Rusii au ramas calici de o nava militara de recunoastere (informatii)

Liman

Nava care a fost scufundata cu totul…accidental de un cargobot sub pavilion togolez, cargobot plecat din Constanta incarcat fiind cu mioare, berbeci si alte alea (eventual echipament de salvare submarin pentru fierataiile rusilor 😉 ).

Impactul  rusilor cu oile romanesti a dus la scufundarea rapida a navei ivanilor, partea buna este ca intregul echipaj rusesc a supravietuit.

Liman (Project 861M / Moma) a fost o nava de supraveghere electronica, o varianta mai modesta a unei nave SIGINT moderne. Acum, ce-or fi avut togolezii aia cu ea nu stim, dar imprejurarile sunt macar ciudate. Nu ma alatur teoriei conspiratiei precum ca nava togoleza lucra pentru altcineva si a facut POC! la comanda in nava ivanilor, dar lucrurile sunt ciudate…

Dar ne aducem aminte ca aceasta nava, aparent modesta, misuna pe langa noi ori de cate ori mai faceam cate un exercitiu cu Varu” Sam sau altii din NATO, ne referim la exercitiile navale pe Marea Neagra. Presupun eu ca acum prima urgenta a rusilor este sa ajunga langa epava cu o alta nava si sa-si pazeasca echipamentul de …oile noastre ssau ale altora.

Vasul cargou, care plecase din portul Midia-Năvodari și transporta 8.800 de oi, potrivit presei turce, nu a suferit stricăciuni semnificative în urma coliziunii. Nava își va putea continua cursa către destinație, după ce se vor încheia cercetările în privința acestui incident.

Inițial, Ministerul rus al Apărării a făcut cunoscut incidentul. Moscova a anunțat că o navă militară de recunoaștere este în pericol de a se scufunda în Marea Neagră în urma coliziunii cu un alt vas, de tip cargo, care transporta animale vii. Vasul rusesc, care se numește „Liman” și făcea parte din flota rusă de la Marea Neagră, avea o spărtură ca urmare a coliziunii, care s-a petrecut joi, în jurul orei 12:30, la circa 40 de kilometri nord-vest de Strâmtoarea Bosfor, în apropierea Capului Kilyos.

Nava rusească s-a scufundat ulterior, la ora 14:48, adică la aproape două ore și jumătate de la coliziune. Potrivit Interfax, nava „Liman” era destinată culegerii de informații și recent se întorsese dintr-o misiune în Marea Mediterană.

Digi24.ro

136 de comentarii:

  1. Un banal accident, mana Domnului, mana altora?! 🙂

  2. Ce sa zic, sa le tina Dumnezeu obiceiul! 🙂

    • Le-am tras-o si noi odata…..

      • Nu cred ca noi am fost, poate Varu’ Sam, poate Dumnezeu, Mama Natura, intamplarea…

        • …zau?? Cargou’ ala avea toata prova busita. Amu’ explica-mi de ce ar pune capitanu’ navei ditai cargoul perpendicular pe „Limanul” ala. Poate l-a luat la tinta! 🙂 … „Independenta” a patit taman la fel. Cargoul grecesc care a intrat in ea era asigurat la Lloyds in dolari.. Petrolierul nostru la ADAS in lei!….Procesul nu a inceput nici astazi! 🙂 Io zic ca-i ceva facturi de plata catre Ivan pentru Siria si altele…Cum n-aveau cum sa intre in Moskva ca era ca si cum ar fi lovit Gibraltarul l-au luat la tinta pe asta mic. :)))

  3. Da nava ruseasca nu avea mașini de pompieri la bord? 😀

  4. Bai frate asta este cusuta cam cu ata alba….. daca era vorba de o ciocnire in timpul traversarii stamtorilor mai ziceam dar in mare larga ???? Nava spion ,radare chestii si nu au putut evita o ciocnire ???

  5. Cercetatorii ardeleni au descoperit ca lana Merinosului de Transilvania absoarbe undele radar.Asta e motivul pentru care rusii n-au vazut vasul si orbecaiau cu nava de cercetare ca berbecii prin ceata.

  6. Miorita strikes hard !

  7. astia erau aplecati cu mainile palnie peste urechi la un microfon si ascultau atat de absorbiti ca au uitat de navigat…..sa le fie de bine.

  8. …si cate ragalii se astea mai sunt prin preajma noastra.

  9. pe b1tv e live din rusia?!.

  10. Plina de radare si nu au vazut ditamai cargobotul!!! Atunci au pretentii sa vada submarine sau nave stealth ale imperialistilor!?!!

    • capatu' satului

      Ni s-a intamplat si noua una din cuplu regal a ciobit delfinu
      Iar de cateva luni un sub englezesc cu propulsie nucleara ultima generatie s-a ciocnit de o nava prin Gibraltar

  11. Cu toata sumedenia de senzori radar, infrarosii , radio ultimul ragnet , rusul nu poate evita o ciocnire in mare. Ceva nu e clar.
    In alta ordine de idei, exportam rumegatoare care dovedesc patriotism , profesionalitate si in paralel mentinem bovine in parlament fara nici o valoare. 🙂 Nu cumva acum motociclistul & mustaciosul dupa ce vorbesc la telefon cu Moscova iau notite si baga un OUG prin care se interzice exportul de oi ,capre si vaci ? 🙂

  12. Romanian undercover warsheep

  13. Ceea ce mi se pare foarte tare e că nava togoleză n-a avut nimic și și-a continuat drumul. :)))

  14. Mă gandesc fără sa mă pricep deloc cât de proasta trebuie sa fi fost navă de spionaj dacă nu a detectat ea catamai vasul de transport doar pentru ca era ceata. Ce sa vorbim de submarine sau nave invizibile pe radar dacă se bazau pe observare directa. Ăstia probabil fac încă canotaj și măsoară viteza cu funia cu noduri.

  15. Cred ca imi cumpar niste oi.

  16. Dumnezeu a dat, Alah a luat … Ciudat! O nava echipata cu senzori „sofisticati” se pierde in ceata. Dupa ce a trecut Bosforul, or fi inchis trasponderul? 😉

  17. Eu as paria ca acum o nava ruseasca trage la vasle tare de tot sa ajunga cat mai repede in zona respectiva, ivanii sunt patiti si nu vor ca „altii” sa le cotrobaie prin nava si sa le fure cine stie ce …veioze…
    Daca ne mai aducem aminte, cu foarte multi ani in urma, americanii si-au construit o nava speciala, sub acoperirea unei firme private, si au incercat sa ridice la suparafata un submarin sovietic scufundat in Pacific. Cunoastem cu totii intamplarea.
    Sovieticii au aflat pana l urma si mai apoi o nava militara de-a lor (prin rotatie) a pazit submarinul pana la sfarsitul razboiului rece sa nu mai vina americanii la furat 🙂 .

    • am urmarit cu sufletul la gura emisiunea respectiva,cam am vazut-o primaoara habar nu aveam de chestia asta…mai ceva ca un film de actiune,glomar explorer.

    • Glomar Challenger ii zicea navei aleioa americanesti.

      UInsa nu cred ca ar trebui subestimata „priceperea” togolezului si poate starea sa de „luciditate” …. si mi se paree ca idata ajunde destul de apropae coliziunea devine inevitabila

    • george ceva au ridicat din k129

    • Din ce stiu eu , au scos-o… Povestea de acoperire era cea cu exploatarea nodululor polimetalici de pe fundul oceanelor. Imi amintesc ca erau destule articole in presa vremii .

    • Rusii cred ca au avut timp sa friga sau sa ia cu ei toate componentele mai sensibile. In rest, nu cred ca au americanii ce fura de la o nava de 50 de ani.

    • @George la aprox. 40 km de Bosfor unde s-a scufundat caruta cu radare e teritoriul turcilor. Ivanii sa-si bage mintile in cap.

      • E si tu, hai ca nu-i chiar asa. Acum sunt prieteni la catarama, nu cred ca se pune piErdogan de craca pentru o vechitura ruseasca! 🙂

  18. interesant de vazut daca oile mai ajung in Iordan….

    in fine,daca 8000 de ovine romanesti sunt in stare sa produca astfel de daune…cam ce ar putea sa faca restul de 12 milioane …:)))

    mai avem nevoie de fregate si corvete ?

  19. Comunicat Petre Daea, Ministrul Roman al Agriculturii: Avem 12 milioane de oi, scufundam toata flota Rusiei!

  20. oaia..arma secreta necunoscuta a romaniei..ce laserul lui coanda,ce ozn uri..propun mutarea tuturor oilor la iar, electromagnetica moreni cugir samd..pt dezvaluirea fortelor misterioase ce inconjoara aceste rumegatoare magnifice.studiu de obiect pt jeneralii nostrii.

  21. salut tovarasi in sfarsit o stire bomba eu am alta varianta cand unul din berbeci care facea de cart a vazut nava lu nea ivan a dat un behait scurt iar toti ceilati au inceput sa loveasca cu capetele in carcasa navei si asa cu o forta a inertiei imensa iau dat un mai puternic lui ivan ca lau trimes la fund acum lasand gluma la o parte va dati seama ce figura de caca au facut membri echipajului cand la bordul unei nave cu tehnologie de ultima ora o iei in freza de la un berbec

  22. Il propun pe Berbecali presedinte. Rezolvam in cazul asta amenintarea ruseasca :). Si poate daca umple si parlamentul cu oi or sa se produca legi mai bune decat se produc acum pe acolo…

  23. cand amiralu sef ivan o sa intrebe ba soimanitilor cum ati reusit o asa performanta ei o sa raspunde sefi radaru nostru a fost proiectat doar pentru nave invizibile

  24. Cum zicea bunicul : asta nu e lucru curat …

  25. Vorba lui Dinescu …”ar trebui sa incercam si cu capre ” , au raza mai mare de actiune

  26. Arma secreta : mioare antinava. Pariu ca erau si din Teleorman citeva capete , normal mai destepte de plecau la export. Alea proaste rau au ramas in tara.

  27. Se pare ca putem bruia radarele rusesti cu…behait de oi. E bine ca macar de astea avem destule. :))

  28. bun, am ras cu totii cu pofta, acu’ ultima greseala e sa-i subestimam.
    in mijlocul „nebuniei” pot face greseli mari, dar pana una alta suntem o tinta directa fara antiaeriana suficienta.

  29. Cargobotul avea, bag de seama, sisteme c-RAM…

  30. Ivan a auzit behaiturile și a crezut că sunt pe țărm. De frica sa nu eșueze pe țărm a schimbat drumul. Cam performantă nava asta! Probabil că în afară de selfie nu reușeau să facă altceva in timpul aplicațiilor NATO.

  31. sa il dam in judecata pe Tradiceanu pentru tradare .

  32. Lăsând la o parte mistocareala pe seama Rusilor….
    Eu cred asa,

    Rusii erau in zona stationati in timpul acesta se apropia nava cu oi.
    Rusii urmărind pe radar traiectoria nave au luat legătura cu cargoul care trecea prin zona si si si făcut schimbul de informatii necesar inclusiv poziti navei rusesti si traiectoria cargoului.

    Probabil rusii i-au avertizat pe talibani ca urmează sa treacă destul de aproape de ei… Iar sistemele de navigatie ale arabilor dau cu virgula si din cauza cetii.

    Înainte de impact rusii au realizat ca vor fi Loviti dar probabil MOTOARELE ERAU OPRITE motiv pentru care nu a reusit sa părăsească traiectoria in timp util. Cu totii stim ca motoarele unei nave mari nu pornesc la cheie, in 3-4 sec, asa cum se întâmpla cu motorul unei masini.

  33. In apropierea Bosforului in raionul si la la ora respectiva erau probabil multe nave .
    Cum era si ceata te bazezi doar pe radiolocatie. Chiar daca detectezi o nava care are drum de coliziune cu tine dar esti in deriva si eventula cu motorul oprit, cum probabil era nava ruseasca care putea avea si ceva scule de ascultare in apa uneori nu mai ai cand manevra. S-au mai intamplat astfel de cazuri si la case mai mari. Peste 150 de nave traverseaza stramtoarea zilnic.

    • Turcu' si pistolu'

      Inchipuiti-va in ce stare de alarma vor intra rusii de acum incolo cand, aflati in misiuni de lupta, vor auzi din ceata sau intuneric – behaituri de oi!

    • ” Peste 150 de nave traverseaza stramtoarea zilnic”..

      ..asa-i… da viteza si directia prin stramtori ti-o dau autoritatile turce. Ca pe aeroporturi!
      ..Mai mult! Nici un ofiter naval care nu are „licenta” sa treca prin stramtori nu trece cu nava sa. I se da un „pilot” specializat care-i turc. Asta trece nava mai departe si abia pe urma cedeaza timona. Turcii fac o groaza de bani din afacerea cu piloti. Acum… nu stim daca timonierul sau capitanul behaitoarei avea licenta (ca sa obtii licenta „automat” trebuie sa treci macar odata dus-intors stramtorile cu pilotul turc linga tine) da ala de pe Liman sigur avea ca se intorcea din Siria. Prin urmare facuse drumul dus-intors macar odata… Ovinierul avea licenta sau avea pilot! Cum astazi ismailitenii sunt in barca cu Putin ma indoiesc ca au facut-o special. Eu cred ca nu era nici un pilot turc la bord. Prin urmare ca sa urmarim firul logicii trebuie sa aflam „cetatenia” ciobanului sef!. Armatorul nu conteaza (nu m-ar mira sa fie grec cu pasaport polonez! :))) ) firmele astazi declara un sediu undeva si metropola e in alta parte.

      …e sigur ca pe ceata au folosit radiolocatia si au vazut ca vine „ovinierul” ala si le taie calea dar n-au banuit incapatanarea lui si au fost surprinsi. Mie-mi miroase a premeditare. Cazul Independenta reloaded…

      …beehhh just kiddin’… 🙂

      • Navele nu erau in strâmtoare ci in apropierea acesteia. Cel mai probabil nava togoleza era pe pilot automat inca de la plecare din Constanta, abia in preajma intrarii in Bosfor urmand să treacă pe comandă manuală, să contacteze autoritătile turce si sa preia pilotul. Fiind ceata daca o alta nava a activat radarul anticoliziune ( daca aveau asa ceva) e posibil ca manevra de evitare facuta brusc sa-l fi adus in pozitia de coliziune cu nava ruseasca care astepta acolo de ceva vreme probabil monitorizare intrării și ieșirii din Marea Neagră a unor nave militare posibil a distrugătorului britanic HMS Daring care a fost in perioada 25-27 aprilie la Constanta.

      • Ce licenta fratello? Treci prin Bosfor, treci cu un pilot turc langa tine, irespectiv de cate ori ai facut trecerea.

        • Nu! Pilotii sunt doar pentru acei comandanti de nave care n-au trecut niciodata pe acolo. De pilda cazul „Independenta”! Care a avut un capitan „uns cu toate alifiile” si patalamalele posibile. E identic pentru Suez (habar n-am de Panama). Daca ai trecut dus intors (evident cu pilotul langa tine sa-ti arata ce si cum) se considera ca „cunosti drumul”. Data viitoare esti pe barba ta. Dar licenta e valabila doar pentru tipul respectiv de nava. Daca data urmatoare esti numit comandantul altei navei cu alt deplasament se repeta procedura! Si..primesti licenta pentru acest canal si nu altul. Licenta se acorda pe viata . Plata serviciului de pilotaj (daca e cazul unui nave cu pilot „nelicentiat”) se face de armator prin „conosament” (bill of lading) ,fiind prevazuta in acesta cu mult timp inainte, fiindca atunci cand se navloseste un contract de transport maritim se cunoste destinatia dar nu si ruta ! Aceasta este intotdeauna in dreptul marii in cazul CHARTER la discretia capitanului si inexistenta in cazul transportului DE LINIE).
          …Este identic cu situatia pilotilor de avioane comerciale. Daca esti pilot pe un lung curier si aterizezi pe Kennedy sa zicem, doar un pilot care a mai aterizat acolo are dreptul sa o faca. Altfel, turnul te trimite la dracu-n-praznic sa aterizezi. Copilotul (sa zicem) nu a mai aterizat pe Kennedy dar a mai aterizat pilotul sau si ia „instructiuni”…”pe viu”! „Next time” e randul sau…Si se dau licente de zbor ( decolare-aterizare sau cum le-o zice) pentru aproape toate aeroporturile mari care primesc lung-curiere (avioane grele sau de gabarit). Frankfurt/Main, Hong-Kong sau Tokio de pilda.
          E identic pentru pilotajul naval al canalelor, stramtorilor si chiar a porturilor! Caz in care un capitan nu cunoaste toate „smecheriile” locale, el ne mai acostand niciodata acolo! Si cheama un „specialist” sa le invete. Contra cost. E o afacere foarte banoasa. Fee-ul nu face parte din taxa portuara. E o activitate separata de operatiunile portuare.

  34. aproape ca imi pare rau de rusia submarine ia foc tancu se strica la parada avioanele pica in mare asta daca nu le impusca turcii si acum asta ai dracu de capitalisti putrezi si oile lor

  35. Întrebarea este Ce făcea nava rusească chiar înainte de intrarea in Bosfor…

    Ii spiona pe turci? Nu prea Cred…
    Probabil era plasata preventiv ca sa atentioneze Moscova când intra sau când iese o nava militară din Marea Neagră. Si… Probabil ca era cu ochii căscati mai ales pe fundul marii.

    Eu cred totusi da Vinovatii sunt arabii. Au intrat in nava rusească care era oprita

  36. „Amu’ explica-mi de ce ar pune capitanu’ navei ditai cargoul perpendicular pe „Limanul” ala. Poate l-a luat la tinta!”
    Deh, mai Stu Wilson, tocmai era un anunt la mica publicitate: nava cu oi cauta nava ruseasca pentru o lovitura de berbece 🙂
    Propun sa revenim la oile noastre si sa punem stirea reala:
    O nava cu oi s-a izbit de o nava cu boi 🙂

  37. Rușii au lăsat o acolo cu sonar pornit. :))

  38. Mioriţa: veche baladă marinărească

    Într-o zi cu soare
    pe-o apă de mare
    iată-n zări cum urcă
    înspre coasta turcă
    trei vase cu miei –
    căpitani, tot trei:
    Unu-i liberian,
    unu-i din Cayman
    şi-unul, după logo,
    pare că-i din Togo.

    Continuarea, pe care v-o recomand cu hotarare:
    http://utopiabalcanica.net/2017/04/28/miorita-veche-balada-marinareasca/

  39. Acum două zile, ruși au rămas calici și de un MIG-31. Se pare că le prinde bine acțiunea asta din Siria!

  40. „Battlesheep”-ul e in mars inapoi spre Midia
    http://www.marinetraffic.com/en/ais/details/ships/shipid:765985/mmsi:671371000/imo:7611547/vessel:YOUZARSIF_H

    Oare de ce ? Decoreaza Klaus mioarele de la bord ?

  41. @ Liman-ul ăla rusesc era asezat strategic, gata sa intercepteze orice submarin al unchiului SAM ce urma sa între in balta neagră.

    Na ca l-au aranjat saorma-rii

    Nava aia rusească era asemănătoare cu nava noastră…. ANTIPA? Sau nava hidrografice (fostul Hercules)?

  42. A aparut conversatia dintre Liman si cargobot:
    https://www.youtube.com/watch?v=gkT2RP-qFYA

  43. Știe cineva fregatele tot chele sunt? Ar putea fi dotate cu câteva mii de oi.

  44. 1. Oile noastre sunt mai cu dragoste de tara decat oamenii.
    2. Cel putin 4 tari au trimis in zona nave si scafandri pentru recuperare/furt de date de pe nava ruseasca, inclusiv ai nostri.
    3. In timpul cat nava s-a scufundat si pana a fost inlocuita ceva s-a intamplat in zona, ceva a intrat/iesit din MN.

  45. o intamplare , de acum 2 luni :-)….nici rusii nu au dat dovada de profesionalism , evacuarea e de stan si bran …dar daca nava cu miorite s-a intors in romania avea ceva de ascuns , oricand putea fi abordata de o nava miltara rusa …
    http://www.breitbart.com/national-security/2017/02/17/russian-spy-ship-now-17-miles-off-us-eastern-shore/

  46. putina istorie …. 😉
    au patit-o si nemtii …
    https://en.wikipedia.org/wiki/German_weather_ship_Lauenburg
    au patit-o si americanii ….
    https://en.wikipedia.org/wiki/USS_Liberty_incident

  47. …asta o fi fost de centenarul revolutiei din octombrie, sarbatorita in noiembrie?!
    In Anglia, s-a deschis muzeul aniversar…
    http://www.euronews.com/2017/04/29/paper-trail-of-1917-russian-revolution-on-display-in-london?utm_source=dlvr.it&utm_medium=gplus

  48. Oricum nu am vreun drum planificat in turcia , dar poate are legatura cu scufundarea navei rusesti ;-))) Ylmaz ce parere ai ??? lumina vine de la servicii ???
    http://www.mediafax.ro/externe/turcia-a-blocat-accesul-catre-pagina-enciclopediei-online-wikipedia-16251188
    PS scuze pentru off topic ;-(

  49. era ora de rugaciune, togolezii pusesera covorasul si se rugau lui alah cu fata la meca, rusii serbau cu multa vodca ziua de nastere a unui coleg , aliosa. . . timonele de la ambele nave erau lasate de izbeliste, priponite cu niste sfori

  50. Inca un episod din confruntarea URSS, aripa Trotki, contra Rusia si Occident. Pana acum castiga Romania. Apropo, stie cineva de ce reparatiile s-au facut la Capul Midia, intr-o zona izolata, langa poligonul militar togolez? De ce nu s-au facut la Constanta sau Mangalia, unde santierul e vizibil din oras si se putea vedea ce au luat togolezii de pe vasul rusesc?

    • Coreenii de la Mangalia nu se incurca cu asa ceva. Santierul de la Midia 2×1 Holding e mai mic si se pretează la reparatii de acest gen dar nu e izolat.
      Asta cu luatul ceva din nava ruseasca e o gluma buna.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *