Francezii nu au incredere in industria Indiana

Dassault Rafale

Negocierile dintre francezi si indieni, pentru finalizarea si semnarea contractului privind livrarea de catre Franta a 126 de avione multirol Rafale catre India, au fost oprite. Surse indiene precizeaza ca problema este destul de delicata si ca deocamdata nu se intrevede nici o iesire. Mai exact proiectul de contract prevede ca din cele 126 de avioane Rafale, primele 18 sa fie construite integral in Franta, iar restul pana la 126 sa fie construite in India, de catre compania cu capital de stat HAL.

Pana aici toate bune si frumoasa, francezii s-au angajat sa le livreze indienilor absolut tot ce este necesar pentru ca India sa-si construiasca proprile avioane de lupta Rafale, dar s-a ajuns la scandal si blocarea negocierilor odata ce partea indiana a cerut ca Daasault sa-si asume garantia si pentru avioanele fabricate in India!

In acest moment francezii au izbucnit in ras, asta putem doar presupune, si s-au ridicat de la masa, declarand ca fiecare constructor sa acord garantie pentru avioanele produse de el insusi.

Bineinteles ca toata lumea stie starea jalnica a industrie militare indiene si degringolanda nemarginita in asigurarea calitatii subansamblelor si in general a asamblarii in fabricile indiene. Problemele cu slaba calitate a produselor licentiate catre industria Indiana este foarte veche. Rusii au avut mari probleme, si au in continuare, cu T-90 fabricat in India, datorita acuzatilor indienilor ca nu le-au fost asigurate toate conditile in cadrul parteneriatului de transfer a licentei. Numai ca rusii au aratat negru pe alb ca au predat absolut toate materialele si documentaita tehnica, problemele survenind exclusiv din vina si coruptia industriei indiene, a slabei calitati a pieselor si a modului in dorul lelii in care se face montajul final.

Sa nu uitam ca HAL, care ar trebui sa integreze unul dintre cele mai moderne si complicate avioane multirol din lume, Rafale, nu a fost in stare in 20 de ani sa produca un amarat de trainer si un motor pentru acesta. Astfel HAL Tejas va zbura, daca va zbura, cu motoare cumparate de le americani.

Numai ca Ministerul Apararii de la New Delhi insista ca Dassault sa-si asume garantia pentru intreaga flota de avioane Rafale, insa deocamdata francezii au spus un mare PAS!, tocmai datorita faptului ca indolenta si delasare, cuplata cu prostia fara margini a indienilor, va face ca intre avioanele construite in Franta si cele din India sa fie ceva diferente, cel mai probabil, destul de semnificative.

Cererea indienilor mi se pare pura nesimtire, atat timp cat tu ca minister sti bine ce retardati ai in industria ta nationala.

 

Sursa: Defensenews

GeorgeGMT

13 comentarii:

  1. Orice constructor respectabil de avioane nu ar acorda garantie pentru avioanele produse de indieni.Daca ar face-o si-ar bate singur cuie in talpa.

    • Total de acord cu tine, India are o industrie militara vai mama ei, si mi se pare jalnic ca o tara sa aiba cu ce(bani garla), dar sa nu aiba cu cine (aflux permanent de oameni incompententi si incapabili), si cu atat mai rau atunci cand tara respectiva are pretentii de super-putere.
      Exista insa si un motiv: indiferent cum ai intoarce-o, indienii sunt tigani, si deci actioneaza ca atare. Din punctul asta de vedere, cum e-n Romania, asa e si acolo…:)

  2. Se poate ajunge la rezilierea contractului? Jocuri de culise? Sau doar indienii vor sa invete cum sa faca avionul, nu doar sa li se dea documentatia si un training superficial.. Rusii nu or reusit/vrut sa-i invete prea mult.. Chinezilor insa le dai produsul finit, si-ti explica ei cum l-ai facut. Ce mare diferenta intre 2 vecini..

  3. E amuzant sa zici ca au retardati in industria aeronautica atata vreme cat aici in Germania toate avioanele Airbus sint facute cu … indieni . Ii vad zi de zi , sint colegi cu mine.
    India are pur si simplu o problema de management .

  4. Articolul ocolește un pic problema și e răutăcios gratuit. Francezii au promis cîte în lună și-n stele ca să cîștige contractul și sperînd că după ce cîștigă or să o dea cumva la pace cu indienii. Indienii vor ca producția avionului să fie complet asimilată în India, a fost cerință în caietul de sarcini, dar francezii vor să livreze doar piese care să fie montate de HAL, fără nici un fel de transfer de tehnologie, sub scuza (care are un sîmbure de adevăr) că industria indiană nu este capabilă să asimileze noile tehnologii, dar adevărul fiind că nu doresc să împartă aceste tehnologii cu alții. Pot să înțeleg dorința lor de a-și proteja tehnologiile de fabricație dar indienii au precizat clar, prin cerințele caietului de sarcini, că doresc asimilarea completă a fabricației avionului.

    • Poate sunt rautacios, dar in privinta Indiei sunt mai mult invidios pe eforturile lor de industrializare. „Scuza” are ceva mai mult decat un sambure de adevar, daca ne uitam la precedentele asimilari de licente. Rafale este extrem de complex si necesita tolerante extrem de mici in cadrul procesului de fabricatie.

  5. India infirmà în mod oficial rumorile:
    Earlier this month, in a rather unusual move, the Indian Air Force (IAF) strongly refuted a report that it was working on a Plan B should its negotiations fail to buy 126 combat jets from Dassault Aviation.
    „The CNC (Contract negotiations committee) process for acquisition of 126 MMRCA (Medium, multi-role combat aircraft) is underway and there is no thought process for any procurement as a ‘back up’ as reported,” the Air Force said.

  6. Iar pentru „garantia” Dassault, este vorba de altceva:
    French and Indian government officials are simultaneously working on an Inter-Government Agreement that will oblige Dassault to continue to supply, service and maintain Rafale jets to India over the next 40 years. India wants this feature to ensure manufacturers don’t renege on their commitment.
    http://www.ndtv.com/article/india/government-hopeful-of-15-billion-rafale-fighter-jet-deal-going-through-353301?pfrom=home-lateststories

  7. Comentariile precedente sunt semnate MirceaS, nu Mircea

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *