erau deja morti
                5. Traseul ala este cel „oficial”, p’acolo trebuie sa zboare.

              • @andrei
                Ce mi s-a parut dubios de tot la filmare e ca se aud tipetele dar cel care filmeaza nu face nici un moment zoom asupra punctului de unde vin tipetele, sau daca nu poate da zoom nici nu se opreste macar asupra zonei respective. Nu se vede nimic in lac, nici epava nici oameni. E doar o filmare a unui lac, cu miscari stanga dreapta + tipetele respective. In mod normal cand ai o camera in mana o vei tine indreptata asupra locului relevant si vei incerca sa faci zoom. Poate n-am vazut eu toata filmarea, dar asta a fost ceea ce am vazut.

                • Ciudat e cum a reusit sa tipe cu mandibula sparta… Ca sa nu zic ca nu se vede nimic in filmarea. Asa ca vine sponta, de ce mai filmezi daca nu vezi nimic din cauza cetii? oricum???

    • @CosminC
      Eu tot nu inteleg ura asta impotriva salvatorilor, eficienti sau ineficienti cum or fi fost ei…

      Ca nu-i porneste lui ala barca din cauza banilor sparti pe nu stiu ce licitatii pomenesti matale, asta nu e vina aluia de porneste barca, nu el face licitatii si nu el dispune ce si cum si de la cine si pe ce sume se cumpara. Sunt altii mult
      mai smecheri care fac asta, numiti politic.

      Parerea mea e ca asteptarile sunt mult prea mari de la salvatori in caz de accidente de aviatie.

      De ce am intrebat ce dracu cauta ala deasupra apei. De la Kogalniceanu sper Tuzla putea sa zboare in jos direct pe deasupra uscatului. Pt ca odata cazut in apa sansele de supravietuire scad, daca pica pe uscat se rupea, ai arunca pe aia afara din elicopter, poate lua si foc, dar care scapa din astea era pe uscat nu in apa rece sau legat cu centura de scaun la 4m sub apa.

      Eu zic ca si daca erau aia cu motoarele pornite la mal asteptand accidentul si tot nu-i scoteau pe toti la timp.

      Faptul ca a cazut in apa le-a semnat condamnarea la moarte.

      „Oamenii aia nu sunt antrenati pentru asa ceva, nu se mai fac drill-uri, nu mai face training-uri, sunt angajati pe spaga, nu pe ce pot sa faca, totul este de fatada, sefii sunt habarnisti, sistemul este gandit prost, nu exista reguli clare,
      comunicare deficitara, etc. Si toate astea pe banii si vietile noastre.”

      Or fi salvatorii platiti sa salveze dar asta nu inseamna ca vor salva 100%, mai ales la accidente de aviatie prin munti sau cu epava pe sub apa. Chiar daca ar fi foarte bine pregatiti si organizati, ca sa nu mai vorbim de cazul in care nu
      sunt. Asteptati ca ei sa fie perfecti si sa functioneze perfect intr-o tara si intr-un sistem imperfect si asta nu functioneaza. Or fi acolo platiti sa fie Rambo insa nu sunt Rambo si vor face si ei ce vor putea sau se vor preface ca fac tot ce pot si asta e….

      Si daca dai jos pe seful ISU si pe prefect tot o frectie e, rezolvare a problemelor a la Oprea. Vii ca seful idiot de la Bucuresti si dai jos doi sefi si pui alti doi, numiti tot politic, si sistemul ramane la fel de prost.

      Cu cat se face mai mare tam-tamul in media pe ineficienta salvatorilor si se iau niste masuri administrative de’a’mboulea cu atat se ascunde rahatul sub pres acolo unde conteaza: de ce a cazut imediat dupa realimentare si de ce a zburat deasupra lacului cand putea sa o ia drept in jos spre Tuzla.

      Toata lumea urla ca ISU in sus si in jos, astia se pare ca sunt ciuca bataii, si adevaratele probleme sunt estompate sub pres.

      Mie adevaratele probleme mi se par ca pica avioanele si elicopterele, nu ca au venit aia cu 5 minute mai tarziu.
      Si ca pica cam des…

      Ce norme de siguranta a zborului nu se respecta?
      Ce norme de pregatire a echipajelor nu se respecta?
      Ce norme de disciplina a echipajelor nu se respecta?
      Ce norme de mentenanta a aparatelor nu se respecta?

      • @gsg9
        Problema nu e ca nu au venit 5 minute mai devreme ci ca odata ajunsi nu le-a mers barca, si au ajuns sa de-a la vasle. Din momentul ala chiar sa fi ajuns 5-10 minute mai devreme si tot degeaba. „Ce norme de mentenanta a aparatelor nu se respecta?” – intrebare valabila si pentru barca respectiva nu?

        In plus daca citesti linkul doi postat de El_futador vezi ca pompierii au avut ceva probleme si cu generatorul la care un capitan a zis ca el nu stie de-astea ca e treaba unui subordonat care lipseste. Daca era pe campul de lupta si zicea ca el nu stie cu AG-ul ca e treaba lu Gigel care a luat un glont in cap….?

        • //Daca era pe campul de lupta si zicea ca el nu stie cu AG-ul ca e treaba lu Gigel care a luat un glont in cap….?//

          Treaba e că niște nenorociți incompetenți, incapabili și boi cretini animale puse în funcții și posturi pe acolo chiar ar trebui să ia UN GLONȚ ÎN CAP.

          Sau…O ȚEAPĂ ÎN CUR.

      • Bre, nu mai pune intrebari puerile, ca te faci de ras.
        „De ce am intrebat ce dracu cauta ala deasupra apei. De la Kogalniceanu sper Tuzla putea sa zboare in jos direct pe deasupra uscatului.” Pen’ca pe acolo AU VOIE sa zboare, d’aia. Siutghiolul este ditamai balta, stii ca pe acolo ai survol frecvent, te pregatesti dracului pentru ce e mai rau.
        Astea cu de ce a zburat pe acolo si nu pe dincolo, ca de ce era o gagica in avionul prabusit in Apuseni, de ce era elicopterul rosu si nu argintiu, nu schimba cu nimic datele problemei.
        Una e sa stii ce trebuie sa faci in cazuri de astea si chiar daca esuezi, macar stii ca ai facut tot ce se putea face, alta sa te duci la o misiune de salvare ca orbetele. Nu-ti place sa fii salvator, roiu’!
        Si uite asa se va mai intampla un accident, vor mai muri niste oameni si vom zice „ghionion, ceasul rau – pisica neagra”. Sistemul va merge inainte si tot asa.

        • „Pen’ca pe acolo AU VOIE sa zboare, d’aia. Siutghiolul este ditamai balta, stii ca pe acolo ai survol frecvent, te pregatesti dracului pentru ce e mai rau.”

          Pai vad ca nu se pregateste nimeni…

          „Si uite asa se va mai intampla un accident, vor mai muri niste oameni si vom zice “ghionion, ceasul rau – pisica neagra”. Sistemul va merge inainte si tot asa.”
          Sistemul va merge tot asa, ca daca schimbi un sef numit politic cu altul nu rezolvi nimic.

          „Astea cu de ce a zburat pe acolo si nu pe dincolo, ca de ce era o gagica in avionul prabusit in Apuseni, de ce era elicopterul rosu si nu argintiu, nu schimba cu nimic datele problemei.”

          Relativ la studenta, daca se respecta legislatia era cu o victima mai putin.
          Iar daca se respectau normele de siguranta a zborului, respectiv nu zbori cu avioane mici in conditii de givraj, era inca o victima mai putin si un avion in stare de zbor in plus.

          Daca nu cadeau in lac ar fi avut alte sanse de supravietuire.

          Poate mi se pare numai mie ca se schimba un pic datele problemei.
          Insa probabil nu ne referim la aceeasi problema, mie mi se pare ca te focalizezi exclusiv pe salvatori.

          Ce se intampla cu aia care zboara? De ce pica asa de des?
          Nu crezi ca sunt niste probleme acolo? Probleme pe care nu trebuie sa le rezolve salvatorii… In sensul ca aia zboara cum ai doare capul si dupa aia salvatorii trebuie sa salveze situatia…
          Si daca totusi nu salveaza situatia, ca sunt asa cum sunt, ei sunt de vina pt tot.
          Bre, pe certificatele de deces o sa scrie accident de elicopter nu ca nu i-a pornit motorul barcii salvatorilor…

          Nu tin sa le iau apararea, n-am rude si prieteni la ISU, insa mie tot mi se pare ca adevarata problema e in alta parte si ca astia de la ISU doar sunt/pica de prosti.

        • Eu am cam aceeasi parere cu CosminC.

          Se amesteca lucrurile si s-au amestecat si cu ocazia accidentului din Apuseni din februarie. Sunt doua aspecte complet diferite.

          1. De ce s-a prabusit? Se poate dezbate oricat. Daca erau de vina pilotii, ca de ce zburau, ca pe unde zburau, ca sunt cascadori, ca le place adrenalina, oricum au murit. Ca au fost conditii meteo, probleme tehnice, ca a fost apa in kerosen, ramane de stabilit si este un prin aspect.

          2. Reactia autoritatilor care erau obligate sa intervina. Indiferent care a fost motivul prabusirii, nu inseamna ca astia nu trebuie sa reactioneze cum trebuie. Adica hai sa merg pana la capat (@gsg) da-l dracu pe Iovan ca prea se credea supra om, si studenta aia ce dracu cauta acolo ca a cautat-o cu lumanarea, si pilotul elicopterului ce dracu cauta pe acolo. Dar pe langa astia mai erau unii care chiar trebuiau sa fie acolo si nu erau personal navigant. Nici aia nu meritau mai multa operativitate? Chiar daca nu erau salvati din motive obiective sa zicem, dar sa vezi ca macar s-a facut max posibil si s-a actionat profesionist.

          Lipsa cronica de proceduri si exersarea acestora a condus aici. Problema exista de mult si vad ca persista in continuare. Si da, e problema de sistem, iar in cazul de fata toti de la sefi pana la oamenii din teren sunt problema.

          Cica avem prea multe pretentii de la salvatori. Pai mi se pare normal sa ai pretentii de la angajati. La privat erau dati afara demult. Leafa merge si au si ei o interventie din cand in cand (ca poate pica un eclicoper pe luna, dar nu pica toate in acelasi judet).

          Ca din cate vad eu problema se pune la modul..lasa ba ca nu sunt de vina institutiile ca au intervenit bine sau rau (ramane de vazut si asta) ca n-au comunicat intre ele (daca au comunicat sau nu), sunt de vina ailalti ca au zburat pe unde au zburat, cum au zburat, ca aveau apa…ca s-au ratacit….ca

          Ce treaba are una cu alta?

  16. Singurul lucru care, cel putin mie, mi se pare inacceptabil este faptul ca motorul barcii celor de la ISU nu a pornit, indiferent de cauza, motiv etc, nu au nicio scuza pentru asta…
    Cat despre martori – in Romania martorii, sub impactul momentului, sunt in stare sa bage la puscarie un om nevinovat, am vazut multe cazuri de genul asta…
    Nu ne place sa respectam regulile in niciun fel (de bun simt de altfel si facute pentru propria noastra siguranta) si cand ceva se intampla, in niciun caz nu suntem noi vinovati, intotdeauna e altcineva… sau se nasc „eroii”…
    Ah, si sa nu uit, o chestiune amuzanta, dupa un astfel de accident apar intotdeauna 100 de experti la TV care-si dau cu parerea si speculeaza dupa cum le sopteste prezentatorul, pro sau anti partid la putere. Dupa care se asterne linistea… si atat.

  17. CA DE OBICEI,DISCUTII AIURISTICE,FARA CAP SI COADA !
    AM PUBLICAT MAI SUS LINK-UL CU DESFASURATORUL EVENIMENTULUI PE MINUTE SI FAPTE-PRTMITA IERI DUPA COMUNICATUL DAT -SI VAD CA ORI NU STITI SA CITITI, ORI NU CITITI ODATA, CA SA TERMINATI CU MACAR JUMATE DIN AIURELILE ASTEA CU AJUNSU,PLECATU,BARCI SAU O BARCA SI ALTE TAMPENII !

  18. Fereasca bunul Dumnezeu sa avem parte de vreo mare calamitate naturala sau razboi, ca suntem mancati cu totii! Nimic nu merge bine in tara asta….absolut nimic!!!! 🙁

  19. Parerea mea: nu mai cautati alti vinovati! Fiecare sa inteleaga ce vrea. Dumnezeu sa-i odihneasca!

  20. Am vazut astazi si ipoteza celor de la Libertatea precum ca pe Kogalniceanu elicopterul ar fi fost alimentat cu benzina in loc de kerosen, ipoteza care mie personal, tinand cont si de calitatea ziaristilor de sus-numitul tabloid, mi se pare macar absurda.
    Sa fi primti un combustibil diluat cu ceva, posibil …

  21. Sa va povestesc o intamplare, prin 2007 pe la ora 3 dimineata veneam de la munca, am intrat pe strada Dimitrie Pompeiu( aveam sa aflu mai tarziu) in fata mea pe sensul meu de mers un renault clio cu botul varza, la vreo 15m o dacie pe trotuar rasturnata pe o parte, am incetinit si am observat o mana care iesea pe geamul daciei. Cobor, fug la dacie in masina erau vreo 5, l-am ajutat prima oara pe sofer sa iasa si impreuna i-am scos pe restul, doi tineri si o fata. Normal urmatorul lucru, am scos tel si am sunat la 112, din pacate nu stiam adresa, ii explic operatoarei ce si cum, ma intreba daca sunt victime incarcerate, ii zi ca nu ca i-am scos pe toti.Ea ma intreba de adresa eu zic nu stiu, zona pipera, nu puteti sa imi localizati telefonul, ea ma intreaba de un punct de reper, in fine ma uit si vad statia de metrou pipera si ii spun. Dupa 4 minute apare un echipaj smurd si o dacie de poltie fara insemne( avea doar radar). Dupa cateva minute primesc un telefon de la un nr necunoscut, ma intreaba daca am sunat la 112, eu zic ca da si pe urma urmeaza replica: Pai echipajele sunt la statia de metrou Aurel Vlaicu si nu e nimeni. Oricat de proasta ar fi legatura telefonica, cam greu sa intelegi Aurel Vlaicu in loc de Pipera, deci cred ca au o grava problema de comunicare. Daca accidentul se intampla pe un drum judetean sau intro zona mai izolata…
    Asa ca un gust amar… tinerii erau niste tigani si chiar daca erau ametiti si usor raniti, tot incecau sa il bata pe celalt sofer, apoi ma confundau pe mine cu celalt sofer si incercau sa dea in mine, probail in semn de multumire…

  22. In republica „porcului cu mazare” totul e posibil.
    http://www.hotnews.ro/stiri-esential-18857573-isu-dobrogea-fost-mijlocul-unui-scandal-coruptie-care-20-fosti-sefi-fost-condamnati-pentru-angajarea-ilegala-circa-200-pompieri.htm
    Totul e cunoscut de mult.
    In orice un post ISU de orice natura inseamna un „post caldut” pe principiul „timpul trece,leafa merge” la care se adauga „mi pare rău că s-a întâmplat în timpul mandatului meu tragedia”.
    Angajatii ISU Constanta indiferent de functie si responsabilitati la alarmare in timpul programului platit erau datori sa „invete” sa utilizeze tehnica din dotare si sa o intretina in stare de functionare.
    http://adevarul.ro/locale/constanta/exclusiv-gheorghita-barcagiul-ajuns-epava-autoritatilor-am-tras-coada-elicopterului-gasit-doctorita-apa-pompierii-nu-aveau-nimic-ei-1_54907885448e03c0fdce6711/index.html
    Insa angajatii ISU Constanta s-au antrenat pe timp de vara pentru respiratie buson la buson in cazul in care o pitipoanca cade din carul alegoric iar antrenamentul pe timp de iarna presupune sesiuni de vizionare trecutele defilari pentru perfectionare activitatilor pe timp de vara.Masturbare in grup.
    Solutie?Una singura.Concediati toti si eventuale angajari pe baza recomandarilor unui audit extern.
    http://www.hotnews.ro/stiri-esential-18857292-victor-ponta-vreau-audit-extern-pentru-departamentul-interventie-situatii-urgenta-nu-exista-sisteme-perfecte.htm
    Pana in ziua cand televiziunile de stiri vor prezenta stirea „un violent incediu soldat cu x victime a distrus sediul ISU Ciorogarla.Pompierii au ajuns in 2 minute dar angajatul care stia sa porneasca pompele de pe autospecialele de interventie era in concediu” a mai ramas putin timp.

  23. Sa zic si eu ceva… ca doar din detalii se contruieste un ansamblu.Sunt si eu de parere ca actiunea elicopterul trebuie impartita in doua faze :1) De ce a cazut elicopterul ,2) De ce nu s-a reusit interventia in timp util!
    Pe vremuri. la pompieri din momentul alarmei care suna in dormitor si pana cand trebuia sa iasa masina pe poarta era barem vara 1,5minute si iarna 3 minute.Ma indoiesc ca acum sunt mai mari tinand cont ca scriptic, ISU e o structura specializata deci macar cat faceau racanii pe vremuri trebuie sa faca si ei acum.Adica cum ar veni mananca instructia pe paine, aia de specialitate!
    Sa vedem ce e cu barca aia de care se leaga toata lumea…Eu am barca pneumatica cu motor! Uneori , mai trag si la vasle la ea (nu discutam motivele) Cert e ca o barca pneumatica e Antivasla.Merge foarte greu si cu abateri constante de directie in conditii ideale adica atunci cand trag singur la rame , asezat pe bancheta, dar daca incerci sa faci asta cu 2 persoane asezate pe flotoare care trag in contratimp(din cauza ca nu sunt instruite sa traga sincron, ca de…are motor barca) mai mult ca sigur o sa iasa niste curbe foarte mari cand inaintezi, deci risipa de timp.
    Un alt aspect care tine de motor…dupa ce a trecut iarna , am iesit cu barca pe lac! Am tras la sfoara..am tras la sfoara..am tras la sfoara…pana cand am inecat motorul!Motivul? Am uitat sa cuplez contactul! Motivul? Lipsa de antrenament!Si aici vreau sa subliniez ca ..Barca avea motor, motorul mai mult ca sigur avea benzina..dar lipsa constanta de antrenament pentru automatizarea reflexelor poate sa te faca sa uiti o etapa importanta in operatiune.Rezultat? Motorul nu a functionat (putea de fapt sa fie si defect,lucru de neiertat la o astfel de structura de interventie) asa ca s-au apucat sa traga de vasle ceea ce la o barca pneumatica e fix pix! Si mult timp pierdut!
    Din experienta mea stiu ca daca esti pe interventie toate manevrele trebuie executate pana devin act reflex(adica instructie grea) iar echipamentele se verifica permanent, si neaparat la intrarea in tura.Nu pleci cu masina fara apa sau spuma , nu pleci cu buteliile goale sau pe jumatate,sau poate ai uitat sa faci plinu la motorina…nu exista!
    Din doua lucruri imi dau seama ca salvatorii au fost neinstruiti : nu le-a pornit motorul (nu exista o asa scuza pentru o echipa de interventie) si 2 cand s-au apucat de rame de-abia mergeau.Deci in protocol nu aveau varianta ca daca nu merge motorul trebuie sa rupa vaslele , sau daca aveau erau complet neidemanatici.Apoi si stangu-n dreptu cu generatoru de curent…
    Parerea mea…in unele locuri cred ca se fac antrenamentele de rigoare, in alte parti nu. Antrenamentele se fac acolo unde sunt sefi pizdosi. Si daca ceva nu a mers cum trebuie in programul de instructie vinovati sunt toti cei implicati in lantul de comanda in functie de responsabilitati.

    • wandoo… amuzant tare ce scrii referitor la barca pneumatică care nu înaintează bine vâslită. Într-un om neantrenat, dat fiind că nu are chilă, ar fi musai să dai o vâslă într-un bord și următoarea în bordul opus alternând tracțiunea și forța astfel încât să compensezi momentul de „girație” datorat absenței forței de stabilitate -direcție hidrodinamice în lipsa chilei… adică tendinței de a aluneca sau deriva nu neaparat pe același „cap”. În doi oameni, aproape oricât de neantrenați, imposibil să nu o scoți la capăt bine, chiar și în condiții de vânt și valuri moderate. Ca să fiu explicit, doi care nu au pus piciorul într-o barcă niciodată, după câteva mișcări stângace vor vâsli relativ eficace și barca va înainta unde vor.
      Ideea că o barcă RIB (un Zodiac de ex) nu poate fi vâslită bine e absurdă. Mai mult, cele două flotoare din borduri vor crea/imprima un efect de stabilizare pe direcție, chiar în condițiile unui pescaj minim (a se vedea comportamentul unui catamaran). Sub vele, da, RIB nu va naviga satisfăcător – nu acesta e scopul – dar la rame merge bine. Există tehnici de manevrare cu o singură ramă/vâslă, unde tracțiunea e aplicată central în pupă – datul la godilă cred că îi spune în română. În Bretania, „godiller” e o tehnică a vâslitului tradițională, pe care copii o învață de mici… dar am derivat de la idee.
      Care idee e că oricine cu o barcă, la rame sau motor, putea face cei 200 de m (în condiții perfecte) foarte rapid – numai să vrea și să fie acolo.
      Sigur că nu prea aveau ce face odată ajunși în proximitatea epavei, fără echipament de scafandru și costum bine izolat de neopren… aici intervine tragedia. La temperatura aceea hipotermia te omoară în puțin timp și fiind scufundați sub câțiva metri de apă înnecul e o altă chestiune. Totuși, cred că tocmai datorită circumstanțelor, anume scufundarea în apa de 2-3 grade, putea să însemne conservarea organismelor în absența oxigenului – datorită scăderii temperaturii și implicit a metabolismului – a nevoii de aer. Dacă leziunile deja suferite la impact nu ar fi fost incompatibile cu supraviețuirea și dacă erau scoși într-un termen rezonabil, în principiu puteau fi reanimați la spital fără daune neurologice ireversibile. Au fost multe cazuri unde oamenii au fost recuperați din lacuri înghețate chiar și după ore, unde în urma resuscitării sau refacerii funcției cardio-respiratorii în paralel cu ridicarea progresivă a temperaturii corpului (prin încălzirea sângelui în sistem by-pass).
      În fine, discutăm dacă, însă faptul e consumat.
      Cred că acum importante sunt lecțiile care să prevină repetarea acestor accidente, respectiv revizuirea structurii/procedurii de reacție. Sigur că, vinovații să plătească neglijența criminală, iar „cetățenii numa martori și atât” să își asume atitudinea pasivă.
      PS
      wandoo, vezi că după o iarnă nepornit, cu atât mai mult dacă nu faci iernarea motorului (drenare carburator și curățat circuit de răcire), chiar dacă faci verificarea turbinei de apă și schimbul uleiului/bujiilor nu are rost să demarezi la gaz optim indicat, cu e mai bine să pui mai multă manetă de gaz (tehnica pornirii le rece). Verificarea „check list” mental nu trebuie să lipsească, contact, neutru, gaz și tragi (sau buton în cazul demarorului electric pe motoare mai mari).

      • @ Flogger Nu am decat ati multumi pentru materialul stiintific extrem de detaliat prin care tii sa imi imbunatatesti experienta de vaslas care incepe de la 11 ani .E bine sa vezi scris lucruri pe care poate le faceam fara a le intelege mai ales ca am vaslit pe cam toata gama de chestii flotabile(caiac,mahuna ,luntre, lotca,pneumatica,chiar si pluta de salvare care e total nemanevrabila) Si ca dintre toate ,efortul cel mai mare si injuraturile cele mai multe le-a strans de departe pneumatica cu vasle.
        Am vrut sa arat ca daca nu ai facut Antrenament cu o pneumatica la vasle ca sa-i cunosti hachitele nici nu are sens sa-i scoti vaslele pentru ca te invarti in cerc…de asta au toate motor! In rest interesant speechul tau despre manevrabilitatea pneumaticei..l-ai gasit pe wiki? 🙂
        Cat despre motor tu ai dreptate cu intretinerea dar vezi tu ,sunt cam lenes si pe deasupra mai am si o incredere netarmurita in tehnica japoneza….dupa doi ani de stat la garaj(e drept in conditii de lux, acoperit,temp constanta) a pornit dupa amorsare la a 3 sfoara.Asta cand nu uit sa fac cum zici tu check mental…da dupa cateva beri…Apropo, am avut impresia sau tu ma invatai sa intretin/pornesc un motor!? 🙂
        Concluzia e ca daca faci parte dintr-un serviciu de profil trebuie sa te antrenezi in fiecare zi ca sa poti salva o viata o data-n viata!

        • Discursul „științificos” îmi aparține, nu e plagiat și deci nu depun titlul…
          Simțeam nevoia să evit subiectul atât de deprimant și am brodat în jurul tehnicii de pilotat RIB. Vine și la mine din experiență, cu toate că prefer o barcă cu o carenă mai clasică și chilă dacă se poate. Unde navighez eu nu faci față dacă nu știi exact ce trebuie să faci și dacă nu te ajută puțin și materialul flotant… coeficienții de maree nasc curenți monstruoși, asta fără să începem să ne gândim la vânt, care face ce face și e de față mai mereu :).
          Întreținerea motorului ca la carte vine din aviație, unde totul trebuie să meargă ceas sau mori (la un moment dat are loc o porcărie dacă ai omis orice) – pe mare fix la fel stă treaba. Lista mentală merge și nedormit și beat – deși nu e idee bună să ieși pe apă când nu ești în stare, nu are sens să devii victimă și să pui în risc și pe alții (salvatorii).
          Nu e cu supărare luatul peste picior, voi avea conștiința curată, căci adevăr am grăit ;).

  24. Aseara, in jur de ora 18:15 am facut un experiment cu un prieten. Am plecat din fata sediului ISU pana la locul de pe mal din Mamaia.
    Distanta: 9,8 km
    Trafic: normal spre usor aglomerat (ies oamenii de la munca, microbuze cu navetistii din Navodari in Mamaia, etc).Oricum la ora 18:00 traficul este mai mare decat la ora 16:00 pe acelasi segment de drum.
    Mers normal, in coloana, respectarea limitei de viteza: 50km/h pana la intrarea in Mamaia si 70km/h in Mamaia.
    Pana in Mamaia 2 benzi / sens, in Mamaia 3 benzi / sens.
    2 semafoare prinse: 35 s + 21 s = 56 s
    2 treceri de pietoni unde am acordat prioritate: 12 s
    Timp total: 11min24s (684 s)
    Timp efectiv in miscare: 10 min 16 s (616 s)
    Presupunem timp de alarmare 5 min (nu stiu cat este baremul).
    Presupunem ca barca se lanseaza la apa intr-un minut (e totusi o gonflabila).
    Distanta pana la epava pe apa: aprox 250m care se fac, cu o barca functionala, in mai putin de 1 min (luam o viteza medie 20 km/h).
    Deci, in max 17min16s cei de la ISU ar fi fost la epava, nu doar pe mal.
    Diferenta de timp o constituie lipsa pregatirii.

  25. In sfarsit se umbla si pe unde trebuie, respectiv la aia care dau cu ele in peisaj, nu numai latraturi la ‘salvatori’.

    Le-au bagat pe gat generali si comandori de la MeAPeneSiFulgi din Aveatzeea asa zisa Meletara, ca tot au excedent serios acolo 🙂
    Par bine pregatiti, probabil oricum mai bine pregatiti decat cowboys si cowgirls de la MeAI.

    Ala care a fost la conducerea a Inspectoratului General de Aviatie din 2008 se pare ca n-avea nici o treaba cu Aviatia.

    „Dorel Grădinaru conducea Inspectoratul General de Aviaţie din mai 2008. În perioada 2005-2008, el a fost detaşat de la MAI la DIICOT, unde a lucrat ca specialist în combaterea terorismului ”

    Ala era poet, tipic romanesc 🙂

    http://www.gandul.info/stiri/seful-inspectoratului-general-de-aviatie-din-mai-a-fost-demis-in-urma-tragediei-de-la-siutghiol-cine-este-noul-sef-13736336

    Si „Sistemul de intervenţii în situaţii de urgenţă va fi modificat prin ordonanţă de urgenţă, pentru o mai mare eficienţă şi utilizare a resurselor puse la dispoziţia Departamentului pentru Situaţii de Urgenţă, a anunţat premierul Victor Ponta”

    • Alooo, SPA-MOOO 🙂
      Ce cuvinte nu-ti placu bre 🙂 ? Victor Ponta?

      • rectify…games..

        Era din Bastravatu, Olt? Probabil din Gradinile (cativa km mai la nord), daca-l cheama Gradinaru. Tot ma duc la Visina peste cateva zile, intreb neamurile daca-l cunosteau…

        • Bre, voi astia cu prazul din comuna Olt 🙂 sunteti ca in bancul ala cu chinezul venit la Bucuresti: ceva la genul „cati sunteti aici? 2 milioane? ah, ce misto, inseamna ca ai cunoasteti pe toti”

          Bine ca dupa 5 elicoptere date in peisaj le trimite cineva niste aviatori profesionisti de la MeAPeneSiFulgi ca sa-i ajute p’astia din MAI sa-si mai revina

          Ca ala de le fuse sef pana acuma era specialist in alergat teroristii pe culoarele si prin/pe sub birourile DIICOTului 🙂

    • 🙂 Daaa si in locul lui a fost numit unu’ de la MApN la fel de „valoros”. Aia din aviatie fac matanii c-au scapat de el. Adevarat omu’ e zburator.

      • Bre, aia de la MApN oricum aveau prea multi 🙂
        Si au trimis doi, pe principiul ca doi fac cat unul bun.
        Si oricum ai da-o, de la antitero la pilot instructor + inginer tot e un upgrade.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *