Ethnikophobia

Spre deosebire de Xenophobia (frica/ura/disprețul față de străini), un termen care din ce în ce mai mult este pus în cârca majorității naționale/populare a unui stat, nu există la ora actuală nici un termen ”pentru echilibrarea balanței”, care să descrie ura viscerală a imigranților, străinilor, minoritarilor etnici și celor îmbuibați de ideologii internaționaliste/globaliste dar și religioase împotriva identității/culturii/civilizației majoritare a nației/poporului unui stat.

Je suis Palmyre

Să ne gândim puțin: Ethnophobia este folosit la scară generală și înseamnă frica/ura/disprețul față de o rasă sau/și etnie diferită de cea proprie (din grecescul έθνος – etnos = națiune), ba mai mult termenul este sinonim din multe puncte de vedere cu mai uzitatul Xenophobia (ξένος – xenos = străin). Însă, deși există termeni ce definesc ura împotriva unei națiuni, cum ar fi Românofobia sau Germanofobia…etc, un termen clar care să-i ștampileze ”științific” pe nemernicii plini de -isme ce urăsc mândria națională a unei țări…nu există.

Așa că am inventat eu unul în urmă cu câteva minute: Ethnikophobia (εθνική – etniki = național).

Deci ”ăla” care e nu știu ce preș al institutului ”e.w” (nu le mai dăm numele – nici măcar cu litere mari – din motive de dezgust profund) e… etnicofob. Parcă mi-e mai ușor acum ”să-l/să-i țintesc.” Pentru că Antinațional nu e îndeajuns, am nevoie de o patalama mult mai ”oficială” la nivel global pentru specia ăstora (că din aia umană au demisionat demult).

Al vostru Răzvan Mihăeanu, care, uite!..n-are somn din cauza asta.

 

123 de comentarii:

    • De ce provocatori? Toți refugiații provin din tarile eliberate de americani și europeni? Ai uitat când în Libia „freedom fighters”(acum Isis) au fost spijiniti de europeni pentru eliminarea lui Gaddafi? Iar acum tara ești un adevărat haos 🙂 .intradevar situația este foarte bizara și complicata. Nu sunt pentru primirea refugiaților în totalitate dar nici pentru demonizarea lor… totuși ei ar putea duce la creșterea naționalismului în Europa și implicit a extremismului. Este foarte complicat iar deciziile nu sunt ușor de luat. Merkel tocmai ăsta încerca să evite. Sper ca îi va reuși . Extremismul e ultimul lucru de care avem nevoie la ora actuala

  1. Eu ma intreb daca baga cineva de seama ca 95% din acesti „refugiati” sunt barbati.. cautati o poza cu ei in care sa nu fie asa.. Cel putin suspect zic eu.

  2. termenul asta cred ca e valabil in vest mai mult decat la noi acolo unde aparent la orice critica asupra religiei musulmane te trezesti islamophob rasist si intolerant

  3. nationalistu_de_serviciu

    Exista o vorba romaneasca care zice ca, „mai binele este dusmanul binelui”.
    Este foarte bine s-a se protejeze diferite minoritati si bla… bla…bla…. da-i absolut de aiurea cind se sare calul.
    Acuma ca prostia asta cu politically correct face furori, nu-i nici un mister, pur si simplu noi astia primitivii nu intelegem cum e s-a fii cool, beton, in ton cu moda, cu adiddasi facuti in China cu 10 dolari si vinduti de nu stiu ce firma de renume cu citeva sute de dolari, ca de, baieti la moda, baieti destepti.

    • Ce vina are chinezul ca o companie americana sau europeana își muta producția la ei în tara din dorința de a face profit maxim? Cred ca problema nu e la ei.gresesti mult prietene 🙂

      • nationalistu_de_serviciu

        E jale de tara asta prietene si tu esti parte a problemei, cel mai trist este -avind in vedere comentariul de mai sus- ca esti total inocent, pur, mai pe limba matale. nu s-a prins nimic , da nimic , din copilarie si pina astazi.
        In fraza- „Acuma ca prostia asta cu politically correct face furori, nu-i nici un mister, pur si simplu noi astia primitivii nu intelegem cum e s-a fii cool, beton, in ton cu moda, cu adiddasi facuti in China cu 10 dolari si vinduti de nu stiu ce firma de renume cu citeva sute de dolari, ca de, baieti la moda, baieti destepti.” – desi exista cuvintul China , nu-i vorba nici de chinezi si nici de China. E o ironie la adresa modelor de tot felul in general si la politically correct in principal. E vorba despre cei ce gindesc prin delegatie , pentru ca vor s-a para cool, sau nu exista putere de procesare local, din cauza alocarei de resurse evident.[la ce i-ti folosesti bostanelul]

  4. Știu o doamnă care îi pusese numele „sindromul minoritarului”: orice lucru care te deranjează sau te încurcă e făcut intenționat de populația majoritară care încearcă să scape de minoritari. Am întrebat-o de unde știe (avea un nume foarte românesc) și atunci am aflat că era numele soțului, ea fiind dintr-o familie de etnici maghiari și observase abordarea direct de la sursă.

  5. Bunà initiativà, si o o adoptez.

    Dacà îmi permiti, voi traduce articolul în francezà si-l voi propune spre publicare pe unele site-uri franceze pe care le frecventez, cu referinta site-ului de origine si a autorului.

  6. Nu sunt de acord…

    De fapt fobiile astea ascund (prost) o apartenenta etnica cam intoleranta..

    De o pilda ala Sandu de la Institutu Wiezzel ar fi zis intr-un cadru mai restrans :
    Orice român care se îmbracă în port naţional, fără să fie ţăran, este fascist, legionar” (apud Laurian Stănchescu este membru titular al Uniunii Scriitorilor din România şi Preşedinte al Fundaţiei “Ideea Contemporană” )
    Insa se pare ca manifestari ale ungurilor care celebreaza niste insi care au ucis si evrei .. nu conteste ptr Alexandru Florian! (la origine Feinstein … nitel ungur!) cam din acelesi motive pt care Ilie Wiszel nu s-a dus la Budapesta sa reclame trimiterea la Auschwitz ci a venit in Romania (care in momentul ala nu stapanea Ardealul de Nord..).
    Un altu „korect” Peter Demeny scrie pe blogurle Adevarul “A fi legionar înseamnă să trăieşti în aburii ortodoxiei” si dai si lupta cu ortodoxia… Profitand ca nimeni nu mai zice nimic de regimul lu Ante Paveloci poglavnicu catolic , ca prima zvastica vazuta de micul Adolf a fost intr-o biserica catolica (chiar asa .. la 1900 un copil primea o eductaie religioasa cat de cat. Care a fost religia in care a fost crescut micul Adolf Hitler la origine Schicklgruber?! Sigur nu ortodoxa!!)

    Hm ..
    De altfel pe Criticatac eu am avut niste schimburi de “amabilitati” cu Mihael Shafir si Claude Karnooh …. Desi de origini diferite ambii amandoi erau f culanti cu Ungaria si Horthy .
    Pesemne din solidaritate cu Soros, Friedman, Lantos, Wiessel samd .. CARE , repet, SUNT UNGURI!!!

    De altfel pe nedrept uitata azi Halász Anna care in anii 90 lupta ptr „drepturile comunitatii maghiare” o facea in numele suferintelor indurate la Auschwitz(la 15 ani) . Deportata din Nagyvarad (Oradea) de catre autoritaile ungare… Amicul ei Toma Lantos din congres si el holocaustizat era si el ungur….

    Sa nu mai zic ca finantatorul tuturor astora este Gicu Soros. mare anticomunist. Da stiti de ce? Pai bunica-sa a fost arestata de sovietici ptr colaborarea cu nazistii. Ii ajuta sa jefuiasca mai cu spor pe .. evrei !!! Si Gicutu la 14 ani il insotea si baga la cap cum se face gheseftu’ …

    Deci ca care internationalisti bre?
    Io vaz doar unguri!!!

    • Dragostea dintre maghiari si evrei…pardon,suedezi este una veche.In 1867 cand se instaureaza dualismul ,pe asazisul teritoriu al Ungariei,,mari,,populatia magiara abia daca era 40% din total.La ultimul recesamant (1910) cei aprope un milion de evrei se declara unguri,asa incat pentru prima data pe teritoriul amintit ,maghiarii ajung sa fie majoritari….aproximativ 51%.
      Asa ca stau si ma intreb:Soros, Friedman, Lantos, Wiessel ce sunt mai mult suedezi sau maghiari?????

      • Unguri … ca maghIarii au cam murit la Ausburg si au rams restu (erau 10 triburi -„sageti” . 7 triburi unguresti dintre care se detasa tribul „nobil” [„alb” in limba stepelor altaice] zis Moghior care dadea regii , ducii [jula] si restu de bastani. Celelate triburi erua doar „unguri/” adica oamnei de rand . La astea se adaugau 3 „sageti” kazare care de buna voie suplecat cu ubguriii spre apus . Parte din acesti kazari erau de religie mozaica De prsupus ca si ei au fost „rariti” substabtial la Augsburg .. ca erau nitel cam turcici adica ii manca in ##s sa faca shoppuing compulsiv platind cu sagaeti si sabia. Poa chair erau elementul de soc al hoardei ungare . DUopa rarriea astora si maghiarilor ungurii au putt fi europenizati. Cestie care la 1242 nu a fots chiar in favoarea lor… stii dat la care Subotai le-a facut ce a facut ursul iepurasului caruia nu ii cadea parul. Nu e chiar de rusnie ca pe vremea aia mogolii erau cam ce ar fi azi US Army la patrat)

        iar indivizi aia sunt unguri . Ma rog in Ingaria sunt peceputuca evrei insa in exterio gagii se comprta ca niste unguri iubitori de Horthy.
        Da ca o sugestie daca nj vrei sa le zici avrei .. poti folosi ashkenazim (sau ashchenazi) care defineste mozaicii de limba idis (aia cu nume terminate in.. stein sau son) . Ca mai sunt sefarzi (sefaredim) zis si „spanioli” care cel putin prin Muntenia se bucurau de o „presa buna” (ca sunt civilizati, radfinati, „domni” si crema societatii evreiesti opusi aschenazilor care erau acuzati ca sunt cam invers: toparlani, obraznici, cam jegosi samd. Ce este drept este drept ca primii evrei in zona au fots sefarzii .. mai putini, cu o prezenta mai discreta care in vreo 100 de ani au ajuns sa fie „ai locului” si „oamnei de inteles” Askenazii au venit in gnl dupa 1800 sub forma unor valuri de emigranati .. cam ca ce se inatmapla acum pe la granita ungureasca si macedoneana)

  7. Iaca niste filmulete recente:
    https://www.youtube.com/watch?v=f3okAtWOj2o
    se vede clar, iai bolovanu si ameninti!
    aici, daca pachetele-au cruce, e jignitor… mai nou-au zis ca stateau-n ploaie si de-aia:
    https://www.facebook.com/strawb31/videos/1011087625590347/?fref=nf
    iar asta… ar trebui sa ne fie cunoscuta… rusii cam la fel procedau:
    https://www.facebook.com/alain.chlala/videos/10152950395852113/

    • O buna parte din acesti emigranti tranziteaza Kosovo(regiune populata cu musulmanii), in bosina sunt indici ale prezentei S.I. Iar presa din Romania se pune si plange de mila imigrantilor pt ca asa e ,,politically correct”

      • Bosnia este o pveste cu cantec..
        unu care nu este prea agreay de lucrurile sensibilocos occidentale..

        Dintai in Bosnia au fost stimulati „integristii ” musulmani ..aai care considerau ca in emdia si adtie locala *Bosniaca) trebe sa fie numa oameni „molai” te duceai la biserica nu erai moral .. te ducerai la muschee erai moral..
        Aoin molaii emiocrati au primit ajutoare internationaliste. Din Algeria . De unde fusesera siliti sa fuga fiindca obiceiul de a ucide cu satu si a taia cate 60-80 de captete pe seara nu era great nici de regimu militar dar nici de populatia decapitata ..
        Apoi algerienii au plecat in Afganistan. Cel putin unu care se remarcase in Bosnia a fost acuzat ca a fost printre cei care au pus la cale atenatu de la WTC. Dupa reactia americana au cam disparut (or fi invatat ce e aia „tarasul” sau „low profile”)
        Acu nu m-as mira sa fi revenit in Bosnia. Democratia le este recunoscatoare.. plus astia au acumulat si ei 20-25 de ani de la eroicele lor inceputuri (decapitari de sateni in Algeria, acid sulfuric aruncat in obrazul studentelor algeriene samd) si mai un genunchi , mai o articulatie ceva tensiune .. se aduna. Si Bosnia ofera conditii mai bune ca Afganistanu. Iraku sau Somalia ex italiana.. O ambulanta, un medic care chiar stie ce face … conteaza!

        Acu ce este drept eu sunt cam singurul care da aceaste informatii. Nu sunt secrete .. insa trebuia ca ‘conspectezi” presa straina in anii 90 si sa mai tii minte. Si mai ales sa nu-ti pese ca unii se sucare ca li se zice adevarul!

  8. Oare de ce „sirienii” nu au ales Arabia Saudita ,Emiratele,Omanul,Iordania chiar si Iranul ? Adica aia ai lor cu bani ,nici nu-i baga in seama , in schimb noi trebuie sa ne purtam frumos cu ei.Asta este o invazie mascata.

  9. astia-s noua mana de lucru IEFTINA

    cineva a zis: ” A, esti cetatean european si ai drepturi? Las’ ca rezolv eu problema”

    • @ raster
      „astia-s noua mana de lucru IEFTINA” – asta e cea mai tare gluma auzita in ultimul timp. Exceptind pakistanezii (astia cer ca-s un pic defecti si pun mina la treaba) cind vezi un arab muncind fa-i o poza si trimite-mi-o ca-s in stare sa-i fac si statuie. Valabil si pentru indieni. Acu’ m-am prins eu de ce indienii l-au inventat pe „0” (zero). N-aveau saracii cum sa cuantifice dragostea lor de munca.

      • pai sa le luam logic:

        1. populatia europeana in scadere
        2. treaba cu Made in China poate merge, poate nu, depinde de dragon. ce faci daca dragonul crapa, sau se razvrateste sau sau sau
        3. mother russia face nazuri
        4. fratii de la apus de peste ocean parca si ei fac nazuri

        eu cred ca cine face planuri dinastea nu le face pe un an, ci poate pe 20-30 de ani.

        stiu, nu suntem obisnuiti cu dinastea 🙂

        incet incet Uniunea Europeana va intra la centrifuga, pentru ca alternativa ar fi o uniune eurasiatica ce nu convine nici hamericii , nici lui tzing ping

        incurcate sunt caile lumii…. parca in Diplomatia lui Kissinger treaba era mai simpla; insa ala era unul din sforari, normal ca lucrurile pareau asa

  10. Eu recunosc…. sunt RUSOFOB. Și ăsta după ce am întâlnit mai mulți studenți ruși într-o tara occidentala. Oamenii sunt spălați rau pe creier 🙂 sa nu zic ca unii chiar sunt duși cu pluta în opinia mea. Și lucrul care M-a speriat cel mai tare e ca totuși persoanele în cauza sunt tineri inteligenti. Totuși așa a fost scrisa istoria…. puteam sa fim germanofobi sau ^maghiarofobi^ ( nu știu dacă e corect termenul) în aceasi măsură, România a fost măcelărita de toți vecinii la un moment dat.Doar ca rușii au rămas cu mentalitatea anilor ’30 datorita ideologiei și propagandei comuniste.Datorita acestui lucru societatea rusa va continua sa se degradeze iar oamenii inteligenți își vor părăsi țara,curând nu vor mai tine pasul cu tarile occidentale și iată de ce la nivel politic au nevoie de o Crimee sau un Donbas. Chiar și așa RUSOFOB am pus ochii pe o rusoaica frumoasa,studenta la arhitectura în Londra. Planul se numește „Cucerirea Odessei” De ce Odessa? Pentru ca e la feminin și istoric vorbind a fost un real succes pentru România. Iar motto-ul este ” Soldați,va ordon,treceți Prutul”.Dacă sunteți curioși am sa va informez dacă „soldatii” au trecut Prutul,mai am de lucrat la tactica dar cred eu ca am șanse de reușită. Scuze pentru orice greseala gramatica… comentariu scris pe fuga. PS GEORGE GMT VREM MAI MULTE ARTICOLE!!! chiar dacă nu am cotizat la mentenanță site-ului dar cu gândul ti-am fost mereu aproape „Mea Culpa” Compenseaza faptul ca de aproape 4 ani am făcut traffic în fiecare zi?

    • Am o noua vecina in bloc. Rusoiaca din Skt.Petersbourg.
      Stiu asta pentru ca am intrebat-o in lift 🙂

      Ei vreau sa va zic ca eram la doi pasi de a devenii Rusofil, in decursul celor 10 secunde de urcat cu liftul 🙂

  11. Apropo de refugiații sirieni.Nu cred ca noi romanii avem vreun drept moral sa judecam acești oameni care fug din calea războiului,România fiind principalul exportator de imigranți în Europa Occidentala inca din anii 90.Personal sunt un imigrant în interiorul UE și am foarte mulți prieteni conaționali care eu trecut granița ascunși în tiruri sau vapoare iar acum sunt oameni de succes în tara care ia adoptat pentru ca propria tara nu le-a oferit nici o șansă. Personal am întâlnit mulți sirieni,oameni deosebiți, zeci sau sute de doctori sirieni profesează în România,Arafat este un exemplu elocvent.Asa ca fiți mai ponderati. 50.000 de romani au ajuns în Anglia doar în ultimul an. Sunt pline capitalele europene de cerșetori și infractori romani (etnia lor nu reprezintă o scuza pentru noi)

    • Stiu si eu un doctor sirian. A venit la noi spunand ca in Siria, daca ii murea un pacient…era voia lui Allah. Cam slabut cu profesia. Si fuge de cazuri grele.

  12. Eu doar ma intrebam de ce nu au ales tarile bogate arabe.

    • Sau Rusia 🙂
      Cineva spunea ca nu au cum sa ajungă acolo. Ba se poate, dar nu vor.
      Cineva, rău intenționat, le-a spus ca acolo îi așteaptă sărăcia 🙂

    • @ Rosu

      Este o intrebare buna, legitima, raspunsul este simplu: Iranul si Arabia Saudita sunt dictaturi si ar pune imediat biciul pe refugiati daca asa ar primi ordin de la ayatolah sau de la monarhul saudit. Iordania nu este un stat prea bogat iar Egiptul este instabil politic.

    • Legislatia de la nivelul UE prevede, in cazul refugiatilor, ca vor fi preluati si cazati pe cheltuiala tarii membru UE care nu si-a pazit granita. Cu alte cuvinte, daca un indian de pilda trece granita UE prin Romania, pleaca spre Germania si este prins acolo, se efectueaza o cercetare si este trimis spre Romania pentru rezolvarea cazului sau. Cu alte cuvinte, in acest caz, Romania este datoare sa-l intretina pe cheltuiala sa pana la finalizarea unei anchete cu privire la motivele prezentei sale pe teritoriul sau si, daca e cazul, sa il expedieze spre tara de origine sau sa il intretina in continuare prin acordarea dreptului de azil.
      Ungaria, prin construirea gardului la granita cu Serbia, vrea sa scape de posibile cheltuieli (cazare, masa, bilet de avion, etc.) pe care le presupune prezenta refugiatilor pe teritoriul sau.
      Ciudata insa, sau nu, este tacerea afisata de tarile UE cu privire la faptul ca Grecia nu isi pazeste granitele. Eu unul cred ca Grecia i-a primit si expediat intentionat pe acesti refugiati, creind astfel probleme tarilor bogate din UE care nu ii anuleaza datoria.

      • Legislatie suspendatà de Germania. Nu mai trimit emigrantii în prima tarà U.E. în care au intrat.

        • Zau? Las ca aflu maine de la sursa.

        • De Germania si ÎN Germania. Pentru celelalte tàri este în continuare valabilà.

          • Aflu maine. Oricum, legislatia aceasta este o magarie. Daca vor granite pazite ca la carte, sa plateasca sau sa isi trimita aici graniceri. Dar nu, ei prefera sa lase cheltuielile pe seama noastra, desi tarile tinta pentru emigranti sunt cele bogate, de genul Germania, Olanda etc.

            • Revin. Germania, cu de la sine putere si in ciuda tuturor angajamentelor sale, a suspendat aplicarea acordului de la Dublin privind emigrantii, pe teritoriul sau.
              Info de la sursa: actualul val cuprinde cateva milioane de emigranti, nu cateva sute de mii, cate ni s-au vanturat prin fata.

      • Inaunte sa crezi cauta o harta si vezi cat de mare este”granita” grceasca…
        Deci se da un mic bacsis unui pescar turc (ins absolut particular si „intreprinzator” privat) care ininate s arunce nmavoadele debarca platirorul pe o insula .. Und e lat inoreinzatir privat , grec de data asta, il urca pe emigrant pe un fery .. si ala debarca pe continent ..

        Scuze da Greia nu este in masura sa isi pazeasca tioate insulitele si barcile . Chiar daca germania s-ar angaja ca face ea politie prin puzderia de Ciclade si multimea d eplaje „iintinetale” .. cred ca in 2 ani ar lua-o la goana .. ca sa nu dea faliment!

        Sio cestia este de ani de zile…
        Acu doar s-a umplut paharul …

        A da.asta este adevratul motiv ptr care Bukgaria si Romania nu pot fi primite in Shcengen. Ca daca eram in Scchengen nu era nici o bataie la granite, nici un gard .. ci doar o inchesuiala f mare la Berlin – cam cum este la Meca ib zilele pelerinajului!!

        • Inainte sa deschizi gura, informeaza-te. De pilda, multe porcarii au aparut in presa cu privire la incidentele de la Negru Voda, informatii inghitite pe nemestecate la noi. Cat priveste paza frontierelor, asta nu se mai efectueaza de multa vreme strict pe fasie, indiferent unde se gaseste aceasta, Prut, Dunare sau o insulita din Mediterana.

  13. Bravo Răzvan. Un termen simplu si elocvent. Să îl promovăm zic.

  14. adyida, AMX 50 Foch

    unele or fi frumose dar 99% sunt vidme!! Ce voi credeti ca rusu bea de stinge doar din viciu (pana si regretata mea mama a avut o izbucnire „are dreptate fiu-miu cand zice ca unele ar trebui sa fiti batute!!” Eu fiind lenes le evit … daca pricepeti aluzia.. dupa ce descalecati carel!)

    SI si adyida
    1) Cucerirea Odesei este ca „lovitura de imagine” CEVA. Altfel cam criticabila sub aspect al conceptiei si executiei .. adica cimitire intregi!
    In rest nu ma intereseaza … barfe din astea merg la o bauta intre amici

    2)Ce dracu intelegi tu prin Doar ca rușii au rămas cu mentalitatea anilor ’30 datorita ideologiei și propagandei comuniste. AI tu habar de ce simt si cum gandesc rusii?! Sa iti dau un exemplu „Alexander Soljenițîn. A mai scris Rusia sub avalanșă Copii lipsiti de minte (asa ca tine) au plans ca Soljenițîn a devenit ‘comunist’ … fiindca in cartea aia a „dat de pamant” cu epoca Eltin si „reforma celor 500 de zile” . Ca cum sa iti zic .. in Rusia unu ca Pataievici ar fi murit din cauze natutrale de calibru 7,62 sau 9,2 . Unu care ar fi scris ca Rusia are inima curiforma nu ar fi ajuns director la Institutul Cultural Rus. unu care ar zice ca Puskin este cadavrul din dulap … nu si-ar gasi de lucru nici in universitati americane .MA ! Rusii au asupra lor dublul blestem al mostenirii varege si tatare. Ptr ei cucerirea este naturala.. ca si respiratia. Ei viseaza sa isi puna granita la ultima mare – visul lui Temugin care nu a vazut marea (T este mai cunoscut dupa titlul sau : Gingins Han). Ptr un rus normal Rusia nu poate fi decat Mareata si Puternica sau de vrei Cea mai Mare si Cumplita.
    Si Rusia este o tara pe care nu o poti intelege din Anglia sau Germania sau Romania. Europa asta este „gemütlich” adica cinfd\ortabila ,, la dimesniuni umame.
    Rusia este STEPA. Nemasurata. Necuprinsa. Inumana Salbatica si batita de crivat si de hoarde de calareti. In stepa ca si in desertul arabic esti un nimic sau esti Totul. Desertul arabic i-a dat pe Mosie si Mohamed .. Stepa pe Atilla , Temugin si Timur …
    Nu poti intelege Rusia pana nu vezi STEPA. Pana nu te dizolvi in ea .. si atunci vei incepe sa banui ca in arterele celor care vietuiesc in stepa salbatec urla crivatul …
    Mai rau… Rusia de azi s-a nascut dintr-un dezastru greu de imaginat : cucerirea tatara a unei zone care s-a opus.. Si din ramasitele fugare, inebunite de frica .. la Koulikovo din sange si noroi s-a ridicat cu sabia in mana noua Rusie: salbateca, cumplita, nesabuita precum legendarii bersekeri ai primilor R’hos.
    Nascuta din dezastru propasind prin dezastru aceasta este Rusia. O tara complet aiurea (asa cum au descoperit polonezii in sec XVII, Napoleon la 1812 si Hitler la 1942) care lasata in pace se ofileste insa care distruge pe toti cei care o ameninta in existenta ei (1812.. bietu Napoleon astepta o delegatie diplomatica .. stii ce s-a intamplat) . Nu degeaba este asemuita cu un urs … cazuta jos, in sange cand pare ca invingatorul nu mai are de dat decat lovitura de gratie … Rusia/ursul ataca cu nebuneasca furie si … Rusia prospera !
    Insa daca o lasi in pace.. stiti zicala aia ca unora trebuie sa le dai multa funie ?! 1877-1905 o generatie care a trait in pace .. si a terminat cu prima revolutie … 1917 o luau pe coaja da la dracu in patru in zone indepartate.. asa ca au facut un razboi civil… 1945-1989 .. 44 de ani de pace (ca la nivelul lor nu se pune Afganistanu sau micle ciorovailei cu China!).. Si? Si?!

    Deci dragul meu oi fi tu la Londonistan din Not so Great Britain pe cale de desunited insa ne ultra crepidam!

    • Și care e concluzia? Nu știu ce fumezi dar își face efectul 🙂

      • Poate esti mai nou (sau poate nu) pe aici, dar la postarile lui Nea Ghita nu conteaza neaparat „concluzia” ci…calatoria.

      • fata de tine eu fumez doar tutun
        Ins afara de tine eu mai stiu catesceva inclsusiv ca la Odesa regimentu 2 care de luat a avut perderi f grele ptr ca pifanii nu fusesera antrenati sa „coopereze” cu tancurile . A da regimentul ala era dotat cu Renault R 35

        Si concluzia dragul meu este ca habar nu ai ce vrei sa zici cu „rușii au rămas cu mentalitatea anilor ’30 datorita ideologiei și propagandei comuniste.” tipic ptr pseudointelectualu roman cultivat cu lozinci care habar nu are ca in materie de politica externa ?(imperialista si expansionaista?) Alexandru I Invingatorul nu a fost cu nimic mai breaz decat Stalin /- ma rog a ucis mai putin.. Sau Hrusciov trimnitand tancurile la Budapesta a procedat excat ca tarii care au trimis cazacii la Varsovia .. Ma rog tarii nu aveau tancuri da nu era vina lor ..

        Asa ca mai renunta la marijuana , bea mai putan si citeste mai mult! A, nu ziare de sport si Hustler!

    • Foarte frumoasa descrierea salbaticiei rusesti. De mult timp imi doresc sa vad lacul Baikal si peninsula Kamtchatka, dar din pacate timpul (si banii) lipsesc.

      Tot ce am vazut din Rusia este Skt.Petersbourg si am ramas uimit de bogatia culturala infinita. Hermitage-ul, PeterHof si multe altele.

      • Cred ca seniorul nostru are la activ si ceva carti cu stepa pe langa…cu ocazia asta intreb si eu, ca nu-mi aduc aminte prea bine , eram copil prin anii ’80 cand am citit-o la tara la bunici, in jud. Olt, in vacanta de vara: cunoaste cineva o carte (mare ca intindere, cum altfel?) scrisa de un rus (cred) despre perioada ”desțelenirilor”? Era ceva cu un tractorist care reuseste sa traga o brazda luuunga de kilometri si perfect dreapta prin stepa/taiga…ce au ei acolo, pentru a pune bazele unui colhoz.
        Cum naiba se numea cartea?

      • Daca mai pici pe acolo mergi si la Pavlosk si Pushkino
        Daca pipvipel Moscova intreaba cum ajungi la Kolimeskoe (idioti de ghizi te duc la Borodino, la dracu mai stie ce insa Kolonskoe este cam „uitat” Desi catedrala inaltarii este .. este ceva de dadu Nyemaier cu dosu de pamant!)

    • Superb comentariu d-le „Bizon”. Rusii ar trebui sà te decoreze pentru descrierea asta ! O spun serios.

    • @Nea Ghitza

      Pe langa ce zici matale Rusia e si un imperiu (si fara suparare dar nu cel mai rasarit din istorie, au fost altele chiar mai tari la vremea lor, culminand cu imperiul roman) si ca orice imperiu va si cadea din istorie, asta e inevitabil. Si cred ca acum e la amurgul ei.

      • Tocmai asta ne zice Bizonu, Rusia e mai mereu la pământ.. Doar atunci cand e cu spatele la zid face minuni.

        • ai priceput.

          Sa mia zic ceva : rusii sunt credinciosi. Si cand Rusia da de dracu’ si este amaintata .. ei bine mentalu’ comun incepe sa se gandeasca la Golgota … In mintea lor Iisus urca din nou Golgota .. este pus din nou pe cruce! Si Iisus este Rusia …
          Si sunt credinciosi …. si d’;aia atunci inebunesc Zgarcitii isi odneaza banii, muierile isi trimit fii si brabataii la moarte, condamnatii cer noarea sa moara pentru tara si nu conteaaa decat victoria asupra Anticristului. Un popor cam indolent, cam pilangiu si dispus la petreceri devine o adunatura de bersekeri .. caci ui lupta ptr o „cauza sfanta” si doar victoria ii poate elibera . Ei sunt condamnati fie sa invinga fie sa fie bllestemati . Asa ca at fost silti sa invinga pe nemti. Pe nemtii pe care ii aveau ca model , pe care ii respectau nespus si ii considerau superiori . Dar trebuiau sa invinga Antihistrul sau sa cunoasca focul vesnic al iadului … asa ca au invins.
          Pretul acelei victorii a fost insa cumplit. Victorioasa URSS era o supraputere estropiata …

        • Hmm, mai mereu la pamant a fost atunci cu vikingii, cu mongolii, ceva cu tatarii apoi, pana s-au desumflat si aia odata cu trecerea timpului si cu alte conflicte in jur.
          Atunci a inceput sa creasca Rusia, profitand si de vidul de putere din jur.

          Probabil si credinta a ajutat-o uneori, dar in general cand a luptat singura a cam pierdut cand a avut in fata adversari mai determinati si cat de cat cu resurse, chiar si dupa ce a devenit un imperiu serios. Vezi razboiul Crimeei ori razboiul contra Japoniei

          In alianta cu altii a profitat si a castigat, e adevarat. In alianta cu altii au castigat si in fata lui Napoleon si a lui Hitler, chiar si in 1877-1878 au cam avut nevoie de ajutor.

          Asta nu inseamna ca neg eroismul, priceperea ori credinta de care au dat dovada de destule ori. Desi pe langa credinta ii mai mana de multe ori in lupta si cnutul stapanului sau gloantele NKVD-ului.

          Legea implacabila a istoriei zice insa ca niciun imperiu nu e vesnic, si deci nici cel rus. Chiar daca legea asta nu convine unora. Nici alte mari puteri nu vor scapa, nici SUA, nici UE daca chiar va deveni un stat real.
          Doar China care e un imperiu unic si atipic pare ca supravietuieste, dar dupa cum am spus e ceva unic si irepetabil. Cumva si India s-ar potrivi acolo.
          Nici macar imperiul roman, cel mai tare care a existat la scara istoriei daca e sa comparam perioadele, nu a putut supravietui vesnic, desi si-a lasat o amprenta foarte mare pana azi.
          Iar imperiul rus, cu tot respectul, nu e de calibrul ala, mal ales ca „soft power” si putere culturala, sociala, economica, chiar si spirituala (biserica rusa s-a impus altora mai mult cu forta fizica in imperiu, si mai putin cu cea spirituala). Nu e nici chiar ca putere militara, desi acolo se apropie mai mult, insa Roma era practic invincibila la vremea ei si cea mai mare putere militara a lumii. Doar tehnologia si logistica vremurilor a facut sa nu poata sa se extinda chiar pe tot globul.

          • ”Iar imperiul rus, cu tot respectul, nu e de calibrul ala, mal ales ca „soft power” si putere culturala, sociala, economica, chiar si spirituala (biserica rusa s-a impus altora mai mult cu forta fizica in imperiu, si mai putin cu cea spirituala)”

            Rusia nici macar nu poti sa-i zici imperiu, pentru mine este o putere regionala ce poate eventual sa intervina in orientul mijlociu. Daca ii mai lasi inca 10-15 ani de ”pace” atunci poate eventual sa devina dar nu cred.

  15. Europa si acesta institutie, denumita Uniunea Europeana cred ca si-a gasit sfarsitul, cel putin sub forma in care o stim noi acum… Pe termen mai scurt, o mare parte din libertati or sa fie stopate, fie de diverse legislative nationale fie din necesitatea evidenta de a opri la un moment acest val ( peste un an..doi, etc ) oricat de mulkt si-ar dori factorii de decizie sa nu para o decizie „xenofoba” cum sunt etichetati acum toti cei care comenteaza ceva impotriva acestui fenomen. Cu timpul, parti mai mari din populatie o sa inceapa sa protesteze… Asta nu inseamna ca deznodamantul o sa fie schimbat, in mod cert in cel mult cativa zeci de ani europa o sa fie islamizata… ramane sa vedem acum daca de o forma moderata sau una radicala. Pe linia actuala de politica, ar fi mai corect sa faca direct niste curse aeriene dinspre toate zonele din care vin refugiati, sa fie procesul mai rapid, mai eficient, in felul asta o sa se goleasca toata africa.

    • Argumenteaza de ce este cert,te rog.

      • Natalitatea populatiilor native ( populatii care au cultura europeana, nu ma refer la ele strict dpdv genetic ) in cadrul tarilor din UE este in scadere accentuata, fara perspective care sa dea o certitudine de stopare a fenomenului. Populatiile care ajung aici sunt caracterizate de o natalitate „pozitiva” ( spor natural), putem vedea destule femei gravide, cu multi copii in jurul lor, in ciuda anilor de razboi si saracie prin care au trecut. Ajunsi aici, si cu ajutoare sociale, nu cred ca or sa aibe motive sa nu faca si mai multi copii, este o caracteristica culturala a lor, nu spun ca este negativa. Acest fapt insa, combinat si cu intransigenta in materie de religie si mod de viata vor face ca acesta populatie sa se mareasca constant si sa isi impuna din ce in ce mai puternic viziunea musulmana asupra societatii europene. Ziaristii care scriu articole despre integrare si alte bazaconii..sunt fie platiti fie sunt naivi. Oare de ce la stiri nu se zice nimic despre posibilitatea ca intre toti acesti refugiati sa fie si teroristi ? Placa este clara..familii nevoiase ..etc ( nu zic ca nu sunt nevoiase, dar nu sunt numai familii nevoiase, sunt unii veniti si cu alte scopuri ). Din 10000 de oameni, este suficient sa fie 1% elemente cu inclinatii radicale, adica … 100 de persoane.., din acestia daca 4…5 trec si la fapte, este suficient sa terorizeze europa, la cate sute de mii au intrat pana acum fara nici o verificare ( pt ca procedura de inregistrare care se face..este frectie la un picior de lemn, nu este verificare). Acum daca UE ar opri peste noapte granitele.. ce credeti ca ar face cei ce au trecut ? … eu cred ca nu ar sta cu mainile in san… Imi cer scuze ca am deraiat un pic de la raspunsul cerut…si m-am lungit iar..

        • Musulmanii nu sunt precum romii, sa faca copii doar pentru ajutor social, iar romii au o scuza, majoritatea sunt analfabeti, saraci si ignorati.

        • Asta nu e un argument pt. certitudine,e un model de evolutie bazat pe date curente.E ceva de genul”incepe sa ploua,prin urmare vei fi ud leoarca in 5 minute”.E foarte util pt a PREVENI un deznodamant.Imbraci o pelerina,iei o umbrela,te bagi in casa,folosesti rachete antigrindina.

          Insa un razboi e ceva in care conteaza 2 tabere.Desfid pe oricine care considera ca nu e un razboi.Si deznodamantul unui razboi e previzibil,comparand puterea relativa a taberelor.Dar nu e cert.

          In ce ma priveste,cred ca va fi o mare de sange,ceva comparabil ca natura a razboiului cu Iugoslavia,ca numar de victime cu frontul de est,iar ca deznodamant cu reconquista.In care razboi noi vom juca un rol important.

          • Bre te iei dupa profetiile babei Vanga ? 🙂

            • Pai certitudinea dezastrului trebuie contracarata cu certitudinea victoriei,pt. a nu deveni o realitate 😀

              Desi daca ar fi sa ma iau dupa mos Sun Tzu si dupa historia magister vitae,is argumente ca ce am gavarit sa se apropie +- de ce va fi.

              • Eu ma refeream mai mult la rolul nostru important din viitorul conflict. 🙂

                • Bre,am avut unul in primul episod,de ce sa nu avem unul si-n al doilea. 😀

                  Suntem o parte nu chiar mica a esticilor,care-s in medie mai normali la cap decat vesticii in chestii ce tin de tot soiul de comunisme de astea.E in interesul nostru direct ca vestul sa ramana european.Avem traditia campaniilor eliberatoare si a contrainsurgentelor.Avem populatie in regiunile tinta.

                  Circumstantele politice se schimba mai iute ca vantul,iar pt. schimbarea completa de directie a intregului stat si a intregii societati nu e nevoie de prea mult timp.4-5 ani ar ajunge pt ca puterea absoluta si relativa a Romaniei sa creasca substantial.

                  Incendiile spontane au un mare rol in regenerarea padurii.Curata buruienile si arborii giganti,dar putrezi,facand loc pt ceva nou. 😀

                  • Sa refacem regatul lui Burebista 😉 .
                    Chestia cu baba Vanga am citit-o rafsoind presa din plictiseala si mi-am amintit de ea cand ai pomenit de rolul nostru. Baba in cauza spunea ca undeva la orizontul anului 2028 se va ridica un mare conducator dintre romani care isi va conduce poporul in razboi si reiesea ca noi vom fi miezul sau una din partile castigatoare. Ma frapat asemanarea din ce spunea batrana si postarea ta. Acum nu stiu daca aveti aceleasi surse de informatie 🙂 . Dar anul 2028 este la un an distanta de momentul in care ministrul defensivei spune ca se va incheia procesul de modernizare al armatei. Deci daca ar fi sa-i dam crezare sa-r putea sa ne prinda pregatiti. Datele actuale conduc spre ideea ca la nivel global se acumuleaza tensiune. Intrebarea este unde se va descarca. In Europa sau Asia? Sincer cred ca paruiala din Ucraina are legatura doar tangentiala cu aceasta acumulare si nu acolo se va juca soarta viitorului conflict.

                    • Bre,daca nu ziceai matale habar nu aveam de prezicatoarea respectiva.Si oricum nu cred in trebi din astea.La mine e cu credinta in altceva.In cazul aiesta e doar rezultatul unei analize de moda veche a situatiei,pe baza legilor si principiilor razboiului.Chestie veche di tat.
                      Asta nu inseamna ca vom castiga.Se poate sa pierdem si sa pierim ca civilizatie neam si gene,daca decidem prost.Doar ca nu cred asta.

                    • Baba Vanga a zis:

                      ”2016 – Europa va rămâne aproape nepopulată

                      2018 – China se va transforma în cea mai mare putere mondială

                      2023 – Orbita Pământului se va înclina

                      2033 – Calota polară se va topi

                      2043 – Musulmanii vor conduce Europa, iar economia va fi înfloritoare.

                      2066 – Americanii atacă Roma Islamică folosind arme meteorologice.

                      2076 – Va domni din nou comunismul pe Pământ.

                      Predicţiile Babei Vanga se întind până în anul 5079, când a prezis sfârşitul lumii.”

                    • Nici eu nu cred in profetii, de chestia asta am dat intamplator si m-a amuzat asemanarea „solutiilor” .

                    • Bre, in 2028 pica alegeri, deci mai usor cu inzestrarea 🙂

                    • Daca e sa o dam pe conspiratii imi amintesc ce citisem despre unu Jean Parvulescu, care cica ar fi fost mentorul lui Dughin.
                      Parvulescu e un roman fugit in Franta dupa WW 2 si are o istorie interesanta, printre altele a ajuns un scriitor ocultist foarte respectat la Paris, si a scris niste chestii interesante inca de dinainte de 1990 (si dupa). Oricum omul nu e din categoria Baba Vanga sau Nostradamus hehe, era mai degraba ceva personaj important bagat in ceva cercuri d-alea secrete.

                      De la el ar fi preluat Dughin ideea cu „imperiul eurasiatic”, imperiu care zicea Parvulescu ar trebui sa se faca pe axa Paris-Berlin-Moscova si ar trebui sa cuprinda pe toti indo-europenii (dar s-ar intinde pana in India si Japonia).
                      Pentru asta trebuie scosi si americanii din Europa, ei fiind condusi de alte forte oculte (alea cu globalizarea si democracy). Iar mai incolo „eurasiaticii” trebuie sa declanseze revolutia in SUA si sa-i elibereze pe bietii americani de ocultii ailalti care sunt cu „noua ordine mondiala” si alte asemenea hehe, si astfel tot continentul american sa se uneasca (un super stat sora cu Eurasia daca am inteles eu bine).
                      Toate astea erau scrise inainte de 1990 si imediat dupa (inainte de extinderea si structurarea UE sau NATO asa cum e azi).
                      Tot el zicea ca Germania nazista primise probabil inainte misiunea sa realizeze „imperiul eurasiatic” sau super-statul indo-europenilor dar fie au fost deturnati pe alta directie fie au fost pur si simplu prea prostanaci si nu s-au prins de ideea sugerata si au mers pe una gresita si ingusta cu rasa germanica indo-ariana blablabla. Asa ca au fost dati inapoi si facuti terci.
                      Nu mai intru in alte amanunte ca e multe hehe.

                      Treaba e ca Parvulescu zicea ca sunt doua mari forte oculte care se bat pentru controlul omenirii (sau planetei). Anume cele ale Fiintei si ale Nefiintei (cel mai probabil s-a inspirat din mitologia romaneasca, cu Fartatul si Nefartatul).

                      Cele ale Nefiintei (mai haotice) ar planui o „dezintegrare” a umanitatii, o diluare a ei (de unde chestia cu multiculturalismul, new age, diluarea vechilor credinte mai stricte si mai vechi, modificarea unor norme sociale etc) si un amestec al cat mai multor rase si culturi intr-un fel de mocirla plina de haos, moarte si destrabalare hehe, care la randul ei sa se amestece cu hoardele „demonice” ale lui Gog si Magog care ar veni prin nus ce portaluri deschise catre alte dimensiuni.

                      Cealalta forta (a Fiintei) ar vrea sa formeze structuri mai ordonate formate pe baze culturale si cumva si rasiale, o lume mai „curata” si mai asezata si care sa se dezvolte in alti parametrii, condusa de niste elite spirituale etc. si ferita de influentele astea nefaste.
                      Omu avea si idei mai fasciste asa cica (zic gurile rele), considera democratia ca pe ceva destul de naspa si care lasata asa de capu ei duce la haosul ala.

                      Dupa cum se vad acum lucrurile (si mergand pe SF-urile astea, cat or fi SF-uri si cat chestii mai reale prezentate sub acoperirea literaturii fantastice) se pare ca fortele „nefiintei” au preluat conducerea in razboiul asta ocult si se realizeaza tot mai accelerat amestecul ala de zicea Parvulescu inca din anii 90′.
                      Asta in timp ce „imperiul eurasiatic” e pe duca sau cel putin blocat, mai ales ca se pare ca iarasi aia de pe „axa” au dat cu bata-n balta si nu s-au ridicat la inaltimea asteptarilor. Nici Moscova, nici Berlinul, iar Parisul pare cazut in pasivitate si merge cu valul, unde o duce el, desi s-au ratoit la nemti cand cu Grecia, sa-i tina in zona euro si sa nu inceapa destructurarea bucatii asta de stat pan-european, desi deja functioneaza cam defectuos (oricum daca pica nu vad sa se mai formeze ceva asemanator in loc, ori nu in viitorul previzibil).

                      Mai ramane sa dea aia drumu la nus ce experimente la CERN (ori la megalaserele alea de se fac si la noi si care cica pot taia neutronu-n doua si sfasia particulele valului spatiu-timp hehe) si sa intre mai bine si hoardele lu Gogu si Magogu aia de prin lumile lor si s-a gatat cu omenirea asa cum o stim.

                      Unde-i Buzu cand e mai mare nevoie de el hehe, sa ne mai zica ce si cum sta treaba cu prezicerile astea?

  16. Anumiti unguri nu-i plac pe romani pentru ca stapanesc Transilvania. Anumiti rusi nu-i plac pe romani pentru ca sunt vasali americanilor iar unii romi nu-i plac pe romani pentru ca statul roman i-a lasat de izbeliste in saracie si analfabetism.

    • Eu cred ca greșit.i… într-un eventual război putem fii aliați cu oricine.totul depinde de context și de interese.istoria a arătat de atâtea ori 🙂 de exemplu România a luptat împotriva Germaniei apoi ca aliat apoi a întors armele 🙂 când este în joc soarta unei națiuni nu exista sentimente sau resentimente 🙂 nimeni nu se place pe nimeni 🙂 putem colabora și putem fii buni prieteni dacă avem interese comune… nimic mai mult. Crezi ca americanii trăiesc sentimente profunde pentru romani? :)) nu domnule… au interese 🙂 de ăsta e bine ca noi ca nație sa fi-ti puternici fără sa depindem de nimeni….dar cu cine? Cu Dusa? Cu Ponta? 🙂

      • Sa inteleg ca la un moment dat ii vom trada pe americani si ne vom alia cu rusii ? Este posibil, dar ce castigam ?

        • Pe termen mediu și scurt probabil ca nu…depinde de interese 🙂 cine se gândea acum câțiva ani ca America va colabora cu Iranul? 🙂 Rusia va ataca Ucraina etc…. deci totul este posibil

          • SUA isi va reveni din prostia colaborarii cu Iranul, iar Rusia a atacat pentru a nu lasa Ucraina sa ajunga in ograda UE sau chiar NATO.

        • Acest lucru se va intampla, daca se va intampla, in momentul in care Rusia va fi cu spatele la zid, avand China drept adversar de moarte. Personal cred ca, in cazul unui asemenea scenariu, Romania si Polonia nu vor pregeta sa ii infinga Rusiei un cutit in spate, ca sa aiba si rusii al lor…dolchstosslegende.

      • Pardin nu Romania a intors armele!
        Ci Germania.
        Romania a anuntat Germania (ambasadorul) ca doreste sa iscaleasca un armistitiu. Si a acordat germnaiei 15 zile ca sa isi retaga trupele (puteau sa le retraga si pe cele din Grecia ..)
        Germnaia a avut initiativa atacului.
        Asa cum cand Italia a incercat .. Germania a ocupat Italia …
        Numa ca premonistis preparatus si Romania era pregatita (fusesera aduse trupe de pe front, cu experienta de lupta si presupun ca dintre cele mai combative)
        Baga la teasta : Germania a atacat prima. Deci Germania a intors armele..

        A ca tu ai halit ceva propganda care zice altfel .. ce sa-i faci . Diferenta de nivel …

    • Ete scartz

      Anumiti rusi nu-i plac pe romani pentru ca sunt vasali americanilor Cumva eram vasali si la 1878? Sau 1916?
      Nu ne plac fiindca ne interpunem intre Rusia si visul ei milenar :Tarigradul!
      Deci una din 2 :
      – ei isi realizeaza visul si noi disparem
      – noi ramanen si Rusia isi rateaza ce considera ea ca este destinul ei.
      Tertium non datur. (asta este de la Take Gura de Aur cetire. Articolul Dusmanul Natural.)

      nii romi nu-i plac pe romani pentru ca statul roman i-a lasat de izbeliste in saracie si analfabetism. Din cate tin minte in anii 50-80 invatamantul era gratuit si obligatoriu. Intre 1961 si 1971 se primeau manuale noi noute gratuite.
      Cei care au vrut sa invete au invatat. Cei care nu.. nu.
      Ca „barfa”. Am ‘avut’ un caporal Iorga. Nitel cam tigan si’n Ialomota. Baiat valabil . Draglinist si buldozerist (ptr nepriceputi – astea sunt meseri tehnice, 3 ani scoala profesionala) . M-am mai italnit cu el prin ’96 sau asa ceva. Intamplator in gara. Venise la Bucuresti sa gaseasca gazda (aceptabila) ptr fi-sa cea mica – studenta. mai avea o fiica care termina parca ASEul …. (Ba Ghita asta chiar e meserie si va face bani!!!) Era sucarit pe fi-su „putorosu nu i-a placat car4eea asa ca se face politist!!!” . Mai una mai alta eu mai \indiscret. Nevasta lui avea si ea scoala prfesionala .. Si ca orice muncitor din Romania doreau ca copii lor sa faca facultatea…
      Sa nu mai zic ca am cunoscut un muzician de restaurant. Acolo isi castiga banu dar prefera ‘clasica”. Cica tat-su si ma-sa erau in cartier domnul si doamna . Tigani numa dupa pigment …

      Insa mai sunt si ailalti. Care poate doar cu muta bataie si presiune. Ia de o pilda Cioaba care si-a „maritat” fiica la 13 ani. Acu ca Cioaba nu putea sa isi tina fiica la scoala .. ba da! Putea sa o tina si sa dea doctoratul in astrofizica la Oxford (adica pe la 27 de ani) .. si intr-un domeniu „nelucrativ”. Da ‘se stie” ca prea muta carte prosteste si ca prea multa scoala strica la virginitatea tigancuselor ..

      Sau na, alta. Intamplator am luat o coroana (si epset 1 saptamana) o jerba de op tanara florareasa. 17-18 ani. Fata (f draguta) era de o politete perfecta. Extrem de bine crescuta , adresandu-se corect (nu unchiulem nu nene nu.. ci dumneavoastra domnule va rog) vorbind nu ca o persona needucata … INSA analafabeta! Acu ca florarii nu ar fi avut bani sa plateasca ghiozdan si caiete .. nu cred. Dar ce ma mira si azi este ca fata cum am zis era f bine crescuta, Un model! Sa iti bati capul sa educi in acest mod un copil, sa il inveti sa vorbeasca ca un om civilizat … ins asa nu il trimiti la scoala .. este peste intelegerea mea . A, da am cunoscut copii de „intelectuali” romani mult mai prost crescuti care mai si vorbeau cu un accent de „rapandula”
      Nu Musoiule. Tiganii care nu s-au adaptat secolului XX nu au vrut, ?”integrarea” lor nu se poate face decat cu , scuze , violenta. Ca altfel cica isi apara „cultura”

      • Îmi aduci aminte de o tigàncusà de vreo 9-10 ani care cersea printr-un McDonald din Paris. Frumoasà si respectoasà, cu un vocabular si un accent de boieroiacà. Am insistat, am implorat-o aproape, sà-si piseze pàrintii sà o dea la scoalà. Mi-a spus cà neavând un domiciliu fix, nu poate sà meargà.

      • Are dreptate @Ghita apropos de tigani . Eu lucrez Intr-un spital si ma lovesc zilnic de ei. Nu-I ajuta statul roman sa invete carte , asta este cea mai mare gogorita care am auzut-o. Cat poti sa fi atat de ignorant ca la 20 , 30 de ani sa nu stii macar data de nastere, sa vii la spital sa te dai lovit sa te puna aia la perfuzii si la plecare sa stragi si vreo 3,4 telefoane mobile de prin salon. Chestia cu astia este ca nicodata nu au vrut sa-si depaseasca conditia decat cu mici exceptii , nu au avut lideri care sa-i indrume sa-i scoata din ignoranta , lideri care sa traga etnia dupa ei, cava gen afro americanii din State daca comparatia nu este prea mare cumva. Asa ca soparla asta cu statu care nu te ajuta sa inveti carte nu prea tine Daca vrei sa inveti carte inveti fie ca esti roman , tigan , ungur ,tatar sau mai stiu eu ce.

        • Insa daca esti mai /”atente” la detalii vei descoperi ca ai si niste pacienti carer desi sunt tigani nu sunt chiar tigani.
          Adica sunt dopar mai pigmentati ins ain rest … nu poto face diferenta intre ei si alti pacienti.

          Tiganii se impart in 2 „clase” .
          Priam – cea integrata. Cam la media societaii – cam acelsi nivle de scolarizare ca si romanii sau ungurii (asta in Ardeal). cam acleleasi calificari, acleasi maniere. Ptr genratiile mai vechi.. tinerii se insurau dupa satisfacerea stagiului militar cu tinere de 17-18 ani si mabii soti aveau 7-8 clase terminate ba chiar si profesionale (asta in 70 ra destul de bine … ) Facerau 2-3 copii (romaniia 1- 2) pe care se straduiua sa ii creasca la fel ca si vecini lor romani (adica deja prin 73 un parinte etnic tigan muncitor calificat la o fabrica „simtea” ca copilul lui”trebuie” sa faca liceul ca „altfle zice lumea de mine” si de era cazul punea cureaua pe copil . Visul era sa isi vada copilu inginer – ca tot muncitorul roman!)

          Ceilalati „tiganii”… aia care .. stim noi. „Barbati” de 14 ani care se casatirsc cu „femei” de 12 . Ambii cu max 5-6 ani perecutla scoala (da nu stiu cate clase facute). Meserii si ocupatii cam neavuabile. Care sisieduca copiii in acelasi „stil” indifernt de cati bani au .
          mai rau unii dintre astia nu au acte!!! Nici certifcat de nastere, nici buletinnimif! Multi dintre ei se nasc, traiesc si mor fara sa se stie despre ei. Necazu incepe cand unu este lovitde vreo masina intr0u oras si ajunge la spital…
          Si pe astia nu a reusit sa ii inregistreze nici RSR .. care era f dornica sa stie si sa controleze cam tot .. Azi cu dimacratia nici atat!

          A da. Am observta cestiile astea in armata.
          Ca in armata tiganii se imparteau in 2 categroii :
          1) „ba cutare” (cutare dupa numele de familie .. ca si eu eram ba Bizoane altii erau ba Ionescule sau ba Ferare, ba Mihalache, ba..). Insi care se afalau in ‘normalul” unei companii de infanterie (in 73 normalul ala era cam ‘bazic”)
          2)”ba tigane” – ailati … care uneori erau apelati „ba cioara draculuii” de catre tiganii din ctgreia I a. Sau alintati ca „jagardele” si „rapandule” de aciieasi. Cum ziceau uni din ctgria „ba cutare” „astia sunt rusinea si blestemul neamului tiganesc!”

          Si este virba de o anume mostenire „culturala”. Poa intre ei sunt cinstiti .. da au cica voie sa „ii faca pe gagii”

          • „Si pe astia nu a reusit sa ii inregistreze nici RSR .. care era f dornica sa stie si sa controleze cam tot .. Azi cu dimacratia nici atat!”
            Certificat de nastere au, pentru ca pe baza lui primesc alocatia.

    • romi, rromi, rromani, romani, romales, romani, Musoiule, ma doare ochiul cand citesc despre ai tai „romi”…

      Pentru pacea sufleteasca a cititorilor, te rog din inima sa nu mai folosesti NICIODATA cuvantul „rom” pentru a descrie un „tigan”. Nu de alta dar asta e ultimul loc unde ma asteptam sa aud despre „romi”…

      Multumesc anticipat!

  17. Oricum o dai.. romanii sunt de vina :))… asa o sa fie si cu cei ce vin in valuri, or sa spuna ca europa in nemernicia ei, i-a atras in pacat prin traiul pe care promitea sa il ofere…le-a distrus tarile si aici nu a platit asistenta sociala si nu s-a islamizat suficient de rapid.
    Nu stiu daca este adevarat, dar am auzit ca ar fi fost cazuri cand au refuzat ajutorul de la crucea rosie pe motiv ca …era crucea, simbol al crestinimului.

  18. Off Topic:

    http://www.egaliteetreconciliation.fr/Un-train-d-or-nazi-decouvert-en-Pologne-34688.html

    Rezumat: Responsabilul monumentelor si a patrimoniului Polonez Piotr Żuchowski a declarat ca este sigur in proportii de 99% de existenta faimosului tren nazist „plin de obiecte de valoare„

    Dar WJC adica Congresul Evreiesc Mondial a sunat imediat autoritatiile poloneze sa reclame continutul trenului ca drept ”despagubire pentru victimele Holocaustului” 😉

    • Ai lecturi speciale (site-ul lui Soral).
      Totusi, congresul evreiesc mondial (acelasi care s-a împotrivit recunoasterii independentei României), în generozitatea sa, vorbeste numai de restituirea bunurilor care ar fi apartinut evreilor.

      • @MirceaS
        te surprinde ?
        sa nu vorbim de franta tara in care locuiesti , este controlata 100 % de ei , la fel si romania pt care ei au niste planuri deosebite datorita caracterului si felul nostru de a fi !!!.

      • Si ce ai cu Soral Mircea? Sa nu imi zici ca te lasi influentat de TF1 si de media-ul mainstream…

        Are o analiza socio-politica extrem de justa si in acelasi timp profunda. Il urmăresc din 2008-2009 cu acelasi interes. Iti recomand de altfel „Comprendre L’Empire”

        In legatura cu congresul, ma impresionează promptitudinea cu care au sunat baietii. Trenul nici macar nu e gasit iar astia se arunca si isi impună conditii.

        • Alain Soral nu-mi displace, are în general o analizà justà, este bàtàios si mai ales, cum cunoaste bine marxismul, pune repede cu botul pe labe pe orice stângist care se aventureazà în dialecticà. L-am cunoscut si personal, copilul lui sorà-sa, Agnès Soral, actrita, era în clasà cu o fiicà de-a mea. A fost si consilier al lui Marine Le Pen.

          Dar „Égalité et Reconciliation” este o cale în impas cu dorinta pioasà sà-i integreze pe arabii musulmani.

          • Uite aici m-ai lasat cu gura cascata… incredibil, nu ma asteptam la asta. SI cum e in privat acest Soral? chiar sunt curios. Imi imaginez un om dificil si cumva turmentat dar un om bun. Chiar mi-ar face placere sa imi povestesti mai multe.

            De ce zici ca ER este in impas?
            Ideea de reconciliere mi se pare nobila ba chiar posibila pe termen mediu-lung…

      • Inteleg ce vrei sa zici Mircea, „lucrurile ce au apartinut victimelor” vor fi restituite si nu TOT continutul, m-am exprimat eu gresit.
        Problema este folosirea acestei drame in practic orice situatie ca pe un Joker, e o adevarata arma politica/legislativa/economică.

        Si in legatura cu Soral, daca ai timp si chef iti recomand acest filmulet

        https://www.youtube.com/watch?v=HhFGxwuc2Mk

  19. Se implinesc 5 ani fara Adrian Paunescu.
    Am facut si eu misto de el : “Kapu Ka Kuru” …. Da totusi a avut si cateva poezii sensibile.

    Da ptr Rumania Miliatry amintesc una …

    Iubită mamă, de-am să uit
    Când dulce ieri m-ai legănat,
    În miezi de nopţi
    Sub ale prispei albe bolţi,
    Să fiu iertat..!

    Iubite tată, de-am să uit
    Coasa ce-n mână ieri mi-ai dat
    Şi primul snop,
    Ce-n dimineaţă l-am legat,
    Să fiu iertat..!

    Iubite dascăl, de-am să uit
    Întâiul „A”, ce-am desenat
    Tremurător
    Sub aurul castanilor,
    Să fiu iertat..!

    Iubita mea, te voi uita
    Întâiul „Te iubesc jurat”
    În parc târziu
    Lângă izvorul argintiu
    Copilul meu, îţi voi uitat
    Întâiul murmurit sfios,
    Ce m-a chemat
    În noapte lângă micuţ pat,
    Să fiu iertat..!

    Prietene, te voi uita
    Priceperea, căldura ta
    Ce-n munca mea
    Mereu cu drag mă ajuta,
    Să fiu iertat, să fiu iertat..!

    Dar dacă-n luptă voi uita
    Prin plumb, prin foc şi prin nămeţi
    Cuvântul dat poporului
    Tu, Patria mea, tu, Patria mea,
    Să nu mă ierţi..!

    • „Dar dacă-n luptă voi uita
      Prin plumb, prin foc şi prin nămeţi
      Cuvântul dat poporului
      Tu, Patria mea, tu, Patria mea,
      Să nu mă ierţi..!”

      Superb

    • Am trimis-o prin mail copiilor mei. Sper sà priceapà subtilitàtile, unii au româneasca mai anevoioasà…

      • Se poa traduce si in franceza „merde alors!”

        • Greu Ghità, mai ales poezia. Nu mai are farmec si nu mai atinge „cordul” sensibil.

          Am citit aceleasi scrieri în românà si francezà, nu-i la fel. Chiar cele traduse dintr-o limbà tertà; îmi amintesc de „Maestrul si Margareta” al lui Mihail Bulgakov.
          Altfel suna în românà decât în francezà, poate fiindcà rusa este mai aproape de sensibilitatea românà.

  20. Buna ziua.acum ceva timp ,scaraotchi ala care e ministru de externe al rashei zicea ca armata romana e cea mai tare:a ajuns cu nemtii la mascva si cu rusii la berlin.era un misto cu ghici.Rushilor ,ar trebui sa-i cunoasteti mai bine pe pramatiile de romani,insa faptul ca va straduiti e laudabil

    • gata 🙂 🙂 ? au primit ordine de la Partid?

      dobitoaca aia iulica fatatu sa-i duca la ma-sa acasa 🙂

      moschee li se construieste, vin si baietzii, in curand n-o sa mai avetzi voie cu cruci pe biserici si pom de craciun in piatza ca sa nu-i jignitzi si sa nu-i marginalizatzi pe aurolaci

      si au gasit cu cine sa inlocuiasca milioanele de romani plecati dupa locuri de munca

      alea sutele de mii or sa va plateasca pensiile 🙂 ? sau poate ca nu 🙂 ca ma cacam indoiesc

      mihais, unde esti bre cu teoriile lu matale cu lupta de clasa, lupta intre culturi, lupta impotriva invadatorilor 🙂 , ie-te ce zice vacutza aia ca tre’sa faca oengeurili…ca tot v-oti fi intreband in ce bagam banii…pai in oengeuri ca’s bune la propaganda 🙂

      • Aci is. Autografele le ofer doar la bere,pt bautorii de bere sau de vin,pt mine.

        N-am mai fost pe stadion de 15 ani,dar cred ca scandarea galeriei cand degajeaza portarul advers li se potriveste:”s…………..a” .

        Despre locurile de munca,I’m afraid not.Necesita firme,firmele necesita mediu prielnic,insa marirea taxelor necesara pt gestul de solidaritate cu oropsitii creeaza un mediu ostil,deci mai putine firme.

        Cutting the crap,vii inapoi la bataie,sau preferi Guinness?

        • vin cu Guinness’u dupa mine
          da’ tare mi-e ca n-o sa fie nici o bataie
          nici un fel de bataie…
          nici macar o paruiala intre muieri…
          nica…
          nici noi cu bubulanii
          nici noi cu partidul
          nici bubulanii cu partidul
          liniste si pace si prietenie…
          tare mi-e…
          traiasca oengeurile
          si neamurile angajate in servitzii

          • Bre,ai si tu rabdare.E ca la concertele rock.Multimea se aduna,se cumpara tricouri,bere,suc si sandwich-uri de la stand,tensiunea si pasiunea plutesc in aer si la ora x-canci.Dar incepe sa se auda o chitara,luminile se sting si dupa un sfert de ora apar si vedetele.De ce tarziu?Pen’ca is vedete de aia.Stii ca vin, nu pleci de la show .Si dupa aia… https://www.youtube.com/watch?v=N34VMJVW1Wc

    • Cam exagerata declaratia lui Fota, eu daca as fi imigrant m-as indrepta spre Anglia, Germania, Suedia si nu as ramane in Romania sau Bulgaria.

  21. Scuzati intr-un fel subectu ma pasioneaza …

    Ziceti ca ce zise ala Fota nu este chiar intamplator… Acu ceva ani ala .. Prigoana visa sa aduca medici din kenia ca sa inlocuisaca romanii. In ZF se cere aducea a un milion de staini care sa munceasca. Asta in tinp ce am silt la bajanie cca 3 milioane de concetateni.
    Ca vom creea strainilor conditiile pe care le-am refuzat copiilor nostri (sei la refuzam!) e o cestie de „gust” …
    insa sa ne facem mari speanete de la arapeti … uf . Ca le cam place munca ca la magar fuga.
    Valabili ar fi turcii si chinezii

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *