Leopard A2A6 merge mai departe

Leopard-2E-firing-01

Germania, Danemarca si Canada au trecut deja peste 100 din Leoparzii lor prin modernizarea cu sistemul ATTICA, care este un sistem de vedere/achizitie a tintei termal 3D de ultima generatie, la un cost de 100 de mii de dolari per tanc.

Iar tancul nemtilor ramane in continuare cel mai bine vandut car de lupta de dupa sfarsitul Razboiului Rece pana in prezent cu peste 1500 de tancuri vandute la second hand catre Austria, Canada, Norvegia, Suedia, Singapore,  Finlanda, Polonia, Portugalia, Chile etc.

Initial doar Germania detinea 2125 de tancuri Leo 2, urmata de Olanda cu 445, Elvetia 370, Suedia 120, Spania 219 si Grecia cu 170, in total Leopard A2 s-a produs intr-un numar de 3500 de bucati, iar comenzile continua sa vina.

 

GeorgeGMT

 

 

25 de comentarii:

  1. Britanicii si francezii nu isi promoveaza tancurile la export?Nu stiu ca U.K. sau Franta sa fi vandut tancuri la export.

    • amx-56 Leclerc e exportat pe la arabi, emirate sau sauditi iar britsii au exportat Chal1 in Iordania care se chinuie sa-l aduca la standard teava lisa. Chal2 are productia oprita si e prea customizat UK.

    • 862 Leclerc fabricate, dintre care 388 pt. Emirate. Pret peste 9 mil. Euro.

  2. Stai sa inceapa japii sa exporte armament si atunci sa vezi ce trecere va mai avea LeoA2A6. Tancul TK-X (Type-10) inca e considerat cel mai modern tanc din lume si la preturile la care lucreaza japii fac pariu ca leo ramine de caruta.

  3. Pai si toyota costa cat vw … nu ? 🙂

    • permanent la noi se cauta reinventarea rotii
      gasirea negasibilului
      asta e o maniera de dezinformare si a tine „mintea ocupata”
      tancurile de generatia leclerc,challenger 2 ,abrams ,leopard 2 ,etc nu au cum sa fie substantial diferite la pret

  4. nemtii vor fi intotdeauna buni la 2 arme:tancuri si submarine. pur si simplu e stilul lor

    • Si motoare de vehicole, si tehnica in general, pentru ca respecta tehnologia si nu au principiul „Merge si asa”. Desi in caz real s-ar putea ca principiul nostru sa ne scoata din necaz adica tradus”Rezultatul conteaza indiferent cum o faci”.
      Dar pe timp de pace ar fi bine sa copiem nemtii in tehnica.
      Vad ca a aparut un comunicat comun al presedintilor roman si ucrainian.Ceva se va intampla curand.Cred ca rusii vor aplica tactica din Transnistria, unde au mancat bataie de loa romanii moldoveni.Au adus trupe de mentinerea pacii (de ocupatie ) de unde nu au mai plecat nici acum.Cred ca asa vor face si in Dombas , vor intra cu armata fara voia ucrainienilor si vor ramane acolo sprijinind o republica separatista , identic cum s-a intamplat in Transnistria.
      Ucrainienii ar trebui sa lupte si sa nu-i lase sa intre.
      In transnistria s-au dus negocieri in care au participat si germanii si nu s-a rezolvat nimic.Nemtii au bagat trompa in petrol si gaze si au stacnat lucrurile. Solutia rezolvarii conflictului ar fi fost :Somarea parasirii de armata rusa a teritoriului Moldovei si indiferent de raspunsul rusesc trebuia introduse trupe europene de mentinerea pacii in Transnistria langa cele rusesti.Rusi ar fi plecat pana la urma, pentru ca oricum prezentza lor era anulata de prezentza europeana.

  5. Pretul unui tanc TK-X este de 11,6 milioane USD. / 8,524,782.00 EUR http://www.corectnews.com/scit/stiinta/tancul-japonez-tk-x-versus-t-90-rusesc

  6. capatu` satului

    mie nu imi place leopardu` si am sa spun de ce:
    1. este prea lung si are o probabilitate mai mare de observare si lovire;
    2. prea multi galeti;
    3. este prea greu;
    4. din cele 3 ipoteze de mai sus rezulta ca este si incet, adica are viteza redusa de intoarcere;

    personal detest rusii pt. ceea ce au facut tarii noastre, totusi produsele lor imi par mai reusite si mai bine dedicate diferitelor tipuri de misiuni;
    nu cunosc in cadru nato un concurent pt. bmpt, burattino, etc.

    • la nr 4 cred ca glumesti
      aici la terenul de instructie a ofiterilor genisti (cunosc terenul),varianta leopardo 2e ,care e la vreo 72 tone a atins peste viteza maxima declarata de constructor
      normal ,mai trec pe unde e terenul ala ,cand mai fac cate o excursie la aer liber
      e cu dealuri si pamant galben(loess cred ca se numeste pe la noi),asemanator cu zona moldovei
      asa ca masinaria asta a mers cu aprox 80 km la ora prin zona aia
      sa vedem ce intelegi tu prin moobilitate
      daca asta cu 72 a mers pe acolo cu peste 70 ,acum leo 2a4 care are 55 tone ,deci cu vreo 10 mai mult decat cele rusesti ,dar are un powerpack de 1500 cai(ptr necunoscatori ptr aproximatie ,un trailer -tir mai popular,are vreo 350 cai si cele puternice se duc la 550,…bine sunt cu roti ,sa luam ceva mai apropiat ,o locomotiva diesel are vreo 3200 cai la o greutate a locomotivei de 100 tone aprox)
      nu spun de trensmisii ptr ca sunt diferite
      dar ,daca tu spui ca e incet …,asta e
      sistemul de conducere la leopard e diferit de celelalte tancuri ,care in general folosesc manerul tip motocicleta
      la leo e un volan ,mult mai simplu ,mult mai natural ,dar bine …
      dupa aia ce intelegi tu prin faptul ca are prea multi galeti??
      ai vazut diferenta de grosime intre blindajul aplicat pe un leopard si la vreo varianta de t
      cand o sa o vezi ochiometric nu-ti mai trebuie date de rha ca sa intelegi diferenta de protectie(ptr analogie sa intelegi de ce usile la renault 12 erau asa subtirele si la o masina euroncap 4 sunt de cateva ori mai groase

    • pfffffff….o grămadă de observații pertinente, iar concluzia pune capac la toate..ne-ai dat pe spate, frate, zău așa…te-ai chinuit mult pînă ai observat chestiile astea???pentru cultura ta generală, o scurta comparație între tancurile mai de soi existente pe harta mapamondului pămîntesc la ora de actualitate…
      Așaaaaa, deci să începem:
      – Greutate:

      • pfffff…ce mă enervează tastatura asta… în fine, revenind…
        -greutate;
        -Leo2A6 – 62,3 tone
        – M1A2 – 63 tone
        – Chally 2 – 62,5 tone
        – Merk 4 – 62 tone
        – Leclerc XXI – 57 tone
        Cam mare diferența între ele, nu-i așa?
        – Lungime:
        – Leo2A6 – 9,97m (cu tunul în față)() să nu uităm ca A6 are tun de 55 calibre lungime, cel mai lung dintre tunurile de pe tanc)
        – M1A2 – 9,77m
        – Chally 2 – 11,5m
        – Merk4 – 9,04 m
        – Leclerc XXI – 9,87 m.
        So, again…care-i diferenȚa???
        LA motor toate-s cam la fel, 1500 CP, excepție făcînd Chally 2, care are doar1200 CP… iar la galeți, mai toate au 7 galeți, merkul și leclercul avînd 6 , dacă nu mă înșeală memoria vizuală…
        Io zic să reeevaluezi afirmațiile de mai sus…Părerea mea, hîc…

  7. Care este pretul unui leopard?

    • probabil un 2a4 ar fi pe la vreo 5-6 milioane
      si ar duce pe la vreo 9-10 milioane la 2a7 ,din astea cu multe pe ele
      dar la fiecare probabil ar varia ,in functie de blindajul si sistemele de pe ele
      si probabil e cea mai buna varianta de pe piata si ca pret si caracteristici

  8. Ce comentam eu acum un an fac altii, adica blindaj si tun automat.
    Si unii care am inteles ca erau chiar tanchisti ma luau in ras spunand ca alimentarea manuala a tunului e mai buna.
    citez”Tancul japonez TK-X dispune de o protectie modulara similara cu cea de pe Leopard 2A5, care se bazeaza atit pe proiectarea folosind unghiuri de inclinare mare cit si pe utilizarea materialelor composite cuprinzind straturi de blindaj succesive ceramice, de otel si cristale nanotub.
    Principalul armament de la bordul tancului TK-X este tunul automat L44 de calibru 120 mm,”

    • Ai jucat prea mult world of tanks. In lumea reala e mai bine sa ai un nenea acolo care sa te ajute si cu intretinerea pe front si sa iti incarce proiectilul decat sa ai un incarcator automat ce se poate bloca sau nu poate sa incarce decat cate 5-6 proiectile de un fel deodata. Daca ai nevoie sa tragi cu proiectil explozibil impotriva infanteriei atunci ghinion tocmai ai incarcat 6 runde anti tanc, ca nu e un nenea acolo sa schimbe cum vrea muschiul comandantului.

      • Japonezii nu au nevoie de un om suplimentar in tancul lor pentru ca ei nu planuiesc sa foloseasca tancul respectiv decat pentru aparare limitata pe niste insule…

      • Domnul Roby, incarcarea nu se face ca la mitraliera, adica pui proiectile pe o banda.
        Incarcarea se face cu magazie de proiectile.Adica apesi pe butonul de explozive se incarca explozive, apesi pe perforante se incarca perforante, electronic.Dar in caz de defect si cu posibilitate de incarcare manuala.Castigul este ca tragi mai multe focuri pe minut, si munca mai usoara, si oameni mai putini.

        • The Leclerc autoloader allows a rate of fire of 12 shots per minute and holds 22 rounds of ready ammunition; it can accommodate up to six different types of ammunition at once, although like most autoloader systems it cannot change ammunition types once a round has been loaded.

          Mi-a fost prea lene sa explic pe caldura asta si ti-am dat direct dp wikipedia.
          La rusi e un sistem tip carusel sub tun parca. Iar prea lene sa explic sau sa caut dar sunt sigur ca gasesti pe net.
          Incarcatoarele automate nu sunt folosite pentru ca nu sunt de incredere si pentru ca iti ia un om necesar pe fronturi departe de service-ul din curte.

  9. http://www.rumaniamilitary.ro/autoloaderul-om-contra-automat-in-tehnologia-tancurilor Dacule, citeste aici despre autoloader si foloseste bara dreapta sus sa cauti in ce s-a scris deja pe RoMil.

  10. Dacule, autoloaderul are 18-24 de proiectile in carusel apoi trebuie reincarcat. Cand ai bagat pe teava, trebuie sa-l tragi, nu ca la incarcator uman.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *