Romania va incheia afacerea F-16 cu Portugalia pana la sfarsitul lunii mai 2013

AIR_F-16A-15OCU_Portuguese_1999_USAF

F-16OCU

Aceasta stire vine pe filiera chineza (agentia Xinhua), si este completata cu o alta informatie, care spune ca dupa perfectarea negocierilor romano-portugheze, se asteapta OK de la americani, care este cel mai probabil sa vina pana in luna septembrie 2013. Termenul operationalizarii avioanelor in Romania ramane 2017.

Suma pusa la bataie este, conform sursei chineze de 690 milioane de EURO, nu dolari si include intreg pachetul: avioane, logistica, piloti si tehnicieni, piese de schimb. Din aceasta suma 125 milioane de euro ar fi avioanele, descrise ca fiind intr-o stare foarte buna, 12 F-16 OCU, restul fiind bani necesari operationalizarii F-16 in RoAF.

By the end of May, we will probably finalize documents with the Portuguese party and subsequently, until September – with the American party, so that we resume the multirole aircraft equipping program at the scale of a squadron, i.e. 12 planes,” a spus Mircea Dusa agentiei Agerpres, „we will also tackle the amounts to be paid,” cand negocierile vor fi terminte.

 

Sursa: Mod.gov.cn

De asemenea pe  Defenseindustrydaily.com se afirma ca Romania ar fi interesata de achizitia a inca 9 avioane F-16, cel mai probabil dintr-o alta sursa decat Portugalia.

La sfarsit va recomand sa cititi cu atentie articolul celor de la Defenseindustrydaily.com, pentru ca acolo se iau la puricat cam toate optiunile pe care Romania le-a avut in vedere, pentru inlocuirea flotei de MIG-21 Lancer, incepand cu 2005, atunci cand a aparut in presa oferta israeliana de avioane F-16A/B sh, oferta care la vremea respectiva a fost primita cu mult scandal de catre presa si poate pe drept cuvant.

Nimeni intreg la minte nu-si inchipuia in 2005 unde vom ajunge in 2013 cu problema multirolului.

Si daca tot discutam de “multirol” F-16OCU , indiferent de starea “exceptionala” in care portughezii le-au pastrat, nu este chiar asa de “multirol”, vand capacitati de atac la sol, insa limitate. Oricum problema unui avion multirol este deja istoria pentru noi, datorita numarului extrem de redus de aparate, pe care se pare le vom avea in dotare. Chiar si in cel mai „fericit” scenariu cu 12 F-16 portugheze , plus inca 9-12 din alte surse, Romania nu va avea suficiente avioane pentru a le numi “forta aeriana”, ci ii vor ajunge (daca vom achizitiona mai mult de 12) fix pentru Politie Aeriana.

Interesante ar fi doua aspecte in aceasta stire: Primo – pretul, pe care chinezii il dau in euro, Secundo – parerea celor de la Defenseindustrydaily.com, cu privire la obsesia Romaniei fata de achiztia in viitor a avionului F-35, obsesie caracterizata ca fiind doar “Suggestions concerning the F-35 were probably just vanity talking”.

 

Sursa: defenseindustrydaily.com

RomaniaTricolor&GeorgeGMT

 

32 de comentarii:

  1. nicu viorel

    Pacaleala in toata regula

  2. inca o teapa dupa fregate de la fier vechi ba pea masii trebuie inlocuiti astia toti psd,pnl,pdl,aceeasi MIZERIE de tradatori pina nu intelegem ca trebuie altii mai patrioti vom fi colonie de muls doar resurse si mina ieftina de lucru ca nui asa ne am nascut in estul europei si nu meritam decit preturi can Germania nu si salarii asta sintem mamaligari individualisti nu bulgari cu cohones care au iesit in strada si au cerut clar NATIONALIZAREA resurselor sa vedem de unde pensii pt decretei ca toti fura vorba unui usl ist ca statu trebuie sa lucreze pt particulari adica sa le dea contracte lor unde racu sa mai pomenit ca la bani romanesti autostrazile sa la faca altii nici macar firme mixte 50% ,50% da sa vina si cu bani de acasa cind o sa ne trezim sa punem mina pe furci altii vor fi stapini aci

  3. Auto-pacaleala in toata regula, da bine ca vom F-35… 🙂 🙂

  4. Hristos a Inviat!

    Dupa cum spuneam si ieri, afacere echivalenta cu a cumpara in 1940 avioane de la 1916 si a incerca o modernizare… chiar daca F-16 in variante mai noi se dovedeste inca o masinarie de lupta respectabila!

    • Cu aceasta achizitie, daca nu apare o compensatie peste noapte si un imprumut avantajos, se loveste nu doar in fortele aeriene ci si in inzestrarea celorlalte forte, in industria de aparare si in deficitul Romaniei.

      Se „rezolva” totul de la A la Z cu o singura mutare!

  5. HRISTOS A INVIAT! Eu nu inteleg o chestie, de ce termenul de operationalizare este 2017?!!

    Ai zice ca operationalizeaza Naveta Enterprise si nu o mana de avioane…

    • Lasa Florine, nimeni nu intelege nici de ce la cumparam, nici de ce le operationalizam in patru ani, sau cum ne ajuta pe noi F-16A sa trecem rapid pe F-35. Partea proasta este ca a inceput lumea sa ne ia la misto cu F-35 via F-16A/B…Adica nu doar RoMilitary zice ca F-16A, ca inceput de drum pentru F-35, este prosteala pe fata, ci si Defenseindustrydaily, care este un site foarte respectabil si respectat.
      O sa ajungem subiect de bancuri in randul aliatilor cu acest sir nesfarsit de minciuni si de pacalici care cred ca prostia lor ar fi vreun etalon de inteligenta general valabil.

      • Se stie de ce le cumparam.Asa stiu politicienii romani sa se puna bine pe langa americani si pe langa Barroso.Cred ca aceasta achizitie s-ar putea face in Elvetia, de exemplu?Eu zic ca nu.La noi logica nu conteaza.Se merge doar pe subiectivisme si interese meschine de partid.Romania si poporul sau, obedient din caracter, este feuda politicienilor si a marilor oameni de afaceri, multi dintre ei miliardari de carton.

    • Pentru ca atunci se va achita probabil ultima rata la avioane si abia atunci vom intra in posesia lor.Pana atunci avioanele vor sta in asteptare in Portugalia.

  6. Poate ne lamureste Robert Ionut cum e cu achizitia. parca varianta cu portughezii cazuse si acum discutam direct cu unchiul sam. Pana la urma tot cu portughezii fcem dealul?

    • Robert Ionut

      Portughezii vor un pret mai mare cu vreo 80 de milioane de euro… asta e problema… vor cam 200 de milioane doar pe lotul de avione. Nu am spus niciodata ca varianta a cazut, am spus ca nu vor sa cedeze la pret momentan. Iar americanii au facut o oferta de F16 C-D… dar e vorba de 2 la block 40 plus ca noi sa le facem modernizarea…. ceea ce e cam scump.

  7. Se merge pe necunoașterea datelor/informațiilor adusă de lipsa de transparență. Discutăm discuții deoarece nu este afișat un „pachet” informațional clar de date.
    De ex: ce exact vom face cu ele – utilitatea, ce pot, cât costă (nu agregatele, ci transformările aduse șamd).
    Operaționalizarea în 3-5 ani nu este lungă, date fiind datele problemei. Sistem nou (în sens de altul decât prezent), echipamente, pregătire, antrenament, integrare etc. Polacii au „achiziționat” sistemul F-16 (nu doar aparetul) când? și cât a durat/durează până va fi deplin operațional? ce însemnează acest proces și ce presupune se cam știe.
    Nefiind dezvăluite datele (din stupiditate și alte interese/scopuri bune/rele), compensăm astfel – cu rezultatul frustrării și iluzionării.
    Nu are sens să dezvolt mai mult.

  8. cei care au incheiat afacerea sunt destepti…avioanele vor veni in 2017 cand lumea a uitat de ei si la putere vor fi altii….doar nu le aduc mediat,ar risca ca avionele sa fie subiect de stiri,,inca un f-16 a cazut,din pacate pilotul……….,,
    sa nu uitam afacerea fregatelor…parca seamana situatia

    • Problema este chiar mai umilitoare, dpmdv. Portugezii, si nu numai ei, nu au deloc incredere in bonitate si cuvantul guvernului roman. Mai intai le dam banii, si dupa aia vedem avioanele…dar este doar o parere personala. Lusitanii s-or fi „inspirat” cel mai probabil de la patania italienilor de la Alenia, care ne-au dat cinci avioane, dar inca sunt cu mana strasina la ochi dupa gologani! Iar in zare…numai vorbe! 🙂 🙂 Am ajuns pacalicii Ieuropei, vorba lu’ Nea Nicu.

  9. http://www.belgian-wings.be/webpages/navigator/photos/milltarypics/Markings/f16_demos/f16b_fb01_10years_f16_1989.htm

    „In 1989 it was exactly ten years that the Belgian Air Force operated the F-16 Fighting Falcon.”

    Ce dracu’, mig-urile noastre sunt F22 pe langa astea….

    • Fi mandru bai M.C. in curand vor fi ale tale… 🙂 🙂 ))))))))))))))))))))))) sa te falesti cu ele, cand pleci in concediu prin Europa!
      Bre apopo de ce vom face noi cu F-16 astea, era un banc pe vremea lu’ Impuscatu’ care zicea cam asa:

      Intr-o zi Ion statea de vorba la un pahar cu Vasile. Si tot vorbeau ei ce vorbeau, iar Vasile ii zice lui Ion
      -Bai ioane , mai las-o dracu bre de treaba…Te iubeste socra-ta de nu mai poate dupa tine. Vrajeala bre!
      Ion zice: -” Nu domne chiar ma iubeste, si ca sa-ti dovedesc o sa ma prefac mort sa vezi ce-o sa ma planga soacra-mea pe mine.
      Zis si facut, se duce Ion acasa, cade lat, muierile incep sa-l planga, etc, etc. Se ajunge si la imbracatul mortului. Nevasta zice:
      -Mama sa-i punem pantofii aia noi saracu’ de el. Soacra:- Lasa mama pune-i tenisii ca si asa putrezesc. Nevasta:
      – Sa-l imbracam in costumul cel nou. Soacra:-Lasa mama pune-i treningul ca si asa putrezeste. Zis si facut, il imbraca pe Ion in trening si tenisi, apoi il pun in sicriu, sicriul pe dric si hai cu Ion la groapa.
      Pe drum nevasta lui Ion il bocea: -Unde te duci tu mai Ioane, unde te duci tu ma Ioane, la un moment dat Ion se scoala din sicriu si zice cu obida:” -La stadion in pizda matii, nu m-ai imbracat sportiv”!?

      Asa si cu avioanele noastre: ce vom face cu ele?! Politie Aeriana frate, ca doar daia le-am cumparat!

      • A dat respawn ca J.C :)))

        Oare nu ar fi mai avantajos sa reducem fortele terestre la 10-20.000 si sa le aducem la standardu’ Vulturilor?

  10. Sigur se vor speria rusi acum de noi si vor muri de ras evident :))

  11. Cum naiba urc o poza cu o cruce acilea ?

  12. Inca ceva :

    Unde dracu sunt pilotii care o sa zboare pe cazanele astea ?
    Eu nu vad nici unul tipand ! Nici unul.

    Ala de-l stiam io a cazut acum 2 ani cu colegul lui.Nu mai poate vorbi deloc.

    Astia de auu ramas, putini cum sunt , unde dracului sunt ? De ce nu ies sa tipe ?

  13. @cristian pai mai frate ,cum pentru zborul pe avioane se aplica principiul voluntariatului, este clar ca pentru a zbura pe cazane f-16 se aplica acelasi principiu: tu te-ai inscrie?

    • Pai nu .Nu as face-o ! As zbura pe ceva in care sa am sanse cat de cat sa nu ma infig ca morcovu ! Si pentru asta as vocifera… macar asha putin pe ici pe colo.Da nimik !

  14. Alegerea avioanelor ar mai trebui facuta si in alt fel,sa ii mai intrebe si pe piloti cam care sunt opiniile lor in limita bugetului evident,dintr-o gama de avioane sa voteze si ei si evident nr mai mare sa fie raspunsul.

    • S-a facut de foarte mult timp ce zici tu.Alegerea pilotilor a fost:
      1.Eurofighter
      2.Gripen C
      3.F16 C
      In final pilotii au declar ca la o adica sa fie orice marca de avion, pentru ca ei va fi un pas inainte cu conditia ca acel avion sa fie nou.Asta se intampla undeva prin anii 2005-2007.
      La sfarsitul anilor 1990, undeva prin anii 1997-1999, cand aveam in exploatare MIG29, pilotii nostrii isi doreau FA18E/F, considerand ca acest bimotor poate face fata bimotoarelor rusesti, insa ulterior au avut optiunea de mai sus.
      Nu trebuie ignorat ca orice achizitie militara externa se face pe criterii strict politice, doar de catre politicieni.Militarii fac doar o simpla figuratie.

  15. Pai da prosti suntem ! adica si bunul simt si logica ne indica calea de urmat insa noi ca boii facem ce zic incompetentii aia de politicieni!
    Zi de zi ma mir ; toti ne-am saturat de coruptie,de hotie,si de sistemul politic actual, toti stim ca nu e bun , toti vrem sa-l schimbam, insa nu se intampla nimic!
    Uite eu zic sa mergem la ei si sa-i rugam -va rugam frumos , lasati puterea in mainile unor oameni competenti. Atunci ei o sa zica -Da , da , aveti dreptate , poftiti, poftiti, uitati aici e biroul meu cu secretara asta buna de tot, acolo jos in parcare la umbra e masina aia nemteasca cu sofer cu tot, sa va dau si niste adrese de case de protocol, sa nu mergeti sa va distrati cu toata prostimea , ce naiba! Si acum noi o sa plecam si va lasam pe dvs sa conduceti tara, ca ne-ati rugat frumos!
    Credeti asta? eu nu , si motivul pentru care o taraganam cu astia este unul infricosator de simplu-ne este frica! pentru ca ai da jos de la putere nu se poate face decat intr-un singur fel-cu varsare de sange-! si fiind noi patiti cu schemele de la revolutie, nu prea ne-am da sangele din nou ca sa ajungem la acelasi rezultat ca acum! E asa cum zic eu?

  16. Nu se stie Wandoo! Frica este pentru cei lasi! Cu cat inaintam in „civilizatie”,cu atat devenim mai lasi! Unitate la romani nu este, si nici nu va fi ! Ne complacem in orce situatie! Inante de a vorbi depre avioane de lupta,ar trebui sa se stie cati bani sunt alocati pentru siguranta,protectia si apararea acestei tari minunate Romania!

  17. „Bulgaria Seeks to Buy 9 to 10 Fighter Jets”…
    http://www.novinite.com/view_news.php?id=150103

    „…Bulgaria will enter the final phase of the initial preparation for the purchase within a month, the President said…”

    • F-16 sh sau th scrie pe ei, la fel ca si pe noi. Smart Defence dala adevaratu’. Frumos ar fi ca bulgarii sa cumpere de altundeva F-16 C/D sa vezi atunci compatibiliatte intre troacele noastre A si mai jmecherele lor C-uri…Smart Defence de Smart Defence! 🙂 🙂 Bre peste milenii vom ajunge subiect de glume istorice, ca magarul lui Buridan!

      • He he , da’ optimist mai esti dom’ George…auzi,milenii! pai la cum se vede viitoru’ in 100 de ani Transilvania e la boanghine, Moldova la tovarasi, Dobrogica mea draga o sa fie plina de castraveti,Banatul o sa fie pilaf sarbesc fara urma de romanas la ce capacitate combativa(de invidiat totusi) au sarbii, iar prin Muntenia o sa sclipeasca turnuletele rromane.
        Partea buna e ca noi vom fi urmatorul ”popor ales” plecat in bejanie cu sumanu’n spinare, vom umple lumea cu inteligenta noastra, si intradevar peste niste milenii o sa se miluiasca si de noi cineva si o sa ne faca loc de casa pe vreo margine de banchiza!

        • 🙂 🙂 Pai de unde bre banchiza peste mii de ani, matale nu sti ca vine incalzirea globala peste noi?! In desert ca evreii da pt ceva mai mult de 40 de ani…Pe banchiza era misto, ne trasformam intr-un popor de Happy Feet, ca dansatori suntem cu totii…pe sarma din pacate si sarma este extrem de subtire!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *