Poza zilei: iARO…de la Iași

Vă mai aduceți aminte de conceptul ARO Camarad al celor de la Facultatea de Mecanică Iași?

iARO

Dan Tălmaciu

61 de comentarii:

  1. Din câte observ, nici măcar vopseaua nu este românească. Am avut un amic la Dacia Mioveni, ce caroserii desena băiatul ăla!!! A fost imposibil să facă un prototip, ce să mai zicem de o producţie de serie. Chiar, ce motor are minunăţia din poză?

    • Cand iese la lumina zilei un proiect romanesc e practic un fel de : loc de aruncat cu jeg.
      Cam asta se intampla de fiecare data, asa se procedeaza cu orice proiect autohton. Ani de indoctrinare, stiri de televizuni obscure, politicieni complet idioti. Cei care au initiat acest comportament se pot mandri cu o armata de oameni programati sa fie nemultumiti de orice. Genul care nu cumpara rosii de la tarani ca nu arata bine dar da pret dublu pe artificialitatile din mall pentru aspect comercial si snobism.
      Cam asta vad eu din remarci de genul: nici vopseaua nu e romaneasca sau ca grila din fata seamana cu nush ce alta masina.

      • Oameni buni, vad ca oricine zice ceva despre aceasta „realizare exceptionala” este pus la „stalpul infamiei” de catre niste distinsi „aparatori ai romanismului, produselor romanesti” …etc…
        @enzo: ce vezi tu romanesc acolo? Designul? Conceptul?
        Ce are in comun cu ARO acest proiect? E un proiect laudabil, dar pana sa i se acorde atata importanta….
        Fix proiectul asta „salveaza” totul: „romanismul”, „produsele romanesti” …etc.
        Stii in ce vad eu „produse romanesti”? Acele produse MADE IN ROMANIA, produse IN SERIE de muncitori romani, pe teritoriul tarii in complexe industriale.
        De la volanuri, centrurile de siguranta etc., pentru marcile de lux germane produse in jurul Brasovului sau Clujului pana la Daciile produse la Colibasi sau Fordurile produse la Craiova.

        Asa ca @enzo: alea de mai sus ne salveaza industria (cata mai e) nu proiectul asta care a „imprumutat” numele de ARO doar pentru marketing :).

        • Am impresia ca nu stii sa citesti prea bine.
          Este vorba despre un proiect, nu un produs. Putea la fel de bine sa fie vorba despre modificarea unui Nissan sau a unei Toyote, ideea este ca se poate, totul este sa ai oamenii potriviti la locul potrivit.
          Faptul ca s-a modificat un Aro e cu atat mai laudabil. O masina mult hulita de catre ‘fetite’ sau metrosexuali. E o masina eftina, rezistenta, nu foarte fiabila in mainile unui nepriceput.
          Motoarele romanesti nu erau prea bune, totusi ala de Brasov era destul de fiabil dupa standardele acelor vremurilor, spre deosebire de Campulung, model nasol. Deci daca noi nu am fost capabili sa producem sau sa adoptam un proiect de motor performant/fiabil trebuie sa gasim o solutie de import, Toyota nu suna rau deloc.
          Data viitoate cand domnii studenti aduna o gramada de fiare si le pun la loc intr-un mod inteligent, abtineti-va naibii de la remarci meltenesti.

      • @enzo
        Divizia/departementul importuri.
        Nu cred ca exista ceva mai pervers, cu un potential periculos si care ne-a facut mult rau decat perpetuarea acestei idei care s-a transformat in mentalitate.

        Nu stiu cat sau daca au contribuit unele servicii la aceasta problema dar ar trebuii bine studiata pt. ca in practica s-a dovedit ca este o modalitate destul de eficienta de a ataca/slabii economia si statul prin determinarea consumatorilor de a evita produsele romanesti. Asocierea simplista „romanesc=prost“ se transfera din ce in ce mai mult asupra tuturor celor care produc in tara, indiferent ca este firma autohtona sau straina. Aceasta realitate pe langa faptul ca a afectat si afecteaza producatorii interni constituie si un argument in minus atunci cand cineva analizeaza oportunitatea investirii in Romania pt. ca la noi „Produs in Romania“ nu este un motiv de mandrie sau un argument, in plus, de cumpara un produs.

        Suntem o piata destul de mare incat sa aibe o relevanta comportamentul consumatorului roman, de aceea educarea lui in a prefera produsele romanesti, atunci cand se poate, ar trebuii sa faca parte din orice strategie fie ca este economica fie ca este de securitate nationala.
        Cam degeaba primesti bani daca aceia se duc pe importuri sau folosesti pt. fondurile europene doar firme si materiale straine, dupa o perioada nu mai ai bani, infrastructura consuma banii iar daca nu reusesti sa atragi producatori cu ea, atunci ajungi in situatia Greciei. Nu se poate ca cineva sa fie doar cu cheltuiala (faci un drum/autostrada, canalizare, etc; intretinerea acestora) iar altii doar cu profiturile (din constructie, din exportul materialelor si din reparatii) pt. ca ajungi in situatia Greciei.
        In UE exista 2 state: preponderent producatore (pradatoarele) si predonderent consumatoare (victimele). In momentul in care preponderentul consumator devine foarte preponderent ajungi in situatia Greciei.

        Combaterea acestei mentalitati trebuie sa fie una din prioritatile Romaniei pt. ca ea afecteaza, atat direct cat si indirect, economia/bugetul si securitatea nationala. Nu poti avea securitate nationala fara sa ai o economie puternica care nu poate exista fara producatori interni cei ce au nevoie si de consumatorii interni. Nu poti avea o armata puternica fara o industrie de armament.
        Mai mult ar trebuii creata si intretinuta mentalitatea „Cumpara produse fabricate in Romania“.

    • Cum dreaq ai observat ca „nici macar vopseaua nu este romaneasca”?Detalii ceva sau doar Romania iti pute?

  2. Bena este separata de cabina ?

  3. bravo lor, nu cred ca vor mai avea bani să continue.
    Vor fi ignorați și criticati, asa cum orice inițiativa este defaimata în țara asta si aruncata la cosul de gunoi.Nu ne trebuie industrie si inițiativa, ne trebuie malluri- vezi tractorul Bv, vezi electromagnetică Buc etc.Suntem sclavi în propria tara.Tineri astia vor fi suprimați cât de curând.

    • Unde draqu’ vad astia manifestatii anti NATO????

      • Gizas….:))))

        Ce „spune” linkul si ce spune stirea :).

        Deci, stirea spune:

        „Cel mai nou dintre ele este autospeciala EOD (Explosive Ordnance Disposal), proiectată şi construită pentru a rezista la schijele dispozitivelor explozive improvizate.

        Modelul prezentat secretarului general al NATO, realizat de firma Qinetiq, fusese inclus şi în mini-expoziţia de echipamente militare prezentate publicului civil din România cu prilejul Zilei Forţelor Terestre.

        Trupele române au utilizat deja în Afganistan un autocamion EOD şi vor continua să folosească asemenea mijloace tehnice, în cadrul misiunii internaţionale ISAF.”

        Iar „linkul” e absolut abject, SF, mincinos si ce vreti voi…

        Cum naiba sa pui descrierea linkului: ” maninifestatii-anti-nato-la-bucuresti–mapn-i-a-prezentat-secretarului-general-stoltenberg-masina-de-interventie-impotriva-demonstrantilor”, la o stire absolut banala despre prezentarea autospecialei EOD secretarului general al NATO ….

        Mi-e greata…..

  4. Mie fata , nu-mi place , e prea aproape de Jeep si are amanunte care nu pusca [led-urile , bara cromata , imbinarea dintre bara de protectie si bot ] Lateralul e ok , dar cand ceva nu-mi place, sau imi place , o zic . Nu ma intereseaza nici propaganda pozitiva , nici cea negativa .

  5. De Tatra imi place foarte mult in ultima vreme …tot scot , tot scot , desi nici la 6 / 6 nu-mi place cum or rezolvat botul

  6. Dacian Eagle 2015,12 F15 si 300 de militauri amerloci la Cimpia Turzii,exercitiul va dura in perioada iulie septembrie asa ca iar am harmalaie,marti,saptamina trecuta au plecat portughezii pe la 11am,ai dracu au zburat la joasa inaltime peste Turda si dusi au fost,cred ca si-au salutat prietenii de la aviatie care locuiesc in zona Materna.

    • lasa ca ieri or trecut aia cu F15 fix deasupra casei unu’ mai tantalau o ramas in urma si o bagat fortzaju’ sa-l ajunga pe halalalt si cred ca mi-or reasezat un pic tziglele pe casa

  7. @ Marius ,da , seaman putin , e pe principiul parbrizului inclinat , isa sunt mai compacte , si mai joase cred ,ca si profil .
    Imi place foarte mult si Tatra 810 -le 6 /6 de armata . E chiar un exercitiu de design cu adevarat modern , mai ales cum or imbinat cabina de camion civil cu partea farurilor cat mai minimalist conturata .
    In loc de mijmasuri cu broscarii as prefer oricand o colaborare intre Dac si Tatra !

    http://www.armyrecognition.com/idex_2013_news_coverage_report_pictures_video/tatra_would_like_to_develop_its_position_in_middle_east_with_new_range_of_trucks_idex_2013_2302134.html

  8. OFF TOPIC:

    Opss 🙂
    S-a terminat cu „miracolul economic”? 🙂

    „Bursa din Shanghai a pierdut 30% din valoare in doar trei saptamani, dupa ce valoarea sa se dublase in spatiul unui singur an.”

    http://economie.hotnews.ro/stiri-burse-20283819-the-telegraph-adevaratul-motiv-ingrijorare-nu-este-grecia-china-care-pare-indrepte-spre-propria-versiune-anului-1929.htm

  9. Pentru un prototip realizat de studenţi arată foarte bine însă pentru producţie de serie ….. . Toată partea din faţă este preluată de la Jeep Cherokee/Comanche din anii ´80. Rămâne de văzut de unde a fost preluată partea mecanică. Din păcate deşi s-au folosit de brandul Aro in promovarea proiectului, prototipul nu are nimic in comun cu 4×4 muscelean.

    • „Caroseria este una de tip pick-up cu 2 locuri, dar, aparent, va urma si o versiune cu o cabina dubla si 4 portiere.”

  10. Ăstia de pe 4tuning au luat imaginile de pe Facebook si bat câmpii la greu aşa cum sunt obişnuiti de felul lor

  11. Dragilor,
    In primul rand vreau sa ma scuzati ca ma bag in seama, nu vreau sa ma ascund in spatele unui user name, dar vad ca intrati in polemici legate de aceasta masina. In primul rand, pentru ca asa este civilizat, vreau sa ma prezint, sunt Adrian Sachelarie, cel care a coordonat aceasta lucrare si fiind in cunostinta de cauza pot sa va spun pe scurt toata povestea reala (nu din vorbele altora care stiu numai sa se bage in seama)…..poveste prezentata in mod realist si echidistant, de la inceput si pana la acest moment:

    Intr-adevar s-a plecat de la un studiu de design, foarte frumos, din punctul meu de vedere, studiu realizat de Domnul Silviu Ceausu, un real talent in domeniu.

    „Capul rautatilor” insa a fost Gabriel Calancea (cel care a propus acel concurs de design), un visator in toata regula dar mai ales un om foarte tenace, cel mai varstnic din echipa dupa subsemnatul…….m-a batut la cap si m-a convins sa ii sustin si sa trecem la realizarea prototipului…..am cedat foarte greu pentru ca ma jurasem ca nu mai ma apuc de asa ceva (din 2006 am tot facut cu studentii diverse proiecte de tip buggy, kart, modificarea unui Suzuki Samurai etc…..si mi-a ajus pana peste cap) stiu foarte bine ce inseamna lucrul in echipa si mai ales necesitatea de a gasi sponsori generosi………..dupa care am pornit la treaba si s-a achizitionat unul dintre cele mai performante vehicule din gama ARO, vehicul care ar fi trebut sa fie punctul de plecare, din punct de vedere al platformei tehnice (ARO 244 cu grup motopropulsor Toyota 2LT fabricat in serie limitata la uzinele din Campu Lung) si veti vedea in continuare de ce spun ca ar fi trebuit sa fie punctul de plecare. Spun unul din cele mai performante, pentru ca, din punctul meu de vedere acest model (244) sta foarte prost la capitolul confort-trebuie sa fii pitic sau mai bine spus de statura normala spre mic, pentru a sta comod la volan si, persoanele din spate sa aibe loc la nivelul picioarelor. Acest inconvenient, legat de accesul soferului in masina si pozitia la volan a fost rezolvat la modelul ARO 264 cu ampatament generos, dar produs intr-o serie si mai limitata….la momentul respectiv nu am gasit niciunul la vanzare.
    S-a facut o echipa, asemanatoare uneia din Germania care produce prototipuri, echipa strucucturata pe departamente (management proiect, proiectare, mapa proiect-sponsorizari, suspensie, tren rulare, tinichigerie-caroserie, electricitate….etc.) in care s-au inscris benevol cca. 30 de studenti, fiecare avand sarcini precise.

    S-a trecut la reconditionarea din punct de vedere tehnic a vehiculului de baza, pentru a putea sa-l testam si „sa vedem ce-i poate pielea”…si am constat ca POATE face multe…..spun asta in calitate de fost proprietar de NISSAN PARTOL si SUZUKI SAMURAI.

    Urmatoarea etapa a fost ca plecand de la dimensiunile importante ale vehiculului de baza (ecartamente si ampatament) sa vedem ce dimensiuni va avea habitaclul, bena, compatimentul motor al vehiculului din studiul de design. A inceput durerea de cap…..habitaclul iesea ceva la nivel de TICO……si atunci am spus NU…asa nu merge. A fost rugat designerul si echipa de proiectare sa transpuna desenul intr-un soft de proiectare gen Catia, Solidworks, etc. avand la baza dimensiunile unui habitaclu normal (latimi lungimi inaltimi) pentru a vedea de ce ampatament avem nevoie si, cel mai important lucru ce punti vom folosi, legat de ecartamente. Din pacate timpul trecea si bateam pasul pe loc…..aceasta a facut ca, pe parcurs, o foarte mare parte din echipa initiala sa „paraseasca corabia” majoritatea n-au spus nimic, pur si simplu nu mai veneau la sedintele tehnice saptamanale…..a fost alegerea lor….nu au crezut in proiect.
    Cei cativa care au ramas, au cooptat membri noi care s-au apucat efectiv de treaba si, dupa multe analize de ordin tehnic s-a constatat ca cel mai bun punct de plecare ar fi sasiul de la ARO 324 (5 locuri si lada) apeland la grupul motopropulsor de Toyota. S-au folosit punti rigide Dana Heawy cea din fata modificata pentru a putea avea priza diferentialului pe aceeasi parte cu cea de la reductorul cutiei de Toyota.
    Suspensia spate pastreaza arcurile foi de la ARO, iar cea de pe fata pastreaza arcurile elicoidale…..nu cred ca poate spune nimeni ca nu am plecat de la elemente de baza de la ARO…..am fi pastrat puntea spate de ARO si o punte fata de IMS sau TV, dar nu ne incadram la ecartament si raza de virare, avand in vedere faptul ca ampatamentul este imens.

    Referitor la cum va arata masina prototip era clar ca nu se mai putea folosi studiul de design initial, asa ca am hotarat sa facem ceva asemanator, sau mai exact sa incercam sa ne abatem cat mai putin, plecand in primul rand de la considerente economice…ce donatii putem avea in elemente de caroserie, cati bani mai trebuie pentru accesorii, cata munca implica toate, etc. La caroserie, asa cum bine a sesizat un coleg intr-un post anterior, am plecat de la celula de supravietuire (panou fata, usi, hayon etc. de la un JEEP……mai departe am folosit cat mai mult piese si ornamente custom pe care le-am gasit ca fiind potrivite cat de cat si pe care le-am modificat pentru a raspunde cerintelolor tehnice, tabla indoita la abkant, multa sudura…..si mai departe…. cu ajutorul unor sponsori generosi si foarte multa munca…a rezultat masina din imagine. Inca mai avem mult de lucru, sper sa nu ne oprim aici…

    Trebuie sa apreciez eforturile imense pe care cei 8 STUDENTI care au ramas la final in echipa le-au depus pentru finalizarea lucrarii.
    De asemenea trebuie sa le multumesc inclusiv celor care au facut parte din echipa initiala, unii dintre ei ajutand echipa inainte de a ne apuca efectiv de munca la prototip, pentru ca ne-au ambitionat sa mergem mai departe, in momentele in care avem nevoie de ei si, la final sa aratam CA SE POATE FACE CEVA in ROMANIA, fara sa ai o baza tehnica de uzina……. ci mult entuziasm si putere de munca.
    La inceputul acestei postari am amintit de faptul ca vreau sa fiu echidistant si vreau sa va prezint realitatea, pentru ca voi, cei care cititi aceste randuri, sa nu luati in considera unele afirmatii mai putin elegante ale unora care la inceput au fost alaturi de echipa, care au ” parasit corabia” si care pe diverse retele de socializare fac afirmatii gratuite, fara sa stie si, nici macar sa participe in vre-un fel la acesta realizare. Imi permit sa-i spun realizare, pentru ca masina noastra este una din multele autovehicule facute de oameni pasionati din ROMANIA si despre care nu se aude nimic…

    Va multumesc pentru rabdarea de a citi aceste randuri.

  12. Ca fost proprietar ARO pot spune doar atat: greu de depasit cei de la Campulung in a face o masina mai proasta!

    • @dan. Corect,desi nu-mi place sa recunosc asta! In ultimii ani de comunism ARO era un rebut,o masina 100% fusarita,nimeni nu mai tinea la calitate,tabla proasta (o luai deja ruginita),piese de o calitate indoielnica,asamblare facuta de…nepriceputi. Planul conta! Au implicat si liceele tehnologice in asamblarea anumitor componente,calitatea executiei era sub orice critica,le aruncau cu sacii,radeau meseriasii cu lacrimi de atata prostie. Se fura la greu,se mintea in permanenta,totul era apa de ploaie? Dupa Lovilutie totul s-a amplificat pana la disparitie,in niciun caz ARO n-a mai fost Masina.

  13. Multumesc pt. onoarea de a acorda atentie prin aceste randuri domnule Adrian Sachelarie . Este foarte importanta initiative Dumneavoastra si a echipei de a renaste acest brand , care mie si multora de pe site ne este drag , cu atat mai mult cu cat distrugerea lui s-a produs la modul cel mai josnic posibil
    Pt. asta trebuie sa va multumesc ,pt. faptul ca ati continuat si ati solutionat lucrarea .Aceasta e cel mai important ! Deci sunt sperante !
    Desi ca si design imi mentin parerea personala , enuntata mai sus ,referitor la bot , imi dau seama cam care au fost conditiile de lucru ,sau posibilitatiile .
    Ca si sugestie de la un hobby-designer , totusi , daca s-ar putea , daca aceasta confuguratie ar fi de pastrat ,as fi preferat plasarea led-urilor deasupra farurilor sau chiar scoaterea lor ,mai ales din zona respectiva .Parca sunt un amanunt care incarca forma in partea mediana , prea mult , avand in vedere ca sunt si bari cromate rotunjite in zona respectiva.si mai ales atrag atentia asupra unei nepotriviri la colturi intre masca si bara de protectie [cel putin asa se vede din unghiul fotografiei ]

    Si eu imi pun intrebarea daca nu cumva o colaborare cu cei de la Aro Bugaro , n-ar fi posibila sau mai prolifica oare pt. un produs de serie ?
    Sau poate in viitor , un produs cu totul nou , fara a mai fi predeterminati la adaptari pe baza unor baza deja depasite ?

    Cu aceste rezerva , tin sa va felicit pt. efortul Dumneavoastra si a echipei , pt. ca modificari , pe parcurs sau tunning se mai pot face , dar inceputul e Foarte Important ! Se vrea renasterea brandului !
    Felicitari !

  14. Care ” cei de la Aro Bugaro”? AUTO MAX ( http://www.aro4x4.cz/english/ ) firma care a realizat Bugaro nu a PRODUS niciodată Aro ci a ASAMBLAT piese aduse de la Câmpulung. Dudele alea aruncate in presa românească cum că ei incă mai produc Aro sunt nişte tâmpenii, băieţii ăştia au rămas cu câteva CKD-uri pe stoc şi probabil incercau să scape de ele in Romania. De ce nu au putut să arate măcar o maşină făcută de ei după inchiderea Aro? De ceva vreme şi-au chimbat denumirea in AMC plant s.r.o. ( http://www.madeinrussia.cz/en/ ) şi se ocupă cu o singură excepţie ( HONKER )numai de maşini ruseşti, nu pomenesc absolut nimic de Aro.

  15. aha …nasol

  16. Am vazut si eu polemicile iscate pe diverse site-uri in legatura cu acest proiect.Daca numele a ajutat din punct de vedere al marketingului dupa cum au mai spus anumite persoane, este evident ca da. Cu toate acestea echipa nu poate sa fie banuita ca a ales numele din acest motiv… concursul organizat de facultate a urmari obtinerea unor propuneri care sa tina cont de imaginea Aro ( practic de niste elememte de design pe care participantii le gaseau caracteristice sau valoroase ). Nu stiu cate proiecte au fost propuse si diversitatea de idei regasite in acestea, insa propunerea castigatoare a apartinut lui Silviu. Era o reinterpretare a unui IMS. Probabil ca lipsa unor fonduri a facut ca initiativa sa aibe probleme ulterior. Daca existau fonduri pentru achizitionarea unui automobil ARO ” donator” ARO 244 cu grup motopropulsor Toyota 2LT in cazul de fata… pentru platforma tehnica, cu ceva timp inainte de demararea concursului..acesta din urma putea tine cont de acest aspect prin cerintele din datele de tema. Avand o baza care tinea cont de o platrforma tehnica existenta, se putea trece cu propunerea castigatoare la o faza denumita „packaging” care practic era verificarea daca designul prin forma si dimensiunile sale se „pupa” cu platforma tehnica si asigura si ergonomia necesara pasagerilor din cabina. Se stabileau niste „hard points” elemente din platforma tehnica ce nu putea fi modificate si designul trebuia sa fie rezolvat in functie de ele..alte zone poate mai mergeau negociate. Rezultatul final ar fi fost probabil mai inchegat din punct de vedere al designului, nu ar fi necesitat o rezolvare pe parcurs.
    Revenind acum la proiectul in sine… consider ca este nedrept sa arunci cu pietre in niste oameni care au mucit pe branci sa faca masina asta. Sa nu uitam ca suntem intr-o tara in care daca cauti sponsori..trebuie sa fi putin nebun si foarte optimist ca sa obtii cate ceva. Ne place sau nu ne place, un obiect de design…scaun, masina.. etc, depinde in mare masura de cantitatea de bani pompata in el. Faptul ca este un proiect pentru studenti, din care acestia sa INVETE CEVA CONCRET este lucrul cel mai important. Este importanta si teoria, dat in invatamantul romanesc practica este destul de rara… La scolile de design auto cunoscute, exista stagii de practica asigurate studentilor, stagii in industria reala. ( biroul de design Opel..BMW .. etc ).
    Lumea mai face o confuzie..cea dintre un prototip ( nu mai zic in cazul in care este un proiect studentesc … care in principiu nu are ca scop o productie in serie..scopul lui este ca studentii sa invete ceva … lucrul in echipa.. probele tehnice ivite si rezolvarea lor … latura financiara … etc ) si trasnpunerea prototipului intr-o productie de serie, chiar si una limitata.. Dificultatile economice si tehnice sunt enorme. La noi in tara si daca vrei sa produci un scaun in productie de serie poti avea reale dificultati chiar si daca ai banii necesari.
    Problema la noi in tara este ca destul de des lumea nu vede lucrurile just.. in cazul de fata de exemplu. Exista o tabara care indiferent de ce apare.. spune : senzational, atentie …nu ati mai vazut, naveta spatiala … este romanesc ! Cand incepe productia ? Bravo.. sa le aratam noi strainilor ! A doua tabara este a celor care le „pute” tot ce este cu o contributie romaneasca… Nu mai zic ca daca observa ceva … cum au remarcat panouri de la Jeep ..etc.. zic ” ce au facut astia ba ?!!! si se lauda cu el !!! „( intre noi fie vorba eu nu am vazut un membru al echipei spunand ca masina va revolutiona industria…. daca s-a zis asta s-a spus pe siteuri , nu ei ..asa ca degeaba se da cu pietre in ei ca nu au nici o vina. )
    Am scris mult.. si imi cer scuze daca am plictisit. Dar sa nu uitam.. este un proiect studentesc din care acestia in mod sigur au tras invataminte importante, asta este lucrul cel mai important. In spatele lor se afla profesori cu nervi de otel care stiu cat de greu este in tara asta… si cu toate astea tin pasul cu entuziasmul unor tineri care de multe ori se stinge pe parcurs daca stau prea mult in tara… isi dau seama ca nu este locul cel mai prielnic sa visezi.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *