MIG 35 vs F 22 Raptor pe cerul Alaskai

images

Mai multe avioane militare ruseşti au fost interceptate în cursul acestei săptămâni, de către avioane militare americane şi canadiene, în zone de restricţie din apropiere de Alaska şi Canada, au anunţat, vineri, oficiali americani din domeniul apărării, citaţi de AFP.

Însă niciunul dintre aparatele de zbor ruseşti nu a pătruns în spaţiile aeriene ale Statelor Unite şi Canadei, a precizat un purtător de cuvânt al Comandamentului aerian american pentru America de Nord (NORAD), Jamie Humphries.

Două avioane de vânătoare ruseşti de tip MIG 35, însoţite de două avioane cisternă şi două bombardiere cu rază lungă de acţiune, au intrat, miercuri, într-o zonă de restricţie a Statelor Unite şi au fost interceptate de avioane de vânătoare americane de tip F-22 în apropiere de Alaska, potrivit acestor oficiali.

descărcare (1)

MIG 35

Aparatele de zbor ruseşti au părăsit ulterior zona, fără incidente, a precizat pentru AFP unul dintre oficialii citaţi, care s-a exprimat sub acoperirea anonimatului.

Este “pentru prima oară de mult timp” când avioane de vânătoare ruseşti pătrund în această zonă, a spus el. Incursiunea de miercuri a fost urmată de un al doilea incident, produs joi, când două bombardiere ruseşti cu rază lungă de acţiune au pătruns într-o zonă de restricţie canadiană.

Două avioane de vânătoare canadiene de tip F-18 au interceptat bombardierele, care au părăsit zona fără incidente, a mai spus Humphries.

Zonele de restricţii sunt situate la limita spaţiului aerian al unei ţări şi servesc drept zonă tampon, cu scopul de a lăsa guvernelor timp pentru a interveni pe lângă avioane potenţial ostile. Dar aceste zone nu sunt prevăzute în tratatele internaţionale şi nici legiferate.

Aceste incidente aeriene au coincis cu vizita în Statele Unite a preşedintelui ucrainean Petro Poroşenko, a cărui ţară este în conflict cu separatiştii proruşi din estul Ucrainei.

Purtătorul de cuvânt al Pentagonului, contraamiralul John Kirby, a apreciat că nu există nicio legătură între această vizită şi recentele incidente aeriene.

“Ne-am mai confruntat cu astfel de incidente. Le vom lua în serios”, a explicat Kirby pentru CNN.

Nu se ştie dacă aparatele de zbor ruseşti se aflau în zonă în contextul unor exerciţii în Orientul Îndepărtat anunţate de Moscova.

Aceste exerciţii, denumite Vostok-2014, au început vineri şi vor avea loc până la 25 septembrie, cu 100.000 de militari şi 120 de avioane, potrivit Ministerului rus al Apărării.

Mediafax

 

Am verificat stirea pe mai multe agentii de presa si este corecta: MIG 35 spun americanii, doar ca eu nu stiu ca acest avion sa fie in inventarul fortelor aeriene ruse, cu atat mai putin sa fie si operational.

Suhoi 35 da, insa MIG 35?!?! Si francezii dau aceeasi stire, si canadienii, si americanii, asadar de unde MIG 35?!

63 de comentarii:

  1. Mig-35 avand un radar puternic si destul de dezvoltat tehnologic , oare ivanii au vrut sa vada amprenta radar pe care o are un F-22 ?

  2. :))

    Cred ca Data viitoare, Americanii ar trebui sa-i lase pe rusi sa patrunda in spatiul aerian american si apoi sa le doezi dupa aceea ce-i pune cu „botu pe labe” pe ivani…

  3. am vrut sa spun: „sa le doboare” am o problema cu tastatura tabletei…

  4. Din sursele mele, a fost interceptat un raid constituit de 2 MiG-31, 2 bombardiere Tu-95 si 2 cisterne Il-78

  5. inseamna ca Rusii au achizitionat MIG-35!
    Au facut-o in secret. nu degeaba isi incordeaza muschii prin Europa…

    In conditiile astea, sunt toate premizele sa consideram ca rusii au facut investitii serioase in armata, fara sa le faca publice

  6. Sicane intre mahari! 🙂

  7. E vorba de Mig 31. Ai luat fix sursa gresita :). Alte surse dau Mig 31.

  8. E si voi .. mici vizite de curtoazie :fa Ioana iesi fa la portita sa schimbam 2 vorbe!! Si iese … Unicele momente periculoase aui fots in anii 70 cand niste ivani cam nebuni au folosit blituri prea puternice (pilotii din ambele parti pleaca temeinic inarmati cu .. aparate de fotografiat! personale!!)

    Si va ca unu Chipp in sevraj de Dale are idei crete … sa ii lase amerlocii pe rusi sa intre… Ntz puile nu intra aia .. sau prin zona aia daca intra nu se trage (prin 80 esciomosii dintr-o patrula de granita a Alaskai au gasit niste urme .. pe o insula . Se parea c aun elicopter sovietci a avut „dificultati” si a aterizat, Apoi a venit altu si a ajutat la reparare si s-au carat. S-au mai gasit nite pachete de Kazbec sau asa ceva si niste coonserve plus cateva fleacuri. Gunoi adica,. reactia uficala a fost „no coment” duopa care a rumat o „intelgere” privind intrajutaoru din zona . Asa ca ori nu se intra ori cand se intra se intra tipand ajutor!!! Ca primu inamic este clima si nimeni nu are chef sa piarda un pilot din prostie)

  9. eu sunt curios cum se descurca Mig-31 la descoperirea F-22 pentru ca, se pare ca rusii asta au vrut sa verifice trimitand cele mai puternice aparate in materie de radar in Alaska. Foarte curios!

    • Pai cam asta-i intrebarea intrebarilor: MIG 31 vs F 22 Raptor!

      • Are rost intrebarea ? Poti sa tragi in ce nu vezi? Unchiul Sam a facut simulari de lupta F 15 vs F22… Iar F15 nu a avut probleme cu Mig 31…

        • Stii ce au zis sarbii ? Scuzati nu stiam ca este invizibil!!!
          Asa ca azi nu se mai stie .. (a da.. F 119 a fost ivizibil cat timp nu se stia ca se egzista asa ceva … apoi au stiut ce sa caute si au gasit ca deja puteau pune un nume unor „anomalii” . La vreo 3 ani de la „dezvaluirea” lui 119 .. erau deja vreo 3 radadre – unu cehesc!- care il „vedeau” )
          Si nu as crde ca ivanii au stat stan papusa fara sa incerce nimic si sa umble la radarurile lui 31

          • Ghita Bizonu’
            1 este f-117 nu 119
            2 nu stiu daca faci intentionat sau ai probleme cu vederea cand scrii , cuvantul egzista nu se scrie asa , se scrie EXISTA cel putin asa am invatat la scoala.

            • PREDA PAUL

              scuze ptr 119…
              Unele greseli nu sunt chiar greseli … „se egzista” este o expresie .. mahalagesc-agramata. Par d’egzamplu e la misto … astea si alte cateva sunt dorite .. Bizonu’ find un rol ..

        • @Taz, stii tu ceva ce noi nu stim despre mig31 vs f-15? Eu nu am auzit de asa ceva pana acum. La momentul actual mig31 are cel mai performant radar din lume si daca aplica in aer ce au aplicat sarbii la sol, s-ar putea sa avem surprize cu F-22…

          • Mig-21 LanceR

            vrei sa zici ca mig-ul 31 este superior unui f-22 ?

          • Mig-21 cu radarul acela ultraperformant Mig-31 este pentru F-22 &Co un radiofar zburator.
            Din ce am inteles eu pana acum, desigur sunt sanse sa ma insel noul rol pentru Mig-31 sigur nu ar fi acela de „counterpart” pentru F-22. Cred ca va juca rolul de vanator de bombardiere (in continuare), de rachete de croaziera si de mini-AWACS pentru formatiile de Su-uri.

            • Nu conteaza ca radarul migului este ca un radiofar pt F-22, ideea e care poate lansa primul, iar in caz ca se depisteaza la distante relativ comparabile, migul are avantajul rachetei cu raza mai mare. Tot asa, exista pericolul ca migul sa-i prajeasca radarul F-ului, fiind foarte puternic si asta nu-i de bine. Ce am scris eu acum e la nivel de supozitie insa e foarte probabil, dupa mine migul-31 ar putea fi antidotul F-ului 22. Eu mai am oricum niste pareri ca intr-o aparare aeriana(awacs)+ terestra avansata poti sa te stergi la fund cu invizibilitatea F-ului. Eu cred ca tehnologia stealth e eficienta doar impotriva altor avioane de vanatoare nesustinute de awacsuri+radare de la sol si atat. Cand integrezi toate elementele necesare unei aparari avansate lucrurile se schimba. Si, ma repet, cred ca F-22 se descurca excelent in fata oricarui avion de vanatoare, mai putin in fata migului 31

              • radarul migului prajeste radarul raptorului :))))
                muahahaha :)))
                deci migul are o tigaue in loc de radar :))))

              • Mig-21 parerea ta este gresita. In primul rand Mig-ul nu va avea prima lansare in fata F-22. Te bazezi pe pe raza de detectie a radarului.Intr-adevar acesta are o raza de detectie de 200 km dar la distanta asta vede tinte cu RCS de peste 10 metri patrati ori F-22 nu va avea RCS-ul asta decat in filmele rusesti replica la TOP GUN. As vrea sa vad si eu cum un radar PESA prajeste un AESA.Momentan treaba asta cu prajitul este mai mult teorie ca sa nu mai vorbim de alte sisteme de ale F-22 cum ar fi RWR-ul care teoretic recepteaza semnale radar transmise de la cca 400 km.Si nu cred ca Mig 31 este facut sa se descurce in fata altor avioane de vanatoare. Nu pentru asta a fost creat.

                • eu cred ca tu te inseli, Mig-ul 31 detecteaza o tinta normala de la 400 km fata de cei 200 ai Raptorului, pe de alta parte diametrul antenei radarului Zaslon de pe Mig-31 este de 1.4 m si crede-ma conteaza foarte mult cat de mare este. Poate ca Mig-ul 31 sa zicem ca detecteaza F-ul dupa ce F-ul l-a vazut primul insa momentul lansarii rachetei de pe F-22 il demascheaza sigur in fata unui radar atat de puternic iar asta nu-i ofera pilotului de pe F decat un avantaj de cateva secunde, Mig-ul putand folosi atat radarul cat si IRST-ul pentru a nu-l scapa din tinta. Eu cred ca Mig-ul reprezinta un pericol real pt F-22 chiar daca se afla intr-un usor dezavantaj, Migurile 31 fiind supranumite mini-awacsuri, cand zboara in formatie e ca si cum ai avea o formatie de mini-awacsuri si avand in vedere ca schimba date intre avioane eu cred ca descoperirea de tinte F-22 devine foarte realista.

                  • Tinta normala insemnand ce? Probabil pentru rusi o tinta cu RCS 20 mp este una normala. Radarul lui Mig-31 detecteza tinte cu RCS de 3mp cam de la 30-40 de km cu toata antena lui gigantica (tin sa spun ca Ef cu radarul Captor „vede” tinte cu RCS 5mp cam de la 190 km desi n-are antena rusului)Stii ce RCS are F-22? Desigur este secreta dar AusAirPower da 0,0001 mp. Incearca sa-ti imaginezi cam de unde ar putea Mig-31 sa-l vada pe Raptor si daca nu cumva distanta asta este mult sub limita de la care F-22 poate incadra si dobora Mig-ul..RWR-ul Raptorului simte mirosul Zaslonului cam tot de la 400 km.IRST care detecteza locul lansarii? Si dupa ce lanseaza si degajeaaza F-22 ce face IRST-ul ca avionul american nu-i vapor sa manevreze greoi?F-22 are caracteristici care ii limiteaza drastic semnatura IR si atunci ce faci cu IRST-ul contra lui? Din punctul asta de vedere probleme mai mari are Mig-ul.
                    Faptul ca este un fel de miniawacs nu inseamna ca poate detecta mai usor avioane stealth lol. Asta permite formatiilor de avioane sa-si coordoneze mai eficient actiunile..
                    „insa momentul lansarii rachetei de pe F-22 il demascheaza sigur in fata unui radar atat de puternic iar asta nu-i ofera pilotului de pe F decat un avantaj de cateva secunde, Mig-ul putand folosi atat radarul cat si IRST-ul pentru a nu-l scapa din tinta”
                    Cat de repde crezi ca incadreaza si lanseza Mig-ul ala daca doar cateva secunde ii sunt suficiente? Cat de eficienta este electronica ruseasca si cat de „junk” este tehnologia de pe F-22?
                    Cu tot respectul pentru parerea ta Mig-31 nu-i facut si nu poate contesta spatiul aerian in fata unui F-22. N-ai cum sa reusesti asta cand esti atat de zgmotos atat in spectrul EM cat si IR in timp ce adversarul te urmareste, te vaneaza de la o distanta de la care tu nu-l poti vede in schimb el te vede si mai poate sa si traga in tine. O fi F-22 pretentios in exploatare si costisitor dar ce-i al lui este al lui.

                  • MIG 31 saracu’ nu este nici macar din acceasi familie cu Raptorul, americanul fiind avion de suprematie, rusul un interceptor pur-sange.
                    Daca ar fi sa pariez care il vede primul pe celalalt, as paria pe F 22. „31 are un radar puternic cu raza mare de actiune si cam atat.

                  • Demasca, nu demascheaza! Voi cititi mult SF de obicei, nu?

                • …” Te bazezi pe pe raza de detectie a radarului.Intr-adevar acesta are o raza de detectie de 200 km dar la distanta asta vede tinte cu RCS de peste 10 metri patrati ori F-22 nu va avea RCS-ul asta decat in filmele rusesti replica la TOP GUN.”….
                  …..Tocmai! Nimeni nu a vazut vre-odata ce vede „shturmovik-ul” de pe Mig 31 pe ecranul phazotronului lui, sau cum s-o mai fi numind astazi in 2014! Tu ai vazut? E top secret nu top gun :). Si daca „vede” ce se afirma in fisa tehnica e jale. Versiunea BM e o sperietoare pentru orice aeronava sau daca vrei pentru orice tinta aerodinamica din orice inventar existent azi. Evident dpdv tactic ca intotdeauna depinde cine are initiativa. Daca F22 este la „deschidere” are nevoie de un AWACS cat toate zilele deasupra Mig-ului cu pricina caci ar putea fi doua pe acolo sau chiar trei la limita de descoperire al radarului sau. Daca insa F22-ul e la „primire” nu-i nevoie de nici un AWACS iar atacul s-ar da vertical, de sus in jos beneficiind de acest avantaj crucial intr-o lupta aeriana clasica. In afara de asta, prin data-link-ul pe care al poseda Mig 31, un F22 ar putea fi atacat de ceva mai de soiul sau ca un Su27 aflat pe acolo din „intamplare”. Totodata datele se pot transmite de la sol, de catre un radar sensibil acordat, caz in care nici nu-i nevoie ca Mig-ul sa-l descopere primul pe yankeu. Shturmovik-ul de pe locul din spate, nu ar face decat incadrarea iar racheta ar pleca dintr-un SU35 sau chiar 34! Din cu totul alta directie! Toate astea fac din Mig 31 un avion unic si un adversar de temut pentru oricine astazi. De altfel este considerat o arma „de interdictie” la fel ca Mig 25 la vremea sa. Asta spune multe…
                  …in general pentru un multirol este dificil sa combata un adversar dedicat care este „vanator specializat”… De pilda Mig 31BM vs.SU35. Asta nu inseamna ca F22 nu-i un avion minunat. Este! Dar tacticile….filozofia si abordarea generala sunt altele la VVS comparativ cu USAF. Si o ciocnire intre aceste doua avioane nu putem sa o intrevedem decat prin ciocnirea doctrinelor…

                  • Incercam sa-i explic lui Mig-21 ca Mig-31 nu este in nici un caz un avion de prima linie intr-o lupta aeriana. mai curand de linia a doua „jucand” la suport. Nu prea se pot compara cele 2 si vorbind despre ambele avioane ne bazam doar pe ce a transpirat pe net. Purtam discutia pornind de la ceea ce stim. Acum ce-or vedea si unii si altii pe ecrane ei stiu.
                    F-22 nu nu fost conceput ca multirol ci ca avion de suprematie aeriana.. Capacitatile multirol i-au fost atribuite odata cu modernizarile ulterioare.
                    Chestia cu incadrarea si dirijarea rachetelor prin radare conexe a avut-o F-22 inainte sa primeasca Mig-31 modernizarea respectiva.

            • Se bat astia doi in ‘radare’ 🙂

              MiG31 se bazeaza pe puterea bruta dar ala e un radiofar pt avertizoarele avioanelor NATO si emisiile radarului lui sunt detectate de peste mari si tari.

              Acuma ca esti mare scula pe avion stealth nu inseamna neaparat ca vii frontal face-to-face care esti mai smecher in RCS.
              In general se cam foloseste creierul 🙂

              Ala de pe F22 stie cand e detectat si la ce distante si sub ce unghiuri are RCSul mai mare si probabilitatea mai mare sa fie detectat si atunci manevreaza sa evite situatiile astea, intrucat avioanele au privilegiul de a manevra mult mai bine ca masinile 🙂 or sa aleaga sa vina din unghiuri cat mai „moarte” pt radarul inamic, nu din fata direct in bataia aluia ci din lateral sus-jos-stanga-dreapta si la distante suficiente ca sa fie safe.

              Aici e avantajul unui stealth, ca are privilegiul sa manevreze din timp si poate sa se apropie din anumite unghiuri fara sa fie detectat suficient de mult cat sa o dea si sa fuga. E un joc de-a soarecele si pisica.

              N-o sa vina nimeni in conul radarului inamic ca asa e cavalereste ci va cauta sa profite de RCSul ala redus ca sa obtina avantajul. Stealthul e oricum joc de echipa si e nevoie de o intreaga infrastrutura ca sa obtii avantajele maxime.

              • E adevarat ca nimeni nu vine cavalereste dar in caz de conflict intre cei doi, cel mai probail se intalnesc peste ocean, adica acolo unde se si fac interceptarile si este cu cartile pe fata, face-to-face. Parerea mea legata de mig-31 este parerea mea, care se bazeaza pe lucruri vehiculate pe net si cat de cat confirmate si de americani, legat de mig-31. Despre F-22 nimic nu-i prea sigur, totul e la nivel de zvon, iar eu cand citesc toate comentariile cu „F-22 e cel mai tare, cel mai jupan etc.” fara sa vina cu dovezi clare, nu prea pot sa cred.

  10. si eu zic sa fie MiG-31…adica ar avea toate mai multa logica

    • stiti cumva de la ce baza au decolat avioanele…si deasemenea daca gasiti coordonatele exacte unde s-a produs interceptia…doar de curiozitate…si timpul de reactie ar fi interesant de aflat 🙂

  11. Stiti cum este cu presa.Daca unul scrie ceva, ceilalti preiau stirea fara sa o verifice.Pentru majoritatea gazetarilor, sigur, nu pentru toti, MIG 31 sau MIG35 este acelasi lucru, doar ambele aparate sunt marca MIG.Nu toti oamenii din media au pasiunea lui Adelin Petrisor pentru aviatia militara.
    Sau rusii au fabricat cateva aparate MIG35 si le-au scos acum in fata pentru publicitate sa vada si Toma Necredinciosul ca MIG35 este operational ?

  12. @taz, americanii au facut simulari de lupta cu Mig-31, cand? Parca discutia era vorba despre radarul la Mig.

  13. pai ori „e” bombardiere ori ce? mig35u` nu-i bombardier, 31u’ da. asta e ca stirea cu „bomba nucleara” aruncata de rusi peste bietii galitieni..

  14. E nasoala baieti. Rusia isi incoarda muschii cu stirea de mai jos;
    http://www.evz.ro/blocul-militar-condus-de-rusia-otsc-ameninta-ca-va-riposta-la-actiunile-nato.html
    Problema mea este ca in acest OTSC avem o surpiza…Serbia si Iran sunt membri aspiranti. Va spune ceva?

  15. LionHeart
    tu iarasi visezi, mai degraba Romania nu serbia va fi micsoarata

  16. Bine ca nu au spus ca a fost o flotila intreaga de T-50 =))))

  17. Baieti, publicati si voi sursele, pentru a putea sa verificam mai multi aceleasi lucruri…

  18. In 2000, eram la Manchester pe aeroport cind a decolat un AWACS… Nu uiti asa ceva niciodata! La cum arata Boeingul ala cu radarul la ghiozdan… mi-am zis ca degeaba mai exista avioane de lupta…
    Ca-i MIG, ca-i F-22 Raptor… tre sa ai noroc chior sa-i scapi unui AWACS, cind a pus ochii pe tine. Poti sa ai Fazotronul lu’ peste sau ce early warning poti avea la bord, nu ai cum sa scapi, o data ce au pus astia gheara pe tine.
    Super-hiper-manevrabilitate orice ai fi capabil, poti sa iti doresti doar sa se deschida amarita de parasuta…

  19. Ar trebui sa vedem armele (rachetele) de pe aceste avioane, nu credeti?

    Eu ma indoiesc ca Mig-31 (chiar si Mig-35 daca va intra in dotarea fortelor aeriene) au posibilitatea sa intercepteze un F-22 RAPTOR sau un F-35.
    CU atat mai putin sa poata doboara un F-22 RAPTOR.

    UNA este sa-l interceptezi in sensul ca depistezi turbulentele atmosferice produse de F-22 RAPTOR si alta este sa poti sa-l si dobori.
    Ca sa-l dobori cu o racheta ai nevoie de pozitia exacta a avionului sec. cu sec.
    ……………………..
    poate postati si cele 2 RACHETE (una ruseasca si una americana) din dotarea celor 2 avioane, capabile sa doboare avioanele inamice!

    • as putea pune pariu ca AIM 9X se ghideaza dupa F 22 la fel si R 74 sau ultimele variante de R 73, IRIS-T asemenea, Python 5 si surpriza…daca ai radar sa descopere tinta AIM 120 AMRAAM, Meteor si R 77.
      Problema este cu avioanele stealth sunt legate de detectie inainte de lupta WVR, odata detectate vizual aproximativ 30-20 km ,exista sisteme ale capului de cautare care le pot detecta avioanelor inclusiv incalzirea data de frecarea aripilor cu aerul.

  20. Despre F-35 mai nou …

    America’s F-35: Coming in for a „Crash Landing”?

    From the outset, the F-35 was designed as a fighter that would be all things to all branches of the military. It’s time to cancel it.

    Kevin Boyd

    September 23, 2014

    in

    Share
    .

    3

    The F-35 Lightning II Joint Strike Fighter is slated to enter service for the U.S. military next year, with the Marine Corps shooting to achieve initial operational capability (IOC) for its first F-35B squadron by August 2015. This would be the first time the F-35 has achieved IOC status with any branch of the armed forces and comes three years after it was supposed to enter service. The purpose of the F-35 was to provide a fifth-generation airplane that could outfit the Air Force, Marine Corps and Navy to deal with any potential adversary.

    In the meantime, the F-35 has been plagued with numerous cost overruns and delays. The development cost initially was expected to be $306 billion, but has jumped to $390 billion thus far. Software development and even overall build quality have been poor. An investigation into engine problems that grounded the F-35 fleet this summer is near completion. It also likely does not have the performance characteristics to be suitable for service as a fighter.

    The continued delays and problems are costing taxpayers billions and are even harming military readiness, as the F-35 consumes a significant portion of the Pentagon’s procurement budget. Some international partners the United States had counted on to buy the fighter are reconsidering their participation in the project, citing high costs.

    It’s time to cancel, or at the very least drastically scale down, the F-35 project and shift the funds to deal with the strategic realities America faces.

    The F-35 was designed with a peer competitor in mind, such as Russia or China. However, since the end of World War II, U.S. defense needs have mostly been countries or irregular groups whose air capabilities are far inferior. In fact, we have not lost a plane in air combat since the Vietnam War. All subsequent aviation losses have been at the hands of air-defense systems or on the ground.

    Proponents of the F-35 believe the project is too far advanced to be scrapped and replaced. However, that’s not so. Air Force Col. Michael Pietrucha wrote in the May-June issue of Air & Space Power Journal, that funds would be better spent upgrading existing F-15s, F-16s, F-22s and A-10s with the technologies and lessons learned from the F-35 program, while also taking into service those F-35s already built. Pietrucha also urged development of an exportable light-fighter project (the South Korean FA-50 is an example of the concept) to arm American allies and redevelopment of the Air Force’s electronic warfare capabilities, which rely on Navy EA-18G Growlers.

    Similar reforms would be appropriate for the Navy and Marine Corps. The Navy could procure upgraded F/A-18 Super Hornets, along with taking into service the relatively few F-35Cs already produced. Boeing is developing an Advanced Super Hornet version that reduces radar visibility and introduces new weapon options.

    The Marine Corps, on the other hand, is extremely determined to get the F-35B into service, even though it has been the most technically plagued version. One solution for the corps’ air-support capabilities could be to procure more AH-1Z Super Cobra attack helicopters, along with continuing with the planned AV-8B Harrier II upgrades to launch off of amphibious assault ships. This, combined with the F-35Bs already produced and ordered, would fulfill the Marines’ need for organic air assets to support Marine operations. Or the government could continue with the F-35B portion of the program alone (most of the redesigns of the F-35 were done to accommodate the Marines) and redevelop the Marines’ capabilities to form a more efficient strike force that can substitute for a full Navy carrier battle group at less cost to the taxpayer.

    The most important lesson of the F-35 project is not to repeat its mistakes. From the outset, the F-35 was designed as a fighter that would be all things to all branches. It was doomed to failure because the expectations were too high and the capabilities were underwhelming. The only successful joint fixed-wing jet fighter—the F-4 Phantom of the Vietnam era—succeeded because it was originally a Navy design that the Air Force later altered for its own purposes.
    It’s not too late to end this wasteful project and reinvest the money in projects that better reflect the current geopolitical reality, rather than the reality arms manufacturers, military brass and congressional members from aerospace-heavy districts wish to foist on the country. We can develop forces that can keep America safe, while protecting taxpayers. Hopefully our leaders will have the courage to make this decision.

    Kevin Boyd is an associate policy analyst with the R Street Institute.

    • Foarte interesant… Eu nu i-as da cancel programului F-35, doar as reduce numarul aparatelor produse. Ca sa dau un exemplu, daca Belgia sa zicem ca ar dori achizitionarea a 40 F-35, eu in locul lor as lua 20 F-35 si 40-50 F-16V, care este mai ieftin de jumatate din pretul unui F-35. Astfel ar avea o escadrila de F-35 pentru misiuni „speciale” si inca 50 de aparate F-16V pentru misiunile standard. Eu cred ca este mult mai realist asa…

  21. Cred ca e o mare fustrare la ora actuala ca cele doua parti Rusia si SUA nu știu exact ce are adversarul. De fapt de aia si sunt provocarile astea

  22. nu poti face o comparatie directa,,,dar sa nu uitam ca nici rusii n-au pus pe mig o mizerie, varianta ”bm”trebuie sa vada departe, ca de-aia are antena asa mare si e modernizat…dar un f22 e agil si periculos.ma gandesc si la faptul ca rusii mai tin si modernizeaza mig 31…totusi are alte sarcini.

  23. Frumoase comentarii,imi plac ! Dati-mi voie sa spun si eu ceva ! Atentie ! Niciodata rusii nu-si vor arata noutatile in tehnica militara dotari si strategie militara,totdeauna, vor afisa ce este vechi si perimat,s-ar putea ca si ceilalti sa procedeze la fel !

  24. prin aceste manevre, rusii le incearca interceptarile.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *