RomaniaMilitary Youtube – Mircea Dusa: De ce mor pilotii…

 

 M.C.

 

 

 

33 de comentarii:

  1. Armata romana ar trebui sa fie considerata doar corp expeditionar si denumita ca atare, deoarece capacitatea de aparare a teritoriului national tinde spre zero… Din pacate aceasta era misunea primordiala a Armatei si nu cea de de sprijin prin Afganistan, Somalia, Mali etc…

    Toata stima pentru faptul ca dl. ministru a remarcat ca in anii ’90 aveam 400 de avioane si acum ne chinuim sa cumparam 12 avioane la mana a 2-a…

    Cat despre elicoptere, da, au fost modernizate, insa acum 15 ani… si toate, cu exceptia Puma Naval, sunt platforme din anii ’70-’80 modernizate, nu construite de la zero! Deci cam toate si-au trait viata… si vor incepe sa cada, indiferent de efortul de mentenanta. Macar de-ar inlocui motoarele, transmisia si rotoarele cu unele noi, ca acolo e uzura si efortul mare de zbor la elicoptere!

  2. Hmm… vorbeste de un program de inzestrare pe termen scurt, pana in 2016, si unul pe termen lung, pana in 2022! Agreat de ministerul finatelor…

    Se platesc avioanele Spartan 4 si 5 in 2013… este bugetat (150 mil. lei). Daca adaugam si o rata la multirol, ce bani mai raman pentru restul inzestrarii ?!

    Iar placa cu „Romania nu-si poate permite avioane noi”!

    Avioane „in uz care vor fi modernizate”… deci le luam si le modernizam separat?!

    „Decizia CSAT” este sa luam avioane in uz”… cica au primit oferte care nu satisfac necesitatile noastre ?! Care-s alea? Cele Saab si EADS?

    Au cerut oferte (RFI/RFP) sau doar au stat si au primit oferte?

    „Vom primi tot sprijinul din partea americanilor pe acest subiect” (a discutat si cu Rasmussen si cu Panetta)…

    Cresterea de bani pt. achizitii de la 300 mil lei la 700 mil. lei (din care 250 mil. lei datorii din anii trecuti si 150 mil. lei Spartane)… 159. mil euro total pentru achizitii anul asta.

  3. Deci anul asta „modernizeaza” (ce bine ar fi daca ar fi vorba de modernizare, in adevaratul sens al cuvantului!) inca 2 MIG-21 Lancer (pentru a asigura resursa pana in 2017) la Bacau, 2 IAR-99 Soim la Craiova … si aici iar ceva straniu – „modernizarea celor 3 Puma de pe fregate”. Pai alea 3 Puma Naval nu erau noi ?!

    Cat despre cele 12 avioane, ele vor asigura doar misiunea de politie aeriana… pentru celelalte 2 misiuni fiind nevoie de alte achizitii!

  4. Reluand cheltuielile… 700 mil. lei, din care 150 mil. lei plata Spartane, 250 mil. lei datorii din anii trecuti => raman cam 300 mil. lei care calculati la 4,4 lei = 1 euro => 68 mil. euro… aproape rata din 2013 estimata initial pentru achizitia F16 portugheze… Acum, daca fac achizitia avioanelor second-hand din buget special al ministerului finantelor, ar ramane cei 68 mil. euro pentru alte achizitii (incluzand modernizarile celor 2 MIG-21, 2 IAR99 si Puma Naval)!

    • URA, URA, URA, DE ‘ZDEMII DE ORI!!!BRAVOOOO, MAGNA CUM LAUDE! Uauuu, ce vis misto, 2 Lancer in curs de modernizare!? Nici nu visam la asa modernizari in ROAF, pesemne ca le schimba niturile ca sa nu se destrame tablaria ca doar ii un pic mai complicat ca Dacia 1300. Ori ii pun AESA, Meteor, Python 5 si alte chestii da razbel, si-l fac apt pana-n 2022 toamna. Si cu Pumilii navale precis ca le baga niste rachete anti-nava, ca n-au saracele de ele decat mitraliere, in rest sunt ok -da Doamne! Ne carpim de te-apuca ameteala, da’ trebe sa faca si-un tabel cu planificarea pilotilor la zbor cu Mig-urile alea super-modernizate, ca daca-s doar 2 se va face coada neica la pasaroaie…Pai cum, ceva stratejii d’alea izvorate de la Comandamentu’ da Urgenta, da iarna, trebe sa iegxiste, c-altfel nu se poate mai! Da’ bine, la imensa suma de 68 milioane de coco pentru achizitii, precis nu stiu ce sa ia mai intai -arma de asalt, pasaroaiele alea tri-hand -ce daca-s din alt buget, Spartane, masini de teren, tancuri, MLI-uri, rachete AA, radare, nave de razboi, submarine, sper ca n-am uitat ceva. Cate nu se pot lua de banii astia, mai tata mai! Da’ e bine ca ne pricepem la carpeli, ce ne-am putea dori mai mult!?

  5. dece nu ”modernizam” avioanele din al doilea razboi mondial ? ar fi o solutie economica ar ramane bani sa mai rasara niste vile prin pipera .. si toata lumea e fericita ca la noi oricum se poarta dotarile vintage punem ”avionica de ultima ora” pe ele si gata .. ca in viziunea domnului ministru la atata se rezuma calitatile unui avion …

  6. Trupe expeditionare?! 🙂 Pai si cu le ..expediem si mai ales cu cele tinem acolo, asa expediate?! Bre nici de trupe de mentinere a pacii nu avem fata, la nivelul dotarii…

  7. George, din moment ce sunt acolo, cam la asta se incadreaza – trupe expeditionare… Acum, daca n’or sa fie bani sa le aducem acasa cu tot cu echipament (aici nu mi-e clar, pentru ca dl. ministru Dusa spunea de faptul ca folosim acolo echipament dat de SUA, deci il putem aduce acasa?), ii aducem doar cu ce au pe ei 🙂
    Lasa sa-i apere pe afgani de ei insisi, daca pe noi, pe romani, nu prea mai au cu ce sa ne apere 🙂 Macar sa fie utili la ceva…

  8. Mariuse, pari cam abatut, vorba lui George, tu ai baut apa dupa gsg9 🙂

    Pilotii nostri, aia foarte batrani de peste 40 de ani mor de batranete(le pun astia ceva in pensie), iar aia tinerii, pe de o parte cei care raman in system mor de plictiseala iar cei ejectati din system mor de foame. Gata, problema asta am lamurit-o.

    Uite bre ca aia cu Mig Dracula Zombiul Carpatin nu fu o duda, aveti articol pe site scris da unu’ mai tzicnit 🙂 🙂 🙂

    Astia chiar upgradeaza MiG21 la varianta ‘Bampirul da Ferentari-Mancatzhas’ Block IIb, cu rachete BVR cu cap de cautare cu ustoroi, containere de bruiaj cu cruci de argint si lansatoare de biblii sfintite de popartzanul sef de la Patriarhie etc. In loc de nituri le pun tzepushe, tabla noua sfintita de la Ierusalem. Si trage stand-off cu afurisenii si blesteme din alea nasoale pt cei care nu-si platesc taxele duminicale pt iertarea sufletului la Cooperativa moashtele-tutulor-sfintilor.

    Hai bre ca stam bine, vom avea cel putin doua ‘avioane’ pana in 2017. Plus doua avioane de scoala. Basca un elicopter navalizat, in sensul ca poate sa zboare si deasupra marii. Albanezii nu le au nici pe alea. Iar aia din Papua Noua Guinee ce sa mai zica.

    In cativa ani vor avea 12 avioane si elicoptere on total, cu MiG, F16, SOCATURI, Navale si Sparfane.

    Am mai zis eu sa nu se mai agite cu politia cu avioane. Alea nu pot sa stea in aer forever, sa le amendeze la aterizare.

    ‘Armata’ aia de noaujdamii trebuie periata cumva, ca cel putin cinzecijdamii sunt in plus la ce armament mai au. Cine-i tine acolo in speranta ca vor veni si echipamentele intr-o zi cu soare si de aia pastreaza oamenii in system e nebun. Aia mor de batranete inainte sa le vina echipamentu’.

    Astea-s din bazmele romanilor: „masini de teren, tancuri, MLI-uri, rachete AA, radare, nave de razboi, submarine”

    In felul asta la modul teoretic ar mai ramane bani si de altceva, la modul practic, adica pe rromaneshte, or sa le creasca salariile la miile de generali si colonei ramasi in system, iar restul o sa-l ia guvernul inapoi la buget, sa-l investeasca in borduri si deconcentrate.

    Ah, si sa nu uit, scrieti-le la Ministerul Capitularii Nationale sa inceapa sa joace bugetul de inzestrare la Euromillions sau la Cazino, poate au noroc de mai fac rost de niste bani. Daca n-au noroc, mare lucru nu pierd

    • „MiG21 la varianta ‘Bampirul da Ferentari-Mancatzhas’ Block IIb, cu rachete BVR cu cap de cautare cu ustoroi, containere de bruiaj cu cruci de argint si lansatoare de biblii sfintite de popartzanul sef de la Patriarhie In loc de nituri le pun tzepushe, tabla noua sfintita de la Ierusalem. Si trage stand-off cu afurisenii si blesteme din alea nasoale pt cei care nu-si platesc taxele duminicale pt iertarea sufletului la Cooperativa moashtele-tutulor-sfintilor”

      Iti multumesc ca m-ai facut sa rad in gura mare, eu de obicei nu rad lunea nici sa ma platesti, tu ai reusit pe gratis. Hai ca ai simtul umorului gsg9, se vede ca esti „de-al nostru” 🙂

      In alta ordine de iei, eu am urmarit live interviul respectiv de pe site-ul lor aseara si am cateva nedumeriri. Parca fondurile alea in plus erau pentru salariile, acum ne spune ca sunt pentru achizitii. Ar fi bine sa fie asa dar e doar o picatura in ocean. Eu zic ca e bine ca mai prelungesc MiG-urile, mai merg inca 500 ore/5 ani la unele din ele (MF-75), decat sa chemi olandezii sa-ti faca politie pe bani si sa-ti tii oamenii nezburati, mai bine mai tragi 5 ani de ele si zbori tu – cu consecintele de rigoare (accidente, 30 ore/an, etc).

      Din ce a zis el eu am inteles ca anul asta sunt bugetate platile pentru Spartanurile 6 si 7 nu 4 si 5, intr-adevar 4-5 a zis prima data dar s-a corectat. Deci pana in decembrie ne vin toate, sunt platite toate si am mai terminat un contract, trecem la altceva. Asta e bine, saptamana trecuta am vazut multe poze cu fortele speciale ungare si stateau mandri in fata unui An-26, o sa le expire si lor An-urile si nu cred ca au ei bani de ceva nou, deci macar la transport avem ceva. Bulgarii idem, au facut gura mare si pe urma n-au mai putut plati, cred ca au vreo 2 sau 3 livrate si gata, s-a inchis robinetul pentru ei.

      La Puma Naval n-am inteles nimic, parca era bugetata achizitia unei a 4-a aeronave, n-a zis nimic de asta in schimb a zis ca se „modernizeaza” celelalte 3, pai sunt vechi de cativa ani ce naiba sa modernizezi la ele ? Ar fi ideal sa se puna rachete anti-nava pe ele dar personal nu cred varianta asta pana n-o vad implinita, pt ca asta ar insemna o decizie publica de achizitii si un plan mai extins (fregate, etc). Sunt curios ce inseamna „modernizarea” asta si ce se intampla cu al 4-lea Puma.

      Deci le raman 68 de milioane, operationalizarea unei baterii Hawk costa 7 mil. dupa cum am aflat anul trecut si mai avem multe rachete a caror viata trebuie prelungita cu 10 ani, probabil la un cost de 100-200 de mii/bucata, ar fi cazul sa inceapa programele astea anul asta, altfel ramanem in 2015 de curu’ lelii fara rachete, cum nu e nici o tara din lume care sa aiba armata, cu atat mai mult una din Europa :D….

      In rest, F-16 third hand, nu sunt bani, etc… a, si mai era ceva. A zis 81 000 de oameni, s-o fi referit cu tot cu angajatii civili banuiesc…

      PS; e bine totusi ca a aparut la tv sa spuna niste lucruri si publicului, sa nu murim prosti. Altii nu s-au prea sinchisit

      PS2: pentru Hans, am citit comentariile tale dar n-am avut timp sa-ti raspuns pe indelete, insa sa nu crezi ca le-am ignorat.

      • deci, de pe surse, ultimele informatiriti ultrasecretoase referitoare la modernizarea Pumelor Marinaresti…
        avind in vedere criza grava, si lipsa de resurse, li se vor monta niste flotoare de la tintele plutitoare folosita de marineli, pentru a pluti mai bine decit zboara, copilotului i se vor introduce in dotare niste ochelari ultrasecreti si ultramoderni de vedere sub apa, iar mecanicul de bord va primi in dotare o mitraliera de 12,7 cu munitie APFSDS antisubmarin…
        iar ca tactica de folosire, halicopteroasele vor sta in plutire, organizand ambuscade submarinerilor inamici, copilotul va fi cu capul bagat la fund, ca sa depisteze magaoaia, iar cind il vede, va da semnalul mecanicului de bord, care va deschide focul cu mitralioasa de 12,7… 🙂 sau mai degraba… 🙁
        mai facem putin haz de necaz…

  9. GSG9, eu ca eu, da’ uite ca si WW a devenit pesimist! Da’ cu el ce ne facem ? 🙂

    Anul asta eu zic sa-i mai „bombardam” cu niscaiva propuneri si idei, doar-doar s-o prinde una din 100 de careva din maretii nostri „decidenti”.

    Io zic sa ne mai sfortzam nitel, amu’, in 2013, unii cu ideile si tu si colegu’ „Resiteanu” cu dezvaluirea „partii pozitive” sa zic asa 🙂
    Ce ziceti, va bagati ?

    • Aoliooo, Mariuse si bre GSG 9, nu-s de unde mi se trage dar mi se trage de undeva! Incerc de ceva timp sa renunt la abonamentul pe care-l am la revista Avantul-Prabusirea, da’ nu-s de ce nu tine…Fain tratament imi recomanda GSG9, se vede ca-i baiat salon si tine cu aia mai batrani, dar in putinta -multam fain taica, da’ astept oferte da „munca”. Apropo, sti ceva cumva? Amu’ ma mai inimai oleaca ca vazui la TV increderea romanilor, si daraverai cam asa: Biserica, Armata si SRI. Ai’ de mine, SRI mai tata maiiii -da’, uite ca rumanul se baga si-n Secrete ca d-aia stie multe aia da sus. Da’ io banui ca stiu, da ce: Biserica -da Doamne sa fim tat asa si tine-ne vecii vecilor amin; Armata -e buna, lasati-o asa ca tocma ce vine inundatile, scoateti barzile trupeti; SRI -oi mancati-as, da-i tare bine de tat, Gobiernul si Pulamentul is vegheati,dorm in pace. Amu’ daca ma invidiaza lumea bre pentru „munca” de jos, adica aia placuta vazului si pipaitului, io mi-s baiat salon, bag pila la GSG9 sa treaca pa orice doritor pa lista, ca mi-s patriot -unde-s doi puterea creste, ha, ce ziceti mai flacai, ura si-aideti langa noi!

  10. @MariusZ: „GSG9, eu ca eu, da’ uite ca si WW a devenit pesimist! Da’ cu el ce ne facem ? :)”
    Bre, WW saracu n-are nici o vina, io crez ca voi ne puneti ceva in pagini de ne apuca depresia dupa ceva timp…Eu rezist mai bine, ca-s depresurizat din fire 🙂 da’ de saracu WW aveti grija sa nu faca vreo prostie ceva, s-o lase pe vreuna gravida sau mai stiu eu ce alte nenorociri 🙂 🙂

    Bagati tare cu propunerile, ca 2013 e an norocos, e multiplu de 2013 :).

    „Ce ziceti, va bagati ?” Io si Resiteanu-The Sith Lord Himself, amandoi of The Dark Side 🙂 sigur ca ne bagam. Io cel putin cre ca m-as baga la partea cu stransul de gat cu Fortza 🙂 la politicieni, ca de bunavoie nu cre ca sta vreunul.

    • prietene gsg9, e clar ca nu mai tii la mune ca in tinerete. adica dece sa o lase gravida ww pe una si eu sa ma multumesc cu sora lu’ stanga? asta face armia romana, da io is tivil.

      • @resiteanu
        Uite bre ca e viu si ne citeste 🙂
        Salutare Resitene, cum sa nu mai tziu la matale bre, sigur ca mai tziu 🙂 🙂
        Resitene lasa-l si pe WW ca matale ai facut destule prostii in tineretile matale 🙂 si hai sa ne concentram mneata cu raza aia albastra care-ti iese din mana eu cu sugrumatul ala cu Fortza :), sa ajutam Tzara si pe baietzii astia sa scoata Armia la liman, ca asta cu petitziile se pare ca nu prea fonctzioneaza…ma rog, oarecum deloc…

        • haoleu, mancav-as chenzina, cu mine chiar ca v-ati scos, ….sunteti ca si singuri, ca de cand s-a inventat fuga nu m-a mai batut nimeni. pe bune, acu’ , al cui portofel trebuie sa-l speriem?
          daca e al lui dl george, se faceeeee!!!!!:)))))

      • Vreti pesimism, adica nitel realism?! Las’ ca va dau maine motive dastea. 🙂 Stati..pe-aproape si pregatiti-va…Ha ha ha ( a se citi rar si cu o tonalitate lugubra, n.r. )

  11. Buei fratilor, voi sunteti acolo, o audienta ceva? 🙂
    Probabil cei din sistem cu aceleasi intentii ca noi au sireturile legate…
    Nu cred ca nu ii intereseaza daca le sare turela cand da intr-un hop…

  12. Bai fratilor asta nu poate vorbi corect romaneste.Pur si simplu nu-l pot asculata.
    Cum dracu sa mearga lucrurile bine daca astia nici nu pot vorbi ca lumea ?

    Sa fim seriosi !

  13. Dusa ne confirma inca o data ca se vor cumpara F16 SH, cu sanse foarte mari de la portughezi.Ar fi mai bine daca am cumpara direct de la americani versiunea C, decat sa cumparam versiunea A de la portughezi.

  14. oau 2 lancere modernizate, stranim panica in sud estul europei :)…nu modernizam si 2 IAR-99 la standardul inexistent IAR -XT ,dusa da-mi mie contractu – le punem aceleasi motoare si ii dam cu vopsea din aia jmechera si zicem ca e stealth…pac..200 milioane de euro modernizarea, frate cate Q7 -uri ii cumperi lu fito si lu fita de banii astia si vile la cannes si la monaco, da se duc repede…si la anu mai bagam 2 Mig -uri ( eventual tot alea) si 2 IAR-uri si zicem ca le-am facut ultra stealth drone invincibile irefutabile, zbang inca 200 de milioane de coco , si uite asa sa dus(a) mandatu si baietii e multumiti a facut bani si de campanie, gheneralii e si ei multumiti, ce mai , toata lumea , veselie mare, kokalareala, manelareala, futangeala ..lasa domen ca e bine, muncitorii de la Avioane Bacau mai da si ei cu pensula 1 an de zile sa vopseste avioane, vreo 4-5 firmulite de ale baronasilor si baroneilor locali face niste livrari de vopsea stealth jmechera de ultima generatie la 40.000.000 de coco – 1 tona de vopsea, .kokalareala, cika-laka -ciki -cha…hai ca maine merg la munca, plec la 6 , vin la 20, da sunt multumit dusa si cu neamul va castiga in 2 zile , cat castig eu in 2000000000 de ani , daca sunt prost asa-mi trebuie

  15. Am cateva propuneri pt ministerul (ne)apararii nationale, privitor la achizitia de tehnica de lupta:
    – modernizarea tuturor avioanelor expuse la muzeul aviatiei (inclusiv Mig 29 Sniper) , castigatorul contractului finnd obligat sa dea cel putin 30% din valoare sub forma de comision
    – schimbarea culorii castilor pilotilor de pe elicopterele Puma Naval, fiind upgradate astfel la varianta 2.0
    -montarea de rachete anti-nava pe Puma Naval, dar cum nu sunt bani, inlocuirea acestora cu cateva AG 7,care vor fi trase de cel care manuieste si mitraliera.
    As putea continua, dar din pacate realitatea este trista, foarte trista

  16. De ce ne mor pilotii? Uite de ce…Va rog sa revedeti si mesajul meu la articolul „Ciorba de oase”.

    Dupa ce ca nu ajunge combustibilul pentru ca pilotii militari sa se poata antrena conform normelor internationale, si putinul kerosen repartizat diverselor unitati aviatice din tara se evapora chiar din rezervoarele avioanelor de lupta. Nu mai departe de anul trecut, dupa cum sustin aceleasi surse, un controlor de zbor din Timisoara ar fi dat alarma dupa ce a descoperit ca un avion particular zbura cu multe ore peste capacitatea asigurata de propriul rezervor. Intrati pe fir, cei de la Politia Militara ar fi descoperit ca niste angajati ai unei flotile militare aeriene vindeau respectivul combustibil proprietarilor unui aerodrom particular. Iar cazul s-a repetat si in alte locatii, de aceasta data pana si „benzinari” din clanurile tiganesti ajungand sa cumpere, cu cisternele, kerosen. Iar pentru a nu face simtita lipsa acestuia din depozite, unii angajati civili ar fi indoit cantitatea ramasa cu … apa oxigenata

    Comentati si cititi aici: http://www.enational.ro/catalin-tache/pilotii-romani-sunt-condamnati-la-moarte-s-a-descoperit-motivul-pentru-care-ni-se-prabusesc-avioanele-si-elicopterele-256420.html/#ixzz2NHP6DClp

  17. Comentariu in ziar…

    Dureros dar adevarat. Sint pilot si Toti colegii Mei stiu de cate ori sm tremurat in aer stiind cu ce porcarie de combustibil Zburam. Asta cind aveam kerosen si nu il vindea personalul civil, toti numai pilele la sefi. Pe Adrian ei l-au omorit, dar s-a mysamalizat. Rusine ca seful SMG e danila, aviatore de-al nostri. Dar de cand s-a incumnatit cu Basescu, o tine pe Sora lui Maria, a uitat de unde a plecat

    Retinem ceva de aici? Cine este personalul civil…cine se inrudeste cu cine…Avem o armata, floarea mindra a tarii. Nu s-a schimbat nimic (in bine) fata de regimul comunist.

  18. Chiar fara sa citim ziarele, comisia de ancheta are obligatia profesionala de a verifica stocurile de carburant de la aeroporturile militare. Pina se convinge de rezultate, aparatele de zbor trebuiesc consemnate la sol.

    Exista doua posibilitati, mari si late:
    1. S-a furat din stocuri.
    2. S-a furat la greu din stocuri iar peste kerosen s-a turnat o substanta care a acoperit (mai mult sau mai putin) lipsa insa a alterat iremediabil calitatea carburantului.

    In primul caz, este vorba de furt si de subminarea capacitatii de lupta a unitatii. Exista tribunale militare pentru asta.

    In al doilea caz, se adauga tentativa de asasinat, distrugerea cu buna stiinta a tehnicii de lupta din dotare si trimiterea cu buna stiinta a militarilor din subordine la moarte inutila. Asta este, in termeni simpli, tradare de tara.

    Pentru asa ceva nu exista decit Curtea Martiala si plutonul de executie.

    Este greu de crezut ca civilii de la pompe (pilele sefilor) au putut fura si dilua kerosen in stil mare fara stiinta ofiterilor comandanti. Mai probabil, totul a fost facut in cirdasie. Un comandant de aeroport militar nu este chiar Gica de la Scularie. El stie precis la ce riscuri sint supusi pilotii si echipajele in cazul alimentarii aparatului de zbor cu kerosen diluat in proportie mare (banuiesc, de la cisterna in sus). Aici nu discutam despre cinci litri de gaz lampant adaugati la un rezervor de 15 tone.

    Dat fiind numarul mare de accidente musamalizate (de vina este mortul) la o aviatie atit de mica, este evident ca sint corupti cu totii, de sus pina jos. Singurii patrioti ramasi in aviatia militara sint pilotii si echipajele lor, adica exact trupele combatante. Iar asta este valabil si pentru celelalte arme.

  19. Ați dat-o în caterincă? Articolul ăla e o mizerie și voi o luați de bună.
    „Aici nu discutam despre cinci litri de gaz lampant adaugati la un rezervor de 15 tone.” asta e chiar tare, kerosenul ăla e chiar un fel de gaz lampant.

    „un controlor de zbor din Timisoara ar fi dat alarma dupa ce a descoperit ca un avion particular zbura cu multe ore peste capacitatea asigurata de propriul rezervor” avionul ăla se realimenta în aer de la MiG-uri? Ce tip de avion era? Că nu toate motoarele de aviație folosesc kerosen.

  20. „kerosenul ăla e chiar un fel de gaz lampant.”

    Este, sigur ca este. Doar ca are o mica problema, acest kerosen. Stii care?

    . It is a high-quality fuel, however, and if it fails the purity and other quality tests for use on jet aircraft, it is sold to other ground-based users with less demanding requirements, like railroad engines.

    Oare de ce face iei treaba asta? Auzi, cica „if it fails the purity and other quality tests „, test de puritate, da’ ce-are, nenica, e fata mare, ce daca bagam si noi o cisterna de gaz lampant, ca pina la urma cam tot aia ie. Nu?

  21. „Pe 18 martie 1906 la Montesson, lângă Paris, aparatul Vuia I a zburat pentru prima dată. După o accelerație pe o distanță de 50 de metri, aparatul s-a ridicat la o înălțime de aproape un metru, pe o distanță de 12 m, după care palele elicei s-au oprit și avionul a aterizat.”

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *