Coreea de Sud mai cumpara cinci submarine U 214

 

South-Korean-Submarines                                                   Son Won-il, Type 2014

Coreenii pun mare valoare pe submarinele lor si pe cale de consecinta au luat doua masuri pentru cresterea performantei flotei si a coerentei in comanda.

Astfel Coreea de Sud isi va creea o structura de comanda si adminstrare dedicata submarinelor, un lucru nu foarte uzual in alte flote militare si va mai comanda inca cinci submarine Type U 214, construite evident la ei in tara, iar la orizontul anului 2019 flota de submarine moderne sa ajunga la 13 unitati.

Ultimele cinci U 214 vor fi dotate din constructie cu sistem de propulsie de tip AIP.

Si toate aceste in condtiile in care Seulul tine mortis sa-si dezvolte o clasa proprie de submarine oceanice, cu un deplasament de + 3000to, capabile sa lanseze rachete de croaziera, dar acest program este intr-o usoara intarziere si nu stim daca coreenii au de gand sa-si dezvolte singuri noua clasa de submarine, in urma experientei acumulate cu constructia navelor U 214, sau vor avea un partener. Cel mai devreme aceste nave vor vedea luciul apei in 2022.

Revenin la alegerea sumbarinului german Type U 214, se spune ca acesta ar fi printre cele mai avansat submarine clasice disponibile astazi pe piata – daca nu cumva chiar cel mai avansat – putand atinge o adancime maxima  de 400 metri! Dar exista si unele probeleme: atat grecii cat si coreenii s-au plans ca nivelul de zgomot este cam ridicat in zona elicei si deocamdata nu se stie daca este o problema structurala sau doar una de constuctie.

GeorgeGMT

 

5 comentarii:

  1. In fata aviatiei si marinei militare chinezesti, net superioara numeric celor sud-coreene, sud-coreenii iau cea mai buna decizie, marindu-si si modernizandu-si capacitatea de lupta a flotilei de submarine.Pentru anihilarea submarinelor chinezii vor face mult mai multe eforturi, inclusiv financiare, fata de navele de suprafata.Taiwanul ar trebui sa procedeze la fel si se pare ca o va face insa pe chei mai ocolite, adica proiectandu-si si construindu-si singuri submarinele ca sa nu se supere chinezii pe occidentali.
    Datorita apartenentei noastre la U.E. cu siguranta ca nu vom cumpara vreodata submarine sud-coreene fabricate dupa licenta germana.

  2. Din cate am citit eu cele mai bune SSK in acest moment ar fi Type 212A si Gotland, acestea fiind si cele mai silentioase in acest moment iar americanii au inchiriat un Gotland suedez pentru studiu in privinta silentiozitatii

    • @ Raptor

      Sint silentioase la viteza mica datorita unei bune antifonari a corpurilor ( rezistent si hidrodinamic ) , peste o anumita viteza propulsorul expus isi arata slabiciunile …… cu clopotei !!!!!!

  3. ” Dar exista si unele probeleme : atat grecii cat si coreenii s-au plans ca nivelul de zgomot este cam ridicat in zona elicei si deocamdata nu se stie daca este o problema structurala sau doar una de constuctie. ”

    :)))))))))))))))))))))))))) …… in primul rind este o problema de proiectare !!!

    Agregatul extern care emite zgomotul maxim este elicea … sa o faci neintubata e prostie la superlativ !!!!

    Degeaba nu-ti iese nici un zgomot din corpul de rezistenta daca elicea ta este auzita de pe partea cealalta a oceanului planetar ……

    De aceea in aviatia civila , in urma deselor plingeri ale persoanelor care stateau in apropierea pistelor , motoristii au fost nevoiti sa introduca 2 piese care au lungit motorul pt a diminua sunetul in procedura de decolare :

    – 1 . Tubul tronconic lung inainte de turboventilator ( si care este a doua jumatate a unui tub Venturi ….. prima parte fiind inelul de admisie )

    Detaliez explicatia :

    Sunetul se propaga cu o anumita viteza la o anumita presiune .

    Cu cut scade presiunea ( densitatea unui fluid ) cu atit viteza de transmisie a
    sunetului scade .

    In vid , viteza sunetului scade la zero !

    Turboventilatorul genereaza , la decolare cit timp inca viiteza e mica , scaderea considerabila a presiunii in fata sa ….. sunetul parcurge echivalentul unui tub lung ….. in care undele sonore se diminueaza pe masura ce parcurg o anumita distanta ….. problema sonora atenuata partial cu succes 🙂

    In timpul vitezei de croaziera , presiunea creste dar daca altitudinea e ridicata avem din nou o presiune scazuta … deci o diminuare a sunetului 🙂

    – 2 . Chevronul ( bordul de fuga inelar crestat ) de asemenea la prelungirea unui tub cu sectiune descresacatoare … are rol de atenuare partiala ale undelor sonore care fara crestaturi ar iesi la liber

    Asa si submarinele . Nu ai o intubare cit mai lunga , te c..i si inca cu spume , pe el de instrument militar .

    ///////////////////////////

    Problema pentru pasionatii de amortizare MAXIMA a sunetului emis de elice :

    Cunoscind ca apa are o densitate mult mai mare decit aerul si de asmenea sunetul , datorita densitatii mai mari , se propaga mult mai repede ,

    DIMENSIONATI ESTIMATIV LUNGIMEA INTUBARII UNUI PROPULSOR SI MODALITATEA DE INSTALARE PE UN CORP IMERSAT

    1
  4. Citez: ”putand atinge o adancime maxima de 400 metri!” Walrus-ul gorlandez, poate atinge 450 metri adâncime!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *