Indienii se grabesc

INS_Viraat_front_view

                                                               INS Viraat

Anul viitor singurul portavion indian operational – INS Viraat va fi retras din serviciul opeartiv: “INS Viraat will be decommissioned after the International Fleet Review in Vizag in February 2016. It will not be cost-effective to go in for another major refit of INS Viraat, which was inducted from the U.K. in May 1987,”a  declarat un oficial al marinei indiene cotidianului The Times of India.

Datorita acestui lucru marina grabeste intrarea in procedura de constructia pentru cel de-al doilea portavion construit local, desi deocamdata nu s-a hotarat daca nava va fi de tip CATOBAR – asemanatoare ca desing cu un Nimitz-class mai mic sau va fi tot un portavion usor cu punte inclinata de tip STOBAR.

In acest moment India se pregateste sa operationalizeze (in acest moment portavionul este doar partial operativ, nefiind dotata cu armanetul necesar) portavionul ex-sovietic  si-i da bice cu finalizarea primului portavion construit local (practic din aceeasi clasa cu Vikramaditya) IAC-1 – INS Vikrant. Daca au noroc Vikrant isi va intra in paine cel mai devreme in 2018.

22665815.cms

                                                     INS Vikramaditya

 

INS-Vikrant_snapshot-3

                                          INS Vikrant – conceptie artistica

IAC-2 sau INS Vishal ar putea fi un portavion greu, cu propulsie nucleara (CATOBAR) capabil sa foloseasca avioane mai grele si cu raza mai mare decat actualele MIG 29K operate de cele doua portavioane STOBAR, iar sansele sunt ca cel de-al treilea portavion indian sa fie unul pe model american, indienii fiind deja interesati de sistemul Electromagnetic Aircraft Launch System (EMALS), dezvoltat de cei de la General Atomics si care va echipa noua clasa de portavioane strategice americane Gerald R. Ford, in conditiile in care americanii si-au exprimat foarte clar disponibilitatea sa intareasca cooperarea intre industriile militare ale celor doua tari, in luna ianuarie a acestui an cu ocazie vizitei lui Barak Obama in India.

Conform presei indiene INS Vishal va fi o nava mai mica decat un Nimitz-class, cu un deplasament total de 65ooo tone, dar semnificativ mai mare decat cele doua portavioane aflate acum in stare operationala  – INS Vikramaditya si unul in constructie – INS Vikrat, ambele situate in jurul a 45ooo ca deplasament. ca termen, Vishal ar putea fi operational prin 2033.

GeorgeGMT

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *