Hyperloop – Henri Coandă Redivivus

Diferența tehnologică dintre sistemul marelui nostru inventator și Elon Musk este vidul versus presiunea scazută…

Să ne aducem aminte, cu ajutorul unui articol din Romania Liberă:

Experimentul Coandă în cifre

1971  – are loc primul test, reuşit, în Bucureşti, în zona CET-Sud.

1972  – este amenajat sistemul „Aerotubexpres”, la Măneciu.

1.300 de metri – era lungimea conductei prin care circulau, în vid, capsulele încărcate cu piatră.

400 de metri – avea conducta prin care a circulat, în anii ’80, capsula cu oameni.

6 metri –  avea capsula în care încăpeau doi oameni, plus aparatura de măsură.

Dosarele X. Experimentul lui Coandă din Munţii Ciucaş

 

6 comentarii:

  1. Dificil este de adus ” vidul ” la nivelul solului .

    Cu cit e mai scazuta presiunea cu atit mai gros trebuie sa fie peretele tubului .

    Si cu cit creste diametrul tubului … cu atit mai gros in „carne ” trebuie sa fie acesta ….

    Se aplica aceleasi legi precum la submarine . Doar ca in acest caz ” submarinul – tub ” este unul foarte lung . Si in care se deplaseaza
    ” o nava cosmica ” , nava care are in interiorul ei presiune normala .

    Cu alte cuvinte o nava cosmica la nivel terestru . Interesant la prima vedere .

    Insa…. intervine problema propulsiei si a frecarii mecanice . Cit de puternic sa fie cimpul magnetic ca sa impiedice atingerea vehicolului de sinele de ghidare electromagnetice in cazul unui cutremur sa zicem ?

    Doamne fereste de o spargere accidentala sau mai rau de una voita ( atentatat terorist ) !!!! Cresterea brusca de presiune poate echivala in anumite situatii cu izbirea vehicolului de un zid de beton !!!

    Deci , o gramada de probleme pentru oameni …..

    Cu toate acestea Hyperloop ar merge ca solutie tehnica economica pentru transport marfa pentru distante care merg de la citeva zeci de km la cel mult citeva sute ……

    insa daca vrem insa transport de pasageri prin vid … de la la citeva zeci de km altitudine in sus gasim vidul la el acasa 😉 ……

    http://www.mdbq.net/pva.jpg

    Zborul la aceasta altitudine STRATOSFERICA nu mai depinde de PORTANTA ci de VITEZA .

    Viteze hipersonice , inalt hipersonice si foarte inalt hipersonice .

    Zbor suborbital .

    Insa pina la aceste nivele de zbor foarte ridicate trebuie strabatute CIT MAI REPEDE straturile dense ale atmosferei inferioare .

    Adica eliminarea REZISTENTEI AERODINAMICE PARAZITE generate de FORMA si FRECARE . Adica generarea VIDULUI in fata directiei de deplasare a vehicolului si PRESIUNII cit mai mari in spatele acestuia . Adica generarea fenomenului de INVIZIBILITATE AERODINAMICA . Adica atmosfera nu trebuie sa atinga vehicolul . Solutia tehnica consta in generarea artificiala a unui strat limita, de viteza cit mai mare intre vehicol si atmosfera . Adica LIPSA FRECARII . Adica aceasta inseamna o economie remarcabila de combustibil .

    Actualmente toate vehicolele aeriene care zboara in straturile inferioare ale atmosferei sint niste ” budozere ” impinse de motoare . O forta imensa este cheltuita pentru a impinge aeronavele prin densitatea oceanului aerian .

    REZISTENTA AERODINAMICA PARAZITA creste odata cu PATRATUL VITEZEI .

    Iar daca vrem sa crestem VITEZA la nivele HIPERSONICE trebuie sa marim PUTEREA la CUB !!!

    Ca si termen comparativ ginditi-va ca ati imersa avioanele in apa si ati incerca sa le impingeti din zona motoarelor !!!! Abia atunci ati observa cu adevarat ce inseamna REZISTENTA AERODINAMICA PARAZITA !!!!!!

    Abia atunci apare nevoia stringenta de un nou tip de vehicol .

    Insa daca vrem sa schimbam nivelul tehnologic PRIMITIV pe care stagnam trebuie sa ne indreptam toata atentia si energia creatoare spre vehicule care pot reduce catre cit mai mult REZISTENTA AERODINAMICA PARAZITA .

    Adica AERODINE AERODINAMICE 🙂 … cu aplicabilitate si in mediul submarin si al spatiului cosmic .

    Adica din 4 vectori principali sa reducem unul . REZISTENTA .

    Adica aparate in care vectorul PORTANTEI sa fie intotdeauna pe aceiasi directie cu TRACTIUNEA

    Al treilea vector fiind MASA iar REZISTENTA va fi diminuata pina aproape de zero .

    Vor veni si vremuri cind se vor aplica tehnologii care vor reduce catre zero si MASA APARENTA plin aplicarea unui strat ecranator care va separa vehicolul de cimpul gravitational .

    Asa cum aerodinele sint separate de mediul aerian prin intermediul unui strat limita separator .

    Pentru ca ROMANIA sa se ” teleporteze ” peste celelalte tari la un nivel tehnologic SUPERIOR din domeniul deplasarilor prin mediile aerian , subacvatic si spatial trebuie ca cineva sau mai bine zis CITIVA sa restarteze mentalitatea STAGNANTA acuala stiintifica din domeniu si sa REINCEAPA DE PE O NOUA TREAPTA .

    In ciuda tuturor oponentilor .

    Si cea mai mare opozitie nu va veni din partea unor oameni nestiutori ci din partea unor oameni din domeniu care nu vor sa vada mai departe decit au invatat ! ” Oameni ” care nu vor sa stie mai mult decit au invatat in facultate .

    O spun din proprie experienta .

    Pentru ca majoritatea oamenilor sint la acelasi nivel . Chiar daca cele mai avansate tari tehnologice au dezvoltat forme aerodinamice de PASARI METALICE , tot la acelasi nivel sint . Bat pasul pe loc si deja s-au izbit de baza urmatoarei trepte .

    Noi ROMANII cit mai asteptam ? Daca vrem sa URCAM PRIMII la urmatorul NIVEL ….. ar fi cam timpul sa incepem .

    Si la urma urmei ….

    Domnilor , cit mai visati la vehicole zburatoare COPIATE dupa forma pasarilor ???

    Cit se mai da cu capul de ZIDUL REZISTENTEI AERODINAMICE PARAZITE ???

  2. Hyperloop e un concept interesant. Din ce zice Elon Musk pot sa-l scoata f. fiabil si ieftin. Gen $30 biletul NYC-LA. Acuma cum o sa fie realitatea daca o sa fie vom vedea.

  3. uitasem…e doar iesit la aer 🙂 deocamdata…

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *