Izumo, cel mai portavion dintre distrugatoare

izumo-02

Mai tinem minte ca Izumo este considerat in scriptele Marinei Imperiale drept distrugator anti-submarin, dar noi stim, si stiu si altii, ca “distrugatorul” este sau macar poate deveni foarte repede un portavion mai mititel, atat timp cat hangarele, lifturile si marimea sa ii permit sa utilizeze fara probleme aparate de tip F 35B…

Deocamdata “distrugatorul” JS-183 Izumo de 30000 de tone este inca in faza de teste pe mare, asteptandu-se ca anul viitor nava sa devina pe deplin operatioanala. Istoric vorbind, Izumo a inceput sa fie construit in anul 2011 si a costat 1.5 miliarde de dolari, dar nu va fi singura, in 2017 a doua nava din clasa sa va deveni si ea operationala .

Odata cu intrarea in dotare a celor doua nave din clasa Izumo, Japonia va depasi de peste doua ori capacitatile amfibii si anti-submarin, cu acest tip de nave, ale Marinei Chineze, care nu are in dotare decat doua nave port-elicopter, in timp ce Japonia va detine patru.

Pe langa cele doua Izumo, Marina Imperiala operand deja doua port-elicoptere din clasa Hyuga, nave cu un deplasament de 20000 de tone si o capacitate de 18 de elicoptere la bord (Izumo poate transporta si opera 28 de aeronave),  insa exista si diferente mai clare intre cele doua clase de nave, Izumo aratand ceva mai mult a portavion.

izumo-01

Astfel Hyuga are, pe langa elicoptere, si posibilitati extinse de lupta anti-nava, avand la bord lansatoare verticale, care pot opera o varietate larga de rachete, in timp ce Izumo nu are decat sisteme de aparare apropiata de tip CIWS, fiind insa mult mai bine dotata la capitolul senzori, nava avand ca prima misiune lupta ASW si in secundar asigurearea suveranitati in spatiul aerian national.

Oficial Izumo va dispune de 14 elicoptere de transport, 7 pentru lupta anti-submarin si 2 elicoptere de salvare. In plus va putea sa adaposteasca 400 de infanteristi marini, 50 de vehicule grele de transport si o cantitate semnificativa de provizii.

Insa zvonurile cum ca aceasta clasa de nave poate fi rapid adaptata pentru zborul F 35B sau V 22 Osprey par a fi foarte bine fundamentate, desi Marina Imperiala nega ca ar avea de gand asa ceva, desi nimeni nu contesta ca tehnic vorbind F 35B poate fi operat de la bordul unui Izumo.

GeorgeGMT

43 de comentarii:

  1. Japonia vrea sa fie sigura ca nimeni nu ii contesta suprematia in zona,si trebuie sa fie mereu cu un pas inaintea Chinei.Avand americanii in spate si cu resursele lor aproape nelimitate,sigur nu ii va deranja nimeni pt mult timp

  2. Baieti fini japonezii astia. Tot timpul o sa aiba un dinte cu China… Ceea ce e bine.

  3. Problema japoniei consta in lipsa de resurse si in economia cu potential de cerestere mic. Pe termen lung china ii poate depasi cu lejeritate si atat japonezii cat si americanii stiu asta de aceea trag de india si de alte tari din zona.
    Ideologia de tip razboi rece: contain->push back

  4. Din prezentare rezulta ca Izumo nu cade sub incidenta Tratatului de la Montreaux.
    Interesant ! 🙂

  5. Am citit pe military photos despre nava asta. Se facea comparatie intre WASP-ul american si Izumo. Cica de pe Izumo n-ar putea decola F-35 din cauza conceptiei. Ar fi mai inclinata (si mai buna) pe partea de desant amfibiu.

    • Eu am inteles ca versiunea B a lui F35 poate opera pe aceasta nava cu modificari mici.

      Ca sa ader la o teorie a conspiratiei doar de dragul conspiratiei.
      Aceste nave pot opera teoretic 28 de avioane maxim. Daca mai pune si elicoptere necesare atunci acel numar scade sa zicem la 20-21 de avioane.
      Avand in vedere ca Japonia a cerut 42 de F35 si 2 izumo…. 😀

  6. Nu mai carcotiti atata. E distrugator …….. doar ca n-au citit bine scara la care era facut proiectul 🙂 ))))

  7. Asta e ca bancul ala cu mitraliera. Ei au vrut sa l faca distrugator dar ce sa vezi … iese portavion. Oare cate distrugatoare or fi cu tonajul ala .. ;-).

    In ceea ce ma priveste nu cred ca ne deranjeaza cu ceva. Dar cred ca i deranjeaza tare pe chinezi si pe rusi.

  8. Bravo Japonia! Daca mai fac japonezii vreo trei-patru portavioane si mai vin si chinezii cu inca pe atat, poate incepe ceva cafteala prin zona. Evident coreenii si vietnamezii nu or sa stea cu mainile in san si mai vin si americanii si rusii, deci distractie maxima 🙂

    • Este bine daca se muta cursa inarmarii in pacific o sa ii forteze pe rusi sa isi indrepte atentia acolo si va elibera presiunea pe europa de est.

  9. Aha ….
    Cand majoritatea China o mare putere militara , eu spuneau ca au un antidot : Japonia .
    Si sa-i fereasca Dumenezeu ca Japonia sa renunte la statutul idiot de pacifism si autoaparare .
    Chiar cu fortele de autoaparare pot bate China , dar acum cu noi forte ofensive si cu renuntarea la pacifism …

  10. Nush ce sa zic de Japonia dar momentan ,China fata de US este un copil timid si bolnavicios. Ii bate US si conventional si cum vor ei. Nu mai zic ca nici tuciurii si nici iubitorii de vodka nu cred ca ii iubesc prea mult pe micuti (in ciuda tevilor care le trag).

  11. Momentan China nu are cum sa ridice pretentii. Numai cand te gandesti la Aviatia americana te apuca plansul…13.000 de aparate !!! Asta fiind doar partea stiuta.Mai pune si Marina americana cu N rachete pentru toate gusturile si apoi trupele care ca antrenament sunt medii dar ca echipament sunt top. US nu i-ar anihila ca da urat sa omori atatia micuti dar sigur ii aduce cu 200 de ani in urma.

  12. Din cate observ nu are „ski-jump”, ceea ce inseamna ca aparatele ar decola vertical= incarcatura utila redusa.
    Un fel de clasa Kiev.
    Portavionul sovietic transformat de chinezi este superior.

    • Intradevar cu are punte inclinata, fiind mai apropiata de navele de asalt ale USMC decat de portavionul chinezesc.

      • Da, seamana si cu navele de asalt USMC. Totusi japonezii nu au decat o tentativa de infanterie marina. Un regiment care abia acum invata abc-ul. Probabil se gandesc sa foloseasca in rol de infanterie marina si unitatile conventionale de infanterie, au facut-o si in al doilea razboi mondial.

        Cate F-35 ar putea lua la bord?

        • Deocamdata zero. Lifturile din dotare nu suporta greutatea unui JSF, iar puntea ar avea si ea de suferit din cauza ca nu este proiectata sa suporte temperaturile generate de evacuarile motoareleor JSF. Daca ar rezolva aceste probleme tehnice, cu mare ingaduinta ar putea avea la bord 6 aparate.

  13. Acum imi vin in minte loviturile date de catre armata americana ISIL in Siria , cum cadeau rachetele alea pe cladire si cum drona filma impactul …. era drona sau F22 ?? Poate era drona aia stealth care decoleaza de pe portavion …. Americanii sunt in fata foarte departe fata de toti ceilalti , in rest este tacere ….

  14. Japonezii sunt in stare sa faca ce nave vor ei daca sunt lasati in pace.Au traditie, au tehnologie si forta de munca calificata.Prin Tratatul de la Londra din 1948 privind fortele navale, puterile invinse in WW2 au interzis la anumite tipuri de nave, calibre de tunuri si tonaj. De exemplu Italia n-a avut dreptul sa construiasca sau sa cumpere portavioane timp de 40 de ani pana in 1988.Au mai ramas Germania si Japonia.Data fiind situatia din Asia si ascensiunea militara abrupta a Chinei, americanii inchid ochii la constructia „distrugatoarelor”!?! japoneze.Auzi distrugatoare de 30.000 de tone! Pai asta e tonaj de crucisator greu!Si e doar inceputul.Marina Imperiala are un program de dezvoltare pe 30 de ani.In definitiv cat poti sa pedepsesti o tara ? 100 de ani? Destinul Japoniei este sa redevina o putere navala.

    • 30 000 de tone nu e tonaj de crucişător greu. USS Ticonderoga are 9600 t, Kirov are 28 000 t, Mistral, care ar trebui să fie port-elicopter, 21 300 t.

      Când e vorba de 30 000 de tone, e un caz de citire a regulilor din tratate cu ochelari cu 16 dioptrii puşi invers, la lumina telefonului mobil 😛

  15. Frumoasa jucarie… Pe linga asta, Mistrale-ul frantuzesc pare o cutie de chibrituri…
    Daca ati observata – viteza 30 noduri – tipic portavioanelor.
    Si sasta e facut in conditiile in care Japonia NU are voie sa detina platforme de atac… Banuiesc ca au deja schitele unui portavion de-adevaratelea, care doar asteapta momentul…

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *