Sondajul Rumania Military de vineri seara #1: T.A.B.

This entry is part 1 of 20 in the series Sondaje RuMil

In premiera pentru noi, organizam un mic sondaj sa vedem ce am cumpara noi daca am avea puterea de decizie.

Asadar, in partea de dreapta-jos a paginii de start a site-ului votati, iar aici va puteti explica votul.

sondaj romaniamIlitary

PS- Nu mai dati click pe ^imagine! 🙂

*editat

Sondajul s-a incheiat, iata rezultatele: 395  voturi valide  (401 total – 6 invalidate).

1- Patria AMV = 218 (55,19%);

2- SAUR = 69 (17,46%);

3- Iveco SuperAV = 56 (14,18%);

4- Boxer = 16 (4,05%);

5- MOWAG Piranha V = 7 (1,77%);

5- Toate daca s-ar putea 😀 = 7 (1,77%);

6- FNSS Pars 8×8 = 6 (1,52%);

7- VBCI Nexter = 4 (1,01%);

7- Armata+Bumerang = 3+1 (0,76%+0,25%);

8- Sentinel II 8×8 = 3 (0,76%);

8- Stryker = 3 (0,76%);

9- BTR 40 = 1 (0,25%);…BTR-4 probabil…

9- Kodiak = 1 (0,25%);

10- Al’kesh, Millenium Falcon si alte bazdaganii…invalidate.

Series NavigationSondajul Rumania Military de vineri #2: Varsta >>

162 de comentarii:

  1. Patria e cea mai bună alegere dar modelul trebuie îmbunătățit în părțile care sunt vulnerabile.

  2. Nu reusesc sa votez.

  3. Eu unu aleg Patria cu modificari pentru o protectie si mai mare dar ar merge si FNSS – Pars 8X8 cel putin pentru ambulante 🙂

    • https://www.youtube.com/watch?v=badZZaWCtRc

      pentru conturarea imagini unui Pars 8×8

      • Pars 8×8 si 6×6 cred ca s-ar potrivi si el cu nevoile noastre .
        dpdv financiar , ar fi mai ieftin , si nu cred ca turcii si/sau viitori integratori nu ar putea sa modifice acest ” tab ” pentru a-i adauga protectii aditionale la ceea ce are deja instalat din fabrica .
        la asta se poate adauga si o eventuala imbunatatire a turelei cu noi sisteme , poate un tun nou … ma gandesc ca ar pune divizia de R&D a Romaniei in miscare … vise-vise …

        • Pars 8×8 cu turela Shaprshootersi tun Mizrak-30 costa s-a vandut catre Malaezia , 257 bucati , cu un pret mediu de $2,334,630 , contractul fiind initiat in 2011 si terminandu-se in decembrie 2016 .

          Patria AMV vandut in Polonia din 2007 avea un cost mediu de $3,150,000 .
          trebuie ” cantarit ” daca diferenta de 800.000 $ merita , altfel … la fiecare 3 Patria luam 4 Pars 8×8 .

  4. ceva nu e ok cu reprez grafica a procentajelor

  5. Eu n-as alege nimic ,inca! Ca una are experienta , ca tine la frig, da altu e mai ortoman si-are cai mai multi…
    Pana nu le-as face proba sa-i trec prin foc si sabie ,alegerea e pur sentimentala! si bazata pe afinitati. sau antipatii. pare ca fiind o casatorie ,nu stii daca ai tras lozu bun, nu e fundamentat stiintific cu teste!
    Io i-as tine in probe pe ofertanti vre-un an de zile ,”transpirand” din cand in cand catre unii si catre altii detalii din ofertele lor ca sa-i incaier si sa-mi dea ce vreau eu , nu ce vor ei !

  6. Patria pentru ca este deja un produs matur, ar intra direct in campul muncii in Armata Romana si este deja in dotarea Poloniei si Finlandei – colegii nostri de flanc, cu care suntem impreuna in bataia vanturilor de la Rasarit.
    Bineinteles, cu integrare corespunzatoare in industria nationala.

    De Iveco – numai de bine, faptul ca e in carti pt dotarea USMC e deja o carte de vizita formidabila dar integrarea lui ne ar mai costa timp si bani.

    Si parca prefer o masina care e deja in dotarea aliatilor naturali, cu care sa putem la o adica sa fam share la piese de schimb sau efectiv lucru in echipa.

    De MOWAG – cel putin la nivel de opinie din stomac, adica dpdv al emotiei – nici nu vreau sa aud. Pacat ca am cumparat si alea pe care le avem, ar trebui sa le vindem si sa tinem un singur tip, cele pe care le vom cumpara/produce de acum incolo.

    De

  7. Patria AMV.
    Pentru ca din principiu nu macaronari si nu Mowag.
    Si pentru ca e varianta care si-a dovedit fiabilitatea.
    Si pentru ca chiar si economic este buna oferta – daca se fabrica subansamblele, nu se importa prin capuse.

  8. na ca zise bine ca e aiurea grafica … am vrut sa bifez patria si rezulta ca am dat pe mowag

  9. Hhehee… am votat pentru Patria de 3-4 ori si a ramas tot Patria cu 3 voturi in acest moment… Si inainte de a vota tot 3 voturi pt Patria erau

    • Hehehe…ce vrajeala pe tine 🙂 de abia votasi al 16-lea (imi afiseaza IP-urile votantilor, fara sa-mi spuna si „numele”, chestie de cum il setai). Comparai IP-ul cu ultimele tale comentarii (e acelasi, nu ai „saltarete”). Votasi 1 singura si unica bucata. 🙂

      • Aha… deci o dai pe „saltarete” cu mine 🙂
        Pai deja esti primu’ pe lista pe care-l vizitez cu drona blindata 🙂
        Acum pe bune… daca vreau „saltarete” am destule posibilitati sa nu mirosi matale nimic…. 🙂 Inainte de toate sunt un om foarte serios, chiar daca glumesc mult…si da… incerc sa implic pe cat mai multi in proiecte pentru RO… oricum aceste proiecte sunt totusi o alternativa fata de masturbarea pe sub masa care se practica actualmente in RO… cu vorba nu faci mare lucru in RO … in schimb lumea este satula de vorbe si vrea fapte… Faptele vor fi noul Graal al celor care vor puterea….

  10. Nu vrea să mă lase să votez cu Iveco.

  11. Iveco….daca as putea vota

  12. Eu SAUR 2

    Dar nu este in SONDAJ

  13. Din ce m-am documentat, cred ca Patria, este cel mai bun pentru Romania.Sper sa fie un nou inceput, pentru armata romana.

  14. Eu consider ambele variante de TAB-uri apropiate din punct de vedere tehnic si operational….din aceasta cauza as alege varianta cea mai buna economic pentru Romania, care producator creaza cele mai multe locuri de munca in industria pe orizontala, procentul de productie local sa fie cat mai mare….daca Iveco ofera un procent de 90% pruductie locala si Patria ar oferii doar 70% atunci as alege Iveco…daca Patria ofera mai multe investitii locale si procent de productie local mai mare decat Iveco atunci as alege Patria

    • Si eu pot spune multe ca fac ca dreg si sa nu fac nimic dijn ce ma laud ,sa nu uitam ca italieni doar dau din gura de foarte multe ori .Seriozitatea nu prea are ce cauta la astia sunt foarte multi care au luat tepe de la italieni , prietenia lor cu ciolovecii este un semn major de intrebare

  15. https://www.youtube.com/watch?v=yBDoEsDnheU

    Uitati-va la filmuletul asta începând cu minutul 1.56, elicele par mult mai bine construite si aparate decat in varianta Patria

  16. Boxer si Piranha V nu sunt amfibii, deci sunt descalificate din start. Cred ca variantele cele mai realiste sunt doar Patria si Iveco.
    Iar Iveco, daca vine cu oferta superioara (parteneriat, licente, transfer de tehnologie incluzand drive-line) cred ca ar trebui sa castige, in mod normal.

    Ca si caracteristici sunt destul de apropiate, Patria e TAB-ul mai matur si cu mai multe variante, dar repet, daca Iveco ofera mai multe dpdv al transferului de tehnologie si posibilitatilor ulterioare eu i-as alege pe ei

  17. Mai Eminemu’ care bifasi ” Toate daca s-ar putea :D”, please, stand up si explica-te! 🙂

  18. Nu stiu oferta exactà a lui Iveco (pret si offset), am votat pentru el numai pentru calitàti (mai ales transmisia). M-a influentat si faptul cà US Marines Corps l-a selectionat în versiunea „amelioratà” de BAE si a refuzat Patria, care ar veni pe locul doi în selectia mea.

    https://www.youtube.com/watch?v=hXd3PHZJ6pc

    • Faptul ca USMC il apreciaza nu inseamna mare lucru, ei au alte cerinte tactice fata de noi si cu o cu totul diferita strategie de folosire.

    • americanii au principiul ala „daca arata bine e bun” asa au facut cu striker o luat pe LAV si lo adaptat lor..

    • si mai e o treaba, marinii americani au focus pe asalt si pe protectia echipajului nu neaparat pe rezistenta la multe lovituri deci nu au tactici defensive..
      apoi daca ai vazut la marines cu ce ajung pe plaja, ei bine acele afv uri nu au turela cu tun.. la marines e comando style, un atgm un lansator de grenade si pisca de asalt e strictu necesar..

  19. io tot intreb patria daca are motor in fata , deci are cutie de transfer si cardane la cele 4 punti ori are si planetare pe fata : ) ..e bun da e cam ;nalt poate ii punem cauciuce de duster si asa so mai scade din h.

  20. io tot vreau stanag 5 la avf si turela cu 25 mm

  21. Patria e cam înalt dar n as merge pe mana teparilor …

  22. Patria, deoarece solutie romaneasca nu avem. Din principiu, refuz sa achizitionez orice este produs de catre italieni.

  23. Nu rezist sà nu pun si filmul àsta cu Iveco modificat BAE înotând în mare.
    Asa ajungi la Sevastopol în douà zile, fàrà nave de desant, doar cu niste butoaie de combustibil suplimentar 🙂

    https://www.youtube.com/watch?v=2iIeXl6sR8Q

  24. Capitalistul

    Pro Patria-din calculele facute iese un cost/unitate foarte bun

  25. sorin.vasile

    Patria deoarece IVECO este inca un prototip iar Pirania 3 cred ca si-a atins deja limitele,Nu stiu prea multe despre Pirania 5(ESTE AMFIBIU?) banuiesc ca este si foarte scump
    http://www.cafebabel.co.uk/article/denmarks-purchase-of-the-piranha-v-is-turning-into-a-financial-fiasco.html
    Patria poloneza a incasat in Afganistan in trei randuri lovituri AG7 fara ca cutia blindata sa fie strapunsa pe deasupra este si amfibiu

  26. Nu reusesc sa votez. Ultima generatie de Patria. E perfecta. Plus ca polonezii au deja licenta.

  27. pare capabil Patria in Aghanistan dar noi nu ne pregatim de lupta cu kebab…Greu de ales. Sunt cateva puncte unde SuperAV pare mai capabil. Sunt cateva chestii la SAUR/TBT care ar trebui dezvoltate si pentru ce vom alege..cred ca as merge pe Iveco, chiar daca puscasii marini au alte cerinte la ei e pe principiul ca iau ce functioneaza, daca nu se gaseste prefera sa upgradeze.

  28. ma intreb de ce oare au voturi Boxer si Mowag :))))

  29. Nu pot vota.
    Patria. Nordicii sunt mult mai seriosi.
    Alte concepte in a face afaceri, plus mai deschisi.

    • bifezi preferatul (sau adaugi altul la..”Altele”), apoi click pe „vote” si dupa aia alegi daca din postura de utilizator „wordpress” sau „anonymous”

      • Cred ca induce in eroare caseta de vot de deasupra articolului. Asa apare la mine si daca bifezi ceva se deschide o fereastra cu acelasi lucru( unde Patria apare cu 3 voturi). De aceea am scris si eu ca nu pot vota. Am mers in josul paginii si totul a fost ok.

    • hai mai las-o dracului, pana si Croatia are capacitate de productie mai beton ca noi….

      pfoai……… mor de nervi

  30. Salutari oameni buni,desi urmaresc discutiile de mult timp, abia acum ma hotarai sa scriu. Optez pentru Iveco avand ca idee posibilitatea de a se integra in industria locala mai multe produse din gama oferita de italieni. Apropo felicitari pentru articole.

  31. Scythia Minor

    Am ales Patria.. da’ nu cred ca m-a lasat sa votez. Seara buna!

  32. Vroiam doar sa spun ca suntem dobitoci spre ratarzi daca ratam si ocazia asta. Cu sau fara spagi date sau luate.

    Apropo, intreb doar, exista posibilitatea sa refuzam toate ofertele, din motive tampe evident? Am putea fi atat de prosti sau discutiile sunt intratat de avansate incat e deja sigura una din optiuni?

    Patria sau Iveco, ambele sunt de vis pentru industria nationala de profil. Nu am cunostinte tehnice, deci nu ma pot decide clar pe una din variante. Patria doar pentru ca din ce am citit aici pana acum e deja testat in lupta, in dotarea aliatilor nostri si e mai ieftin de intretinut?

  33. Am votat Saur.

  34. Patria
    Daca ar fi dupa mine, saurizata din prima.
    Adica modificat cu ce mai „stiu” ai nostri ….

  35. Am încercat să votez, alegând Patria.

    Evident, platforma wordpress funcționează precum Piranha III…că nu reușii să votez din nici un browser…

    • Nu stiu ce sa-ti zic in afara de ce am postat pe aici: bifezi cercul din dreptul favoritului, apoi dai click pe „vote” si apoi mai dai click pe unul din cele 2 feluri de votare: ori ca utilizator WordPress ori ca Anonymous. Asta-i tot.

      • „La o adica”
        Ce vezi mai sus „”La o adica”” este ceea ce retine formularul de la altii 🙂 Cu alte cuvinte, cu cateva magarii este posibil sa se vada si ce voia sa scrie …altcineva… Si nu este prima data cand se intimpla…Mai actualizeaza si matale pluginurile alea nea @Razvane
        @floryyn… dezactiveaza bre extensiile alea de prin browsere… addblock, noscript sau ce mai ai matale pe acolo…

  36. IVECO…..si lăsa k ii facem noi botezi focului prin transnistria 🙂

  37. Patria. Doar ziceam că, dacă as avea bani de Boxer, as lua Patria.
    Soluţia Iveco, transmisii separate pe câte 2 punţi, nu e nici cal nici măgar.
    Ideea era valabilă pe o soluţie cu 2 motoare mai mici, gen BTR60, dar pentru un singur motor, aflat în faţă şi expus loviturilor, sunt bani în plus cheltuiţi fără rost. La Patria, cu un singur arbore, poţi să-i asiguri o protecţie antimina mai bună, fiind mai compact. Propulsoare tip Saur în locul elicilor Patria.

  38. Phutin ne amenință văd de la o conferință direct de la noi de acasă ne amenință din tara NATO adică GRECIA , eu sincer nu as fi acceptat așa ceva prietenie prietenie dar ai niște tratate , ca și Cum as merge în Moscova și le as spune ca le iau Kurilele dacă mă supăr .

  39. Eu as alege saur 2 , de ce ? Pt ca este romanesc si nu sunt deacrd sa se cumpere alte tab-uri de la altii pe bani grei avand posibilitatea sa il facem noi ! ( Traiasca executia oridinii si nu in ultimul rand Spagaaaaa!)

  40. Eu as vrea ca armata sa aiba in continuaré camioane dac

  41. Am votat cu italienii. Chiar daca unora li se pare ca sunt neseriosi ca parteneri de afaceri, nici noi nu suntem mai breji. Au un produs mai bun. Produsul lor e mai bun in ofensiva.

  42. decizia trebuie luata in directa legatura cu stadiul real de disponibilitate al parcului de 8×8 existent…cat timp se mai poate trage de ele.nevoia pe termen scurt poate schimba datele problemei.

  43. Off : Putin ameninta direct Romania si Polonia de pe teritoriul unui stat Nato ( Grecia ) .
    http://www.digi24.ro/Stiri/Digi24/Extern/Stiri/Vladimir+Putin+ameninta+Romania+V-ati+putea+afla+in+raza+de+acti

    • …si ortodox drept credincios?

      • 🙂 Orthodox bully (Rusia) din tara lui orthodox pulli (Grecia). Si astia care deplang Grecia indatorata, sa se uite mai bine la Venezuela 🙂 „v-am zis eu” care e pedeapsa cea mai mare pentru socialisti: sa-i lasi sa mai conduca inca 4 ani si inca 4 si inca 4 … 🙂

        • Culmea ironiei ca si Putin bully pupa aceleasi icoane ca berbe… pully…. Lumea rea si a draqu’ zice ca si berbe pully se pregateste intens de pelerinaj… mai ales de cand cu legea confiscarii averilor ce nu se pot justifica promovata in parlamentu’ al mare si pe care voi nici macar nu catadicsiti sa o publicati… de fapt ca si toata „presa” romaneasca…
          Acum ramane de vazut ori berbe pully inghite niscai ADN de la Putin bully ori invers…Sa vedem care se prezinta la domn’ doctor primul 🙂

          • Da-mi si mie exemple de chestii interesante cu privire la noutati legate confiscarea averilor, ca eu tot nu le vad…prin presa…

            • Pai doar presa romaneasca exista pe lumea asta ?

              • @dany m-ai facut curios, chiar exista un astfel de proiect?

                • Exista… iar presa noastra tace precum … nu mai zic ca ma enervez… Ori chestia asta demonstreaza ca toata presa noastra „libera si democrata” este aservita politicienilor si marilor corupti… Are rolul decat de a face alb din negru si viceversa… in functie de cine este platita…O sa caut si o sa pun aici pe site, ca tot zic unii ca sunt „parerist”

            • Ghita Bizonu'

              Averea lu Pescsariu de exemplu. Stii ala cu microsoftu …

        • pai asta e o pedeapsa pentru oameni nu pentru socialisti?

    • A răspuns Base dar degeaba ….sa fi amenințat de la tine din curte e nasol ceea ce denota ca el face legea la noi în casa , ne da mult de gândit acestea

  44. si inca ceva ca tot uit.personal cred ca apasarea asta a oficialilor pe integrarea in economia nationala a acestor proiecte se datoreaza si efectului de picatura chinezeasca pe care acest forum de pasionati ( is plictist si lamurit de „experti”) a reusit sa-l produca.trebuie dat cezarului ce este al cezarului,felicitari.toata simpatia si stima pentru voi.

  45. Zic sa nu ne emotionam si sa asteptam calmi sfarsitul competitiei pentru transportoare blindate… 🙂

    Deocamdata nici Iveco (care se chinuie de mai multi ani sa inlocuiasca TBT cu produsul lor) si nici un alt producator nu si-au adus vehiculul la drive-test cu presa… si e posibil nici sa nu-l aduca.
    Foarte frumos gestul celor de la Patria, insa cred ca meciul se joaca la alt nivel iar criteriile de departajare se vor aplica foarte probabil pe calapodul cerut de MApN.
    Sa nu fie cu surprize… in care sa conteze mai putin integrarea industriala locala…

  46. Am votat IVECO . Faptul ca Patria are deja o istorie e doar un avantaj de moment,. Daca americanii vor cumpara IVECO ori vreun Super AV se va intoarce lovit la baza (si are mai multe sanse !) imaginea lui se va schimba radical . Criteriul „istoric” nu poate fi decisiv, altfel nu va mai cumpara nimeni un produs nou pe piata.
    Conteaza gradul de asimilare in productia interna. Cu cat asimilam mai mult (mai ales motorul), cu atat vom putea dezvolta in viitor un produs romanesc competitiv la export. Fabrica trebuie sa produca si dupa aceasta comanda a MAPN.
    Faptul ca Patria este deja produs in mai multe tari nu este un avantaj la export, din contra, o mare concurenta.
    In privinta italienilor „tepari” nu cred asta, am o lunga experienta cu firme de top din Italia. Dar in afaceri, la negocieri, daca esti fraier oricine iti poate da teapa….

    • Patria. Oricum,mai avem nevoie de multe. Toata lumea se sperie de posibilele rachete rusesti dar sa nu uitam ca in Crimeea sau Georgia ,rusii au venit „pe jos” ,repede,repejor. Asa ca Romania are nevoie de o defensiva extrem de mobila, in primul rand.

  47. PATRIA, all the way…
    Am votat, dar nu mai știu parola, că n-am mai folosit-o de mult… 😀

  48. As alege Iveco din 2 motive.
    Suspensia si Transmisia , comparativ cu Patria AMV, ii este net superioara si in situatii reale de atac pot face diferenta. Plus ca iveco este o firma de renume. ( nu detin competente in ale armatei , sunt un simplu cititor , fan al acestui blog. )

  49. Bunea Marian

    Oameni buni terminati cu prostia ca USMC cumpara IVECO!!!!ei s-au asociat cum a facut si Patriacu cate un gigant american!!!..ei dau doar tablaria!!! ATAT!!! Iveco este disperata sa gaseasca un partener casa poata sa vanda ceva (dezvoltarea acestui produs a costat ceva ) iar acest produs nu este nou este de cel putin 4-5 ani…nu are sisteme de armament….hai sa votam pentru iveco???? sa cumparam carcase rezistente???
    Apoi Patria …este o platforma buna….dar si astia sunt disperati deoarece tocmai vand 49% din actiuni companiei de armament din Norvegia….si nu multi stiu ca in cazul Croatiei Patria a vost gasita vinovata de dare de mita!!! au vandut 1200 de bucati ??? 1000 sunt in Polonia!!!
    MOWAG nu este amfibiu….deci cade…
    Nenea de la MAPN intr-un interviu spunea ceva de genul…ca poate gasim un gigant care sa ofere toata paleta de vehicule necesare…care sa fie Gigantul ala??Iveco nu…patria in nici un caz….sa fie BAE?( Textron? GDLS? sa ne gandim? de ce nenea Ciolos a fost in america?? nu vi se pare oare ca este prea mare coincidenta ca Bell ne da bani sa cumparam elicoptere….LM prin director ca putem cumpara inca 1-2 escadrile de F16 poate chiar si noi, Jeep sa ne vanda 4×4….ce va faceti sa credeti ..sa visati macar ca o sa cumparam ceva care nu este american??? Pentru ca daca vroiam ceva european cumparam Boxer din 2013 cand nemtii au venit si au spus ca il construiesc aici….

    • Gogu' de la cazane

      IVECO(Fiat) ESTE compania care are de toate prin portofoliu, 4×4 (blindate si neblindate), 6×6, 8×8, camioane (militare si civile), etc.

  50. Bunea Marian

    eu votez pentru compania care o sa dea de munca romanilor ,…care o sa aduca plus valoare in economia romaneasca ca se numeste Patria Iveco Phirania…oricare…joburi sa creeze ….si sa fie ar dracului de blindat….pe langa asta sa cumparam de la israelieni sistemul de blindaj reactiv…

  51. Ghita Bizonu'

    Eu is ala cu Alkesu din Stargate. Daca nu va place atunci un deambulator imperial ca in Imperiul Contraataca!

    Asta findca atiinceput sa cautai solutiile „ideale” Da solutia ideala e ca femeia ideala (cande o gasesti CENZURAT in ea!) cu singura diferenta este ca solutia ideala e cam abstracta si la finalizare..

    SI mai imcet cu asmilarea motorului – cate?! 200? 2000? 4000 ? oricum o cfifra ridicola ptrun motor diesel de camion/TAB care risca sa te duca intr-o zona de pret gem motoare de competie F1!

  52. Bunea Marian

    solutii ideale??? ce gluma buna….Cifra de afaceri a Patria in 2015 putin peste 400 de mil euro…programul nostru de cel putin 800 mil euro…astia sunt in stare sa promita orice….
    Oameni buni….cu proiecte nationale putem intreprinde si sa cerem orice….camion…2000+ putem cere integrarea motorului aici …arma infanteriei…30000+ productia in tara…viziune sa avem….ca toata lumea este disperata sa vanda sa faca profit…

  53. supusul austriac

    Citeam astazi unele comentarii mai vechi si am dat de unele scrise de un domn CredinRomania…
    Tin sa-l informez pe stimabilul analist militar in devenire, despre faptul ca in prima zi din anul 1999, cand NATO a bombardat Iugoslavia, in primele 24 de ore, sarbii au doborat doar 10 avioane.
    Daca desteptul de Jeltzin, le-ar fi dat si ceva tehnica mai noua, cine stie cum s-ar fi terminat razboiul.
    Nu ca l-ar fi castigat sarbii, dar oricum nu ar fi fost OK pentru prietenii tai…
    Caci ceea ce sigur iti scapa stimabile domn, este faptul ca propaganda sau prapaganda, care te-a cucerit si pe tine, nu ar fi functionat prea bine, daca s-ar fi auzit doar ca in primele 24 de ore = 10 pierderi.
    Pierdere inseamna in opinia mea de militar si distrugerea partiala a ceva.
    Intreaba-i pe prietenii tai croati, cate avioane au cazut la ei si poate afli cate au cazut in restul statelor vecine, exclusiv Romania.
    Poate nu ar fi rau sa-l contactezi pe maiorul sarb, autorul doborarii F117, care este pe jumatate vlah sau roman, cum vrei sa-i spui, dup mama si jumatate secui.
    Locuieste la Kovin sau Kuvin cum ii spun romanii

    • Ma onoreaza faptul ca scormonesti discutii uitate dar cum dovedesti doborarea a 10 avioane NATO in primele 24 h de catre sarbi? Razboiul din 1999 a tinut aproape 3 luni. In ritmul de pierderi la care visezi tu ca le-ar fi avut NATO pana pe 10 iunie n-ar mai fi avut avioane.NATO recunoaste 3 avioane doborate, 3 avariate, 2 elicoptere pierdute si 25 de drone doborate de sarbi. De unde 10 avioane pierdute de NATO in 24 h? Ca asa zic sarbii? Le dai credit neconditionat doar pentru ca urasti NATO?
      Si cu doborarea unui F117 ne-am hartanit destul pe aici ca sa-ti mai dau si tie explicatii. Cata vreme la cateva sute de iesiri a cca 40 de avioane de tipul asta tu dobori doar unul consider ca asta a fost o intamplare fericita pentru tine.
      Si de ce raspund eu?Inainte sa postez sub nickul de ranger minbari am postat pe site scurta vreme sub cel de CredInRomania. Si iti inteleg frustrarea in legatura cu „prietenii mei” ca nu a mai fost necesara interventia lor la sol. „Prietenii tai”au capitulat dupa ce li s-au turnat tone de bombe in cap.POate ma insel dar cred ca au stabilit si un record de Guiness Book fiind primul stat silit sa capituleze doar prin bombardamente aeriene.

    • Parca era colonel.
      Dupa ce a parasit armata, Zoltan Dani a devenit brutar in satul natal Skorenovac (Kovin).
      O cariera … interesanta 🙂

  54. Mai postați și despre geopolitica strategii militare de viitor ca sa putem contracara trolii sa vadă ca și noi contam în europa de ceva timp .

  55. patria votez
    dar nu pot vota

  56. Sa dea Domnul sa ma insel, dar cred ca firma castigatoare nici nu isi va prezenta produsul inainte, cum a facut-o Patria!!!!! Si da cred ca va fi americana. Cum se zice : Nu e rau …… dar nici bine!!!!

  57. Patria asta, are nume psihologic pentru noi romanii… ramas de la Ceausescu… cand se lua de rusi.

  58. Optiunea mea este Patria.

  59. Apropo,pe cand o aplicatie Rumania Military?

  60. Patria: poate am inteles gresit dar….cardanul expus… hm ….pare solutia cea mai ieftina si cea mai proasta. Acu, nu ca i-as iubi eu pe italieni dar, iveco al lor pare mai altceva decat tabla imbinata cu motor. Si, experienta mea pe un iveco a fost ….incantatoare: sa depasesti BMW-ul la 160/h nu-i prea rau! Si apoi, nu prea inteleg care ar fi marele transfer de tehnologie la Patria? sta ca sa nu mor prost…

    • Cornel soferu' de tir

      160km/h??? cu Iveco?? sa fim seriosi! da (!), stim poezia: incarcat cu 20-24 de tone, ti-ai dat drumul la vale pe o autostrada din Germania…! Cum, ceasul din bord nu avea cum sa indice viteza aia, ai vazut pe gps cat ai… In rest, optiunea mea ar fi Patria. Oricat de performant ar fi Iveco, nu este un produs matur, cum maturi nu-i pot considera nici pe broscarii care de-a lungul timpului au dat dovada de fatarnicie si de lipsa de seriozitate.

  61. Patria….in domeniul meu, unii soferi de TIR afirma ca unui Iveco ii place valea si parcarea…

  62. Cornel soferu’ de tir
    29 mai 2016 at 1:50
    Iveco 3,5 t. Pe care o data am pus si 4t de marfa ca am incurcat socotelile. Alerga chiar f bine cu cele 4 tone in carca

    • Si pe Sprinter poti pune 4 to de marfa….Ideea e ca o firma cu dube Iveco, la 80000 km la toate cele 6 masini bec de EDC aprins, mult fum, motor mort prin intersectii, pornea doar cu rugaciuni….Iveco a facut camioane bune pana in 2003, la fel ca si dubite.

      • razvan2o
        29 mai 2016 at 14:04
        era un iveco d-ala cu prelata – lung, inalt…aducea cu 7,5 t, motor turbo , faceam drift-uri pe serpentinele dinspre bv spre buc. Dar alta vreau sa spun: un transportor amfibiu blindat ( fff important numele) trebuie sa te duca si te aduca chiar si-n 2 roti daca-i posibil. Ori daca calci pe-o mina si s-a dus dracului cardanul – supravietuieste echipajul , il vezi rezistand pana il recuperezi? Ala nu e taxiul personal sa ti-l surubaresti pe trecerea de pietoni. Asta cu usor de intretinut e o gaselnita neinspirata. Nu-i mai simplu sa transformam TAB-urile din dotare decat sa cumparam altele? Mai sudam o placa de fier dedesubt, atarnam scaunele de tavan si ne-am scos – avem tehnica moderna! Apoi la prima basina a talibanilor cautam tapii ispasitori pt moartea eroilor…

  63. Razvan, nu poti sa mesteresti ceva la sondaj?
    Au aparut doua optiuni Patria (una cu litere mari si una cu litere mici) si doua optiuni SAUR.
    Adica sa stergi una din optiuni si sa adaugi voturile la cealalta.

    • Nu, ca obligatoriu sterg si voturile la respectivele duplicate (triplu in cazul Patria AMV)…

      Ca o chestie, sunt 374 de logari si doar 325 voturi. Deci aproape 50 de gagii au vrut sa voteze de mai multe ori 🙂
      Din cele 325 de voturi „doar” 320 sunt valabile, pentru ca 5 au fost (din cate imi aduc aminte):
      1 pentru Millenium Falcon – Alex_2;
      1 pentru Al’kesh (Star Gate) – Ghita Bizonu;
      1 pentru…un clip cu „Abu Hajaar”
      la naiba, ieri stiam si pe celelate doua, erau la fel de amuzante..
      *editat, imi amintii inca…
      1 era pentru „6”…care „6”?.. 🙂 habar n-am. Deci ramane un vot pe care nu mi-l amintesc pentru ce era..

      De asemenea Armata si Bumerang le consider cam aceeasi chestie

  64. Am votat si eu, pe considerente mai putin tehnice, ce-i drept…
    Am votat Piranha V pen’ ca GDeLS, pen’ ca USA, pen’ ca cam singurii care ne-ar ajuta concret in caz de ceva, fara sa astepte formarea de comisii s.a.m.d. care sa investigheze si sa urmareasca situatia (cam ca presedintele nostru 🙂 ), asta daca nu se intampla sa iasa dezastrul Trump…
    Evident, asta in conditii echivalente d.p.d.v. oferta de integrare in industria locala, pen’ ca daca „fabricile si uzinele” noastre sunt facute pilaf, altii ni le-ar putea trimite dar ca sa ni le trimita trebuie sa si poata/vrea sa ni le trimita. Dar pan’ sa le faca altii pilaf intra bani in industrie si mai ridicam povara da pa bujet.
    Cam atat, nu loviti… prea tare
    P.S. Piranha aia poate fi facuta si sa zboare (depinde cati bani vrei sa bagi in asa ceva), nu mi-as face prea multe griji ca nu e conceputa din start sa fie amfibie.

  65. Pe datele actuale am votat Patria din următoarele motive:

    1. Mașina bună, ușor de întreținut
    2. Transfer tehnologic în România, producție locală
    3. Adversarii – Iveco prea nou, fără comenzi și nu se știe dacă vor sa transfere în România; Mowag a ratat livrarea din 2007, cauzând moartea unor soldați români – ăștia ar trebui interziși absolut, turcii nu știu ce oferta tehnica și economica au.

  66. Daca Iveco vine cu o oferta superioara celei pomenite de finlandezi, si inteleg ca ofera mai multe, nu vad cum nu ar castiga, parerea mea e ca au TAB-ul superior (plus ceva modificari facute de noi poate).
    Piranha V ofera optional un kit pentru a’l face si amfibiu, si nu intra in preferintele americanilor, nu vad cum ar fi mai bun (apropo de asta, polonezii au Patria, de la finlandezi, cu motor suedez etc, nu se streseaza ca nu au luat de la americani tot).

    In plus Iveco AV e deja modificat pentru varianta 6×6 in Brazilia, n-ar fi o problema asa de mare ca si cei de la Moreni (avand experienta cu TABC si transferul de tehnologie de la italieni) sa-l faca si 4×4

  67. patria…..patria…….patria.

  68. Salutare,
    Votasi cu patria, datorita descrierilor voastre si experientelor personale pen’ ca :
    1. pare sa aiba o mentenanta mai usoara din descrierile de pe site;
    2. nu stiu daca am inteles gresit sau nu dar mi s-a parut ati zis ca varianta produsa la noi ar putea si surubarita local – poate n-ar fi rau sa fie folosite subansamble / tehnologii de la patria la un fel de saur local, macar unu 4×4;
    3. nu am incredere in politica italiana, seamana prea mult cu noi;
    4. nu stiu cat de seriosi sunt italienii de la iveco, am mai auzit eu de o mare firma italiana care mai dadea rasoale;
    5. avem nevoie de ceva functional si testat macar putin, nu avem timp si disponibilitate pentru teste cu unealta lui iveco care eventual sa ne traga si o mica teapa;

    Pe de alta parte, oferta italienilor este f buna daca se mai relaxeaza putin relatiile cu rusii, daca am fi noi atat de buni diplomati sa-i convingem sa abandoneze R moldova si sa ne lase sa ne unim ca nu avem nimic de impartit cu ei.
    Iarasi oferta italienilor ar fi foarte buna in conditiile unui contract f bine facut si daca am avea licente pentru producerea unor chestii vitale gen motor etc etc.
    Dar din cauza ca nu cred ca sunt posibile cele 2 de mai sus as zice eu ca patria este viitorul cel mai corect.

  69. Votez pentru Patria. Argumente:

    -Ofera posibilitatea transferului total de tehnolohgie, astfel putem relansa productia proprie de TAB-uri, recuperand 25 de ani de pauza prosteasca. Avem sansa si acordul finlandezilor sa acoperim diferenta de 400 de bucati de 8×8, pana la 600, utilizand tehnologia lor si creandu-ne proproiul transportor blindat. TBT 8×8 poate deveni realitate in doar cativa ani, activ pentru urmatorii 30 de ani, fara furt tehnologic si scandal….totul legal.

    -Putem dezvolta propria platforma 4×4, chiar si un 6×6 daca vrem, folosind iarasi kmowhaw-ul finlandez, cu acceptul lor explicit.

    -Patria Este un transportor bun , matur si cu toate armele integrate. Reducem din costuri automat.

    -Finlandezii sunt oameni seriosi, macar mult mai seriosi ca italienii, atunci cand vine vorba de contracte economice.

    -Putem dezvolta parteneriat cu suedezii pentru moror/driveline, implicand SAAB la Roman Brasov pentru camioane sau punand conditia politica acordarii licentei de motoare suedezilor, daca vor sa ne modernizeze fregatele. Astfel poti obtine un Patria si un viitor TBT 8×8 romanesc, 100% fabricat autohton.

    Desi pare o nebunie, lucrul asta este cat se poate de real de realizat fara probleme, daca exista vointa si interes!

    Deci…….Patria sa fie! 🙂

    • PS Era sa uit de inca un plus. Daca optam pentru Patria, putem include blindajul de la TBT-ul nostru, testat de noi + noile tehnologii acumulate de la finlandezi, obtinand un SAUR 3 beton, un transportor amfibiu light-low.cost, numai bun de ofertat in zonele alea sarace ale lumii, acolo unde ori nu au voie la tehnologie ultimul ragnet, ori nu-si permit! 🙂

      Si noi putem cumpara SAUR 3, pentru misiuni diferite sau in linia II. 🙂

      Doamne ajuta!

  70. Scuze,George,sint offtopic!
    Am vazut ca rusii au „batalionul nemuritor”,un fel de a respecta inaintasii,de curind in state a fost
    ziua memoriala a celor care u cazut pentru tara,zi libera federala si la noi?
    https://www.youtube.com/watch?v=_EELMZN_Owc
    Spune-ti copiilor de Oarba,de ziua cind ultima palma de pamint romanesc a fost liberat,de soldatii
    Armatei Romane!.Atunci Romania a ingenunchiat,cind parte din trupul sfint al Patriei a fost rupt,despre
    craciunul insingerat din fata Budapestei.
    De ce scriu asta?Am luat manualul de storie al nepoatei mele si nu am gasit nimic despre asta.Copii nu afla
    depre asta.De ce?
    Imi cer scuze George!

  71. Cu cat ma gandesc mai mult cu atat ajung la concluzia ca Iveco AV e cea mai buna varianta (daca tot a picat TBT care ar fi fost prima sa zicem).

    Asta daca ce s-a spus despre oferta lor inseamna inclusiv licenta pentru motor/driveline. Adica oferta lot de parteneriat (nu doar licenta) pare superioara dpdv tehnologic si economic (bani ramasi aici, transfer tehnologic etc, profita si armata si industria si economia noastra, chiar ceva mai mult decat la oferta Patria)

    TAB-ul lor e mai nou, transmisia e superioara, legat de motorizare, ma gandesc ca e aceeasi cu ce testeaza aia in SUA pentru programul infanteriei marine (chiar daca ala e un SuperAV modificat ici colo, largit si lungit un pic). Iar americanii chiar fac teste dure si daca a ajuns in finala acolo inseamna ca e ceva de capu lui.

    Normal ar fi sa testam si noi aici niste exemplare, inainte de semnarea contractului, indiferent ce se alege.

    Protectia e foarte buna ma gandesc (daca un autoturism de teren 4×4 Iveco LMV poate ajunge la Stanag nivel 4) si oricum am avea si noi ceva in domeniu din ce am vazut.

    Apoi ei deja au facut un 6×6 derivat din 8×8, modelul pentru Brazilia, Moreniul au experienta cu TABC derivat din TAB-77, ar fi mai usor sa facem un 4×4 derivat din 8×8 punand cap la cap ce stiu si unii si altii.

    Despre armament, am vazut poze cu cel putin un model de turela montata pe el, ma gandesc ca asta nu ar fi o problema, trebuie vazut ce turela aleg ai nostri, cu ce armament. In rest, chestii gen lucrat in retea, electronica de bord performanta, ar cam avea.

    Amfibiu e, se descurca foarte bine chiar (banuiesc ca pot fi montate sisteme de ale noastra ici colo la constructie), italienii sunt destul de disperati sa-l vanda, ofera chiar mai multe decat finlandezii inteleg, fiind mai nou (si daca am avea un management bun si sprijin din partea statului) ar putea avea succes si la export pe diverse piete traditionale daca nu si mai departe.

    Parerea mea ca Iveco ar trebui sa castige daca ofera mai multe dpdv tehnologic (financiar nu cred sa fie mari diferente). Daca ar avea si camioane militare bune s-ar putea negocia si acolo in aceleasi conditii, sunt sigur ca ar accepta, am face o oferta completa si s-ar simplifica si logistica si mentenanta.

    Am avea TAB/MLI 8×8, derivat din el un 4×4 care sa inlocuiasca TABC, Iveco LMV ala ar putea inlocui Humvee-urile, Vamtac-urle, Chevrolet-urile si Panhardurile, plus la camioane, daca ar fi unele bune, s-ar inlocui incet incet DAC-urile care se invechesc si uzeaza si ele.
    Poate tot printr-o colaborare cu Roman Brasov, daca se mai poate, DAC 6×6 sunt niste camioane militare extraordinare, cu ceva modernizari as fi mers tot cu alea fara sa clipesc dar nu stiu ce mai e de capu lui Roman, i-a cam bagat in groapa idiotu ala de Niculae.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *