Joint Tactical Light Vehicle (JLTV) in faza RFP

US Army si USMC au trimis o Request For Proposal pentru achizitia a 55000 de vehicule tactice usoare celor trei companii care sunt in cursa pentru inlocuirea Humvee si a MRAP-urilor. Cele trei sunt: AM General, Lockheed Martin si  Oshkosh Defense, companii care s-au incadrat in cerintele armatei americane.

Daca totul merge bine anul viitor se asteapta semnarea contractului, urmat apoi de trei ani de productie intr-o cadenta scazuta si apoi cinci ani de productie la capacitate. Prima comanda ar putea fi in valoare de 4 miliarde de dolari, pentru 17000 de vehicule la un pret per bucata de 250000$.

Conform planificarii, US Army ar trebui sa primeasca in total 49500 de JLTV si USMC restul de 5500 unitati, totul gandit pentru o productie care sa fie continua pana in 2030. Contractul va fi unul cu pret fix.

Programul JLTV are in vedere inlocuirea actualelor Humvee si vehiculelor de tip MRAP, contopind intr-o singura masina, atat mobilitatea si versatilitatea Humvee cat si protectia tipica unui MRAP.

Cei trei candidatii si-au prezentata deja vehiculele presei si acestea sunt:

jltv_candidates800

De la stanga la dreapta: AM General cu BRV-O,  LATV de la Oshkosh Defense si vehiculul tactic usor al celor de la Lockheed Martin.

 

 GeorgeGMT

 

 

23 de comentarii:

  1. HO HO HO! Santa Claus is coming to town! (cel puțin pentru americani)

  2. Macar de ne-ar duce capul sa aranjam sa luam moca cateva sute de Humvee (poate 1000) si sa le upgradam (blindaj, suspensii) cu cei de la Oshkosh. Mai punem un Bright Arrow si obtinem scule numai bune de munca.

    • Americanii le schimba pt. ca nu mai puteau asigura protectia, adecvata, soldatiilor. Platforma in sine este depasita nu prea mai poti face multe la ea.

      „Another drawback of the up-armored HMMWVs occurs during an accident or attack, when the heavily armored doors tend to jam shut, trapping the troops inside”.
      „Another weakness for the HMMWV has proven to be its size, which limited its deployment in Afghanistan because it is too wide for the smallest roads and too large for many forms of air transport compared to Jeep or Land Rover-sized vehicles (which are nearly two feet narrower). This size also limits the ability for the vehicle to be manhandled out of situations.”
      „Most up-armored HMMWVs hold up well against lateral attacks, when the blast is distributed in all different directions, but offers little protection from a mine blast below the truck, such as buried improvised explosive devices (IEDs) and land mines. Explosively formed penetrators (EFPs) can also defeat the armor kits, causing casualties.”
      „The soldier manning the exposed crew-served weapon on top of the vehicle is extremely vulnerable”.
      ” U.S. Army stated that the vehicle was „no longer feasible for combat” in 2012″.
      Ai nostri ar fi in stare sa le foloseasca la orice asa ca mai bine prefer ceva nou produs in tara pe model ABC 79 derivat din SAUR2 sau TBT 🙂 .

      Pana si georgienii au ceva interesant Didgori Armoured Personnel Carrier….

    • da si Armata romana ar avea nevoie de asa ceva pt inlocuirea ARO-urilor. ar fi bine sa producem unul dintre cele 3 modele prezentate mai sus de JLTV la Campulung-Muscel si Brasov prin revitalizarea-reprivatizarea cu unul dintre cei 3 producatori americani a fabricilor ARO. asta daca se vrea si nu se vor preta guvernantii-decidenti la spagi si alte mizerii.

      • Ar fi bine sa producem in Romania sub licenta modelul castigator, mai ales daca se pot monta pe el mitraliere de 14.5 mm sau rachete Spike LR. ARO sunt oricum inlocuite cu Duster, JLTV sunt in alta clasa, apropiata ca protectie de ABC-79. JLTV va fi produs in mai multe versiuni, cu 2 pana la 6 locuri, versiunea de Heavy Weapons Carrier ar putea inlocui transportoarele blindate usoare.

        • ARO era masina de teren a armatei folosita pe timp de pace. La fel si Duster.

          Eu cred ca ROMANIA are nevoi de o masina 4×4 usoara (cu gabarit redus < 10 tone) dar cu putere de foc si cu mobilitate fff mare.

        • Oameni buni, Transportoarele blindate si MASINA DE LUPTA-CERCETARE sunt 2 tipuri total diferite.

          Eu mi-as dori ca batalioanele de cercetare sa primeasca o masina cu totul speciala.
          un fel de masina GHE-O Predator. cu 3-4 locuri si cu putere de foc fff mare.
          Important sa aiba protectie impotriva gloantelor penetrante minim de 12,7x108mm de la 100 metri.

          cateva caracteristici:
          – inaltimea max 1,7m
          – motor de 250-300 cp
          – turela cu 2 mitraliere 12,70mm sau 14,5mm rachete A.T. si mitraliera 7,62mm
          – mitraliera 7,62 pentru comandant

          – Sisteme de protectie IR si sisteme de vedere pe timp de noapate.

          in continuare link de la GHE-O:
          https://www.youtube.com/watch?v=CYItU-jbuIo

  3. Mai bine comanzi 1000 de L-ATV de la Oshkosh si poate preiau Roman Brasov si asa te alegi si cu camioane pentru armata

  4. Rog foarte mult sa nu subminati economia nationala cu astfel de propuneri !
    Caporale Musat, unde esti ? 🙂

  5. Evident, avamd in vedere programele de cercetare si traditia in domeniu Turcia se va ocupa de mentenata motorului F35 in Europa.
    Acum nimic de comentat, toata lumea cunoaste maretele realizari ale cercetarii din Turcia.
    Ce oameni, sa se lupte sa faca mentenanta la ei in tara cand puteau simplu sa importe totul…

    Diferenta dintre invingator si invins o face, in primul rand, mentalitatea.

  6. STATUL MAJOR AL ARMATEI are in subordine directa BRIGADA-10 GENIU (Braila)
    5 batalioane.

    Priviti aici sa vedeti ce pontoane pentru traversarea fluviului are Germania…
    OARE AU SI MILITARII NOSTRI ASA CEVA?

    de la min 7,15 mi-a placut tare.
    https://www.youtube.com/watch?v=CYItU-jbuIo

  7. ai greșit lincul ,,se repetă

  8. Eu as zice ca statul roman sa aleaga unul din modelele invinse (ala mai potrivit nevoilor mioritice) si sa ii propuna dezvoltatorului sa il produca la noi. Avand in vedere ca nu au contract cu americanii, si ca ar pierde banii bagati in dezvoltare, cred ca ar veni mai degraba cu productia in tara unul din invinsi.

    • Nu pierd nici un ban. Prototipurile au fost dezvoltate prin atribuție de contracte de cercetare-dezvoltare de către US Army TACOM. Deci aceste prototipuri sunt proprietatea intelectuala a guvernului SUA. Vrei sa faci ceva cu unul dintre pierzători, îți trebuie acordul guvernului SUA și bine înțeles ca trebuie sa plătești și niște zeci de milioane ca sa achiziționezi drepturile de proprietate intelectuala deținute de guvernul SUA.

  9. Romania are nevoie de o masina 4×4 care sa poate sa:
    – asigure o buna protectie atat contra cinetic cat si IED;
    -fie transportor;
    -masina de patrulat atat in zone fierbinti cat si mai pasnice;
    -sa poata face cercetare inclusiv prin lupta;
    -sa nu fie prea grea;
    -sa poata fi inarmata si blindata in functie de misiune (obligatoriu sa aibe ATGM).

    Exista, oarecum, pe piata astfel de masini dar destul de „limitate” ca doar nu este nimeni prost sa vanda o masina care poate sa preia toate rolurile cand pot vinde 2 sau 3.
    Un ex de ce ne trebuie noua este Digori de la georgieni (evindent cu unele modificari), ce poate bijuterie:
    -protectie 7.62x54mm AP + rezista la 8kg de exploziv (mine antitanc si IED) + schije de artilerie + protectia poate si marita prin kit-uri (la utimele verisuni);
    -transportor: 8 persoane;
    -armament: 12.7mm + ATGM;
    -greutate: 7t.

    Daca va intrebati cum este posibil sa ofere o asemenea protectie si sa fie asa de usoara raspunsul este in design, sloped armour (arata superb asa cum ne spune fizica ca ar trebuii sa arate o masina militara. Noi incercam sa copiem desig-nul, ineficient, al multor transportoare occidetale ca de nu sunt ca ale noastre… Sa treci de la cum arata SAUR2 la altceva..).
    Pur si simplu nu ne permitem, economic,daca avem de gand sa luptam vre-o data sa cumparam/exploatam mai mult tipuri de masini si asta s-a vazut si in Ucraina.
    Probabil ceva derivat din SAUR2 (probabil) sau TBT ne-ar trebuii.

    //
    Da, intr-o mai mica sa mai mare masura orice import este un ‘sabotaj’ pt. ca el iti poate scade (sau nu iti scade) cursul valutelor (iese de pe piata valuta -> ea devine mai scumpa in lei) si iti scumpeste toate produsele si serviciile ale caror preturi sunt in valuta si aici nu vorbim doar de cele „clasice”(rata la banca/masina, telefon, internet, gaz, etc) dar si la produsele care se importa.
    Importul iti saboteaza nu doar PIB-ul ci si nivelul de trai, toti il platim. Exportul are efect invers.
    //
    Ianuarie se anunta a fi o luna foarte interesanta..

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *