Patria AMV pentru România

Acesta este un comunicat de presă din partea Patria și îl publicăm așa cum l-am primit.

Grupul Patria propune o cooperare industrială în România pentru un vehicul 8×8

patria amv romania

Articol si galerie foto : ForTer

Cel mai performant vehicul 8×8 îndeplinește toate cerințele tehnice și se propune să fie fabricat în România

Patria propune o cooperare industrială în România pentru un vehicul pe roți, de 28 de tone greutate brută  (GVW) 8×8 blindat, unul dintre modele din familia de produse Patria AMV.

Patria AMV a fost vândut până în prezent în șapte țări diferite – Croația, Finlanda, Polonia, Slovenia, Africa de Sud, Suedia și Emiratele Arabe Unite – aproape 1.600 de vehicule pe bază de contract sau livrate. Marea majoritate a acestor vehicule, aproximativ 90%, a fost fabricată pentru export; notabil este faptul că majoritatea vehiculelor sunt fie variante IFV (vehicul de luptă pentru infanterie) fie APC (transportor blindat). Un număr semnificativ de diferite alte variante a fost livrat clienților precum și vehicule de comandă (C4I), variante de mortiere, vehicule de recuperare precum și ambulanțe.

 Vehiculele Patria AMV au GVW de 23-32 de tone. Vehiculele AMV pot fi realizate în versiuni amfibii până la GVW de aproximativ 28 de tone care operează pe apele interne și în apele de coastă. Dispunerea tuturor produselor din familia Patria AMV este aceeași; conducătorul este poziționat în partea din față stânga – pachetul de putere este în partea dreaptă- față iar partea din spate a corpului vehiculului este în mod normal, compartimentul de trupe (IFV & APC). Având în vedere că vehiculul se bazează pe conceptul de design modular, variantele speciale au un spațiu mare comun pentru conducătorul auto și echipaj, precum și pentru suportul logistic.

Carena blindată a Patria AMV este realizată din armură de oțel sudată. Carena este echipată cu plăci de blindaj înșurubate. Acest lucru permite înlocuirea ușoară a secțiunilor deteriorate, fără unelte speciale. Armura poate fi, de asemenea, înlocuită cu ușurință în cazul în care nivelul amenințării se schimbă (antrenament pe timp de pace versus conflict) sau atunci când noi materiale și tehnologii sunt în curs de dezvoltare în viitor. Nivelul de protecție este întotdeauna adaptat în funcție de cerințele clientului.

Patria AMV îndeplinește în totalitate cerințele de protecție anticipată din România (nivelurile de protecție sunt clasificate) pentru protecția balistică, mine și protecție IED (dispozitiv exploziv improvizat).

 Patria AMV poate fi configurat și integrat cu diverse sisteme de arme de mare putere de foc – de la arme de 5,56 mm până la arme de 105/120 mm, sistem montat de podea de 120 mm și sistem mortar Patria Nemo simplu de 120 mm. Vehiculul Patria permite actualizarea ușoară a sistemelor de arme în cazul în care utilizarea preconizată a vehiculului necesită astfel de modificări ulterioare. Sistemul de arme suplimentare poate include rachete lansatoare.

 Proiectarea vehiculului este flexibilă și permite modificări pe baza rolurilor operaționale necesare. Datotiră modularității încorporate, multiplele posibilități de adaptare pot fi realizate chiar și în zonele de serviciu clienți. Structura modulară permite, de asemenea, înlocuirea rapidă a componentelor în cazul în care acestea sunt deteriorate în cadrul operațiunilor. Vehiculul este proiectat să se evacueze în cele mai multe cazuri, chiar dacă este deteriorat de acțiuni ostile.

 Pentru versiunea în limba română Patria propune Scania cu motor diesel de 13 litri cu sase cilindri în linie, de 405 kW, cu transmisie complet automată ZF în 7 trepte. Acest lucru oferă vehiculului viteza maximă, la drum, de peste 100 km / h si o autonomie de funcționare de peste 900 km.

 

 

Colaborarea cu industria locală

 O parte a strategiei Patria este de a coopera cu industria locală în fiecare program. Patria propune un transfer de tehnologie extensivă pentru producția locală. Productia locală include fabricatie și sudarea componentelor majore. Majoritatea componentelor vor fi achiziționate de către partenerul român licențiat de la furnizori locali, de la diverse OEM sau de la reprezentanții lor români. Subansamblele, asamblarea finală, vopsirea și testarea sunt realizate pe plan local de către partenerul român. Toate sistemele de armament și de comunicare, precum și alte echipamente specifice pentru clienți vor fi achiziționate și instalate de către compania românească. Acest aranjament poate aduce, direct și indirect, sute de ani de muncă în industria locală.

 Patria va oferi transfer de tehnologie extensivă, inclusiv formare. Patria a realizat cu succes transferuri și training-uri similare în ultimii ani pentru produse similare din Polonia, Croația, Slovenia și Africa de Sud.

 Pentru organizarea și procesarea fabricației, Patria își propune să investească mai multe milioane de euro, pentru a asigura o producție modernă și eficientă la standardul de calitate al Patria AMV în România.

 Patria AMV este utilizat în luptă în operațiunile din Afganistan, încă din anul 2007 de către trupele slovene și poloneze. De asemenea, a fost testat temeinic într-o varietate largă de condiții aspre din Finlanda, Europa, America de Nord, Orientul Mijlociu, Africa și Asia.

Video prezentare drivetest (sursa Hotnews.ro):

168 de comentarii:

  1. Cand am vazut titlul am sperat ca deja s.a hotarat sa.l achizitionam…. La cum arata propunerea fara indoiala finlandezii vin cu cea mai buna oferta plus ca este unul dintre cele mai bune vehicule de acest gen. Nu mai vb de partea de colaborare cu industria locala si implicit locurile de munca, mentenanta, bani care raman in tara.
    Sper ca Patria sa fie optiunea Romaniei in aceasta privina, sper sa nu vorbeasca mita si/sau comisioanele…
    Acest vehicul s.a descurcat mai mult decat onorabil din ce am auzit cam peste tot unde a fost folosit (si a can fost folosit cam pe orice teren sau conditii climatice). Si daca polonezii si ceilalti au fost multumiti exista acea calitate ce ne da cat de cat certitudinea ca si noi o sa fim.

  2. Doamne-ajuta! Sper ca de aceasta data sa fim destepti.

  3. patria,bradley,paladin si leclerc.ce fain ar fi sa le aiba in dotare armata romana

    • Eu prefer Patria, Puma, Pzh 2000 și Leo 2a6 ( sau măcar Leo 2a5).

    • ok ar fi super pt ca daca celor de la UM Moreni le dam de lucru cu Patria AMV 8×8, shi poate finlandezii sa pastreze in fabricatzie shi SAUR-2, plus sa introduca variante 6×6 shi 4×4. in aceeash ordine fireasca de idei trebuie aiba de lucru shi cei de la UM Mizil specializatzi pe vehicule shenilate shi sa produca M2/3 Bradley shi MLVM modernizat. tot asha shi UM Faur Bucuresti sa inhceapa sa faca tancuri + Arsenal Resitza sistemele de artilerie cu tzeava tip NATO iar Electromagnetica Ploieshti shi Aerostar Bacau rachetele de toate tipurile shi categoriile, Roman Brashov autocamioanele. Asha s-ar mai putea revitaliza shi ARO cu productzia de vehicule 4×4 usoare pt armata Romaniei shi reinfiintza UT Brashov + UT Shenilate de la Miercurea-Ciuc.

  4. Imi place si Iveco Super AV dar parca Patria as alege si eu, pana la urma e operational si deja are ceva experienta chiar si in teatre de operatii; plus ca are deja integrat pe el cam tot ce ne trebuie, tun 120 mm, mortier (Nemo ar fi foarte bine, cu AMOS ar fi exceptional) , turela IFV. Personal as alege in functie de transferul tehnologic care s-ar face.

    • Ghita Bizonu'

      Sa nu mai zic ca este finlandeza…
      Adica sa explic (poa e cazul) : In Finlanda cand e ger sunt minus 30 grade ziua! Nioatea se „garanteaza” minus sub 40! Inca ceva – in Finlanda NINGE!!!! La modu’ serios nu ca la noi..
      In Finalanda or fi strazi excelente (nu ca la noi) dar sunt mult mai multe smarcuri, turbarii si mlastini si lacuri decat la noi (geografia bat-o vina!) Dupa cate tin minte armata adora sa se bage in mlastini mai ceva ca porcu’ …. nu cred ca aia finlandeza are naravuri „mai curate” decat a romaneasca ci doar un consum crescut de sapun si detergenti (si votca!!!! Aici ne surclaseaza cu brio, se lupta cot la cot pahar contra pahar cu rusii..)

      Deci o scula care merge in Finlanda …. se descurca in Romania chiar si iarna cu zapada in Baragan sau dealurile Vrancei

      Iveco? Italia?! Pai cand ninge la Roma sau Milano e tragedie! 2 cm de zapada si un fleac de minus 2 grade (adica conditii in care finlandezii zic ca meg la plaja!) sunt dezastroase! In Sud e si mai bine…. Dacc cauati gasesticeva teren mlastinos chiar si i Italia. DACA CAUTI cu atentie!

      • da, ca si conditii, putem spune ca AMV a avut tot ce se poate, inclusiv in „poligonul” Africa de Sud: sol afanat, mlastinos, nisip, etc.
        Stai linistit ca si in competitia USMC Iveco Super AV va fi testat cu tot ce se poate testa, de la frigul din Alaska la mlastinile din California si diverse ape de coasta, deoarece trebuie sa si tina marea. La fel a fost cu Havoc-ul Patria derivat pentru USMC din AMV…

        • Havoc-ul a iesit din cursa pentru ca baetzii de la LM au fost cam „curve” …

          • Adica ce-au facut, de ce au iesit din cursa?

            • Da search pe goagal si gasesti o groaza, aia de la LM au sters orice info publica la ei ref. la proiect, oamenii au fost relocati pe alte proiecte sau pusi pe liber … umbla diverse zvonuri dar toate duc la concluzia de mai sus cum ca n-au jucat fairplay in relatia cu Patria.

      • Din pacate, daca urmaresti videoclipul, cei de la PAtria recunosc ca AMV-ul nu prinde 120 km/h 🙂

        • las’ ca nu-i trebuie chiar 120 km/h. Super AV prinde atata?

        • Viteza de 120km/h era in caietul de sarcini doar pt SAUR 2.

          • Adica sa se asigure ca nu-i da vreunuia in minte de pe la MAPN sau ministerul economiei sa cumpere/propuna SAUR 2, chiar si cumpararea bucata cu bucata, sa spuna apoi armata ca e bun si nu le mai trebuie altceva….sau nu atat de repede pe cat vor unii! 🙂

            Inteligenta miscarea, insa Dumnezeu a vrut ca Putin sa bata cu pumnul in masa si ticalosenia aia romano-elvetiana n-a tinut pana la capat, cu toate ca nici familia SAUR n-a castigat! 🙂

            Aia e….Dumnezeu bate cu anul, nu cu parul! 🙂

  5. In concluzie Patria e mai bun dar Iveco a venit cu o oferta mai buna? Oricum intre ei pare a fi finala.

    • Segment Major

      Eu cred ca si in acest caz cel mai important este cat de destept si avantajos- temeinic vor negocia ai nostri ca brazii contractele si cat de „shpagaproof’ va fi sau vor fi echipele noastre de negocieri.
      Intre Patria si Iveco pana la urma cred ca trebuie aleasa (dupa negocieri la sange) cea mai buna varianta pentru industria romaneasca (de aparare si civila). Spun asta pentru ca mi se pare (si cred ca nu numai mie) ca la caracteristici tehnice Patria si Iveco nu se diferentiaza in mod esential. Iar dpdv al protectiei oferite, ambii producatori spun ca e variabila in functie de specificatii.
      Pentru mine, Super AV prezinta trei plusuri:
      1.vine cu motor fabricatie proprie (transmisia inteleg ca e tot ZF ca si la Patria), 2. are in spate un grup care mai produce si altceva decat TBT-uri in domeniul vehiculelor militare pe roti si care ar putea interesa si armata romana (macar la nivel teoretic, banuiesc).
      3. vine dintr-o tara membra NATO, si situata mult mai departe de rusi ca Finlanda. Si prin urmare, mai putin sensibila ca Finlanda la stranuturile Moscovei.
      Minusul Super AV este cel care s-a tot spus pe forum, ca e un produs nematurizat fata de Patria, dar poate ca e un minus depasibil in timp.
      Insa, repet, daca ai nostri se vor hotari sa faca TBT-uri precum si alte vehicule militare pe roti cu care sa schimbe actuala dotare, Iveco ar fi dupa mine o optiune mai buna.

  6. Ce nu înțeleg eu?! Transportoarele nu ar trebui să aibă pe ele o sculă mai capabilă, poate de 25 sau 35mm, 2-4 rachete anti-tanc, încă o mitralieră de 7.62mm. Bun, ești într-o mare cutie de tablă, dar ce faci în fața adversarului dacă nu ai dinți cu care să muști?

  7. Nu as zice ca Patria e mai bun, as zice ca e mai matur ca produs la acest moment. In competitia pentru Marines Super AV a ramas in cursa (insa cred ca e o varianta modificata pentru cerintele specifice puscasilor marini) iar Patria/Lockheed Martin a fost eliminata; se pare ca hotaratoare au fost capacitatea de a se descurca in mediul marin. Oricare dintre cele doua cred ca ar fi excelent pentru Romania.

  8. Bunea Marian

    Comunicatul asta parca ar fii o lista si ei bifeaza una cate una….o chestie pe care eu o remarc din acest comunicat putin cam straniu este ca noi o sa facem tot…ei ne dau schitele…si ne punem pe surubarit…DAR FINLANDEZI ASTIA RECUNOSC AVEM MATERIALELE SI STIM SA FACEM TOT..numai ca dupa 25 de ani in care nu s-a investit nimic in industria de aparare..trebuie sa vina niste finlandezi sa investeasca cateva milioane de euro in modernizare(pentru ca statul roman nu poate ca este oprit de UR..ajutor de stat)..iar pentru asta o sa le platim cu varf si indesat…
    Macar sa se faca asa ceva…or sa se creeze foarte multe locuri de munca pe orizontala….la o comanda de minim 300 de bucati…poate reusim sa aducem un constructor de motoare…(scania apoi negociat cu ei un transfer tehnologic implementat la Roman pentru camioane)…
    Frica mea cea mare este ca daca acest program devine ”romanesc” de la un pret normal mediu de 2 mil de euro sa nu ”sara” de mai multe milioane de euro ca ,componentele x sau y or sa se faca la anumite companii ale unor anumiti generali din armata ..si astfel…intr-un mod indirect se regaseste ”spaga”

    • Necesarul, in bani, pt retehnologizarea Moreniuuil ar fi undeva sub 30 milioane de euro, o nimica toata la un contract de 800 milioane de euro si am avea o linie de fabricatie ultra-moderna, a noastra.
      Am putea apoi sa realizam aici intretinerea, dezvoltarea de noi configuratii, poate si export.

      • Bunea Marian

        nu este absurd? 30 de mil de euro!!!o suma infima…si gandeste-te ca la un program de 800 mil de euro….in spatele fiecarui tbt or sa fie zeci poate chiar sute de joburi CALIFICATE deci bine platite …iar pentru export…din pacate ne trebuie o minte luminata care sa stie sa faca marketing..sa se duca cu produsele la targurile internationale…sa caute clienti….la noi nu s-a inventat persoana

        • Iar acesti 800 mil euro ar trebui sa fie doar inceputul, in conditiile in care necesarul nostru – anuntat de MApN – este de 600 bucati 8×8 si 450 4×4 de transportoare, asadar vor mai fi aruncate sute de milioane de euro pe piata…
          Totalul pt TABuri va sari lejer de 1,5-2 miliarde de euro, asadar 30-40 de milioane investiti intr-o fabrica sunt chiar un nimic.

          • Pp ca Patria poate fi reconfigurat si pentru 4×4

          • @GMT adica acum au inceput dintr-o data sa aiba bani…pana acum laitmotivul aci pe site era ”nu sunt bani”!
            Si brusc au inceput sa apara sutele de milioane de euroi! De unde vin banii astia?
            asa tam-nesam -uite banu!
            Si mai ales , ce temeri proiecteaza aceste achizitii? Cand pana si guvernul nostru a inceput sa gaseasca bani(nu stiu de unde) inseamna ca cineva le-a aratat o caruta plina de morcovi grosi de tot!

  9. Bunea Marian

    Patria este in parteneriat cu LM nu petru trasportoarele puscasilor marini ci Iveco….Patria insa cu LM au un parteneriat pentru lansator de rachete sol -sol..antitanc sau antinava….ce frumos ar fii daca am avea si varianta asta…
    https://www.youtube.com/watch?v=kLE8WNOG_o8

  10. Bunea Marian

    si ca fapt divers programul puscasilor marini este in aer…modernizeaza batranele lor transportoare…a71 parca

    • Ghita Bizonu'

      Pai normal
      Cu tit respectu ptr Marines .. ins ain gnl pe unde „umbla” ei?! Pai pe unde umbal trasportoarele alea sunt ultraeficace! A.. ca mi pun aia cate un buoti cu tot soiul de cestii care explodeaza… ins ainteleg ca la incarcaturi din alea nici Abramsu nu se simte prea bine … va poa chiar si cuirasatul Misosouri ar avea motive sa viziteze un santier de reparatii.
      Asa ca cu zic batranelele alea sunt inca f bune (choit ca nu respecta consumu actual si normele de poluare de azi!)

    • Patria a avut HAVOC-ul in versiunea USMC, si pentru aplicatii marine… deci la o adica n-ar fi mare lucru sa primeasca si marinii nostri o versiune pe gustul lor 🙂

      • Ghita Bizonu'

        Sa faca ce?!

        • Să înoate mai bine prin deltă.

          • Pai acolo e clar mai bun SAUR 2. E mai mic, mai usor si se misca mai bine prin apa, basca sistemul de propulsie care a scos elicia aia naravasa din proiect, care te poate lasa cu ‘betele-n roate’ la propriu. Aia cu jet de pe SAUR 2 e mult mai buna! 🙂

            Dar cine stie, poate o integreaza asta pe transportorul romanesc la cerere. Asta inseamna custom! 🙂

    • nu este in aer.bae&iveco au primit 104 mil.$si saic(cu terex) 121 mil.$sa realizeze fiecare 13 preserii(+3 aditionale) care sa fie testate de trupe in 2017.la sfarsitul lui 2016 trebuie sa le puna la dispozitie.castigatorul va primi in 2018 comanda ptr. 204 buc.

      • Bunea Marian

        asta e stirea din ce an…pentru ca americanii astia prostii au programate achizitiile pe ani fiscali…eu stiu foarte clar ca s0-a amanat cu multi ani inlocuirea vechilor transportare….

  11. Ghita Bizonu'

    Scuze da nu s-ar putea ca in loc de mortar sa se scrie aruncator? In loc de IFV – MLI (msina de lupta a infanteriei)

    Ma rog stiu ca asa e engleza da reglemntele parca sunt scrise in romana nu?!

    (a da „mortar” in romana este cestia aia care se pune intre 2 randuri de caramizi. Piesa de artilerie cu tir curb pe afet fix se numea mortier )

  12. Pai s-au luat si eu dupa ROMARM, ia uite ce varza au pe pagina asta, romana, engleza, nu e clar:
    http://romarm.ro/product_category/mortars/

  13. Gogu' de la cazane

    Patria mai are un avantaj – este fabricat in mai multe state (est)europene si la o urgenta poti sa faci o cerere la ceilalti. Daca vom produce si noi Patria apare o axa aproximativ nord-sud, cam estica este adevarat, formata din Finlanda, Polonia, Romania si Slovenia. Dintre acestea doar Slovenia nu ar fi de „prima linie” si poate ar fi bine ca finlandezii sa aiba in vedere o marie rapida a capacitatii de productie in caz de nevoie….

  14. Bunea Marian

    dovada ca programul de achizitie a puscasilor marini este in aer…
    http://snafu-solomon.blogspot.ro/2016/05/amphibious-combat-vehicle-acv-schedule.html

    • Eu astept un grup de Generali cu singe de patrioti sa-si faca bine temele si sa puna pe masa Guvernului,,,,intrebarea :,,ce facem la un atac din partea RUSIEI ????,,o sa ne friga ca pe bietii Ucranieni,,sa nu tina atit de mult la gradul lor,,,copilul care nu plinge mama nu-l alpteaza,,sa propuna conturi bancare pt Armata si eu pun 100€,,si poate un milion de oameni vor pune la fel iaca avem 30 blindate,,bine e o propunere sau o idee ,,ok ,,ma scuzati,,,daca nu va plac.

      • Am scris ideea ta la minister intr-o scrisoare…sa avem un cont in care sa putem dona bani ptr achizitia de echipamente…..dar mi s-a spus ca nu e cazul….

        • Gogu' de la cazane

          … ca mai bine paine cu sare si niste rachiuas si mai incolo si niste fetitze, ca doar suntem vecini (si unii politicieni mai sunt si rude) si ne stim de atata vreme, ce draqu…..

  15. Iustinianus Augustus, renovator Romaniae
    • HAVOC

      se pare ca incheiasera majoritatea testelor:

      Lockheed Martin Havoc 8×8 Demonstrates High Levels of Crew Protection in Marine Corps’ Blast Testing.

      DALLAS, Sept. 24, 2013 – Lockheed Martin’s [NYSE: LMT] Havoc 8×8 Armored Modular Vehicle (AMV) successfully completed protection systems testing, achieving every test objective during a series of blast tests this summer. Havoc is Lockheed Martin’s entry in the Marine Personnel Carrier (MPC) competition.

      Havoc completed all threshold and objective protection system testing, with instrumentation indicating that no disabling injuries would have resulted to any of three crew members and nine dismounted Marines, had they been on board during the test events.

      „Keeping Marines safe and ready to execute their mission is our top objective, and we have now validated that Havoc will provide the protection our Marines require,” said Scott Greene, vice president of ground vehicles at Lockheed Martin Missiles and Fire Control. „Havoc’s armor performed just as our advanced protection modeling had predicted.”

      In March, Havoc successfully concluded amphibious and human-factors „swim” testing, showing its ability to maintain 100 percent operational readiness while completing all surf- and wave-condition testing required by the Marines

    • @Iustinianus…esti din Cluj cumva? eu cred ca da…nu vrei sa ne intalnim….?Ca uite…si baietii de pe forum se cunosc personal….si in cazuri de …sa nu zic ce….e bine sa facem o echipa la Cluj….

      • Iustinianus Augustus, renovator Romaniae

        Sunt din Timisoara. Daca vrea cineva de pe forum sa ma intalneasca sau se fac intalniri pot participa, uneori merg prin Bucuresti. Email: realivanhoe@yahoo.com.

      • e unit cu roma…

        • ? marturisesc ca nu m-am prins

          • Greco-catolic. Din ala cu ciuda mare pe ortodoxie.
            Eu ii admir pe uniti, dar pe aia de la 1918 si care apoi au infundat temnita comunistilor. Nu-mi plac insa acei conversos post-decembristi.
            Si ca sa nu las unora sansa de a ma categorisi drept habotnic si alte celea, am sa va spun ca sotia mea este romano-catolica practicanta.

            • Iustinianus Augustus, renovator Romaniae

              Eu nu am ciuda pe ortodoxie. Si cred ca asta cu ciuda este tot o propaganda. Exista ce-i drept, nu eu, greco-catolici suparati pe faptul ca nu li s-au retrocedat bisericile si nici macar nu li se permite sa isi faca slujbele in fostele biserici in paralel, cu atat mai mult cu cat ortodocsii romani au fost primiti sa isi faca slujbele in bisericile romano-catolice din Occident. Adica ei au intins o mana si au primit un picior undeva. Unii sunt suparati pe acest tratament. Eu merg de regula la romano-catolici, imi place mai mult ritul roman. Dar nu am ciuda pe nimeni. Mai mult, toti catolici sunt incurajati in mod oficial (Catehismul Bisericii Catolice, care e document normativ) sa participe daca pot si la viata liturghica a Bisericii Ortodoxe, datorita valorilor pastrate din epoca Sfintilor Parinti. Dar nu cred ca are rost sa facem offtopic pe aceasta tema pana la urma lipsita de importanta.

        • Iustinianus Augustus, renovator Romaniae

          No, pai uniti cu Roma or fost sunt sunt (care inca traiesc) si: Liviu Rebreanu, Corneliu Coposu, Ioan Ratiu, Ion Ratiu, Iuliu Hossu, George Cosbuc, Inocentiu Micu-Klein, Vasilce Suciu, Monica Macovei, Alexandru Vaida-Voievod, Alexandru Todea, Doina Cornea, Gheorghe Sincai, Petru Maior, Timotei Cipariu, Simion Barnutiu, Alexandr Papiu Illarian, Nicolae Breban, Iosif Vulcan, Ion Budai-Deleanu, Nicolae Densusianu, Girgore Moisil, Ovidiu Iuliu Moldovan etc.
          Biserica Romana Unita prin tot ce a facut a dat dovada ca este o adevarata biserica nationala perfect atasata valorilor romanesti. Chiar si in fata persecutiei comuniste cand niciun episcop nu a tradat, ci au murit sau au fost torturati.
          E adevarat ca exista o propaganda anti BRU in Romania adusa de comunisti si care inca exista. A existat si inainte ca Biserica Ortodoxa Romana sa devina biserica nationala, adica atunci cand era condusa de alte natii si din alte tari. Dar in perioada Romaniei Mari nu au existat conflicte ci atat ortodocsii cat si unitii au pus umarul pentru cladirea tarii.
          Conflictele au reaparut dupa ce au venit comunistii, adica iarasi vorbim de un control din afara tarii.
          Ma rog, e offtopic, sa ne oprim aici.

          • Foarte frumos spus. Daca v-ati venit in fire, asa cum aratati in acest comentariu, atunci meritati tot respectul.

            • Iustinianus Augustus, renovator Romaniae

              Eu am prieteni si un preot ortodox si un protopop ortodox, mama e ortodoxa, nu am nimic impotriva ortodoxiei romanesti. Daca am ceva, am impotriva comunismului si acelor infliltrati in BOR dar si in BRU in ultimii ani. Acei falsi episcopi/preoti fac numai rau si aduc un deserviciu atat bisericii cat si Romaniei. Ma rog insa asta este un subiect nu doar offtopic dar si foarte complicat, adica ce cum a infiltrat comunismul si cat se mai mentine in Romania in toate sectoarele de activitate, apropo si de coruptie, sau chiar de armata, daca tot e un blog militar.

              • 🙂 nici eu nu am nimic cu ortodocsii, dimpotriva 🙂 ma duc (cand ma duc) la ce biserica romaneasca imi tihneste 😉

                babe habotnice si descreierate sunt peste tot 🙂 :))))) mi-a placut exemplu parintelui Necula cu sarmana care avea doua carje si care baga o tranta in biserica, iar alte babe dinalea fundamentaliste, in loc sa o ajute crestineste sa se ridice spun : „Las-o, las-o, aia are doua pensii!!! ” :))) gasiti pe youtube, genial acel preot ortodox. a si de boboteaza vin si unii si altii, la anul o sa-l rog pe greco-catolic sa-mi dea si chitantza, asa cum face cel ortodox 😉

                Pax Vobiscum!!!!

          • Ghita Bizonu'

            A existat intotdeauna un conflict bazat pe dogam.
            Pentru taranoi nu conta decat ritu … insa ptr cleirci conta si dogma. Nu atata „comunismu” cat „giloque” a dus la mazilirea busercii unite. Sper ca stii ca Djugasvili a fots scurt timp seminarist… asa ca ptr el greco-catoloic era o contracdictie ….
            Asa cuim sper ca stii ca unizele zone in care a prins uniataia sunt Polonia si rdealul.. unde catolicii erau in pozitie de forta si au reusit sa impuna uniatia. Sa o impuna si din cauza ca popororpu de rand era mai putin dedulcit la discutii dogmatice..

            in sec XIV la Conatantinppol s-a lasat cu rascoala impotriva patriarhului care acceptatse pctele florentine.
            Insa grecoteii se distrasera (inclus cu bate si piete in cap cand nu aveau sabii) cateva secole cu discutii despre natura lui Cristios, despre filoque samd.

            In fine .. ce mama lu Printu Minciunii nu au tradat?! Nu le placea crezul niceean nu aveau decat sa treaca l;a catolicism ca sa beneficieze si de orga!
            Mereu se zice minciunica ca au desfiintati din cazua ca erau mai „vestici” – atunci de ce nu a fost desfiintatat Biserica Catolica?!

            • @Ghita Bizonu’ pentru ca au constientizat ca ceea ce a spus Stalin „Cate divizii are papa?” nu sta in picioare….

            • BRU a fost desfiintata in urma insistentelor lui Iustinian Marina. Restul (vest, est, roma/neroma) e cancan. Si-au tras-o popii cand au prins ocazia. Daca tot i-au intrat popii in puscarie (ceva mai mult de 1800), macar cu o turma mai larga de credinciosi sa se aleaga patriarhul rosu. Greco-catolicii au picat de fraieri in toata povestea aia.

            • Iustinianus Augustus, renovator Romaniae

              Eu vorbeam de noi, de romani, nu de greci. Care apropo, lasand la o parte problemele lor religioase interne, au murit uniti cu Roma, ultima liturghie facuta in Sfanta Sofia a fost una unita, ultimul imparat, unit si el, si martir pe deasupra. Dogmele de care vorbesti au fost acceptate de 99% din toata biserica ortodoxa la Florenta dupa ani de discutii. Cei care au provocat rascoala au fost cativa doar, adica vreo doi. Reintoarcerea la separare se face dupa caderea Constantinopolului sub turci si disparitia imperiului. Oricum sursa nu este Filoque ala ci Primatul Papal. Toate bisericile ortodoxe, in afara de cea rusa si cea georgiana, au recunoscut recent la Ravenna ca in primul mileniu Papa a avut primatul, pentru ca asta este adevarul. Dar au spus ca ei inteleg altceva prin faptul ca a fost protosul in vremea Bisericii Nedespartite. Aici se poate discuta. Sfintii Parinti au spus ca Sfantul Duh purcede de la Tatal prin Fiul, de asta la Florenta s-a ajuns la o formula de compromis. Discutia este mai profunda si are de a face printre altele cu diferenta dintre limba greaca si latina pentru ca textul latin nu are acelasi inteles cu cel grecesc. Dar sa ne oprim ca nu e locul pentru astfel de discutii si nici nu suntem noi preoti sau episcopi, e treaba lor pana la urma. Dar eu ma refeream la Romania si la romani, nu la catolici si ortodocsi in general. Cand s-a facut Romania Mare, pentru realizarea careia untii au avut un rol capital, atat unitii cat si ortodocsii si-au dat mana si nu au existat conflicte sau propaganda anti de-o parte sau alta. Bineinteles ca existau diferente dogmatice, dar nu conflicte. Preotii celor doua biserici au colaborat in pace in acea epoca. Nu imi spune ca taranii intelegeau diferenta dintre intelesul latin al lui Filioque si cel grec!!! Iar noi am fost un popor de tarani pana la industrializare! Conflicte au existat inainte cand ortodoxia din Romania era fanariota, sarbeasca sau ruseasca, sau dupa reaprinse cand a revenit sub influenta ruseasca. In perioada romaneasca din vremea Romaniei Mari a fost pace si colaborare in interesul tarii! Acum, ma rog, suntem sa zicem oarecum democrati, insa comunismul inca subzista. Exista in interes geopolitic major al unora ca Romania sa nu apartina spatiului economic si cultural occidental. Si in acest sens este folosita si religia. Totusi, lasand la o parte aceste considerente, Biserica Ortodoxa Romana apartine pana la urma poporului roman si nu intereselor straine, fiind acum totusi liberi, dincolo de coruptia care inca ne mananca. Hai totusi sa nu facem offtopic pe o tema straina armatei sau articolului.

              • Ghita Bizonu'

                Nu incerca sa ma aburesti
                Filioque este de natuira ariana (de la Arie)
                Uniatia la Constaninipole a cazut. Nu din cauza turcilor.

                • Iustinianus Augustus, renovator Romaniae

                  Deci doar cateva observatii cu mentiunea ca hai totusi sa incheiem offtopicul. Odata ca eu nu te aburesc, doar spuneam ca nu e asa de simplu pe cat crezi, sau pe cat lasa sa creada unii care scriu in Romania carti pe tema asta. Pe tema asta s-a discutat de doua ori cu cartile pe masa, la propriu, adica de catre ortodocsi si catolici, si nu asa, de catre persoane ca noi care nu stim limba greaca si latina la perfectie si care suntem afoni la propriu in ceea ce priveste subtilitatile filosofiei elenistice, in care erau experti Sfintii Parinti. De fiecare data s-a ajuns la acelasi rezultat. Adica Duhul Sfant purcede de la Tatal ca sursa primara si ca izvor unic, insa si de la Fiul, mai precis prin Fiul, dupa cum scrie si in Evanghelie in care Iisus spune ca El va trimite pe Duhul Sfant. In plus limba latina nu exprima o erezie, in greaca se cam aude aiurea. Motiv pentru care solutia de compromis a fost de fiecare data ca Biserica Greceasca sa aibe crezul fara Filioque desi admit ca purcede prin Fiul, dupa cum spun Sfintii Parinti, in vreme ce cea Latina poate folosi termenul de Filioque. Dar nu Filioque a fost cauza despartirii, asta este o propaganda chiar ieftina. Filioque a fost folosit sute de ani in Occident inainte de schisma fara ca nimeni sa se enerveze, brusc insa atunci cand Primatul Papei a deranjat, a deranjat si Filioque. Si nu care cumva sa crezi ca Biserica Catolica nu are oameni pregatiti, nu intru in detalii, doar sa stii ca sunt in fruntea cercetarii atat in astronomie impreuna cu NASA, cat si la CERN pe partea de fizica cuantica. Eu insumi am avut un profesor in Italia, preot, care a scris softurile prin care comunica satelitii cu Pamantul, era expert in robotica. Cu alte cuvinte acele subiecte nu sunt asa de triviale si de simple cum sunt prezentate la noi in Romania, discutiile dogmatice sunt mult mai complexe decat sunt prezentate in cartile de la noi. Si de multe ori cand doi se cearta, adevarul este la mijloc. Filioque nu este de natura ariana. Arianismul nega orice fel de divinitate Fiului. Filioque nu neaga divinitatea Fiului, din contra. Nu cred ca are rost sa continuam pe tema asta, eu zic doar ca e mult mai complicat decat crezi. Cat despre uniatie, sa stii ca eu cred mai mult oamenii care mor si care sunt martiri, daca mor pentru o cauza, mai ales ca atunci nu au nimic de pierdut si fiind in momentul adevarului, sunt sanse mult mai mari sa fie sinceri atunci. Deci avem 1000 de ani de crestinism unit si nedespartit, dupa care avem cateva sute de ani de schisma, intrerupta de o tentativa de unire dupa Lyon cu o unire intamplata dupa Florenta. Ori cetatenii romani vorbitori de greaca din Imperiu au si-au incheiat socotelile cu istoria fiind uniti, ultima liturghie facuta in Imperiu a fost unita iar Imparatul Constantin XI Paleologul mort martir si considerat sfant tot unit a fost. Cauzele reveniri la separare sunt multiple, sigur insa turcii au pus si ei umarul, geopolitica exista si atunci, pentru ei o biserica catolica condusa din Roma in mijlocul lor ar fi fost un cosmar dpdv strategic, o sursa nesfarsita de razboaie. Nu neg ca deja intre latini si greci exista un conflict vechi, care nu avea legatura cu dogma, ci cu eroarea jefurii Constantinopolului de catre cruciati, si asta a contribuit, sa nu crezi ca dogma doar a decis, pe dogma s-au inteles, repet 99%, adica dogma numai era o problema. Mitropolitul Moldovei a semnat unirea si a murit unit de pilda. Vreau sa spun ca te inseli daca crezi ca doar dogma explica totul, exista si alte cauze istorice, geopolitice si culturale. Nu e asa de simplu.

                  • Mitropolitul Moldovei a semnat unirea si a primit acasa un picior in fund, dupa care…valea. Ne-a durut in cot de Constantinopol aproape 200 de ani, din cauza uniatiei.
                    Chestiunile la care va referiti or fi ele complicate pentru unii, dar nu suntem toti nepregatiti. Ce, aveti impresia ca nu i-am citit pe teologii romano-catolici, pornind cu Duchesne si terminand cu Congar? Fii antena, cu vreo 15 ani in urma m-a mancat undeva sa umblu in nebuneala religioasa a sec. XV-XVI. I-am luat pe toti la rand, inclusiv pe eretici.

                    • Bizonul stie el ceva… Filioque a aparut in nebuloasa aia teologica a sec. IV si V. Pana si Origene o luase pe aratura la un moment dat. Revenind, daca veti citi vreodata cele doua versiuni ale Crezului la armenii de rit rasaritean, veti gasi…filioque.

                  • Ghita Bizonu'

                    1) Eu nu zic ca catolocismul nu are oameni bine pregatiti .. in gnl cam iezuiti.
                    2) Primatu papal pe la 600 en erwa pura teorie. Stramtorat intre arieni apasa mereu pebutonu Help me Basileus
                    3)Primatu papal altfel decat ca intaistataor nu se „justifica” decat in Occident , Papa fiind singuraul epicop apostolic.
                    4) Martiri, tortura , morti. Ai auzit deChamps des Crenatas? Albingezi. Da cumva de „martiri” comunisti ai auzit? Au fots si din astia destui. Credeau si eo cu muota tarie in comunism. Asa ca ubitii nu sunt singirii cu o credinta .. ferma dar gresita.

                    In rst de acord cu tine. Ptr catolici unica dogam este Papa. Restu este tranzactionabil. Maleedict al XVI-lea cam neaga Evangheliile, Francis se pare ca incepe sa iabe unele neclaritai in privinta botezului Biserica, deși mărturisește mântuirea prin credința în Cristos, recunoaște irevocabilitatea Vechii Alianțe și iubirea constantă și fidelă a lui Dumnezeu față de Israel.
                    Hm hm hm… }Ma rog eu fiind nitelus cam necredinciios zic ca te poti mantii si fara botez daca ai o voata corecta . Si mai poti fi un om bun si fara sa frecventezi Bisefica. Mai ales aia care r si proprietara Bancii Sfantului Duh! Nu de alta dar Isus a pus bocil [pe zarafii din Templu

              • Legat de manipulare si cum religia poate avea un rol in a baga zazanie intre cetatenii unei tari, va recomand sa ascultati cap coada pe nenea asta din videoclip. Gagiu e un rus care a defectat si care explic foarte bine cum stau lucrurile cu rusii si serviciile lor 🙂

                https://www.youtube.com/watch?v=8fQoGMtE0EY

            • Iustinianus Augustus, renovator Romaniae

              Nimeni nu moare pentru lucruri impuse. Si nimeni nu indura torturi pentru ceva in care nu crede. Deci asta este un argument nerealist, adica impusul. Nu uita toti episcopii au ales moartea si/sau tortura, plus o gramada de preoti. Asta inseamna ca erau chiar convinsi si nu erau impusi. Daca erau majoritari nu erau desfiintati, dupa cum in tarile catolice biserica nu a fost desfiintata. Dar acolo unde au existat minoritati importante catolice nationale, adica de aceiasi nationalitate ca si tara, au fost desfiintati, vezi cazul Ucraina. Si nu are de a face cu dogma, ci cu geopolitica, comunistii au facut asta, aia chiar atei sovietici.

      • @Radu. Adica o echipa de rezerva in caz de invazie 🙂 🙂 ?! Apai ideea nu-i rea 🙂 🙂 😉 .

  16. Patria ,fabricat in Romania, este varianta cea mai buna. Are si nume frumos.

    • Corect. Subscriu. Eu nu as merge pe Iveco …mai ales ca zicea si colegul de pe forum care se chema soferu de tir (inginerul de mecatronica) ca Iveco e o firma slaba….
      Consider ca Patria e o firma serioasa. Si ma rog sa dea si ei o spaguta ca sa accepte si decidentii nostrii un obiect bun…macar daca tot dam spaga…macar sa luam ceva de calitate…

    • Iustinianus Augustus, renovator Romaniae

      Da, are un nume foarte frumos, semn ca se pricep si la marketing. Daca noi vom fabrica asa ceva, dupa anii de stagnare si blocaj/sabotare intentionata, ar fi un semn ca se va misca ceva bun nu doar pentru armata dar si pentru economie. Ca si design Patria imi pare cel mai frumos, chiar mai frumos ca Iveco, nu ca ar conta designu-ul in armata, dar daca este si estetic nu strica.

  17. Cand e palma batuta atunci putem sa ne bucuram, pana atunci stam si asteptam cu sufletul la gura.Daca batem palma cu finlandezi la ce ofera ei eu zic ca cu siguranta e cel putin un pas in fata pentru Armata Romana.Avioanele trebuie sa vina, rezolvam treaba cu transportorul iar mai apoi am mai avea sa rezolvam problema cu tancul, artileria si ceva anti-aerian mai serios si mai modern.Totusi ar trebui parerea mea sa se mai gandeasca odata la reluarea sau retestarea si luarea unei decizii pozitive in privinta armei de asalt(fac referire la cea dezvoltata de noi) dar si la o platforma de tipul humvee dezvoltata de noi daca e posibil cu ajutor de afara.

  18. Bunea Marian

    O alta perspectiva pe care am ignorat-o….cititi….super tare!!! nu degeaba o sa-i alegem….
    http://www.defensenews.com/story/defense/policy-budget/industry/2016/05/25/finland-privatizing-portion-defense-company-patria/84915894/

  19. Mereu am zis ca Patria e cea mai buna alegere pentru Romania. Doamne ajuta sa castige ei contractul si sa vedem la anul primele Patria AMV care ies pe poarta Moreniului.

  20. Ghita Bizonu'

    Dom’le am ajuns de merita sa rada curcile de noi. Cu trartitza.
    Am fost curios cine naiba este marele producator Patria : fondata cu 19 ani in urma!!!!!
    Acum 19 ani noi cate TAB uri si MLI uri produsesem? Aud?
    Ma rog provine din Valmet – odata inamplator in nu mai stiu ce revista am vazut un AK produs (si nitel restilizata) de Valmet si un avion de scoala turbopropulsor (si noi puteam aveaun IAR triumf!)
    A da mai coopera cu SISU .. fopnfat in 1931! Anu ala in care unii preacinstiti faceau afacerea Skoda …
    Si sa nu uitam bomboana pe coliva : pana in 1917 Finalnda era posesiune a Rusiei!!! Si pana in 1950 o tara agrara (cu un climat de rahat) si a inceput sa se industrializeze cam in acleasi timp cu Romania…

    Pai sa nu rada si curcile cu tartitza de noi ?!

  21. @GeorgeGMT,

    Spune tu drept ca stii mai multe……acum dupa ce ai vazut ce ofera Patria, ramane IVECO cu o oferta superioara sau lucrurile au ajuns la oa oarecare paritate? 🙂

    Tu ce ai alege intre cele doua? 🙂

    MS…..astept raspuns! E valabil si pentru ceilalti pentru ce ar alege! 🙂

    • @Cezar iti dai seama ca nu poate sa spuna… dar din ce am „mirosit” eu citind postarile cu atentie inclin sa cred ca e Patria 🙂

      • Stiu asta. Nu am cerut acum amanunte, numai ca ieri oferta IVECO parea superioara. Iar cum de italieni ma cam indoiesc cand vine vorba de seriozitate si mai sunt si prieteni cu rusii, spera doar ca oferta Patria sa le-o taie macaronarilor! Deci…..egalitate? 🙂

        • Oferta italienilor este superioara strict din punct de vedere industrial. In rest nu stiu cat costa un SuperAV, cat costa ne-ar costa sa dezvoltam pe banii nostri noi configurati, sa integram armament, etc.

          Tot vecinii nostri de ginta latina au estimat primii cam cat ne-ar costa pe noi sa aducem la Moreni o linie de farbricatie moderna pt un transportor, cu transfer de tehnologioe, retehnologizare, etc: aproximativ 30 milioane de euro.

          • Gogu' de la cazane

            Si asta e mult? (Da’ SH sau TH nu s’or gasi?)

          • Am vazut intr-unul din clipurile postate pe aici, ce zicea unul din finlandezi, cum ca ofera totul (aia cu minim 40% de a fost mentionata undeva sper ca e o gluma proasta totusi, nimeni nu se gandeste doar la atat), cu exceptia motorului si transmisiei (drive line-u).
            Adica exact ce am inteles ca lipsea TBT-ului de la noi. Sigur, faptul ca vin si cu o cutie blindata deja proiectata cu toate echipamentele in ea ar putea fi un avantaj fata de TBT (daca ar fi fost finantat probabil ar fi fost gata si asta pana acum).

            Daca italienii ofera si licenta pentru astea (sa producem aici motorul si transmisia) eu as inclina spre Iveco. Stiu ca sunt critici destule la adresa camioanelor lor, dar daca motorul si drive-lineul la TAB sunt mai bune si fara probleme, eu as merge pe mana lor in conditiile astea. Cred ca daca au ajuns in finala pentru TAB-ul puscasilor marini americani sunt totusi mai bune decat camioanele lor.

            In plus poti adapta solutia de la TBT 8×8 la partea inferioara (pentru protectia la mine). Dupa ce caracteristici au si Patria si Iveco, cred ca sunt suficient de apropiate. Daca ar fi apropiate si la pret, si ar fi usor de adaptat una alta (avand si experienta celor de la Moreni, cata mai e) eu as lua Iveco, produs intr-un procent cat mai mare aici (adica inclusiv motor-drive-line, ca daca se intampla ceva si pica linia din Finlanda ramanem fara motoare noi daca vrem sa producem alte TAB-uri).

            Desi si mie imi place parca mai mult Patria.

            Piranha, sincer, nu vad ce sanse ar avea. Piranha III e sub Patria sau Iveco iar Piranha V nu e amfibiu

            • ce sa mai adopti solutia autohtona de protectie la mine, cand AMV si Iveco vin cu propria protectie gata integrata si instalata, pe un nivel cel putin egal cu a noastra, daca nu ma insel.

              • aia o poti refolosi daca mai vor si au bani si interes sa faca un al 3-lea prototip de SAUR2, mai bine protejat. Daca se bate palma cu AMV, am putea avea acces si la alte solutii finlandeze, care cu permisiunea proprietarilor (posibil contra cost) ar putea fi grefate pe SAUR2. Ma gandesc in primul rand la unele oteluri speciale si blindaje RUUKKI:
                http://www.rumaniamilitary.ro/noi-solutii-de-blindaje-ieftine-si-la-indemana

                • Ar fi nevoie oricum si de un 4×4 care sa inlocuiasca TABC, si cat mai multe in comun cu platforma 8×8 ar fi un lucru bun, evident

                  • Adica poti incerca dezvoltarea unui prototip de 4×4 in tara, 100% romanesc, plecand de la experienta noastra si din colaborarea cu finlandezii pentru TBT 8×8. Nu e rau deloc! 🙂 De aia e important motorul – drive line-ul! 🙂

              • Nu stiu, daca nu ma insel tot aici citisem ca cei de la Iveco ar fi vrut la precedenta vizita sa afle mai multe despre cum ar fi protejat TBT-ul la mine. Ceea ce ar putea insemna ca fie ai nostri au o solutie mai buna sau mai originala sau italienii ar fi prins ceva informatii interesante si ar fi vrut poate sa se inspire ici colo.

                Nu cred sa fie mari diferente totusi, la nivelul de protectie, fie la Patria, Iveco sau ce au facut ai nostri, poate doar dpdv al sistemului adoptat, simplitatii, adaptarii la cutia blindata sau transmisie, cine stie, chiar nu ma pricep prea mult aici.

    • Patria
      Poate se invarte si GMT-u’ si ne face aici un loc unde sa votam… 🙂

    • PS Voi va dati seama ca Romania, practic, prin aceasta alegere, pastreaza usile deschise pentru a putea sa mai fabrice un transportor propriu pe viitor, aducand tehnologie de ultima ora in propria-i ograda.

      Asa am procedat si cu vechile TAT-uri….licente sovietice. De acolo s-a nascut familia SAUR….din pacate prea tarziu pentru vremurile in care am ajuns. Dar nu-i rau deloc……TBT-ul 8×8 concept romanesc, poate sa apara pe viitor, urmatoarea generatie, datorita unui asemenea contract cum propune Patria. Acumulezi experianta, te retehnologizezi pastrand pasul cu lumea buna a acestui domeniu, intretii forta de munca calificata, iar peste ani, daca lucrurile se vor schimba in tara asta, inclusiv oamenii de o conduc, putem spara sa depindem de noi insine in acest sector!

      Doamne ajuta! 🙂

    • @Cezar. Nu am nici cea mai vaga idee ce vor alege (Doamne ajuta sa n-avem parte de vreo surpriza).
      Eu, am mai spus prefer Patria. Este o platforma matura, Ivecu Super AV nu este in dotare. Patria are toatea alea integrate deja, are multe configuratii omolgate deja, Iveco n-are.

      • De acord, Patria e probabil cel mai bun vehicul pentru o tara ca Romania si e deja in exploatare in tari similare ca buget – Croatia, Slovenia, Polonia. Ca risc si transfer tehnologic stau foarte bine.

        Dar nu as elimina Iveco pana nu aflu ce ofera italienii – trebuie comparat cu grija si pretul, si transferul tehnologic si platforma in sine. Daca faci un deal si cu 4×4 impreuna (unde Iveco sta cel mai bine ca platforme) ne aduce Iveco o fabrica auto in Romania?

        As vrea sa auzim si de la italieni ca sa ne putem face o idee.

        Unii care pot fi eliminati destul de rapid la prima vedere din ecuatie sunt elvetienii, pe motiv de platforma nepotrivita, greu de exploatat pentru Romania. Dar chiar si aici ar fi o afacere daca Mowag si-ar transfera complet productia in Romania – atunci si suportul ar fi mai simplu si ar compensa problemele masinii.

  22. Pana in final care este termenul limita pentru alegerea unui partener pentru TBT ? Ma gandesc ca nu o pot lungi prea mult mai ales daca se va integra ceva la Moreni . Fabrica aia trebuie retehnologizata adusa cat de cat la zi cu echipamente moderne
    Si inca o intrebare , poate aveti ceva vesti , daca se mai poarta convorbiri cu KMW asa cum anunta directorul UMB in reportajul de la TV sau ala batea campii ???

  23. Ghita Bizonu'

    lamuriti-ma va rog .. ce cusur avea SAUR ultima varianta? Parca nu alerga destul de iute .. nu?

    • Si nu avea cita protectie dorea MApN (din spusele lor).

    • RoccoSuasito

      Eu nu stiu ce cusur avea SAUR dar stiu sigur ca nu au finantat programul in mod intentionat. I-a durut la basca. Cateva milioane de euro investite in program erau o nimica toata. Stadionul din Craiova am inteles ca va costa 30 milioane euro! Stadionul National a costat cam 240 milioane euro !!!!! Si nu se gaseau cateva milioane pentru programul TBT?

  24. Remarcabil la Patria e ca poti sa pui cam orice pe el; poate sa fie APC, MLI, mortier (chiar dublu), autotun 105/120, vanator de tancuri cu ATGMs, ambulanta, punct de comanda…cred ca daca se chinuie pun si un 155 pe al. Nu stiu sa fie variante SPAAG sau IR AA. Oricum, daca vor lua Patria poate ar fi bine sa trecem la MLI la tunul de 40 mm…dat fiind ca rusii se gandesc deja la 57mm

  25. Sa inteleg ca Stryker iese definitiv din discutie? 🙂

  26. Intrebarea e alta: cand a fost Stryker in discutie ?

  27. Va fi Iveco super AV… Italienii au facut o oferta asa de buna incat nu poate fi refuzata 🙂 , de la transfer de tehnologie la investii in Moreni pentru export in alte tari, inclusiv posibilitatea de a pune cateva componente locale pe el. Pe amfibiu Iveco da clasa Patria… :).

  28. RoccoSuasito

    Inca ceva. Stiu ca nu are legatura cu subiectul dar mi se pare interesant. Eram curios sa aflu mai multe despre programul de inzestrare cu transportoare blindate al Australiei si am descoperit ca Australia se pregateste sa retraga elicopterele de atac Tiger! Au probleme cu rata de disponibilitate sau ceva de genul.

    • Problemele Tiger sunt arhicunoscute. In esenta este o gioarsa de elicopter exorbitant insa de scump.

    • Nu le retrag deloc ! Cele 22 Tiger trebuie sà ràmânà operationale pânà în 2035.
      Australienii doresc sà adauge o capacitate de recunoastere suplimentarà de la 2025.

      Cât despre Tiger, iatà aprecierea comandantului Kelvin Muller, seful grupului de Recunoaștere 161 care a participat la exercițiul Chong Ju la baza Puckapunyal în Australia: Tiger este „o aeronavă foarte agilă și extrem de operațională.” El a explicat că elicopterul este „gata de luptă”, adăugând că „Tiger este un vector fantastic de eficient prin capacitatea sa de a trage cu precizie și reactiv. Este un factor de multiplicare de forță pentru apărarea australiană. ”

      explicatii amànuntite (în francezà) aici:

      http://forcesoperations.com/remplacer-les-tigre-australiens-vraiment/

      • @Mircea S-tiger ul o ia catinel dupa NH 90(o catastrofa care a costat 5 mld de euro-ok-nu foarte mult) si Eurofighter care in momentul de fata mai poate zbura undeva pe la 1000 de ore…e scandal cu perdea in Germania,nu iese insa fum pt ca…peace, multiculti, John Lennon si verzii care pur si smplu nu mai vor arme…

  29. un articol interesant. la mijlocul lui apare ceva de genul
    Patria’s main product, an armored vehicle, was a profitable business until 2008, when the company was linked to bribing scandals in sales to Slovenia, Egypt and Croatia. Eventually, after seven years, all charges were dropped against Patria and its bosses.

    http://www.defensenews.com/story/defense/policy-budget/industry/2016/05/25/finland-privatizing-portion-defense-company-patria/84915894/

  30. Toata treaba este ca italienii nu sunt seriosi. Autostrada de langa mine a construit.o Sallini. Ce au terminat este cu probleme si ce este pe cale de a fi terminata au inceput reparatiile
    De la ploile abundente era sa se duca la vale. Au folosit materiale proaste, ieftine probabil
    Nu vreau sa generalizez…. dar cum se spunea si mai sus italienii sunt buni la tepe. Cred ca synt romanii vesticilor…
    Prefer Patria! Motivele le.am enumerat si eu si altii mai sus.

    • Stai sa vezi la linia de mare viteza chipurile la calea ferata sa vezi pe unde se rupe ca de la Deva la Sebeș e strâmbă toată autostrada trebuie sa mergi pe prima banda ca altfel la 150 te lansezi în spațiu și nu știi de ce , ITALIENII TREBUIE PUR ȘI SIMPLU EXPULZATI, lucrează 10 ore oamenii în fabrici de încălțăminte în toxicitate maxima și căldură de 50c pe salariul minim și regula la broscari este sa întârzie minim o luna cu salariul ca sa te tina agățat sa nu pleci de la ei deci ei ne țin sclavi și mai vor încredere ar fi de rasul europei sa ne coboram la nivelul lor , am o garsoniera cumpărată într un bloc în Alba Iulia , bloc nou și când am cumpărat de la italieni mă așteptam la tepe și când mă uit în cartea funciara scrie 58 m toată garsoniera și am adus un expert are 64 metri măsurată deci ei au declarat în acte ca are 58 ca sa nu plătească impozite mai mari la stat …..nu are rost sa mai discutam mai departe .TEPARI

  31. ‘jde mii de pareri de ca iveco nu e ca ii scartaie bordul si ca nea camionagiul i-a spus ca ala invarte roata mai bine
    consumata mintea fara rost
    uitam rapid de unde plecam
    strict ptr noi cine vine cu oferta de colaborare industriala mai bine pusa la punct si integrare cat mai extinsa in industria locala ar trebui sa castige
    asta ne benficiaza nu o noua fabrica de nokia
    vrem sa dam un impuls nu facem stop gap dintr-un progrtam de multe milioane
    nu cheltuii banii in fiecare zi
    cat despre cei ce nu stiu ce vorbesc sa se uite ce insemana conglomeratele astea industriale ,ce realizari au si sa se intrebe daca e treaba simpla sa faci o chiulasa monobloc la un camion ,dupa aia ..pareri
    strict tehnic ,nu cred sa incapa dubii ca ambele modele sunt mai mult decat viabile si au posibilitati de a se „face” in n’spe mii variante sau tipuri
    stilul de afacere ce va rezulta ..va fi ca intr-o relatie de cuplu , depinde de amandoi …nu ca vine ala ca e mai corect , fiind nordic …decat sudicul
    ci va depinde de cum vei sti sa negociezi cu ei
    avem exemple de investitii nordice de succes la noi????????????
    sau interesati au fost tot ..”sudicii” cu new holland ..cu etc
    sa nu se inteleaga ca sunt impotriva patria ..doar ca in acest caz aspectul tehnic nu primeaza

    • Alooo. ..nea ‘NIKO. …pai știi matale ce e la broscari? ai avut tu iveco în curte sa știi ce mașina e ? eu nu sunt camionagiu lucrez la o mare logistica și văd ce se întâmplă din birou știu ce mașina e după motor și Cum pornește , la iveco nu i scârțâie bordul știi de ce ?! Pentru ca nu l are fratele meu de aceea nu i scârțâie , dacă tu lucrezi cu italieni și ești mulțumit ca ți au dat banii care trebuia sa ți dea pe anul trecut înseamnă ca nu vezi sau ești orb , NU TREBUIE AVUT ÎNCREDERE ÎN BROSCARI NE VOM LUA O MARE TEAPA DE LA EI .

      • da nea’ ronin ..ce vrei sa-mi explici ca nu te-am inteles
        ca 2 plus 3 fac cinci jumate ..sau fara un sfert
        daca ai fi asa de cum vrei sa pari ai vedea ca strict tehnic transportorul iveco e superior
        parerile pareristilor nu ma intereseaza …majoritatea nu fac diferenta intre un iveco daily cu sasiu separat si un sprinter cu caroserie autoportanta
        daca oferta economica si industriala de investitii e superioara care ar fi decizia logica???…aia in care imi spui tu ca ai luat teapa cand ti-ai cumparat camion ,apartament sau bicicleta
        probabil sunt discutii „competitive” care sa stimuleze ofertantii sa vina cu propuneri cat mai bune ..in special pe partea de investitii ,transfer tehnologic …integrare etc
        si de castigat bani toti vin sa castige..nu-ti face nimeni cadouri
        nu ma acuza de ceea ce nu ai habar..am profil liber pe facebook si nu ma ascund ptr parerile mele

    • primeaza in primul rand parerea celor care stiu sa le foloseasca, si care vor merge in lupta cu ele…

  32. RoccoSuasito

    Se pare ca majoritatea suntem „Pro Patria”: Si iata-l urcand maiestuos dealurile de la Valcele, mangaiat de razele blajine ale Soarelui, lucind ca focul intre spicele de grau, noul transportor blindat amfibiu al patriei… Patria!

  33. Atmosfera de sarbatoare, ca si cum le-am avea deja in ograda, cele circa 200 de AMV sau SuperAV.
    Dar ar trebui sa ne punem problema cum am putea lua tzeapa la contractul asta, aici nu vorbesc de italieni fiind tzepari de felul lor.
    Eu parca asa tin minte, ca la un moment dat s-ar fi comandat cate o bucata din versiunile de echipare Piranha3, ceea ce inseamna ca Mowag aveau o pila prin minister, ca de aceea s-au si luat mia demult cele ~30 de bucati „pentru Afganistan” (Urechila – Melescanu le lauda).

  34. Tin pumnii pt. Patria !

  35. Patria ! dupa toate comentariile de aici, sa speram la o decizie buna.

  36. alex3 (*the artist formelly known as prince..alex2)

    Patria are un sistem foarte bun si verificat de externalizare a productiei catre tarile care cumpara masina. In materie de risc de program cred ca ar fi cea mai buna solutie.

    Si vehiculul e bun, modular si e usor de intretinut – fata de Piranha de ex. fiind notorii pentru dificultatea mentenantei.

    Acum e prea devreme sa ne pronuntam, nestiind cu ce vin si ceilalti competitori, dar la prima vedere Patria e o afacere potrivita.

    E posibil si ca Iveco sa aiba o oferta foarte buna daca Romania e clientul de lansare pentru un nou vehicul si sa-l produca aici cap-coada, ceea ce ar fi extrem de interesant, pentru ca vom putea beneficia si de alti clienti gasiti de ei – ceea ce nu va fi cazul la Patria, care ofera oricarui nou client posibilitatea de productie in tara lui. Insa sunt si clienti care iau cate 10-20 bucati si atunci nu are sens sa le produca acolo.

    Insa Moreniul oricum nu ar ramane pe gol dupa ce ar livra primele 2-300 de transportoare Patria catre armata, probabil prin 2020. Ar mai urma un lot similar (nevoia fiind de 800) si apoi suportul lor e un business destul de bun. Iar orice export, poate prin pietele noastre traditionale, ar fi bonus.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *