Super Étendard pentru Argentina

Neoficial 6 bucati la 10 mil. $ / bucata ar fi fost deja cumparate de sud-americani, iar avioanele ar putea fi urmate de  kit-uri si modernizare pentru o parte din parcul actual argentinian, probabil in completare pana la o escadrila de 12-14 aparate, precum si motoare Turbomeca Astazou pentru IA-58 Pucara.

Se mai spune ca flota de Super Étendard argentiniana ar putea chiar sa creasca in viitor, sustin cei de la MarcoPress, care continua prin a sugera ca afacerea ar fi deja incheiata pentru un numar inca nespecificat oficial de aparate.
Ministrul apararii argentinian, Julio Martinez, a confirmat tranzactia (fara a oferi insa amanunte) declarand insa ca aceasta a este una „excelenta si foarte prietenoasa”. Martinez a mai spus ca negocierile cu francezii inca continua (poate vor si ceva Mirage?!).

Super Etendard argentinian

Neoficial am mai aflat ca avioanele fac parte din ultimul lot retras din exploatarea Marinei Franceze in iulie 2016, aparatele intrand acum la expertizare la Dassault – Aéronautique Navale. Referitor la oferta americana de F 16 second-hand ministrul argentinian a declarat ca, costul operarii F 16 era foarte ridicat, de asemenea si Rusia a oferit aparate MiG 29 (15 avioane), aici discutiile au fost suspendate de partea argentiniana pe termen indefinit…
Astfel ca argentinenii au mers pe ceva ce deja cunosc si au in dotare, primele Super Étendard fiind achizitionate in 1980 in numar de 14 bucati, aparatele fiind exploatate la Base Aeronaval Comandante Espora.
In acest moment argentineinii ar mai zbura 10 SE, acestea avand inca suficienta resursa, dar aparatele duc lipsa de piese de schimb si au nevoie urgenta de modernizare.
Tot neoficial Franta ar fi fost de acord sa trimita kituri si piese de schimb pentru intreaga flota de Super Étendard.

Acum, ii felicitam pe sud-americanii pentru ca in sfarsit s-au hotarat sa cumpere ceva dupa ce au cochetat cu Mirage spaniole, Gripen E suedezo-braziliene, MiG 29, JF 17 pachistanezo-chineze sau Kfir 60 israeliene, doar ca Super Étendard nu este avion de vanatoare ci un avion de atac la sol si bombardament, aparatul poate folosi si rachete aer-aer Matra Magic ghidate in IR pentru auto-aparare.
Cel mai probabil argentienii l-au cumparat pentru interdictie navala, desi daca s-au gandit la britanici s-au gandit prost, acestia au in Falkland aparate de superioritate aeriana Eurofighter, iar pe portavioane F 35B.
In fine orice decizie este (cateodata) mai buna decat lipsa uneia…

Sursa: altair.com

GeorgeGMT

40 de comentarii:

  1. https://www.afp.com/en/news/826/merkel-warns-us-britain-no-longer-reliable-partners

    În contextul actual al relațiilor UE – US – UK ar fi de mirarea dacă argentinienilor li s-ar da verde de la Bruxelles la ceva mai bun decât ante-diluvienele Super Etendard?

    • un prim contract de tatonare,nu e intamplator mai ales ca urmeaza doi ani de negocieri financiare dure intre ue si uk.

    • Nu cred ca deocamdata argentinienii aveau bani de altceva, insa pe viitor nu se stie niciodata. Basca negocierile alea pentru brexit, acolo unde mai mult ca sigur se va ajunge la santaj si presiuni de amblele parti.

      De aici Argentina nu are decat de speculat, iara daca ii va duce capul, si de castigat! 🙂

    • La ce teritoriu au argentinienii au nevoie de un tip de avion superonic bimotor de lupta multirol. cel mai ieftin pe piata la ora asta si accesibil pt ei tot MIG-29 Fulcrum ramane. ei s-au gandit mai demult si la 12 SU-24, dar au renuntat la idee pt ca erau decat bombardiere tactice si atac. bune pt ei ar fi F/A-18 AB Hornet modernizate, ca de altfel si pt noi pt FARo…dar cam costa. Argentinienii zic a nu au bani…noi la fel. dar la Romania se fura in draci prin evaziune discala si risiipa bugetra. nu m-ar mira a fie la fel si in Argentina.

  2. O alegere buna pt Argentina, care ar ajuta-o sa se mentina in viata aerian dar cam atat si probabil sa scoata de la perfuzii cele 10-11 SE pe care le mai au pe stoc dar nu mai sunt operationale, dar cam atat. Aviatia argentiniana in momentul de fata este foarte slaba avand aprox. 20 avioane relativ moderne in uz, nr care este mic si pt romania daramite pt argentina care este foarte intinsa teritorial. Si nu cred ca le-au luat pt falklands, in situatia actuala si pt urmatori 10-15 cel putin argentina si-a luat gandul de la Malvine, cam ca si noi de la R Moldova- ar fi frumos candva ,cumva dar mai trebuie sa asteptam o aliniere de stele si zeii sa ne fie favorabili

    • R. Moldova nu este o ungrup de insulite in ocean. Nu zic sa-i lasam in calea ivanilor, dar nici sa presam cu unirea, mai ales ca Ro. nu o duce chiar stralucit. Cat despre argentinieni, ma intreb de ce nu revitalizeaza contractul abandonat pt. Exocet, daca tot continua, cum era si normal, cu Super Etendard.

      • capatu satului

        unirea nu se face cand o duci stralucit, ca atunci nu se mai face niciodata,
        ultima unire s-a facut dupa WW1 moment in cara tara o ducea foarte greu,

        unirea trebuie facuta ca o reparatie pt. cei multi care au suferit pt. ca tara asta sa fie mulsa de o famiglie regala inconjurata de loaze: leberali si taranisti, unii cu nume de bulevarde
        leberali si conservatori care impreuna cu comunishtii lui stalin au facut puii care ii vedem astazi in palavrament
        sincer, la mintea mea, daca se predau palavramentarii cu tot cu familiile lor la rusi in 40 era un lucru mult mai bun decat cedarea rumanilor de peste Prut,
        apoi, io cred ca intai trebuiau executati cei care au fost de acord cu cedarea teritoriului national,
        ce care s-au opus cedarii teritoriulu: Ștefan Ciobanu, Silviu Dragomir, Victor Iamandi, Nicolae Iorga, Traian Pop, Ernest Urdăreanu merita nu nume de bulevarde ci de orase pt. ca intr-o mare de tradatori au vazut ca tara asta s-a construit cu sange, si nu din timpu lor ci dupa sute de ani de sange si povara.

        • capatu satului

          vezi memoriu lui Antonescu scris lui Carol al II-lea in 40,
          Maiestate, Țara se prăbușește. În Basarabia și Bucovina se petrec scene sfâșietoare. Mari și mici unități, abandonate de șefi și surprinse fără ordine, se lasă dezarmate la prima amenințare. Funcționarii, familiile lor și ale ofițerilor, au fost lăsate pradă celei mai groaznice urgii. Materiale imense și depozite militare acumulate acolo din incurie și menținute până în ultimul moment din ordin, au rămas în mâna inamicului.
          tara asta a avut o conducere militara foarte proasta peste Prut,
          de aceea trupele ruse au invadat teritoriu asa usor,

          nimeni din conducerea armatei nu a fost vinovat ca au ajuns loaze la conducerea armatei peste Prut, loaze care au fugit doar cand au auzit ca s-ar putea sa vina inamicu
          ofiterii superiori ce au facut,
          acelasi lucru ca si cei din ziua de azi, asteptau pensia,
          binenteles nu au existat vinovati,

          cei cativa care au avut curaju sa riposteze au fost putini si nu au putut schimba rezultatu

          noi, toti cei din ziua de azi platim lipsa de reactie a statului prin autoritatile sale din trecut si din prezent,

          • Capatu satului

            Dumneata stii foarte bine ca Romania Mare a incetat sa exista inca din 1938-1939 cand ne-am pierdut aliatii cehoslovaci si polonezi. Mai tarziu a cazut si Franta si am ramas singuri impotriva tuturor.

            • capatu' satului

              Am cazut cand nu am avut conducători si autorități
              Funcționarea unui stat e un proces complex
              In 40 nu mai aveam palavrament, servicii, justiție, armata,
              Ca astea ce le aveam erau de decor
              De aceea am cedat fara lupta
              Daca am fi avut conducători ar fi fost altfel
              Finlandejii putini cati erau aveau conducători de aceea au ripostat in razboiu de iarna

              Aproape toate cazurile in care armata in retragere a ripostat contra rusilor care ataca au fost victorii in sensul ca rusii si-au oprit inaintarea
              Dar ce poate face armata cand conducerea ei a fost de acord cu capitularea
              La mintea mea, in 1940 conducere a armatei era defecta ca sa nu ma exprim mai plastic

              • Ce a fost, a fost. De acum incolo trebuie gandita si executata strategia pentru a ajunge iar la Nistru, definitiv.

              • Ce poti face atunci cand marile puteri iti impart teritoriul dupa bunul lor plac? Indiferent cine ar fi fost la conducere in acel moment nu cred ca putea realiza mai mult de atat. Asa a fost vointa rusului si noi nu ne puteam opune.

                • Sa lupti pe toate fronturile: politic, economic, cultural, militar. Si sa nu cedezi niciodata! Sa nu lasi sa se inteleaga vreodata ca ai renuntat! Asta trebuie inoculat in capul tinerilor de pe ambele maluri ale Prutului, ale Tisei, ale Dunarii si ale Nistrului. Istoria nu este o insiruire de date cronologice, este o unealta puternica si utila in mana celor priceputi, ea nu se bazeaza pe fapte neaparat reale, istoria trebuie sa slujeasca intereselor natiunii (romane).

              • Și ce au rezolvat finlandezii?Rușii au vrut Karelia și au luat-o.

        • Berceamondialu

          Nume de orașe zici, chiar si Ernest urdăreanu ???

    • Probabil le vor plasa pe linia litoralului si in coasta insulelor alea disputate cu britanicii. Pe viitor este cat se poate de probabil sa asistam la un nou conflict intre cele doua tari, nu pentru insulele alea, ci pentru petrolul din apele teritoriale ale acestora. Nu o spun eu, o spun specialistii.

      Fara sa fiu carcotas, insa daca Argentina chiar era o tara puternica dpdv militar, nu avea cum sa nu castige razboiul ala. In prima faza anihila prezenta militara britanica in zona, care nu era mare deloc, apoi ocupa insulele definitiv, asteptand sa soseasca britii cu cavaleria. Acolo se dadeau de ceasul mortii, incercand sa duca un razboi de uzura, pe termen lung, caci britancii trebuiau sa atace la jumate de glob distanta, iar dude americanii luptau la ei acasa.

      Dar cam asa e in TENIS, castiga ala caruia ii atarna mai greu cofragul cu „OO” 🙂

  3. Daca as fi in locul argentinienilor, in viitor as cumpara Chengdu J-20 de la chinezi.

  4. Ziua buna.
    Argentina e o tara mare dar financiar nu o duce prea bine.( sa nu uitam ca a dat faliment cu ceva ani in urma) Ca atare cumpara si ei ce le permite bugetul.
    Oricum nu au bani pt. nici un avion nou. Indiferent ca ar fi rus , suedez, european sau american . Avioanele chineze sint pentru lumea a treia. Le cumpara Pakistanul ca alternativa la ce le vind americanii dar astia ultimii nu uita ca Bin Laden traia bine mersi in o vila a serviciului secret pakistan la doar citeva sute de metri de academia lor. Deci trebuie sa diversifice ca nu se stie niciodata cind se inchide din nou robinetul armelor , piselor de schimb americane.

  5. Problemele Argentinei sunt de materie financiara, nici decum precum au celelelte tari latino-americane. Ei reprezinta 100% urmasii batranului continent pe teriotoriul americii de sud. ADN-ul lor este mult mai apropia de cel german, decat de cel amerindian sau african, asa cum gasesti in multe tari din zona aia. Sunt educati, au o tara dezvoltata dpdv al infrastructurii si celorlaltenecesare pentru a fi o tara precum cele veste europene, insa au probleme financiare mari d3e aproape 20 de ani. Si mai au ceva….un mare dusman in britanici, adica u fost mare imperiu colonial si putere navala. Daca nu te ai bine cu ei, nu te ai prea stralucit nici cu restul occidentului, ca aia e….lobby-ul de la Londra este activ si produce efecte.

    Inca nimeni nu a gasit solutia redresarii economice solide acolo, dar nu se stie niciodata. In caz de vor avea solutia la aceste probleme, nu am niciun dubiu ca vor cumpara la randul lor avioane care sa faca fata la EF britanice, poete chiar SU 35S si ceva invizibil pe radar de la chinezi pentru F 35.

    Argentina e o tara cu potential, insa deocamdata reprezinta descrierea tanarului fotbalist roman; ‘S-a nascut talent si a murit speranta!’ 🙂

  6. cred ca acum argentinienii constientizeaza superioritatea britanica.
    Ma gandesc ca este foarte important pentru ei sa zboare pilotii pe ceva… pe orice. si mai tarziu sa achizitioneze un avion de superioritate…

    parerea mea este ca singurul avion de superioritate pe care ar putea sa-l achizitioneze este MIG-29/35 in rest… nu au acces la nimic.

    Ma indoiesc ca avioanele F-16 oferite de americani ar fi compatibile cu EF sau cu F-35…

    Ar mai fi o varianta… cu Mirage 2000… daca fracezii le-ar pute la dispozitie avionul… si de ce nu… KFIR-ul daca ar beneficia de arme moderne…
    dar sunt inferioare EF-ului. Poate ar avea sanse doar pe teritoriul argentinian, in nici un caz intr-o confruntare deasupra oceanului.

    se mai pune problema relatiei cu Brazilia si cu Chile… ca daca se inrautatesc relatiile, Argentina are nevoie de o forta aeriana consistenta, in zona. mai ales ca Brazilia viseaza frumos… port-avioane… chestii… putere regionala…

    • Pama sa se capaceasca o pun de inc un tango, ca asa el sta bine la vecini! Nu cred ca Argentina isi permite acum confruntari cu vecinii, nici in viitorul prea apropiat! 🙂

      • asa este.
        Argentina nu-si permite o confruntare, dar ce faci daca vecinii isi permit o confruntare cu ei?
        Acolo e mare problema… pe la fotbal… cand se intalnesc, se capacesc bine galeriile…

        • Fac si ei ce au facut si altii in postura lor, in patru labe si pe la spate ca frizeru’. Si daca sunt draguti cu oaspetii, o pun si de un viol cu prezervativ sa nu ramana cu sechele pe termen lung! 🙂

    • @chipp
      Su-35. Argentina e o tara mare. Sunt convins ca daca vor dori si vor avea banii, vor avea acces la Su-30 sau Su-35. Rusii au nevoie de cat mai multa influenta in America latina si ar fi dispusi la multe lucruri pt a obtine asta. Barter. Trestie de zahar, rom, carne de vita, piele de caiman sau de anaconda, piei de capibara.., pene de papagal.., mai stii de unde iese dealul..

      • ca sa iei SU-30 sau SU-35… trebuie sa ai de 2 ori bani!
        – pentru achizitie
        – pentru operare.

        ca e tare scump de operat SU-35…

        Migul este mult mai convenabil. costa mai eftin sa-l operezi.
        Mai e ceva… Rusia are Mig-ul cam pe chituci. tare bine i-ar prinde o comanda la export. si sunt sigur ca ei cauta client pentru Mig-35. Am citit ceva pe aici pe site… ca se chinuie sa vanda pe la egipteni… ceva…

  7. RoccoSuasito

    Chiar daca ar avea argentinienii tehnica de top, ar cam trebui sa isi ia gandul de la insulele Malvine pentru ca un razboi impotriva Marii Britanii nu au cum sa il castige.
    Sa presupunem ca intr-un viitor ipotetic conflict, le-ar putea provoca pierderi mari britanicilor, dar in cazul acesta s-ar putea sa intervina SUA. Dar totusi, cu doua viitoare portavioane echipate cu F-35 si cu submarine de atac in dotare, argentinienii nu cred ca o sa le mai faca probleme englezilor. Poate doar o sa dea din gura din cand in cand.
    Si la marimea si potentialul tarii, dotarea armatei lor e o rusine. Idem Mexic.

    • Ai punctat perfect! La dimensiunile si pretentiile Argentienei, cu tot cu potentialul sau, are un statut de tot c******. Mai intai cred ca ar trebui sa vrea mai mult de la ea, sa isi propuna mai mult, apoi sa se puna pe treaba si sa astepte ca anii sa treaba si sa apara si efectele. Abia apoi poate sa emita pretentii de ‘barbat fatal’ in fara britilor! 🙂

  8. Pana la urma ai armata pe care ti-o permiti.

    Nu cred ca pe termen cel putin mediu se gandeste careva in Argentina sa „cucereasca” Malvinele pe cale militara de la britanici, pentru ca nici nu au cu ce si in plus costurile embargourilor care ar urma ar fi mult mai mari decat beneficiile ocuparii insulelor.

    In plus, nu cred ca malvinezii/falklandezii stau pe ganduri daca doresc sa fie cetateni britanici sau cetateni argentinieni …. 🙂

    Asa ca, pentru patrulari in apele de la capatul pamantului si pentru a avea cat de cat o aviatie militara, SE e mai mult decat nimic. Chilienii nu cred ca au de gand sa-i atace asa ca nu au de infruntat o amenintare reala.

    In treacat, putem sa-i felicitam pe pilotii argentinieni care au luptat cu englezii. Si-au facut datoria, chiar daca au avut niste conducatori idioti.

  9. http://www.telegraph.co.uk/business/2016/05/17/rockhoppers-falklands-oil-reserves-double-in-billion-barrel-basi/

    Bazin estimat de un miliard de barili de petrol langa insule.

    „Rockhopper’s North Falkland oil reserves have doubled to more than 300 million barrels in what experts now believe to be a billion barrel basin.”

    Iata un motiv pentru ca Argentina sa nu renunte la pretentiile sale teritoriale.

    • cred ca-ti dai seama ca e o cantitate mica totusi, mai ales tinand cont de costuri. sa deplasezi echipamente si oameni la dracu in praznic costa enorm, iar petrolul care ar putea fi scos nu e asa mult incat sa merite.

      In alta ordine de idei, Argentina avea si are zero sanse sa castige un razboi. 2 submarine britanice sunt de ajuns sa tina toate navele departe de insule in caz de razboi. Alta data nu vor mai fi englezii prinsi pe picior gresit acolo, iar in ziu de azi este foarte greu sa ascunzi pregatiri militare de amploare.
      Asta si fara sa tinem cont de cele 2 portavioane ultramoderne avand cel mai bun avion din lume la bord.
      Agitatia in Argentina pe tema Malvenelor este pur demagogica

      • Pentru economia Argentinei nu este o cantitate mica, din contra.

        Iata cat de entuziasmati au fost britanicii dupa ce au descoperit un zacamant de petrol de un miliard de barili in Marea Nordului. http://www.dailyrecord.co.uk/news/scottish-news/billion-barrel-north-sea-oil-10111092

        • aia e o zona unde exista multe zacaminte, deci ai utilaje si forta de munca calificata ieftine si la indemana, plus infrastructura necesara. In Falkland nu exista nimic, trebuie totul construit de la zero. Trebuie adusi de la multe mii de km munti de echipamente si mii de specialisti. Poti sa pui linistit inca un zero la suma mentionat in articolul .
          Mai sunt si alte probleme gen adancimea mult mai mare a apei fata de Marea Nordului plus vremea cumplita iarna.
          Ma rog, asta e opinie de nespecialist, dar nu am auzit de vreo initiativa ferma sa fi exploatat petrolul respectiv

  10. dar argentinienii astia… nu sunt producatori de avioane?

    propriile avioane?

    • ba da, dar cu elice, de tipul COIN, FMA IA 58 Pucará

      • mda…. si noi producem avioane cu elice….
        Astea nu se pun la calcul…

        Acum ma gandesc la IAR 93 New Engine…
        Daca am fi continuat sa operam avionul si daca continuam sa-l dezvoltam… acum am fi avut o poarta deschisa catre Argentina.

        Dar ma gandesc acum la IAR 99DT. am putea sa facem oferta catre sud-americani. cine stie…
        la criza in care sunt astia… poti sa te lipesti de un lot de 8-10 buc.
        Dar am uitat ca guvernul nostru este incompetent…

        • astia sunt faliti, nu vezi ca iau avioane de pe vremea lui Pazvante? F16 noastre sunt lux pe langa Super Entendard-urile astea. Le-au oferit si lor americanii si n-au avut bani pt ele, desi cu un avion rezolvau toate nevoile lor.

          In plus, ca sa faci un avion de clasa trebuie sa ai know how (nu aveam) si bani (nici din aia). Cu Soimul ne-am intins un pic mai mult decat aveam plapuma as zice

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *