Lada in Flota Nordului

184204161

Pe 17 octombrie submarinul diesel-electric de generatia a IV-a “Sankt Peterburg” a sosit in baza Flotei Nordului de unde isi va continua testele de mare.

“Sankt Peterburg” este prima nava din clasa Lada-Project 677 devenit operational in Marina Rusa, nava fiind lansata la apa inca din 2010, dupa o constructie care a durat nu mai putin de 13 ani. In 2011 Marina a refuzat sa primeasca submarinul datorita unor probleme diverse, printre care amintim: sonarul, sistemul de comanda si control, torpile, astfel ca constructia de noi nave Lada class a fost inghetata pana cand intregul proiect a fost re-gandit.

Dar se pare ca intre timp problemele au fost rezolvate astfel ca Marina Rusa a anuntat in luna iulie ca programul de dotare cu submarine Lada a fost reluat, comandandu-se deja inca doua nave: Kronshtadt si Sevastopol.

Submarinele din clasa Lada, urmase oarecum ale faimoasei clase Kilo, au sase tuburi lans-torpila de 533mm, pot lansa rachete anti-nava si de croaziera si sunt gandite sa poata proteja baze navale, tarmurile proprii si linile de transport maritime, avand capacitatea de a lupta atat impotriva navelor de suprafata cat si impotriva submarinelor. In principiu Lada class ar fi proiectata sa fie foarte usor de folosit in ape de mica adancime, costale, acolo unde marile submarine de atac cu propulsie nucleara se descurca destul de greu.

Planurile sunt pentru constructia a cel putin sase astfel de nave cu posibilitatea ca numarul lor sa fie extins la opt unitatii operationale.

Nava poate dezvolta o viteza in submersie de pana la 21 de Nd si are un echipaj format din doar 34 de membrii.  Submarinul este dotat cu sistem de propulsie independent fata de aer (AIP) si poate naviga sub apa pentru o perioada de maximum 45 de zile, fara sa iasa de loc la suprafata. Este oferit la export sub numele de Amur class, care este bineinteles ceva mai putin performant decat Lada…

Raza maxima, folosind doar navigatia submarina, este de 500Mm la o viteza de 3 Nd, ceea ce este oricum foarte impresionant, atat timp cat submarinele japoneze dotate cu AIP, pot naviga in imersiune in medie cam 14 zile, dupa care au nevoie de iesire la suprafata. Daca Lada reuseste sa navigheze submers pana la 45 de zile, atunci este intradevar o alta specie de submarin, mult mai capabila si mult mai periculoasa decat omoloagele sale occidentale. Nave este de asemenea invelita, la fel ca submarinele din clasa Kilo, intr-o “imbracaminte” care reduce puternic semnatura submarinului pe un sonar activ inamic.

Sursa: Ria Novosti

GeorgeGMT

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *