LAND 400 un megacontract pentru transportoare

images (1)

ASLAV

Guvernul Majestatii Sale din Australia a pus pe masa peste 9 miliarde de dolari pentru inlocuirea flotei actuale de transportoare blindate! Suma poate parea enorma dar australienii, la fel precum americanii, canadienii si alti oameni seriosi, isi calculeaza bugetul nu numai din punctul de vedere al achizitiei propriu-zise, ci tinand seama de intregul ciclu de viata al vehiculelor, acest buget acoperind exploatarea acestora pentru urmatorii 30-40 de ani, atat cat estimeaza “cangurii” ca vor mentine noile transportoare in exploatare.

Asadar 9,28 miliarde de dolari pentru catava sute de vehicule (nu se cunoaste exact cantitatea) in trei variante constructive distincte: vehicul blindat de recunoastere, transportor blindat 8×8/vehicule de suport  tehnic si inlocuirea flotei de  Bushmaster, care este un vehicul destinat patrularilor, securitatii si misiunilor de recunoastere.

Australienii au in vedere ca intr-un singur mega-contract sa-si inlocuisca trei flote de vehicule. Ministrul australian al apararii, David Johnston a spus ca este obligatoriu ca o parte cat mai importanta din sistemele si subansamblele folosite in cadrul programului sa fie military-off-the-shelf (MOTS), iar ofertantii trebuie sa vina cu vehicule care sunt deja in dotarea armatelor NATO.

m113as4

M 113AS4

Acum sa explicam un pic: military-off-the-shelf (MOTS) inseamna ca fabricantul trebuie sa foloseasca cat mai multe piese comune cu vehicule civile: motorul, transmisia etc, etc, totul avand la baza doua cerinte elementare: reduceri de costuri si cat mai multe componente comune intre vehicule.

Revenind la program, tot ministrul apararii a fost foarte ferm, anuntand ca acesti bani trebuie sa se regaseasca intr-o suma cat mai mare in economia nationala, implicarea industriei locale trebuind sa fie cat mai mare cu putinta.

Principali candidati sunt:

  • BAE Systems Australia in parteneriat cu Patria, pentru programul transportorul 8×8 si vehicule auxiliare, avand in vedere inlocuirea actualei flote de ASLAV si M 113AS4, cu BAE ca prim-contractor
  • Boeing Defence Australia si Iveco-Oto Melara cu Centauro
  • General Dynamics Land Systems Australia – producatorul ASLAV – nu a anuntat inca nimic, dar in mod sigur compania este interesata in program
  • Rheinmetall, care a pus pe masa atat Puma cat si Boxer, a refuzat deocamdata sa faca declaratii publice.

descărcare

Patria 8×8

Cum australienii ar putea sa ia o decizie pana la mijlocul anului viitor, este de asteptat ca in urmatoarele luni sa apara in presa mult mai multe amanunte legate de competitori si de ofertele lor. Asa la “ochimetru” Patria si BAE par favorite, datorita calitatii transportorului finlandez, care a reusit pana acum sa se vanda in sapte tari, avand astfel un foarte mare avantaj fata de competitorii sai.

GeorgeGMT

 

 

20 de comentarii:

  1. Un articol in presa rusa despre SAUR 1 si 2. Apropo, foarte pozitiv, ce de regula nu se prea intimpla la rusi. Din pacate e doar in rusa http://topwar.ru/60719-bronetransportery-semeystva-saur-rumyniya.html

  2. o intrebare.
    Australia nu are un transportator blindat autohton??

  3. De curiozitate:
    Cam cum ar suna o comparatie intre SAUR 2 si acest ASLAV care ei vor sa-l scoata? Si LAV-ul 25 original inteleg ca are o multime de variante (ex. AT si AD)…
    Rog in special sustinatorii de SAUR 2 🙂

    • si in concluzie ce zic rusii respectivi de SAUR-ili noastre? de bine sau de rau? ca rusa io unu nu prea gavaresc decat f.putin ca nu a vrut tata sa ma invete…(stabunica mea, respectiv bunica lui, era lipoveanca).

  4. nimic ,,doar povestesc despre saur 1 si saur 2 , u articol neutru si foarte punctual.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *