Masuri extreme: catapultarea subacvatica

Eject1

Cel mai mare cosmar al unui pilot ambarcat pe un portavion este sa ramana prins intr-un avion care se scufunda, situatie intalnita fie in timpul decolarii, rezultat al unei probleme la motor, fie in timpul apuntarii.

In functie de circumstantele accidentului, avionul ar putea sa pluteasca o scurta perioada de timp, cupola putand fi deschisa iar pilotul avand posibilitatea de a iesi inotand dar, daca evenimentul se petrece destul de rapid, pilotul s-ar putea sa nu aiba nici macar ocazia de a se catapulta atunci cand inca se afla la suprafata apei. Odata ce avionul s-a scufundat, presiunea apei face imposibila orice tentativa de deschidere a cupolei si singura sansa de supravietuire devine o manevra cu adevarat extrema: catapultarea subacvatica.

 

Oricat ar parea de ciudata, manevra a fost folosita in realitate salvand viata unui numar de piloti. Un film foarte interesant arata chiar instructiunile primite de pilotii americani in cazul unui asemenea accident precum si o demonstratie. Una dintre instructiuni interzicea folosirea catapultarii la inaltimea minima, la momentul acela (1965) scaunele de catapultare neasigurand deschiderea parasutei sub o anumita altitudine, pilotii trebuind sa astepte ca avionul sa se fi scufundat inainte de a declansa procedura de catapultare. Probabil ca acum instructiunile s-au schimbat, catapultarea de la suprafata apei fiind totusi preferabila.

 

Tehnomil.net

 

 

5 comentarii:

  1. Hello! Lumea catre George ! Credeam ca scrii si tu de Mali de Algeria. O dai in diversiuni cu catapultarea… Nu ca n-ar fi fain articolul, da’ zi si tu o parere pentru tembelii de sus.

  2. asa frate sa faci pe plac fetei, pai cum se poate …. 😉

  3. Ma miram si eu cand am vazut ca AngelaGlobal a postat la catapultarea subacvatica…

  4. Mariuse,
    Din ciclul „toate poeziile lui Eminescu au fost scrise de Chuck Norris „, AngelaGlobal posteaza unde si cand vrea ea 🙂 Si nu e nimic mai ‘dragutz!’ decat prototipul AESA de pe Grippen, garantat!

    On topic, daca ai ajuns sub apa probabil e game over. La decolare in general sunt mai putine incidente. La apuntare berbecii aia trebuie sa se catapulteze imediat ce avionul iese de pe pista dintr-un motiv sau altul, sunt destule filmuletze pe tubultau. Mai e un film cu Kara Hult-verde, super piloata de pe F14 care s-a catapultat putintel cu capul in jos (ghinion de nesansa) si a cam murit un pic, radar intercept officeru’, care a declansat secventa cand a realizat ca fumeia rupe avionul, a iesit la limita.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *