Super A 10 Warthog

17 comentarii:

  1. da, mai stiu un caz de f15 care a aterizat fara o bucata de aripa..
    avioane faine..si usaf vroia sa le retraga..

  2. NU cred in versiune animata, in care avionul ar fi supravietuit in urma impactului cu un SA-6. Posibil sa fi fost Strela 10 sau si mai probabil Roland. Irakul detinea doua versiuni de Roland la acea vreme

    http://s33.postimg.org/h2jw057sf/e7aa404b5edb404c98eaa65ac2d8606b.jpg

    http://s33.postimg.org/va0ugomnj/Roland_IQ_173rd_ABN_1.jpg

    • Racheta 3M9 care este lansatà de sistemul 2K12Kub are sistem de detonatie dual (contact sau proximitate). Dacà explozia a fost declansatà prin sensorul de proximitate, supravietuirea este plauzibilà.

  3. Cornel soferu' de tir

    Un avion de exceptie din multe puncte de vedere, cu un palmares de invidiat. Merita toata admiratia noastra. Chiar daca mentenanta este costisitoare, avionul este desavarsit pentru CAS. Nu degeaba, s-a razgandit USAF si a decis sa-l mentina in serviciu pana la orizontul anului 2028. Basca, unii experti americani cred ca viitorul F-35 destinat a-l inlocui pe Warthog, nu se va ridica la aceleasi asteptari. Sa nu uitam ca A-10 -le este proiectat sa reziste intr-un mediu ostil si sa poata incasa si lovituri, dar sa se poata intoarce acasa… (exact ca-n videoclip).

    • A-10 este foarte vulnerabil la tehnica de lupta portabila AA, in genul Stinger, Igla sau Verba.In fata acestor lansatoare portabile AA, acest avion nu are nicio sansa de supravietuire.Nu la fel stau lucrurile cand vorbim de F35.
      Pentru ca este vulnerabil in fata lansatoarelor portabile AA Igla sau Verba, au dorit si doresc stabii din aviatia militara americana sa fie retras din activitate acest avion, exceptional in fata unui inamic care nu poseda tehnica moderna de lupta AA.
      Politicienii americani au decis, din motive populiste, electorale, sa pastreze in activitate A-10 pana la finele anilor 2020.

      • Ghita Bizonu'

        Vedea-l-as pe 35 la 400-500 metri inalti,e cu 600-800 km la ora amgajand tancuri si pe urma sa discutam des[re stealth !

  4. A-10 era deja pe „taiere” inca inainte de razboiul din Irak.
    Acolo, insa, s-a dovedit extrem de util.
    Problema este: a fost superior AA irakiene dotata cu echipamnet rusesc, sau irakienii au fost tare prosti.
    Eu zic ca ambele 🙂

    • „Dusmanul” A 10 nu este F 35 ci mai degraba panoplia din ce in ce mai extinsa a armelor ghidate, care arme incap multe intr-un bombardier strategic si asta zboara relaxat deasupra frontului, lansand cand este nevoie.
      Datorita altitudinii mari de zbor, bombardirerul poate acoperi o arie foarte mare si , in acelasi timp, poate transporta zeci de bombe ghidate.
      Un singur B 52 poate suplini cateva A 10, asta in conditiile in care SUA nu lupta cu un adversar pe masura care sa-i dea jos bombardierele.
      De aceea, eu cred ca renuntarea la A 10 este o greseala. Bombardierul merge in situatii gen Libia, Siria, A-stan sau Irak, unde inamicul nu are un AA performant, dar daca in zona ar exista sisteme rusesti bine integrate, tot cu A 10 iti faci treaba, la joasa inaltime.

      Tare mie sa nu se arda americanii cu tactica asta dezvoltata de parca toate razboaiele din viitor vor fi numai cu „bananieri”. Ok, sa retraga A 10 dar sa-i dezvolte un inlocuitor.

      • A-10 este mult mai util cand ai trupe la sol, in contact cu inamicul, unde o diferenta de sub 10m poate face diferenta intre cei pe care-i lovesti, amic sau inamic. Aici un bombardier strategic sau orice alta platforma care zboara la altitudini medii si mari este inutila. In plus este o diferenta mare a costului cu ora de zbor.

        Chiar si munitiile ghidate, in multe cazuri trebuie sa le lansezi cat mai aproape de tinta, deoarece pe campul de lupta pot fi bruiate de echipamentele inamicului sau de fum/ceata, pierzand din acuratete. La fel si pentru drone… sunt foarte utile in conflicte de mica intensitate, insa intr-un razboi cu un inamic ca la carte le pierzi rapid, datorita AA-ului si bruiajului… deci tot de o aeronava pilotata uman ai nevoie ca sa lovesti liniile inamice si in spatele lor.
        Cand or aparea dronele complet autonome, vom vedea, insa asta e un drum minat.

      • George GMT de ce crezi ca ofiterii de cariera din US AIR FORCE doresc ca A-10 sa fie retras si inlocuit de F35?

  5. Super animal!A tinut multi soldati in viata prin simpla prezenta.Zgomotul facut la joasa inaltime in CAS,cind auzi ,,ciocanitoarea” si stii ca pe tine te vineaza….se cam maronesc pantalonii!
    Datorita anvelopei de lupta are mai multe sanse decit elicopterele de atac si
    daca il vor inlocui cu F35…mare greseala!Parerea mea!

  6. Se poate o intrebare? care este concurentul European, adica sa zicem produs in UE, al avioanelor A-10 shi SU-25? sunt deja aceste concurete EF Typhoon shi Rafale? Panavia Tornado, SEPECAT Jaguar shi chiar IAR-93 Vultur/ Soko N/J-22 Orao, fiind mai vechi dar daca ar fi modernizate ar fi in ok ca shi concurente pt A-10 shi SU-25. S-ar putea daca daca se va vroi ca la nivel UE avand in vedere experientza acumultara cu cele trei modele bimotoare mai vechi amintite, shi chiar shi cu monomotoarele AMX International, Super Entendard shi BAE Harrier, sa se conceapa shi sa se produca in cooperare in cadrul UE a unui avion bimotor-turbofan, de vanatoare, bombardament tactic, atac la sol shi cu capacitatzi de interceptzie, mono shi biloc, care sa concureze cu A-10 shi SU-25! interesant este design-ul, chiar daca este mai vechi pt un astfel de aviion, la o scara mai mica a lui Xian JH-7.

  7. Strategia CAS deja e invechita, prea costisitoara este din cauza la Shilka, Tunguska , Pantsir…

    • Cum dracu sa fie CAS invechita cand toate armatale lumii o folosesc?! NImeni intreg la minte nu vede un razboi fara suportul aviatiei in favoarea infanteriei! Tu faci confuzie intre CAS si mijloacele cu care se face…

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *