Poza zilei: Rafale…qatariot

Bonjour ma belle!

Sursa: Sébastien Clavier si Air-Defense.net (gagiii de la Defense-Aero.com se lauda ca erau la curent cu schema deux tones in stilul lui Mirage 2000-5…9  – sau Rafale B01 – de cateva saptamani).

23 de comentarii:

  1. chiar nu s-ar gasi bani in Romania ca FARo sa-si permita sa aiba in dotare si sa opereze 24 Rafale-C/-B, adica 18 C si 6 B? Cu taieri pe la politicieni, cu reducerea evaziunii fiscale, cred ca s-ar gasi bani in Romania pt 24 de Rafale sa se achizitioneze, normal cu off-set + intretinerea lor in Romania, si apoi FARo sa poata opera cu ele.

    • Până și F-35 e mai ieftin decât Rafale.

      • De asta vrem sa castige Marine Le Pen? Ca sa faca cu Dassault un „trump” la adresa pretului pt. Rafale? 🙂

      • De ce, care sunt preturile respective (si în stare operationalà) ?

        • Despre F-35 an mai scris in comentarii: „In 2011 vice amiralul David Venlet estima F-35 la un cost unitar de 126.6 mil $. In 2014 SUA comanda al 6-lea lot de F-35 care includea avioane pentru SUA, Italia si Australia. Costul unitar pentru F-35A a fost de 100.8 mil $, pentru F-35B a fost de 108.5 mil $ iar pentru F-35C a fost de 120 mil $. In 2013 Olanda a cumparat 37 F-35A pentru 4 mld $, deci la un cost unitar de aproximativ 121.6 mil $. In 2016 Danemarca a cumparat 27 F-35A (cea mai recenta comanda straina) pentru 3 mld $ deci 111,(1) mil $/bucata.”
          India a luat 36 Rafale cu 8 mld dolari iar Qatar a luat 24 de bucăți cu 7 mld. Acum contractele includ mai mult decât aeronavele dar nu văd motivul/motivele pentru care e o diferență de preț așa substanțială între Rafale și F-35.

          • Alea citate de tine sunt preturile pentru celula la poarta fabricii Lockheed fara motor instalat. Pretul pentru Olanda contine si instalarea motorului dar cam atat. Preturile citate (pt USAF si Olanda) nu contin: motor (in cazul USAF), ala mai costa inca 12-18 milioane depinde daca este pentru B sau A/C, piese de schimb, armament, motoare de schimb, antrenarea pilotilor, modernizare baze etc.

            In pretul pentru 36 Rafale India a primit pe langa avioane complete: piese de schimb, armament, motoare de schimb, modernizare a doua baze, întreținerea de fabrica pentru 20 de ani (asta apropos costa cam cat un avion intreg), antrenarea initiala a pilotilor si personalului tehnic. Qatar a primit cam la fel doar ca antrenarea pilotilor va fi facuta de francezi pe toata perioada de exploatare a avionului si probabil ca si intretinerea de linie la baza aeriana, arabetii stand cam prost cu aceste aspecte.

  2. Parcà îi lipseste „le bec du bord d’attaque” („ciocul” bordului de atac de la aripà, nu stiu cum îi spune în românà).

  3. Pacat, puteam incepe cu francezii o achizie serioasa inca din anii ’90 de Mirage, de ce nu si o productie sau pre-productie de ansamble complexe si aparate, si de ce nu ? o achiztie de 2 escadrille de Rafale.
    Francezii sunt, dupa parerea mea. varful tehnologiei militare in EU.
    Sunt scumpi, asta e !

    • Eu zic ca si economic tot cu ei am avut si am avea tangente mai mari…

      Dacia si Olcit le-am facut datorita lor… Puma si Allouette nu mai discutam…

      Ei au fost cei mai deschisi cand a fost vorba de transfer tehnologii… restul de parteneri mai mult sau mai putin strategici nu prea ne agreaza din punctul asta de vedere…

      (centrala de la Cernavoda tot cu tehnologii sa le zicem „francofone”)

    • Fara suparare, varf au fost pt. noi produsele militare frantuzesti si inainte de ww2
      Rezultatele acestei aprecieri le stim

      Preturile nu sunt justificate
      Am inteles, s-a mai vorbit pe aici, ca integrarea (proiectu) amplasării unei noi tipuri de rachete pe rafalele indiene este mai scump ca tot programu S 97 raider
      Mie imi da cu virgula,

      Este un avion frumos dar cu mult prea scump

    • Din păcate, fereastra de oportunitate, ca să îi zic așa, a trecut de ceva vreme…..
      Păcat, fancezii ar fi dat licențe și înainte de aderarea la NATO a noastra……

      Si Rafale e ….. Rafale !
      Sper sa facă avioane în continuare…..

  4. Dr cand l-am vazut prima data an zis ca arata perfect. E printre cele mai frumoase avioane, daca nu si cel mai frumos.
    Cat de performant e, stie toata lumea, e si printre cele mai bune.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *