Moreniul este in greva si TBT-ul romanesc in pericol!

Motivul?! Neseriozitatea, devenita lege, a politicului din Romania! Lansat cu surle si trambite, programul pentru noul transportor romanesc de trupe, TBT 8×8, s-a impotmolit, previzibil aproape, din lipsa finantarii. Desi initial se alocasera 2 milioane de lei si era in curs un precontract in valoare de 1 miliard, pentru asigurarea defacerii produsului, desi vehiculul este prezentat si deja ofertat pe terte piese ( Columbia), vajnicii nostri politicieni au “uitat” ca pentru producerea unui lucru este nevoie initial de investitii.

Astfel faza a II-a a programului TBT, si anume construirea prototipului, care ar fi trebuit deja inceputa, este in stagnare din lipsa cronica de finantare. Statul, in prostia lui fara margini, prefera sa plateasca salarii in cuantum de 75%, somaj tehnic, muncitoriilor care nu fac nimic, in loc sa le plateasca salariile intregi si sa construiasca un produs vandabil, un produs de care Armata Romana are nevoie ca de aer, basca un eventual export.

Deja din cauza imbecilitatii crunte a celor care ne conduc am pierdut un posibil contract foarte valoros cu Irakul, acum suntem pe cale sa pierdem insasi capacitatea Romaniei de a mai produce vreodata transportoare blindate. De ce?! Laitmotivul este lipsa de bani, realitatea este insa: incompetenta, lipsa oricarei viziuni si inteligente economice, crasa nesimtire.

Astfel prototipul SAUR 3 este in acest moment doar pe hartie, lipsind, cel mai probabil cateva milioane de lei pentru constructie si inceperea testelor.

Cum in ultima vreme, cu totul surprinzator as zice, in scena a intrat si IVECO cu al sau transportor in dezvoltare, s-ar putea ca ideea din spatele uciderii lente a Moreniului sa fie un import masiv de transportoare din afara, la care sa punem si noi o oglinda, o antena, un foraibar si astfel sa putem minti cu seninatate ca este o …coproductie. De ce am intra noi cu IVECO in discutii, cand avem propriul proiect?!

IFV Freccia, made by Iveco

Si macheta expusa la BSDA 2012 sub titlul pompos de TBT 8X8

OK vrem sa facem TBT-ul impreuna cu un mare producator, pe model polonez?! Foarte bine! Da de ce am ales IVECO, si mai ales de ce ne-am baga pe un produs care deocamdata este in dezvoltare si nu am lucra cu cei de la Patria, sau nemtii care fac Boxerul?! De ce i-am ales tocmai pe italieni si un produs netestat?!

Sunt bineinteles doar intrebari retorice, nu asteptam ca cineva, pe banii nostri, sa-si faca timp sa si raspunda, putem doar observa ca programul TBT-ului romanesc, foarte promitator la inceput se ingroapa din nou in mlastina incompetentei si a mizeriei care domina politica romaneasca si transcede orice partid.

Acum ar fi momentul ca noul guvern sa ia taurul de coarne, sa-i fugareasca pe aia de la Iveco si sa dea Moreniului cateva milioane de lei pentru prototip. Sa dea de lucru muncitorilor romani, nu celor italieni, sa ajute industria romaneasca sa iasa din criza, nu pe cea italiana!

Sursa: digi24.ro

PS

Si acum hai sa ma explic! Nu este vorba de o colaborare ci de o executie cu public. Este bineinteles doar opinia mea, insa lucrurile stau asa: cu ceva timp in urma Ministerul de Finante a agreat sa semneze un contract prin MApN, contract care se referea la cumpararea, dar si la dezvoltarea liniei de productie pt TBT. Valoarea respectivului contract: 1 miliard de euro parca. Asadar Armata are o linie deschisa de finantare pentru TAB, are asigurat spatele, insa contractul, desi se adreseaza Moreniului si TBT-ului autohton, se poate usor translata spre un alt producator. Motivul?!

Ei dragi mosului,abia aici incepe frumusetea! Desi Armata s-a obligat sa cumpere 600 de TBT-uri si pentru asta are si o linie de finantare deschisa, nu are nici o obligatie sa cumpere, daca Moreniul nu are si produsul gata de vanzare. Asadar contractul cu UM Moreni cade…bine ai venit Iveco, pe usa din spate. Atata timp cat cei de la Moreni nu au un prototip functional si omologabil, se poate invoca acest lucru si se trece la urmatoarea etapa: Iveco.
Nu am nimic cu Iveco, m-as bucura sa-l vad cumparand Moreniul si fabricand acolo ce dracu TBT vor ei, ala romanescul sau Freccia, numai ca nu cred ca este vorba despre asa ceva, ci despre oferirea unui contract gigantic pe la spate.
Dai doua milioane la Moreni sa cerceteze TBT-ul, faci tam-tam cu industria romaneasca, bla, bla, bla, apoi, pe baza acestui scenariu, oferi finantare de un miliard de euro, iar mai apoi, smechereste, le tai la aia fondurile, aia nu pot produce un prototip, nu pot omologa nimic, si brusc apare Iveco, Salvatoare de la Patria, cu un produs nou, netestat, dar care poate fi tesatat si dezvolatat pe banii nostri.
De ce nu vine Iveco la lumina zilei sa cumpere Moreniul, cu un program de fabricatie autohton?! De unde si pana unde TBT-ul se face cu Iveco si SAUR 3 cu Moreniul?! Si mai ales, de cand sunt doua concepte separate?! De cand Iveco a intrat in scena!
Bai fratilor om fi noi naivi, da nici chiar asa! Tot ce trebuiau italienii sa faca era o propunere oficiala, publica, precum ca doresc sa se implice in programul TBT, faceau o oferta de colaborare/preluare la Moreni, si cu asta basta.
Asa, dati-mi voie sa am serioase indoieli cu privire la onestitatea afacerii. Si inca o data ma intreb: de unde pana unde a intrat Iveco in programul TBT, de unde pana unde TBT-ul se dezvolta cu italienii?!
Si apropos de Ucraina, nu trebuie uitat ca irakienii au venit sa cumpere TAB-uri de la noi, in urma cu cativa ani. 400 de bucati vroiau, ca spuneau ei, le stiu, sunt obisnuiti cu ele, etc, numai ca de la Bucuresti li s-a spus sa-si vada de drum ca noi nu putem produce asa ceva. La vremea respectiva, prin 2007-2008 au aparut in presa piedicile puse de anumiti politicieni acestei afaceri
Asadar noi am fost primi pe lista lor, si cum vroiau neaaparat vehicule de tip rusesc, pentru ca le cunosteau, si cum in Rusia clar nu puteau merge, au ajuns la Kiev. Panimaiu?!
Daca TBT-ul, asa cum aparea el la inceput nu va fi, Moreniul este mort si odata cu el si industria de profil de la noi.
Acum sper ca am fost mai clar si imi intelegeti enervarea.

GeorgeGMT

73 de comentarii:

  1. Eu nu sunt neaparat pentru alungarea celor de la Iveco, pentru ca AV-ul lor mi se pare interesant, insa este important sa-l facem in coproductie daca nu suntem in stare sa ne terminam de unii singuri TBT-ul. Dar in nici un caz sa nu fie vorba de achizitia completa a UA Moreni de catre Iveco, la sub-pret.

    Sper sa nu fie o situatie creata voit, de a nu mai da finantare pentru completarea prototipului TBT, pentr a ingropa proiectul si a deschide usa pentru Iveco!

  2. http://www.indaparare.ro/Publicatii-Media/Tara-arde–si-CN-Romarm-se-piaptana–-II.html#comms

    sindicalistii sunt ingrijorati ca programul TBT e ramas in urma?!Nu sefii de proiect sau directorii! Eu asa ceva n-am mai auzit!

    Sindicatul face presiuni sa se tina termenele limita ale proiectului!

    „De asemenea, sunt probleme grave în ceea ce priveşte responsabilul programului strategic Transportor Blindat pentru Trupe, al domnului Manu Ioan, fost director general, acum inginer şef şi şef de proiect TBT care, în momentul actual, considerăm că nu face faţă acestui program privind respectarea datelor de execuţie”, a declarat liderul SL „Dreptatea”, Constantin Bucuroiu.”

  3. Breh, ati dat in mintea copiilor 🙂

    Vorbiti de neseriozitate, prostie fara margini, imbecilitate.

    Nu e vorba nici de neserioziate nici de prostie sau imbecilitate.

    Cine pastoreste boimea in tzara aia nu are interes sa mai produca ceva.

    De ce sa le dea bani sa termine Saur la Moreni.
    De la Moreni nu vin comisioanele, intelegi?
    Nici de la IAR Craiova, nici de la Resita etc.

    E mai convenabil sa cumpere, pt ca se primesc comisioane.
    Se umfla preturile de achizitie si mai apoi mentenanta.
    O parte din banii aia le vin inapoi in conturi.

    Ce e asa de greu de priceput…
    Ce va incapatanati sa nu pricepeti.

    Si in plus nu le mai platesc salariile la fraierii aia la Moreni.

    Daca voi credeti ca politicienii aia sunt neseriosi sau prosti, traiti in lumea lui Frodo…
    Si visati F16 produs sub licenta in Romania, IAR99XT, elicoptere de atac la Brasov, Leopard 2 sub licenta, portelicoptere etc.

    Se alege varianta cea mai coruptibila, din tara mafiei, se negociaza usor cu ei ca de la capo di famiglia la capo di partid politic. Aia stiu sa-si vanda produsele 🙂 🙂

    „Acum ar fi momentul ca noul guvern sa ia taurul de coarne, sa-i fugareasca pe aia de la Iveco”

    Hahahaaa…Treziti-va mah 🙂

    ‘Noul’ guvern e acelasi lucru cu vechiul guvern si viitoarele guverne.
    Noul guvern e hamesit si el si trebuie sa-si umple pusculitza cu ceva: si asa aparu Iveco ca si noul TBT.

    De unde au bani: se taxeaza tot ce se poate, se vand resursele, se mai aduna bani comunitari, mai
    trece o conducta pe acolo, mai trimitem noi bani acasa pt parinti, mai deschide vreo firma din afara ceva pe acolo pt forta de munca ieftina la negrisori.

    In plus, ultima gaselnitza (oarecum generalizata): se imprumuta, chipurile sa plateasca pensiile si
    din banii aia se fura la greu. Sau se platesc pensiile din banii aia si atunci ramane bugetul exclusiv pt praduit. Oricum nu platesc ei datoriile ci copiii copiilor vostri.

    • daca ai fi atasat si lista functiilor de decizie care beneficiaza de comisioane…..era un rechizitoriu…ai perfecta dreptate

  4. sper sa nu fie alte interese – gen se saboteaza proiectul ca sa vina unii sa mai vanda unele din import. in orice caz, poate ar trebui luat un proiect mai vechi si imbunatatit pentru piata romana intai, iar apoi dat la export, eventual cu o crestere de protectie optionala.

    in Romania nici nu este nevoie de protectie IED – cine ar planta din alea pe aici?

    e preferabil sa ai o masina mai usoara – de ce sa platesti greutatea suplimentara (in termeni de cost de dezvoltare, productie, operare, dar si performante dinamice mai reduse) pentru o protectie de care nu e nevoie?

    cat despre export, nu stiu cine ar cumpara cand ele nu sunt vandute armatei proprii, care isi cumpara altceva.

    ca sa aiba o sansa cat de cat, Romania ar trebui sa comande macar 20 de bucati, sa inceapa o productie de serie. apoi Moreniul, cu banii rezultati si in parteneriat cu o firma occidentala – poate Iveco, poate altii, sa se mai modernizeze.

    • ,,in Romania nici nu este nevoie de protectie IED – cine ar planta din alea pe aici?”
      Militarii romani au nevoie de protectie, pentru ca nu se antreneaza si lupta doar in tara, au si misiuni in exterior, mai ales ca in A-stan mai stam cel putin pana in 2014, iar talibanii sun mari amatori de IED, nu putem sa ne milogim mereu sa ne imprumute altii vehicule pentru misiuni ca sa nu mai moara ai nostri.

      • Iata ce scrie in wikipedia despre Rosomak>
        ,,The Polish Rosomak is feared by the Taliban who call it „The Green Tank” (due to its non-standard green painting) and according to some intelligence reports, they tend to cancel their attacks when AMV Rosomak is present.”
        http://en.wikipedia.org/wiki/Patria_AMV

  5. Sincer si eu as fi ales o colaborare cu Patria AMV pentru producerea acestuia in tara si adaptat cerintelor armatei romane, cum au facut polonezii pentru Rosomak, mai ales ca Patria a facut un joint venture cu Lockheed Martin pentru competitia producerii unui nou vehicul destinat US Marines.

  6. Sa zicem ca eu sunt omu’ cu semnatura. Bun, scoatem transportorul, sau orice altceva, pe care apoi il vindem, sau il pastram, sau ambele, nu conteaza, mie, in afara de salariu nu-mi iese nimic. Dar vin niste baieti de la concurenta din afara si-mi pun pe masa (bine, nu pe masa, mai degraba intr-un cont in Barbados) vreo 3 milioane de coco sa uit cum se semneaza. Cati din tara asta ar rezista ? Sunt in stare sa pariez, ca toate minunile tehnologice ce le scot astia prin vest, sunt de fapt la juma de pret, (sau hai sa zicem 3 sferturi si tot e enorm) fata de pretul de vanzare, asa ca de ce sa scoatem noi un produs daca nu la fel de bun, oricum mult mai ieftin…

  7. Eu nu inteleg de ce imediat sarim la gatul lui Iveco si nu ne uitam in propria ograda, este normal sa colaboram cu o firma care face produse de profil, Iveco face!
    Intai ar trebui sa ne uitam de ce fabrica noastra este subfinantata si nu are comenzi si apoi sa ne uitam ca Iveco ar vrea sa o cumpere ieftin, daca se intampla cam cum s-a intamplat la Dacia cu Renault-ul m-as bucura sincer!
    Chiar daca o vindem mai ieftina daca se aduc noi tehnologii la Moreni si se implementeaza o linie noua de asamblare o sa fie bine de industria romaneasca.

    • OK, hai sa ma explic! Nu este vorba de o colaborare ci de o executie cu public. Este bineinteles doar opinia mea, insa lucrurile stau asa: cu ceva timp in urma Ministerul de finante a agreat sa semneze un contract prin MApN, contract care se referea la cumpararea, dar si la dezvoltarea liniei de productie pt TBT. Valoarea respectivului contract: 1 miliard de euro parca. Asadar Armata are o linie deschisa de finantare pt TAB, are asigurat spatele, insa contractul desi se adreseaza Moreniului si TBT-ului autohton, se poate usor translata spre un alt producator. Motivul?! Ei dragi mosului,abia aici incepe frumusetea! Desi Armata s-a obligat sa cumpere 600 de TBT-uri si pt asta are si o linie de finantare deschisa, nu are nici o obligatie sa cumpere, daca Moreniul nu are si produsul gata de vanzare. Asadar contractul cu UM Moreni cade…bine ai venit Iveco, pe usa din spate. Atata timp cat cei de la Moreni nu au un prototip functional si omologabil, se poate invoca acest lucru si se trece la urmatoarea etapa: Iveco.
      Nu am nimic cu Iveco, m-as bucura sa-l vad cumparand Moreniul si fabricand acolo ce dracu TBT vor ei, ala romanescul sau Freccia, numai ca nu cred ca este vorba despre asa ceva, ci despre oferirea unui contract gigantic pe la spate.
      Dai doua milioane la Moreni sa cerceteze TBT-ul, faci tam-tam cu industria romaneasca, bla, bla, bla, apoi, pe baza acestui scenariu, oferi finantare de un miliard de euro, iar mai apoi, smechereste, le tai la aia fondurile, aia nu pot produce un prototip, nu pot omologa nimic, si brusc apare Iveco, Salvatoare de la Patria, cu un produs nou, netestat, dar care poate fi tesatat si dezvolatat pe banii nostri.
      De ce nu vine Iveco la lumina zilei sa cumpere Moreniul, cu un program de fabricatie autohton?! De unde si pana unde TBT-ul se face cu Iveco si SAUR 3 cu Moreniul?!
      Bai fratilor om fi noi naivi, da nici chiar asa. Tot ce trebuiau italienii sa faca era o propunere oficiala, publica, precum ca doresc sa se implice in programul TBT, faceau o oferta de colaborare/preluare la Moreni, si cu asta basta.
      Asa, dati-mi voie sa am serioase indoieli cu privire la onestitatea afacerii. Si inca o data ma intreb: de unde pana unde a intrat Iveco in programul TBT, de unde pana unde TBT-ul se dezvolta cu italienii?!
      Si apropos de Ucraina, nu trebuie uitat ca irakienii au venit sa cumpere TAB-uri de la noi, in urma cu cativa ani. 400 de bucati vroiau, ca spuneau ei, le stiu, sunt obisnuiti cu ele, etc, numai ca de la Bucuresti li s-a spus sa-si vada de drum ca noi nu putem produce asa ceva.
      Asadar noi am fost primi pe lista lor, si cum vroiau neaaparat vehicule de tip rusesc, pt ca le cunosteau, si cum in Rusia clar nu puteau merge, au ajunj la Kiev. Panimaiu?!
      Daca TBT-ul asa cum apare el la inceput nu va fi, Moreniul este mort si odata cu el si industria de profil de la noi.
      Acum sper ca am fost mai clar si imi intelegeti enervarea.

      • George, in articol te rog, ca unii nu citesc toate comentariile si partea asta imi pare deosebit de importanta, ca istoric a ceea ce s-a intamplat la Moreni.

      • Sultanu' Mahomed

        Si cine este de vina ca Moreni-ul nu a reusit sa faca un prototip?

        • Pai Guvernul ca nu le da bani. Ei au primit, daca i-or fi primit pe toti, doua milioane de lei, pt cercetare-dezvoltare. Au cercetat, au dezvoltat, da acum cand trebuiau sa se apuce de prototipul functional, de fapt trebuiau sa se apuce acum 3 luni, ioc bani.

        • Sultanu' Mahomed

          Eu zic ca este vb de delasare si prost management de ambele parti. Cand te apuci de un proiect, iti faci si bugetul estimativ si implicit vezi care sunt posibilele surse de finantare care nu trebuie sa fie neaparat numai de la stat.
          Cred ca producatorul a adoptat tactica „las’ ca oricum trebuie sa ia de la noi”, numai ca pe piata asta concurenta este una serioasa. Pe aia din guvern nu i-a interesat ce fac astia (soto nu a existat monitorizare sau controlling din partea cui trebuie).

          Aia de pe afara vad totul ca pe un business, sunt organizati si isi apara interesele.

          Asa cred.

        • Posibil, chiar probabil sa ai dreptate.

  8. George, rugaminte mare, poti te rog sa pui intr-o sectiune la sfarsitul articolului cateva detalii pe care le ai despre contractul pierdut cu Irak-ul in favoarea ucrainenilor?

  9. Daca tot vorbeam despre contractul din Columbia, israelienii au dat stirea asta:
    http://www.armyrecognition.com/may_2012_new_army_military_defence_industry_uk/israel_has_offered_the_procurement_of_main_battle_tank_merkava_iv_and_namer_apc_to_colombia_2405122.html

    Israel ofera Merkava4 (25-40 de bucati) si Namer.

    Interesant de vazut daca acest contract este unul suplimentar sau cel care-i elimina pe Romarm din competitie!

    Stie cineva mai multe?

    • Columbia e piata Israelului si a americanilor.
      Merkava 4 sunt destul de scumpe, nu prea si le permit multi, dar cine stie…pentru columbieni mai nimerite ar fi niste Sabra, probabil.
      le-au propus si francezii 40 buc. Leclerc second hand acum 2 ani, indienii -Arjun, fara succes.
      TR 85M ar fi o solutie mai ieftina pentru columbieni si avantajoasa oarecum si pt israelieni (care le-ar da munitia).

  10. Acum ar fi momentul ca noul guvern sa ia taurul de coarne, sa-i fugareasca pe aia de la Iveco si sa dea Moreniului cateva milioane de lei pentru prototip. Sa dea de lucru muncitorilor romani, nu celor italieni, sa ajute industria romaneasca sa iasa din criza, nu pe cea italiana!
    politica ,politica
    de ce-mi aduce aminte asta
    de semanatoarea,de tractorul,de aro
    moreniul nu are forta necesara de a construi singur un transportor,decat in anumite conditii…
    conditii ce-i vor asigura supravietuirea an de an,nu viabilitatea economica
    suntem primii la aruncat cu c….,unul pana nu are dovezi ca unul fura,face nu stiu ce ,nu are de ce sa tipe hotii
    in alta ordine de idei ,cand te duci la spital ,cand te opreste politia ….si iti cere impozitul revolutionar,trebuie sa fii primul care refuza sa-l dea suportand consecintele
    poate atunci se schimba societatea
    am crezut ca vine …ala micu ,titulescu cel nou …si face nu stiu ce
    nici nu m-am indoit,nici nu am crezut ce spune
    timpul ,tot timpul ne spune adevarul
    e nevoie doar sa urmaresti faptele
    traiasca autostrada de la fagaras la brasov,trecand pe la craiova si facuta la campie
    coridorul 4 paneuropean,autostrada a1 avea finantare europeana asigurata
    si cand ma gandesc ca in ministerul ala a fost O FEMEIE care chiar a facut ceva si asta pe timp de criza si cu niste constructori rau invatati

  11. Domnilor,

    Se discuta de modernizarea armatei de mai bie de 10 ani. in tot acest timp, nu a aparut nimic notabil in ceeace priveste achizitiile cu exceptia celor bagate pe gat ( Radarul Gap Filler este un bun exemplu dar binevenit ce-i drept ).

    Din moment ce se discuta de atata timp despre acest lucru se nasc urmatoarele intrebari la care as vrea sa-mi raspunda cineva in cazul in care se poate…..

    1. Nevoia dotarii unei armate apare atunci cand nu poate efectua misiunile de lupta si aparare conform nevoilor. Corect ? Daca vrem sa o dotam atunci in acest moment care este capacitatea armatei de a face fata unui conflict militar ? Din moment ce”nu este dotata” si mai mult de 80% din tehnica de lupata este depasita putem spune ca avem capacitati de lupta pentru aparare ? Eu nu cred……

    2.Oare aceasta indolenta fara de capacitatile de lupta ale armatei provine din faptul ca suntem si noi NATO si ne apara aia sau din dezinteres ? Lipsa de bani ? Nu cred…..

    3. Din monent ce CSAT-ul decide achizitionarea a 25 de aviane F16 o face pentru ca este ceva necesar nu ? Daca ele nu sunt achizitionate nici in momentul de fata inseamna ca suntem deficitari la capitolul aparare aeriana ???

    4. Oare dezinteresul fata de armata este numai unul de ordin politic, creat de oamenii nostrii asa zis politici ? Nu cred…..

    5. O alta intrebare care sa le cuprinda pe cele de mai sus in oarecum totalitatea lor? Daca armata are nevoie stringenta de dotare IN ACEST MOMENT POATE FACE FATA UNUI CONFLICT MILITAR ???????

    Cristian.

    • @Cristian. In primul rand, NATO isi apara membrii, dar acestia au obligatia de a participa la „apararea comuna”. Mai acum cativa ani, se vorbea de impartirea „responsabilitatilor” -asta, dupa ce s-a observat ca noile state membre ale Aliantei ce proveneau din Europa de Est, nu puteau tine pasul cu dotarile si echipamentele NATO, ulterior Polonia si Cehia s-au desprins detinand Armate decente – avandu-se in vedere, spre ex, Cehia-aparare NBC; Bulgaria -Geniu si EOD, Romania -apararea spatiului aerian si radare, etc. Dupa cate stiu s-a renuntat la asa ceva! In acest moment, Armata Romana nu poate face fata unui conflict de amploare, spre ex cu Rusia -nici macar nu poate rezista suficient pana la interventia Aliatilor, iar despre cei de langa noi (bulgarii, ungurii) nu ne putem baza, nefiind intr-o situatie mai buna ca noi. La capitolul radar si C3/4 stam bine fata de vecinii nostri, dar asta nu-i suficient. La capitolul dezinteres, posibil ca acesta sa nu se datoreze in totalitate clasei noastre politice, desi am mari indoieli in acest sens -dar, pana la proba contrarie, nu putem intra pe taramul speculatiilor, gen „teoria conspiratiei”. Dotarea Armatei se poate face si la modul rapid, cumparand produse „de pe raft”, de la firma x sau y, dar trebuie vazut totul in perspectiva -ce facem cu industria autohtona? Cumparand totul de-a gata, rezolvi pe termen scurt o problema, dar devii dependent de acel furnizor, ceea ce este cu dus si intors. Neaparat, trebuie implicata si industria autohtona, acolo unde se poate, transferul de tehnologie fiind obligatoriu, ca si offset-ul, dealtfel. Suntem deficitari la capitolul aparare aeriana, neavand sisteme SAM moderne, iar aviatia de vanatoare este in curs de a sucomba. Lucru pe care politicienii nostri il stiu prea bine, dar ezita in a face ceva -de ce, nu pot intelege!? In concluzie, personal cred ca este 100% lipsa de interes, viziune, curaj si dorinta, in ceea ce priveste capacitatile militare ale Tarii, din partea clasei politice si a conducerii politizate dealtfel, a MApN. Alti vinovati pentru aceasta stare de lucruri, imi este greu sa gasesc!

      • @WW
        Cam tot ce ai scris fu bun, dar o zbarcisi la final 🙂

        „Lucru pe care politicienii nostri il stiu prea bine, dar ezita in a face ceva -de ce, nu pot intelege!? In concluzie, personal cred ca este 100% lipsa de interes, viziune, curaj si dorinta, in ceea ce priveste capacitatile militare ale Tarii, din partea clasei politice si a conducerii politizate dealtfel, a MApN.”

        Breh, pt numele lui ala de sus, ce tot ai datzi inainte cu lipsa de viziune, curaj, dorinta, lipsa de talent managerial etc?

        Banul public, asta e problema.
        De ce sa-l cheltuie baietii aia de la putere absolut aiurea pt inzestrarea armatei.
        Pe dezvoltarea industriei locale. Pe Sanatate si Invatamant de calitate, etc.

        Cand pot foarte bine sa nu-l cheltuie deloc(si sa faca ‘investitzii’ in ‘infrastructura’).

        Sau daca totusi doteaza cu ceva, sa traga gros din contracte inspre conturile personale, asa ca industria locala de aparare este exclusa din start.

        Va rog eu frumos 🙂

        Terminati cu „lipsa de interes, viziune, curaj si dorinta” a clasei noastre politice.

        Ca imi vine rau si nu mai pot sa vin aici sa citesc.

        Si vreau sa vin aici sa va citesc…

        Relativ la aparare: avem o armata de surdo-mutzi,legatzi la ochi, maini si picioare.
        O armata politizata, armata lui Mos Teaca. Se complac. Sunt multumiti daca isi primesc salariile.

        Pana la urma alta sleahta de bugetari, in caz de ceva incapabili sa apere tzara.
        Asa ca sunt tinuti ca o alta vaca de muls. Din cand in cand se mai dau niste ‘tunuri’ de milioane cu inzestrarea, pe langa ‘tunurile’ din bugetul anual. Chestia e veche, n-au inventat astia nimic, la fel era si pe vremea lui Carol al II-lea. Si eventual sa traga in boime, daca boimii nu-i mai place jugul(ca in 1907).

        Asta ca raspuns la intrebarea ce rost are sa intretii o armata daca nu e buna de nimic.

        E buna breh!

        E buna ca paravan pt furat!

        Daca vin rusii peste noi, nu mai conteaza.

        Catzi mai sunt, cu ce arme mai au si ce pregatire mai au, mai bine sa nu lupte, ca mor degeaba, din vina unor hoti care au praduit in ultimii 22 de ani indiferent de ‘culoarea’ politica (care culoare, ca e aceeasi la toti). Ma rog, si din vina lor, ca s-au complacut.

        Daca ar veni rusii, tot ar fi un castig pt romani daca aia s-ar pune si ar aduna pe indelete toate ‘elitele’ si le-ar pune un somnifer in ceafa sau i-ar trimite la vreun canal ceva…

  12. Domnul Gitenstein ne „promite” ca SUA sunt interesate ca Romania sa fie un aliat cu economie puternica:
    http://www.ziuaveche.ro/actualitate-interna/politica-interna/gitenstein-e-in-intresul-sua-ca-romania-sa-fie-un-stat-cu-o-economie-puternica-96150.html/

    Astept si lista cu investitii de zeci de mld. de dolari si parteneriate prin care SUA vor ajuta Romania sa devina o tara cu economie puternica…:)

    • Poate ar fi mai bine sa avem politicieni americani, ca pe la noi numai lepre sunt, nici aia nu sunt mai presus da asa avem o schimbare radicals si asteptam sa vedem daca e vreo schimbare.

      • Perfect de acord! Si niste nemti n-ar fi deloc rau, ori israelienii -fiindca astia se pricep sa faca bani si tehnica militara. Mama lor de jigodii cocotate in conducerea Tarii, hoti, panglicari si mincinosi -doar gura-i de EI, ca fac, ca dreg…

  13. Tocmai se vorbeste pe „celalalt site” despre un nou tanc georgian si alte echipamente militare produse de industria georgiana, cu sprijin american si israelian: MLI, transportor blindat, lansator de rachete, masini blindate, etc.

    Noi mai avem putin de asteptat, maxim doi ani, si vom produce doar arme de infanterie…
    Apoi putem cumpara linistiti, cu „caramida” sau valiza pe masa si comisioanele de rigoare, tot ce ne pofteste inima, asa cum s-au obisnuit „elitele” noastre politice si „manajariale” prin excursiile de cumparaturi pe care le fac la Roma, Monaco, Andora sau tari „iexotice”.

    In curand si Romania va fi cea mai „iexotica” tara din uniunea europeana, sa avem si noi un brand de tara, ce naiba!

    • Si tot acolo aflam ca „BTR-4E vandute irakienilor au buba” !

      • N-ar fi exclus sa fie asa! De obicei, asa se-ntampla cand fabrici ceva rapid in vederea vanzarii, cu atat mai mult un produs militar care inglobeaza tehnologii sensibile. Dupa cate stiu, ucrainenii s-au grabit cu BTR-ul ala, nefiind suficient testat. Dar, l-au vandut si nu cred ca irakienii il vor da inapoi! Ucrainenii vor trimite specialisti care vor remedia problema/problemele si cu asta basta…Irakienii pot insa sa anuleze contractul, refuzand restul vehiculelor, desi n-as crede asta!

        • De-ar refuza lotul sau contractul, ar fi o oportunitate pentru Saur2 daca nu si TBT, doar ca nu cred sa se intample. Astfel de ocazii ratate, se razbuna.

          Nu cred ca Saur 2 e mai prejos decat BTR-4…

  14. http://youtu.be/szkUpaO3R0I
    acum intrebarea e
    masini de debitat otel,otel carbon,titaniu …pana la grosimi de 400mm sunt cu plasma,laser,presiune de apa
    blindajele pot fi laminate,explosive…sau reactive cum lii se mai spune,chobham care e un laminat cu ceramice plastice,omogen…nu ma refer la modul cum sunt puse add-on,sudate,incastrate
    ca sa le poti face trebuie sa ai un control al temperaturii,in functie de material
    daca alegi sa faci din compozite ,ai nevoie de autoclava si trebuie tinut cont ca compozitele nu se pot prelucra(gauri,taia,slefui)
    ai nevoie de oameni care sa poata opera masinile astea,inginerii existenti in fabrici trebuie sa se recicleze,nu e ca sunt inginer si stiu sa lucrez cu toate sculele astea,…la fiecare schimbare de masina unealta mai complicata ,trebuie sa faci curs de reciclare
    studentii,inginerii de proiectare trebuie sa fie familiarizati cu noile procese de fabricatie ptr a putea proiecta piese ptr noile procese
    la partea de etansare,ecranare nu ma bag ca nu prea stiu,oricum cablurile electrice trebuie izolate cu fibra metalica,grafit in cauciuc sau cam asa ceva…radiatia nucleara e si termica
    asta a fost intotdeauna o parte proasta a industriei romanesti de la iar 99 la tr 85
    la fel posibilitatea de a face motoare
    turnatorii ptr piese de aluminiu ,fonta au mai fost,nu e partea complicata
    e nevoie de programe cad ptr proiectare care sa aiba soft ce cuprinde prelucrarile respective,respectiv calcul materiale(tensiune,intindere,oboseala)
    ptr prelucrarile mecanice prin slefuire ai nevoie de masini de honuit…nu mai stiu cum el ami spune,ptr diferite grade de abraziune….dar ,aici e darul ,cu tolerante de temperatuir foarte mari daca vrei sa ai durabilitate…astea ptr axele sustinute de lagare samd(ca de exemplu pivoti)
    cnc-urile ptr prelucrare roti dintate samd,,nu mai intru in detalii
    blindajul uneori are captusit pe interior fibra de aramid,un fel de plastic(pe la leclerc),rusestile nu au ,..ptr a nu sari schije din carcasa in cazul lovirii cu apfsds
    la fel au un fel de captuseala de plumb sau la alea mai vechi si azbest
    ptr toate astea ai nevoie de un integrator care sa coordineze acivitatea de cercetare,integrare in fabricatie ,sortare furnizoori,testare,..productie in serie,serie mica,artezanal
    crezi ca cu 2 milioane de lei se face asta
    are moreniul de unul singur sansa de a mai face ceva dupa un eventual saur
    putem face noi si tunul si tot
    nu le pot face firme mari ,poate doar giganti precum kmw si de prin sua sau franta …si asta datorita complexitatii industriei lor orizontale de armament
    asa ca ….cu iveco sau nu-stiu cum numai sa-l faca

    • Din pacate asa este, industria romanesca este in urma rau. Dar cu ajutorul celor de la Iveco, cae au in spate o intreaga industrie grea se poate realiza ceva competitiv si aici ma refer nu prea scump si suficient de bun. Din pacate totul e pe mana politicului si cum la noi votam azi pe cineva pt 4-5 ani si maine ne sucim , asta este rezultatul. Nimeni nu stie clar ce are de facut , haos in administratie asta inseamna sanse pt profitori. Satul este un prost admiistrator si daca mai are si hoti atunci e jale. Avem o tara foarte bogata de putem hrani atatia trantori si hoti.

  15. Model tipic romanesc! Cand ceva poate fi bine, atunci de ce n-ar fi mai bine sa-l transformam in rau!? Asa si cu Moreniul -„minunea” a durat trei zile, iar cei de acolo, la BSDA, spuneau ca totu-i roz, nicio vorbulita despre ceva probleme financiare ori sociale. Uimitor, cum intervin tot felul de chestii care, in privinta dotarii Armatei, duc intr-un final…nicaieri! Georgia, o tara mica in comparatie cu noi, incearca din rasputeri sa-si creeze o industrie militara, pe cand noi, facem exact invers -tragem din rasputeri s-o distrugem. Are dreptate Marius Z, in curand nu o sa mai producem nimic, dar daca asta se doreste, sa spuna naibii odata clar, si-atunci ne „linistim” cu totii!!!

  16. Nu o sa faca nimeni nimik. Sa terminat.

  17. Vroiam sa ma leg si eu de „acum ar fi momentul ca noul guvern sa ia taurul de coarne”, dar a spus gsg9 tot ce era de spus.

    Care guvern? Oare tot nu se intelege ca toti sunt la fel? Astia au si o foame nepotolita de atatea ani. Ma apuca rasul, nervii sau greata cand imi amintesc cum luau unii pozitii pro sau contra diferitelor partide acum cateva luni pe aici, cum ca unii sunt mai buni decat altii (nu vorbesc de tine George, ca am vazut ca tu ii injuri pe toti :))).

    Toti sunt la fel. Nu am inteles entuziamsmul unora la schimbarea guvernului. Oare ce credeau ca se va intampla? Chiar asa de idioti sunt?

    Partea proasta e ca daca vor in inchida Moreniul, o vor face, si noi nu putem face nimic sa-i oprim.

    Acum multi ani, naiv fiind, ma gandeam ca singura solutie e sa asteptam ca toata „clasa politica” sa dispara fizic pe cale naturala (sa imbatraneasca si sa moara) si in felul asta sa fie inlocuita de oameni de alta factura. Chiar daca pentru asta trebuia sa ne treaca si noua mare partea din viata. Repet…prostia varstei. Acum as fi putut spune ca succesorii lor sunt sau vor fi formati dupa chipul si asemanarea maestrilor, si inca mai rau.

    Si se mai mira lumea de ce a prins la public in 2000 afirmatia lui C.V. Tudor, cand a spus ca „tara asta nu poate fi guvernata decat cu mitraliera”. A pus degetul pe rana multor romani, care simteau ca nu mai avem cum sa scapam de astia.

    Ce ma doare mai mult, e ca mare parte din romanii de rand sunt de aceeasi factura. Cine mai iese din casa, poate sa vada asta la persoane de diferite niveluri de pregatire sau situatie materiala. Dotarea armatei…ce gluma….”da-le in plm de avioane. Treaba lor daca mor, ce i-am pus eu sa-si aleaga meseria asta?”…mi-a zis un taximetrist acum cateva luni, ca tocmai se vorbea despre asta pe un post radio. Si asta e doar un exemplu. As putea sa mai dau cateva zeci si sunt convins ca si voi puteti.

    Uneori ma intreb de ce mai scriem pe aici. Poate, pentru ca asta e ultima noastra forma de rezistenta

    • Ultima forma intradevar, dar poate candva prima dintr-o miscare mai ampla. Sper ca la un moment dat lucrurile sa se schimbe in bine. Se pot fura bani fara probleme si in acelasi timp si face treaba. Adica la fel ca in Occident.

      • @George GMT

        Breh, orice forma de rezistenta e buna.
        Insa asta e prea pasiva, n-are nici un efect…
        Ne lamentam ca babele pe marginea shantzului. Sau visam avioane.

        Daca se si furau bani si se facea si treaba in Romania, ERAM in Occident.
        Dar nu suntem…

        • 🙂 Cum bre „prea PASIVA”?! Care ar fi alternativa?! Pietre aduc eu?!

        • @George GMT

          E pasiva – in sensul ca n-are nici un efect, noi ‘rezistam’ si aia isi vad de afaceri….

          🙂 Bine breh, aduc eu sticle si benzina. Tu vii cu d’alea ieftine…macar alege si tu din alea mai coltzuroase…

          • 🙂 Imediat ce divortez fictiv si-mi trimit familia intr-o tara neutra…incepem! Da nu cu benzina bre…n-ai stil…mor astia prea repede si nu-si dau seama pa ce motiv! Nu nene, ii prajim…diesel, cu motorina, sa simta cum ar veni toata dragostea dogoritoare a poporului cat mai mult timp! 🙂 )))))))

            [youtube http://www.youtube.com/watch?v=vKrk2hRgFqw&w=560&h=315%5D

            OK?! Facem jihad?! 🙂 Eu am bani de doi litri, doi litri jumate’, matale?!

        • Ramane sa mai gasim pe cineva cu chibrituri…

        • Chibrituri?! Bre matale esti foarte primitiv, daca imi permiti expresia. Eu sunt detinatorul a doua Zippo… 🙂 originale de la mama lor!

        • de fapt ce se intampla acum este exact ce s-a intamplat si in perioada interbelica de au aparut si legionarii ca si reactie.
          Masacrul de la Jilava a fost o „curatenie” facuta printre elitele inchise de Carol al II lea. Acum este partea a doua daca oamenii aia chiar au meritat sa moara sau nu.

          Singurii politicieni care chiar cred in platforma lor politica sunt extremistii si astia nu prea fac compromisuri cu nimeni si se duce naibii toata democratia.

          Diferenta este acum ca nu avem nici o grupare cu adevarat extremista si nici un Che Guevara (si ala tot extremist era) care sa ia AK-ul si sa loveasca in structurile de stat. Avem ceva dar neimportante (PCM si alte rahaturi similare)

          Eu o sa vreau sa fie MCVul ala european inca 20 de ani minim pentru ca macar justitia incepe sa mai tuseasca putin si sa mai judece pe unul si pe altul (macar ii sperie o idee).

          Poate ca in final este mai bine sa se duca dracului tot si sa incepem de la ZERO!
          Ce avem acum este un surogat trist si cancerigen de stat democratic si asa zisi politicieni „ineteresati” de binele oamenilor.

  18. Aici o prezentare de noutati in domeniul transportoarelor blindate si a MLI-urilor: Armada International (februarie-martie 2012)
    http://www2.l-3com.com/wescam/pdf/media/Armada_Compendium%201.pdf

    Scrie si despre TBT 8×8, cum ca ar fi in cautare de partener extern…

  19. ionica fonosch

    Ma gandeam la blindaj suplimentar facut din borduri :-)))
    Ce poti sa mai zici ;-(

    • Mda, sunt buni de dat bani de coroane.
      Fusei azi de Ziua Eroilor, la Saliste-Fantanele in Sibiu cu verii mei din municipiu, venira si cercetasii din Ramnicu Valcea (anul trecut au fost prin vara si ceilalti, „ai mici”,..Cercetasii Romaniei, au reinnoit dupa 75 ani traditia Jamboree). Si bineinteles carduri de politiceni si acolo si in Sibiu (bineinteles, fiind alegerile, erau si ceva maimutoi de astia mai tineri imbracati in culorile/gecile unui partid, nu spun care), cu coroane care de care mai fistichii, sa vezi ce grija pe ei sa le aranjeze dupa ce fusesera sprijinite…”de borduri”. La astea da, se pricep politicenii sa dea bani.

  20. referitor la rezistenta…si eu cred ca e prea pasiva….ce ar fi ca cei care sunt pasionati de subiect sa isi puna mintea la contributie….sa coopteze si pe cei din productia de armament si sa exprime mai public……un bulgare mic poate face un bulgare mare…si poate chiar o avalansa….eu sincer m-am saturat sa strang din dinti cu furie si gata

    • Facem deja asta. facem schimb de articole cu sindicatul din industria de aparare, scriem sesizari catre MAPN s.a.m.d., publicam articole pe alte site-uri. Vezi cazul IAR-XT in competitia pentru Polonia, cazul offset-ului Spartanelor… Sper sa nu ajungem in cealalta extrema, in care sa inundam zilnic adresele de contact cu opinii, pentru ca demersul isi pierde sensul astfel.

      Incetul cu incetul sper sa fie vizibile si punctele noastre de vedere in dezbaterea publica sau chiar atunci cand nu exista dezbatere.

      • Ce spui suna bine….e chiar reconfortant…dar cred ca ar trebui gandit la o strategie de a aduce la cunostinta maselor largi despre faptul ca ultimul bastion existent in tara al tehnicii si industriei este ceea ce a mai ramas din industria de aparare..ce mai era sunt Mall-uri….ca asta este una din putinele care pot fi un motor al dezvoltarii industriale….si nu in ultimul rand o industrie de armament dezvoltata genereaza pentru fiecare din traitorii de pe aici cheltuieli mai mici pentru inzestrarea armatei, bani in plus si multi acolo unde e intersul public maxim:sanatate, invatamant, pensii. Si poate nu in ultimul rand mandria de a fi si noi, ca natie, printre baietii mari din lume.
        Revitalizarea industriei de armament este o decizie politica….decizia politica e generata de voturi in plus sau in minus…iar cand o decizie de genul asta aduce sau reduce voturi….o sa vedem minuni…..

  21. referitor la TAB-urile irakiene…..niste neaveniti si cu o hameseala cronica dublata de o prostie fara margini care au ajuns in functii de decizie au propus upgrade cu eqpt. israelian…….cred ca decizia araba era previzibila…

  22. Articole pe subiectul transportoarelor de la Moreni pt. Irak:
    din 2007:
    http://www.bbc.co.uk/romanian/news/story/2007/11/071127_romania_irak_arme.shtml

    Automecanica Moreni, victima comisioanelor nesimțite
    http://jurnaldedambovita.artpress.ro/jdb_print_articol–Automecanica_Moreni__victima_comisioanelor_nesim__539_ite,9163.html

    „În 2007 Uzina Automecanica Moreni, prin CN Romarm, a semnat un contract de o jumătate de miliard de euro cu Irakul. Noi nu suntem în poziţia de a renunţa la o jumătate de miliard de euro, iar aici mă refer la economia românească. Irakienii au fost prin diverse comisii, inclusiv la Comisia Parlamentară. Ei au văzut produsul nostru, le-a plăcut SAUR 1 şi au spus că vor această maşină. S-a semnat contractul cu Irakul la cel mai înalt nivel dar, la un moment dat, s-a blocat.

    Ca reprezentant al sindicatului am două informaţii. Prima este că unul dintre cei care negociau acest contract a cerut un comision care pur şi simplu i-a dat pe spate pe irakieni (40 – 45 milioane euro). Irakienii au solicitat SUA stoparea contractului motivând că deja s-a intrat la înalt risc de corupţie. Preşedinţia României are destule pârghii ca să facă lumină în acest caz şi să vedem unde este blocat, pentru că nu este închis, este blocat.”

    „Acum trei săptămâni delegaţia statului major irakian a fost la mine la comisie şi, printre altele, s-a discutat şi reluarea acelui contract semnat acum 5 ani. Noi, la nivel de comisie, ne-am făcut datoria. Urmează factorii care pot urni acest contract. Acea persoană de care vorbeşte dnul Bucuroiu nu mai este în sistem. Deci nu cred că am avea o altă suspiciune în privinţa asta”, a „scăpat porumbelul” deputatul PDL Georgică Dumitru.

    Cred ca nu mai este nimic de adaugat…

    • Da…multumesc Marius pt link. Asadar acesta este contractul onorat astazi de Ucraina. Banii aceia trebuiau sa fie ai nostri, sa ne plateasca noua salariile si pe acei bani Moreniul putea sa dezvolta o intreaga familie de vehicule blindate, de la TBT, la MRAP-uri locale, dar…
      Desi sunt destui care ma injura pt ca am publicat istoria si realitatea din spatele afacerii care se pregateste cu Iveco, asta este realitatea: pe mine personal ma doare atunci cand vad la TV ca oameni seriosi si bine pregatiti nu au ce manca, pt simplul motiv ca nu mai au unde munci!
      Mai sunt si alti care ma injura pe motiv ca nu stiu ce vorbesc cand doresc ca Romania sa aiba o industrie de armament proprie, asa cum face un biet fraier numit M. Donea, de pe un amarat de blog politicieni.ro.

      • Cred ca cel mai mare rol in obstructionarea exporturilor romanesti il are ANCEX…..in ceea ce priveste exporturile catre Irak pot sa spun cu certitudine…..

      • George, asta e lumea, nu trebuie sa ne impiedicam in drumul nostru de astfel de oameni, ci sa tinem cont de opiniile de bun simt si sa ne concentram pe ceea ce vrem sa realizam.

        Cat despre coruptia din Romania – Corupţia la nivel guvernamental a rămas o problemă care a afectat întreaga societate în România anul trecut, se arată în secţiunea despre România a raportului privind situaţia drepturilor omului în lume în anul 2011, făcut public joi de Departamentul de Stat al SUA.

        http://www.ziuaveche.ro/international/externe/departamentul-de-stat-coruptia-guvernamentala-a-ramas-o-problema-in-romania-96289.html

        Imi este tot mai clar ca singura optiune este cea a Georgiei, daca vrem sa vedem un progres vizibil in urmatorii ani. altfel, peste 10-15 ani tot despre cazuri din astea vom vorbi.

  23. Pana la urma cine a luat banii pentru dezvoltarea TBT , UTI sau Moreniul ?
    Ciudat, nu ?

  24. nu va batei capul,la noi nu o sa se mai faca nimic.e prea multa prostie..eram sigur ca asa se intampla..suna prea frumos..tbt bastinas..cum sa se faca la noi..ca astia de afara numa asta vor de la noi..piata de desfacere pt produsele lor..iar noi nu suntem demni..sa punem piciorul in prag..la noi ne calca alti in picioare..in tara noastra..unguri..si toti cei care au interese aici..pt ca suntem niste lasi.

  25. Viziunea noului ministru de la MAPN…

    „Corneliu Dobriţoiu : Prima preocupare a noastră este problema pensiilor şi salariilor. Bugetul este dezechilibrat, dar pentru noi oamenii sunt mai importanți. La nivelul PNL, și o spun în cunoștință de cauză fără a încerca să fac propagandă politică, deși sunt om politic, programul aprobat în domeniul apărării prevede o creștere a bugetului apărării anual cu 3% astfel încât la finele unui ciclu de guvernare să ajungem la 2% din PIB. Este o cerința minimală exprimată de șefii de state și guverne ai Alianței Nord Atlantice. De asemenea urmărim să atragem resurse extrabugetare pentru sprijinirea procesului de înzestrare. Aceste sume vor fi dedicate unilateral procesului de achiziții. Debalansarea bugetului în favoarea unor cheltuieli foarte mari de personal va trebui rezolvată. Totuși nu putem lua oamenilor gradele înapoi, pentru că fostul ministru Oprea a gândit cu inima, când a ridicat funcțiile cu o treaptă, pentru a contrabalansa diminuarea salariilor. S-a ajuns astfel la răsturnarea piramidei corpului de cadre. Nu se poate interveni brutal pentru reîntoarcerea piramidei cu baza în jos. Pe de altă pare se generează și alte probleme legate de baza de selecție a funcțiilor de locotenent-colonel și colonel. Acest proces este foarte complicat. Nu mai putem face curbe de sacrificiu. Nu vrem să ne întoarcem la anii de tristă amintire, nici să creăm o psihoză. Deci singura soluție este să așteptăm ieșirea la pensie a celor ”încărcați” la grade, pentru a nu crea și noi alte drame, alte procese, alte nedreptăți. Anglia sau SUA de exemplu, trec de câte ori este nevoie sau –în cazul SUA- la fiecare 4 ani printr-un proces de reevaluare strategică a forțelor. Noi nu ne putem permite, nu avem forța economică necesară acordării de pensii și compensații. În plus, putem genera anumite tensiuni sau chiar drame cum a fost cazul celor create prin procesul de revizuire. Cer cadrelor active să aibă încrederea că toate deciziile care se iau de către conducerea instituției se iau în interesul instituției, pentru reinstaurarea principiului meritocrației la încadrarea pe funcții și pe posturi, pentru reechilibrarea bugetului în așa fel încât să permită creșterea capacității operative a armatei, având în vedere că cheltuielile de întreținere sunt restrânse, pentru redarea demnității corpurilor de cadre. Nimeni nu trebuie să mai încerce prin subterfugii politice să lovească în demnitatea și onoarea corpului de cadre. Trebuie să înceteze orice încercare de politizare a armatei. Pe rezerviști vreau să-i asigur de toată disponibilitatea mea pentru rezolvarea problemelor generate de procesul de revizuire, care a creat probleme inclusiv de neplată a unor datorii la bănci, ca să nu mai vorbesc de dramele reale care au dus la pierderi de vieți omenești.”
    http://www.ziuaveche.ro/exclusiv-zv/intalnirile-zv/corneliu-dobritoiu-vrea-bani-pentru-inzestrarea-armatei-din-surse-extrabugetare-96287.html

    • Mda! Sursele extrabugetare le cauta astia de vreo cativa ani, dar interesant este faptul ca nu reusesc sa le si gasesca. La MApN si Finante sunt o gramada de economisti, specialisti in orice si in toate, numai in gasirea acestor fonduri, nu!

      • Vor vinde licentele pt. frecventele alea radio, niste terenuri si cladiri, etc. Numai licentele se pot apropia de miliardul de $ daca iese bine licitatia.

        Este nevoie si de alti bani in cazul unei astfel de achizitii, in afara de creditul furnizor, pentru infrastructura si alte modernizari, insa ce ma ingrijoreaza, la cum se pune problema, este ca americanii s-ar putea sa nu fie de acord sa ne ofere o finantare avantajoasa, asa cum s-a intamplat cu Polonia.

        Daca e adevarat, numai pentru asta ar merita sa reconsideram oferta Saab.

        • Ma indoiesc ca acele posibile vanzari, s-ar desfasura in mod corect! Cu siguranta mafia imobiliara si tot felul de gugustiuci isi fac deja calculele, cum sa le scoata cat mai ieftin -asa s-a intamplat intotdeauna, iar acum tocmai aflam ca Jiji Becali -luptatorul luminii si viitor mare constructor de biserici – tocmai a fost din nou achitat, intr-un dosar cu vanzare-cumparare de terenuri de la MApN. Decat avioane sh mai bine Gripen noi+offset pe masura! Dar, jocurile sunt deja facute, iar americanii nu vor „scapa” cu siguranta, aceasta „afacere” de succes (pentru EI, da -pentru NOI, mocca!).

        • Pentru noi e o „afacere de succesuri”.

          Cat despre imobiliare, eu l-as plati pe unul din categoria celor cu „afaceri” imobiliare la activ, sa reprezinte armata.

          Ar fi ca in occident, unde il reabiliteaza/platesc pe un escroc sa le arate cum sa-i prinda pe restul…

          Ar fi distractiv 🙂

        • JUST, Marius Z! Foarte interesant si distractiv ar fi sa vedem „zmecherii” prinzand alti „zmecheri”. Faina ar fi si o grupa de comando formata numai din „zmecheri”, care sa se ocupe cu linistirea tuturor bagabontilor, cu atat mai mult ca membrii acestuia nu si-ar face deloc mustrari de constiinta pentru ‘rele tratamente” acordate javrelor. Javrele, la randul lor, ar avea un real respect pentru membrii acestei echipe, unde respectul in lumea lor=cu teama in lumea noastra. Si sa vezi incasari la buget, economie subterana scoasa la lumina, siguranta pe strazi, etc. Frumos ar fi, chiar indicat din punctul meu de vedere! Si-atunci, Politia noastra debila, cu mainile legate si aflata sub dominatia procurorilor si a judecatorilor (scoliti in mod expres pentru salvarea javrelor, fiind platiti pe masura), poate dormi…linistita.

        • Yankee go home!
    • Sunt frumoase gandurile si masurile ale unui ministru care in sfarsit stie ca armata inseamna mai mult decat ratii si torturi…dar….problema achizitiilor din import si inpotmolirea industriei de armament persista.
      Nu cred ca armata nu isi poate permite sa achizitioneze DOUA Saur….sau sa cada la o intelegere cu Romarm sa vanda stocurile de munitie (in perioada asta cererea e uriasa)….banii astfel obtinuti sa fie reinvestiti……nu cred ca vanzarea de active e o solutie acum sau de viitor…iar din punct de vedere finaciar e un nimic pe langa o cooperare intre Minister si companiile din industria de aparare

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *