Irakul ajutat de Emirate

DassaultMirage2000-9EADUAE4

Irakul a batut palma cu Emiratele Arabe Unite pentru preluare de la acestea din urma a 10 aparate Mirage 2000-9 in luna martie a acestui an, sustin surse guvernamentale din Emirate.

UAE dispun de o flota impresionanta de Mirage 2000 – achizitionate in 1986 – 36 de bucati, din care 30 de aparate au fost extensiv modernizate si aduse la la acelasi standard cu cele 32 de Mirage 2000-9 cumparate in 2003, astfel ca avioanele oferite Irakului nu sunt deloc fiare vechi ci dimpotriva avioane foarte capabile sa faca fata razboiului cu ISIL din nordul tarii.

Iar Mirage 2000-9 are incoporata o avionica descrisa de francezii ca fiind similara cu cea folosita pe Rafale. Un cockpit modular cu ecrane LCD, sistem de navigatie si control al armamentului ultra-moderne, etc.

Una peste alta Mirage 2000-9 este un avion multirol foarte capabil care incorporeza o parte din avionica dezvoltata pentru Rafale. In acest moment Emiratele au intentia (cel putin asa spera francezii) de a cumpara din Franta 40 de Rafale si sa modernizeze in continuare flota de Mirage 2000-9.

Tot in cadrul ajutorului oferit catre Irak, Emiratele vor pune la dispozitia Bagdadului si un numar nespecificat de Embraer EMB-314 Super Tucano din cele 24 de aparate negociate cu Brazilia (pe 2 ianuarie s-a anuntat contractul) din care sase bucati au fost cerute de arabi imediat.

 

GeorgeGMT

8 comentarii:

  1. EAU au mai fàcut donatii de aparate de contra-insurgentà Iordaniei si Egiptului, deci nu m-ar mira si pentru Super-Tucano Irakului.
    Întrebarea este cine le va pilota, fiindcà 6 aparate sunt deja disponibile, fiind luate din comenzile armatei braziliene, dar nici EAU, nici Irakul nu a piloti calificati pe Super-Tucano.

    Cât despre mirage 2000-9, este cel mai desàvârsit Mirage 2000, si comparatia cu Rafale poate fi fàcutà la integrarea sistemelor de alertà si de misiune, fàrà sà se ajungà la capabilitàtile sistemului SPECTRA.
    Este un foarte bun multirol, a fost bine întretinut de posesor, si regret cà nu a fost preferat lui F-16 A/B pentru second-hand la RoAF.
    Dar si aici, cine sà-l piloteze ? Poate piloti din emirate.

    • Pot angaja piloti europeni si brazilieni pentru avioane, n-ar fi nici prima nici ultima oara cand arabii din Golf aleg o astfel de solutie.

      Mirage 2000-9… un avion deosebit!

    • Daca era dupa mine, in anii 1990, tara noastra s-ar fi dotat cu Mirage 2000,noi, macar 72 de bucati, la care sa le asiguram mentenanta la noi in tara, renuntand complet la toate MIG-urile pe care le-as fi vandut la un pret corect.In acea perioada MIG-urile inca mai aveau cautare.Cunosc foarte bine opinia ca aveam foarte multe aparate MIG21 pe stoc, eram pregatiti sa le exploatam asa ca era cea mai ieftina solutie atunci.Cred ca solutia asta a fost mai ieftina pe termen mediu, de 10 ani, ca pe termen lung deja am iesit mai scump.
      Exclusiv din motive politice s-a optat pentru F16.Daca Franta se afla in ipostaza SUA, cu siguranta ca ne-am fi dotat cu avioane franceze.
      Nu le mai vand americanii aparate F16 la irakieni?Au renuntat parca se le mai livreze aparatele F16 comandate din cauza avansului statului islamic, daca nu ma insel.Cand ai deja in dotare F16, este normal ,din cauza mentenantei, sa mergi in continuare pe F16.
      Nu au irakienii suficienti bani sa cumpere toate aparatele alea Mirage 2000 de la fratii lor din Emirate?

  2. gogu de la pascani

    asta ma intrebam si eu, sunt sigur ca irakienii se vor si descurca sa le piloteze si intretina. Era vba aia cu stricatul orzului pe gaste. Un avion mult prea bun pentru o organizatie inca prea putin capabila.
    In legatura cu avioanele frantuzesti pt. Romania exista o mare problema politica: pozitia Frantei in legatura cu recentele scamatorii ale Rusiei este prea ambigua si din pacate peste asta inca nu se poate trece. Strict comercial probabil ca anumiti clienti cum ar fi India sau Egiptul cred ca-i pot aduce mai multi bani decat tarile Europei de Est iar tarile din Europa de Est nu cred ca se pot baza pe fermitatea Frantei in relatia cu Rusia. Asa ca nu cred ca vom vedea prea curand avioane frantuzesti prin zona.

    • Gogule, ai punctat excelent. Sunt perfect de acord cu tine. Franta nu mai are sange in instalatie. Daca era pe vremea lui Napoleon…ehe…ce vremuri omule. Acuma ptr mine Franta e exact comportament de fata batrana cu fite prin patul careia au trecut multi arabi islamisti. Nu te mai poti baza pe ea. Sincer , decat cu o Franta ca Moulin Rouge mai bine niste cowboy americani cu care sa te intelegi. O fi Mirage 2000 un avion excelent dar tot mai bine niste SAAB suedez, chiar si F-16 mai vechi dar bune de tavaleala.

    • Majoritatea achizitiilor militare, se fac pe criterii strict politice.Majoritatea tarilor cumpara tehnica militara de la tara pe langa orbiteaza sau incearca sa orbiteze.Sigur ca sunt tari care fac exceptie de la aceasta situatie, in genul Frantei, U.K., Germania, Italia, Spania, Suedia, care au propria industrie de aparare si isi asigura singure necesarul.

  3. CIULAMA aeriana
    Daca irakieni au inceput sa se doteze cu f-16 la ce le mai trebuie si alte tipuri?
    ca sa transforme logistica si mentenanta intr-un cosmar?
    Unde nu-i cap vai de picioare

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *