Rusia este hotarata sa le traga contractul francezilor de sub picioare!

 

ERNOULT571179

Viitorul?!

Pe langa atatea vesti bune pentru Dassault se prefigureza si una foarte proasta care vine din India, acolo unde ministrul apararii local a declarat luni (saptamana trecuta) ca afacerea care priveste achizitia a 126 de aparate Rafale este „essentially dead.”

Indienii acuza neintelegeri atat in privinta acceptarii de catre francezi a garantiei si asupra avioanelor care ar urma sa fie fabricate in India cat si pretul prea mare si cum discutiile dintre cele doua parti seamana mai mult cu un dans de limbo decat cu negocieri serioase, cineva isi va pierde pana la urma echilibrul si jocul se va termina.

Indienii reproseaza, printre altele, francezilor ca acestia au cam “uitat” sa le spuna costurile de exploatare a Rafale, sau cel putin nu le-au spus toate costurile.

Acum ce treaba are Rusia cu Rafale si cu India?! Pai are! Pe de o parte India este o piata traditionala ruseasca pentru tehnica de lupta, iar ivanii nu s-au impacat nici acum cu gandul ca au pierdut 20 de miliarde de dolari in afacerea cu cele 126 de avioane, cand in 2012 India a refuzat inca din start oferta cu MIG 35.

Il-78-SU-30MKI

Prezentul. Sau tot viitorul?!

Dar rusii mai au un atu si acel atu se numeste Suhoi 30MKI, avion care se afla deja in dotarea fortelor aeriene indiene si este deja fabricat in India, astfel incat, cu cat francezii devin mai pesimisti, cu atat creste optimisnmul la Moscova, mai ales ca oficiali indieni au declarat deja ca daca in loc de 126 de Rafale ar achizitiona inca 126 de Suhoi 30MKI in plus n-ar fi nici o problema… Noi credem totusi ca este o mare diferenta intre un avion ca Su 30MKI si Rafale, dar nu noi suntem chemati sa platim cei 20 de miliarde de dolari, asadar…

Iar pe de alta parte rusii nici macar nu se feresc si recunosc public ca fac tot ce la sta in putina sa omoare in fasa contractul dintre India si Franta, iar cand ivanii spun ca fac tot ce le sta in putinta trebuie sa intelegem acest lucru 100% literalmente, adica fac absolut tot ce se poate, legal si mai putin legal, moral sau imoral si cum India este totusi inca o tara a mitei si coruptiei, n-ar fi de mirare ca frantujii sa intoarca cu buzele umflate, desi repet, nu se poate compara un avion ca Rafale cu un Su 30MKI, aparat pe care nici macar rusii nu-l considera vreun varf al tehnologiei aeronautice militare…

Dar ivanii au venit deja – chiar zilele acestea la Aero India 2015 –cu un program masiv si foarte evoluat de modernizare pentru Su 30MKI indiene.

In acelasi timp ne aducem aminte ca un oficial britanic din consortiul Eurofighter a spus cu naduf – cand au pierdut competitia in India – ca jocurile nu s-au incheiat pana cand cele doua parti nu semneaza, iar din punctul sau de vedere Typhoonul inca poate castiga, desi – am adauga noi – le ce preturi are Eurofighterul te miri ca inca il mai zboara cineva.

Iar rusii si europenii nu sunt singuri care zambesc in perspectiva ca francii ar avea problema in India, americanii – prin Lockheed Martin si Boeing – asteptand si ei doar un semn pentru a intra in discutii.

Asadar ori indienii negociaza mai dur, ori situatia este destul de proasta pentru Dassault, pentru ca in ultimele luni New Delhi a mai trimis semnale negative fata de oferta franceza, adevarat francii se dau optimisti dar necazul si concurenta pandesc dupa colt sa le dea la cap.

GeorgeGMT

13 comentarii:

  1. Dupà informatiile mele, nu este chiar asa.

    – S-ar fi acceptat un compromis de garantie, adicà Dasssault poate sà inspecteze liniile de fabricatie, sà controleze produsul final, dupà care îsi va putea da garantia, dar cu o „contra-garantie” de la HAL.

    – Cât despre costuri, problema vine de la productivitatea francezà si productivitatea indianà, care ar fi de un raport de 1:3. Apoi tehnologiile compozitilor nu sunt asemànàtoare în cele douà tàri si standardele de calitate pentru fabricatia radarului AESA sunt necunoscute în India.

    Contractul egiptean va avea efect de booster în definitivarea contractului indian, indienii nu mai au argumentul primei vânzàri si si-au dat seama cà Dassault nu cedeazà la garantie si cà un ToT are un cost care trebuie asumat.

    • Mai deunazi la AeroIndia a fost o nebunie de declaratii contradictorii intre HAL pe de o parte, reprezentanti ai Aviatiei pe de alta si bineinteles, politicienii!

      De presa indiana ce sa mai zicem, aparuse un zvon „pe surse” IAF ca cica s-ar cumpara de proba doar 24 in prima faza…de testare 🙂

      • Da, am citit si eu povestile contradictorii.

        Dar ce am scris mai sus, le am de la surse interne DA.

        Cât despre schimbarea cailor (Su-30 sau nusce MiG), nu sunt interschimbabili cu Rafale. În politica de apàrare indianà, fiecare tip de avion are rolul sàu bine definit.

        • uneori e mai usor sa schimbi politica decat avionul.

        • @MirceaS
          ai informatii din interior? de la frantuji sau de la indieni? ai vorbit cu Holland sau cu Ghandi? daca mai vorbesti cu indienii,sa ii rogi sa nu uite si de verii lor ramasi pe la noi prin tara,poate ii vor acasa…

          • Francezii sunt foarte aroganti in general si considera ca ei sunt de neinlocuit….ceea ce nu e cazul.
            Am vazut stiri care vorbeau chiar de eurofighter ca posibil inlocuitor daca pica intelegerea cu Dassault.

            Ca sa citez un comentariu de pe alt site Eurofighter-ul e mai mult decat adecvat sa inlocuiasca rafale


            1. Energy:

            Additional kinetik and potential energy is an important advantage in a dog fight. The Typhoon can fly higher and faster than the Rafale.

            2. In order to gain the energy advantage one must climb as high and as fast as possible at the beginning of a dogfight. The Typhoon climbs faster than the Rafale.

            3. In order to outmaneuver the opponent one must accelerate and turn faster. The typhoon has a higher thrust/weight ratio, meaning it can accelerate faster. The Typhoon has a lower wing load 310 kg/m² vs. 322 kg/m². Additionally, the Typhoon is aeronautically more unstable than the Rafale. This means that the point of lift is further in front than the centre of mass. The plane is going to turn (pitch) faster than the Rafale. In order to counter this tendency, the canards are much further away from the centre of mass, in order to have a larger lever for pushing down the nose of the Typhoon in straight flight.

            The effect is that the Typhoon can permanently pull 9G turns supersonically, whereas the Rafale cannot. The only advantage of the Rafales canard configuration is that it can fly slower before stalling. But, this has little relevance in a dogfight, where you don’t want to be a sitting duck. This Rafale’s canard configuration was implemented, since a slow landing speed facilitates adapting the airplane to an aircraft carrier. But, it compromises the agility of the plane at high speeds.”

  2. Apai de la alde coviltir astia ce sa te astepti cand e vorba de vanzari cumparari ?!!! Da cred ca or sa invete si francezii cu ei cum s au invat si rusii !!! Ei cumpara catesceva si apoi gasesc noduri in papura mai mult ca sa aibe neste negocieri mai usoare in noi cumparaturi !!! cand lucram la un at de mobila au avut patronii un astfel de client , tot timpul era nemultumit ca asa si pe dincolo dar a facut mereu mobila la ei , ba pt ap personal , ba pt vreo tre firme ale sale si asta era roman ! Si auavut si clienti cu coviltir Mercedes care cam l a fel faceau dar noua cei care duceam mobila si faceam montaju ne scapau cele mai mari ciubuce ( ca deh nu erau multumiti ) !!!!!

  3. „Su 30MKI, aparat pe care nici macar rusii nu-l considera vreun varf al tehnologiei aeronautice militare…”
    Nu e chiar asa…., VVS ul rusesc multi ani la rand au tot cerut acest avion pentru ei, si l-au primit in sfarsit sub forma lui Su 30 СМ inca in numere mici, desi ei insistau la dotarea in masa cu acest aparat anume din considerente ca MKI este bun…, Problema venea de la Pogosean care tinea pentru VVS Su 35 -ul care inca avea multe probleme nerezolvate, dar care era „copilul ” lui, acum flota rusa a primit nu stiu cite Su 30 ( vre-o 20 ) si din moment ce Pogosean a fost scos din functia sa, cred ca cei de la Irkut vor mai asambla inca vre-o 30 ( ca initial mergea vorba de 50 Su см pentru armata rusa

  4. care avion este mai capabil ca si manevrabilitate intre typhoon si rafale???

  5. Bengaluru, Feb 19 (PTI) Indian Air Force chief Arup Raha today ruled out buying of more Russian SU-30s in place of French Rafale jets saying the two aircraft complement each other but do not replace the other.

    Amid doubts creeping in that talks with Rafale would breakdown, Raha said that his force has no Plan B and was working on only Plan A.

    Highlighting that his force has a number of legacy aircraft and their replacements are necessary, Raha said the Medium Multi-Role Combat Aircraft (MMRCA) deal, for which Rafale has been shortlisted, needs to be inked in the “quickest possible time because drawdown is true”.

    http://www.niticentral.com/2015/02/19/iaf-chief-sukhoi-cannot-replace-rafale-302523.html

  6. „Noi credem totusi ca este o mare diferenta intre un avion ca Su 30MKI si Rafale” Puteti detalia va rog? Sa inteleg ca avionul rusesc nu este atat de capabil precum cel francez? Care ar fi cel mai performant rusesc? Multumesc.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *