Schimbarea modulului de misiune pe Boxer MRAV

Scurt si la obiect:

Ramane de dezbatut intrebarea – cat de util ar fi in conditii reale de razboi si nu de corp expeditionar in teatru de operatiuni gen Afganistan?!

19 comentarii:

  1. Domne, da’ un modul gonflabil, ca să plutească, n-au? 😉

  2. Cand o sa vad Agilisul pe roti o sa ma imbat .

  3. Salut. Potivit b1tv pilotul Stancu are mari sanse sa ramana paralizat,pacat de el

  4. Pacat, pacat de pilot..
    Eu credeam ca scaunul catapultat cu parașuta trebuie sa salveze pilotul, nu sa il schilodească.
    Tragic accident..
    Sper sa se faca bine pilotul..

    • gogu de la pascani

      @igor, ideea e ca scaunul sa-ti salveze viata, nu sa te lase sanatos. Mai mult, vechiul scaun KM-1 nu e precum cele moderne sa functioneze la altitudine si viteza 0, poate catapultarea s-a facut la limita de viteza/altitudine, pe urma conteaza si norocul fiecaruia, etc. Catapultarea e risky bussiness, te poti nenoroci si cu scaunul de F-35 sau Su-35. Poti paraliza si cu parasuta clasica daca te duce vantul si cazi naspa sau nu ai loc bun de aterizare si te lovesti. Dar din ultimele date am inteles ca pilotul are sensibilitate la picioare ceea ce ii da sanse sa-si recapete mobilitatea. Sa-i ajute D-zeu!
      Scuze pentru off-topic.
      Revenind, cred ca ideea unui transportor modular e una buna pt. Romania pentru ca la cum sunt lucrurile n-o sa avem niciodata un numar corespunzator din aceste masini si atunci macar partial sa compensam numarul prin flexibilitate. Si nu-i musai sa faci schimbarea pe linia frontului, daca poti sa o faci la 40-50km in ateliere mobile scoase din bataia artileriei tot e o chestie.

      • Total de acord.
        Scaunul nu garanteaza ca nici nu te zgarii…
        Este lipsit de orice urma de realism sa crezi asa ceva….

      • Apropo de catapultare riscantă de pe MIG-uri, dacă nu mă înșel în revista Top Gun a fost la un moment dat un articol despre Mig 17 (sau 19/ambele) în care se spunea de riscul ca la catapultarea de pe respectivele avioane să se reteze picioarele piloților…

      • Subscriu la afirmatia lui Gogu. Ideea asta e geniala, mai ales pentru armatele mici si sarace(suna cunoscut? ). Ganditi-va ca nu ai bani sa cumperi transportoare dedicate pentru toate misiunile pe care trebuie sa le indeplinesti, sau nu ai bani sa le operezi pe toate in acelasi timp( ceea ce se intimpla in mod regulat, nu toate jucariile sunt folosite, unele se strica stand in parcuri). Cumperi mai multe module pe care le schimbi pe transportor in functie de ce nevoi practice de instruire ai.
        Sau, in caz de SHTF, daca un transportor ia un DEI, iei modulul de misiune care probabil a scapat neavariat( varianta optimista, dar la cum e configurata carcasa, are toate sansele sa se intimple), si il montezi pe un transportor al carui modul de misiune a fost avariat in lupta si are nevoi de reparatii. Posibilitatile sunt nenumarate.
        Parerea mea, hic…

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *