Geniștii care au construit Transfăgărășanul s-au întors la fața locului după 40 de ani

Preluare integrala OradeSibiu.ro

Festivitățile au fost organizate de veteranii constructori geniști din garnizoanele Râmnicu Vâlcea și Alba Iulia, cei care acum patru decenii au lucrat la realizarea celui mai spectaculos drum transmontan din lume.

transfagarasan aniversare2”Am venit aici în semn de mulțumire, respect și recunoștință față de domniile voastre, cei prezenți aici care ați participat la realizarea acestei bijuterii a proiectanților și constructorilor, față de cei care și-au sacrificat viața aici, față de Armata Română care de-a lungul istoriei noastre moderne a fost alături de toți românii și a pus umărul la construirea celor mai importante obiective pe care le avem. Datorită priceperii și sacrificiului militarilor geniști putem să ne mândrim acum cu acest drum unic în lume. Vreau să vă asigur și sprijinul pe care Consiliul Județean Sibiu îl va oferi pentru obeliscul pe care doriți să îl ridicați și care să arate tuturor celor care vor trece pe aici ce a însemnat realizarea Transfăgărășanului. Dumnezeu să îi odihnească pe cei care nu mai sunt, iar domniilor voastre să vă dea sănătate și viață cât mai îndelungată” a transmis Ioan Cindrea, președintele Consiliului Județean Sibiu veteranilor prezenți la festivitatea de la Bâlea Lac.

Cifre impresionante, statistici uimitoare

Transfăgărășanul, deosebit de important pentru dezvoltarea turistică a versanților sudic și nordic ai Munților Făgăraș, a fost construit în 4 ani și jumătate și are o lungime de aproape 92 de kilometri. Tunelul care străbate muntele Paltinul de la sud la nord are o lungime de 887 m și se află la altitudinea de 2.042m.

Pentru realizarea acestei grandioase lucrări au fost executate 4 milioane de metri cubi de terasamente, 290 de mii de metri cubi de fundații, 600 de mii de metri cubi de suprastructură de macadam, 290 de mii de metri cubi de zidărie, 830 lucrări transversale, 27 viaducte și poduri și s-au folosit peste 6 milioane de kilograme de explozibil.


RumaniaMilitary:

Acesti oameni pot spune ca au lasat ceva in urma: una dintre cele mai frumoase sosele din Europa! Cinste lor!

La cata nevoie de infrastructura are Romania actuala, ar fi de dorit sa vedem din nou genistii, dotati cu echipamente moderne, implicati in proiecte majore la nivel national…

Doar daca ne gandim la toate drumurile care strabat muntii nostri (cu exceptia celor nationale, multe reabilitate in ultimii 10 ani), inclusiv cele forestiere, mare parte dintre acestea au nevoie de reabilitari si consolidari, refaceri pe anumite portiuni si inlocuiri de poduri si podete. In plus, lucrarile de infrastructura a autostrazilor, feroviara, hidro si aeroporturi  pot fi executate, si in unele cazuri sunt, cu contributia valoroasa a genistilor nostri.

 

14 comentarii:

  1. Cand este vointa politica se pot realiza lucrari de talia Transfagarasanului, mai ales in ziua de azi, cu actuala tehnologie.Fara vointa politica nu se poate finaliza un pod lung de 50m.

  2. Mda, frumos, spectaculos, periculos, maiestuos, grandios si multe-multe alte „os”-uri.
    Din pacate, se continua traditia „trasata pe linie de partid” de a nu spune NICIUN CUVANT despre cei 40 (cifra oficiala) de militari care au murit, lucrand pe santierul Transfagarasan. Nicio cruce, niciun monument, nicio vorba….
    Sa le fie tarana (transfagarasana) usoara si D-zeu sa-i odihneasca-n pace!

    • incitant articol
      daca mai traia Regretatul cativa ani acum ne-am fi laudat si cu canalul siret-baragan ,
      reactoarele de la cernavoda terminate , casa poporului la fel
      acu stau si ma gandesc ca babele lui ion creanga cand priveau drobu de sare
      daca ar fi fost Regretatu la conducerea ro cand rm s-a separat de urss cum ar fi aratat ro acum ?

  3. Daca Transfagarasanul ar fi un proiect al zilelor noastre, s-ar fi semnat un contract de 3,5 miliarde de euro in 2005, iar acum in 2014, dupa 7-8 miliarde cheltuie, ar fi gata in proportie de 63 🙂

  4. Am vrut sa scriu 63% 🙂

  5. Oameni buni, nu se fac drumuri si nu se reabiliteaza cele deja construite pentru a ingreuna patrunderea dusmanului!Cine vrea sa ne invadeze trebuie sa vina si cu infrastructura dupa el, cum au facut nemtii in primul mondial prin Vrancea ,unde au avut nevoie sa-si duca artileria au facut si cate-un drum care dureaza si acum de ia ramas si numele ‘drumul nemtilor’!

  6. transfagarasanul este o adevarata opera inginereasca !!!

  7. cum ar fi fost daca dadeam toti banii de drumuri armatei sa le construiasca? acum aveam si drumuri si armata dotata 🙂

  8. Acu 2 saptamani am fost pentru prima data pe Trasfagarasan si pot sa spun ca am ramas extrem de impresionat. O realizare cu adevarat grandioasa si minunata.
    Mi-as dori sa avem si acuma lideri politici care sa aiba curajul sa intieze proiecte de genul asta.

  9. Onoare lor!
    Romani adevarati. Au lasat ceva in urma lor.
    Din fericire drumurile nu pot fi vindute la fiare vechi cum a fost vinduta TOATA industria…

    • postat in libertatea(super ziar) de catre emil strainu(nu ca nu il respect pe om, dar cam bat campii cu reptilieni si alte nebunii)…toate scenariile astea apocaliptice in care Romania este ocupata in cateva loc se desfasoara de parca radarele NATO si satelitii de spionaj ar fi oprite…nu pentru cateva ore…pentru cateva saptamani…pentru ca iti trebuie ceva pregatiri sa desantezi 60 de mii de soldati

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *