Un tanc japonez „descaltat”, intr-o demonstratie publica

Pare a fi un tanc Type 10, cel mai modern tanc japonez aflat astazi in exploatare, dezvoltat pentru inlocuirea Type 74 si Type 90.

Nu-i de ras, se mai intampla, dar merge de vazut. Necazul s-a intamplat, probabil, in 2015.

Nici drifterii nu mai sunt ce erau odata.

59 de comentarii:

  1. Tot de-ale japonezilor, sunteti la curent oricum…TD-ul asta stealth Shin-Shin trebuie (trebuia?) sa zboare la sfarsitul lunii:

    • :)) X-2/u, shinda si de aceea nu zboara:))
      Nu/i lasa americanii sa faca ce vor ei, vor avea cel mai probabil F35 cu licenta sau derivat (in genu Mitsubishi F-2).

      Amuzant videoclipul cu Type 10.

    • Tractiunea aia vectorizata nu e copy/paste de la X-31? Parca aia abandonasera ideea pt ca la manevre stranse pierdea energia cinetica si era prada sigura sau nu putea incadra tinta … imi aduc aminte ca in 1:1 cu F16 si F15 nu prea a avut succes pt ca alea turau motoarele si scapau, singurul care a luat-o serios in bot a fost F18A.

    • il vor face shi va zbura pt ca au nevoie de un bimotor modern ca sa inlocuiasca F-4 Phantom.

  2. Lasand partea jenanta, acest tank est unul dintre cele mai frumoase MBT-uri din lume!

    • am shi eu o nelamurire : de ce are tancul asta japonez Type 10 decat 5 galetzi de rulaj pe parte cand cam toate tancurile modern din lume au cate 7 sau 6 galezi de ru;aj pe parte? ca sa-I micshoreze greutatea? shi nu ne-ar strica daca s-ar putea importa (legea lor cu exportul de tehnica militara fabricata in Japonia),shi daca au japonezii in surplus vreo 120 de tancuri Type 90, cu toate ca sunt cam scumpe dar sunt de f buna calitate.

      • La lungimea pe care o are, probabil 5 galeti sunt suficienti. Galeti mai mici si mai rari scad masa… insa daca sunt prea rari, ai probleme cu repartizarea masei pe suprafata senilei.
        Faptul ca tancul are 44-48 de tone este si el un raspuns pentru numarul redus de galeti.Este mai usor decat TR-85M1.

  3. Diferenta intre drifturi Romania si Japonezi

    • O avea japonezi tancuri mai bune dar noi stim sa le foosim, cum a batut tr85 abramsu oricum intro confruntare reala tunul lui tr85 nu poate penetra frontal sbramsu , macar sa schimbe tunul cu unu de 120 ca nui pacat tanchisti nostri sunt buni

      • atunci imaginatzi-va ce ar face un echipaj actual de tanchishti romani cu un Abrams M-1 A1, cu un Leopard 2 A7 sau cu orice alt tanc modern din lume. faza este ca ne-ar trebui in Armata romana 300 de tancuri M-1A1 Abrams. daca am mai moderniza shi cele 500 T-55 la nivel TR-85 M2 shi cele 300 TR-85 aduse la nivelul amintit + 280 Merkava 3 Dor Dalet, ne-am face numarul de 1380 de tancuri cate am avea voie prin tratatul de dezarmare in Europa de la Paris din 1990 !!!! bani sunt de la recuperarea evaziunii fiscale anuale din Romania !!!!

        • T-55 nu-l poti aduce chiar la nivel TR-85 M1/2, ci probabil la ceva gen Typhon ucrainean… si nu merita modernizat pentru armata romana decat poate pentru rol de MLI..; Daca ar gasi un cumparator la export, ar fi altceva. Printre ultimii care si-au modernizat T-55 au fost vietnamezii. MAi era competitia din PEru si cam atat…
          Se pare ca nici TR-85 nu mai dispunem spre 300 ci mult mai putine.
          Merkava Dor Dalet e o optiune interesanta (dar care inca nu s-a exportat), ca si Abrams sau altele, insa fara participarea indstriei locale macar pentru mentenanta si mici modernizari, n-are farmec.

          Armata romana nu-si permite sa opereze nici 300 de tancuri din generatia anilor 80, daramite de ultima generatie (Leclerc, Type10 sau Rotem K2), chiar si daca le-ar primi gratuit. Costurile de operare Abrams (mentenanta, munitii, formare) sunt destul de mari, mult peste TR-85M1:
          http://www.rumaniamilitary.ro/irakul-cumpara-logistica-pentru-m1a1-abrams-de-600-mil

          „Fortele Terestre Romane ar avea cheltuieli similare in cazul operarii unor tancuri de ultima generatie de import, costuri care s-ar adauga la pretul in sine al achizitiei, care pentru un tanc la mana a doua ar putea costa 2,5-3,5mil.$/bucata sau peste 6 mil. Euro pentru un tanc nou. Daca punem datele cap la cap, 2 batalioane (108 bucati) de tancuri la mana a doua ne-ar costa la achizitie un minim de 200 mil. euro (250mil.$), la care ar trebui sa adaugam un pachet de munitii si mentenanta corespunzator pentru urmatorii 10 ani de aproximativ 400 mil.$ (exploatare pe timp de pace, deci munitie mai putina), deci un minim de 650 mil.”

          • merci mult de raspunsuri !!! faza cu Merkava 3 Dor Dalet tot tu Marius Zgureanu ai propus-o pt un tanc bun pt Armata romana. da correct ca trb sa le facem noi mentenantza in Romania, am omis eu sa mai scriu. poate spargem noi ghiatza cu Merkava 3 DD la export pt ca avem experientzacu israelienii plus ca am mai avea nevoie de multe chestii de la ei, rachete, tot complexul Lynx, Lora de 610 mm x 4, poate tot ei sa ne ajute cu transformarea T-55 ale noastre in MLI sau sisteme AA shu AT, sa ne ajute impreuna cu altzii la conceperea shi fabricarea noului tanc romanesc, sa luam de la ei sistemul Sholef-155 tun-obuzier shenilat, ATROM-155 mm reluat, shi noi sa le dam daca vor vrea SAUR/TBT 8 x 8/-4 x 4 shi dc nu 6 x 6. ar mai merge daca se vrea shi modernizarea MLVM.

    • Blindajul frontal superior al cutiei blindate are kit de blindaj suplimentar. Se vede si in timpul demonstratiei de drifting ca glacisul are o inclinatie diferita decat la T-55 original dar cel mai bine se vede daca dati stop cadru cand iese din tarc si face dreapta prin fata spectatorilor.

      • @Eroul…
        Buna dimineata, Eroule… Kiturile astea de blindaj suplimentar exista de fo trii gramezi de ani, montate pe T-55-uri. Si e si pe turela montat. 😉 Se numeste BDD armour. 😉
        Parerea mea, hic…

        • Am sapat azi sa caut detalii dar, in afara ca este un blindaj pasiv special, nu am reusit sa aflu nimic, nici ce grosime are nici ce material este.
          Vorbesc despre blindajul suplimentar de pe glacis.
          Daca stii ceva, impartaseste si poporului.

          • Stai c-am gasit. Are o foaie de otel de 30mm si 6 foi de 5mm, total 60mm blindaj aditional. Masa suplimentara cca 1.4-1.42 to – doar la glacis.

            • Brava…detaliile astea le-am mai împărtăşit p-acilea, acum câţiva ani, la nişte articole legate de tancuri, şi blindajul lor. Dacă nu mă înşeală memoria, am postat şi ceva linkuri către poze, atunci…

  4. Nu am văzut așa ceva in Syria!Cred se pricep mai bine la vehicule pe 4 roti!Poate ar trebui să monteze tunul pe o Toyota!:)

  5. genul de eveniment care iti pot oferi un feedback al nivelului de pregatire si timpii de reactie.

  6. Cind vad ce jucarii au , imi vine pofta de un Seppuku!!!!:((((

  7. Nea George GMT , iti pierzi timpul sincer, incercind sa luminezi cititorii de la „Romania libera”…in legatura cu stirea aia senzatie legata de BT 8×8.
    Stiu ca incercarea , moarte nu are….:)
    Numai de bine sa auzim.

    • Incerc macar sa mai atenuez din dezinformare, pt ca asta aste e: o dezinformare!

      • Acu’ am vazut si eu ca toate articolele cu tenta militara sunt scrise de o singura persoana: Mihai Diac … si daca te uiti ce tenta da in articolele ref ultimele achizitii te apuca sila (TPS-77 au software de acu 18 ani, unu din F-117 n-a vazut unde s-a prabusit avionul cu Iovan, rachetele SPIKE sunt niste vechituri pt ca sunt simlare cu alea din 2004, toate achizitiile s-au facut fara licitatii, etc.).

        • Un pitifelnic pe care, peste cateva luni, il vor prezenta ca expert sau consultant in probleme de aparare pentru ca a scris mai multe articole pe teme militare (conteaza mai putin ca a scris tampenii).

          • Io* nu inteleg ce vreti voi?
            Daca vor pune unu’ care stie si cunoaste in profunzime problemele apararii automat nu bate draqu’ cu lacu’….si dupa aia unii o sa cada de fazan cand asta o sa deschida gura…
            Asa daca este in rezonanta cu astia de acum si aia din viitor automat nu o sa mai fie probleme in paradisu’ spagilor, comisioanelor si coloneilor facuti la apelu’ bocancilor…
            Bah da’ rai sunteti… nu poa’ sa manance si omu’ o paine ca sariti voi la jugulara…din toata ceata aia care nu au nicio treaba cu armata taman la asta va uitati…

          • Mihai Diac a inceput Colegiul National de Aparare prin 2002…
            In traducere libera Colegiul National de Aparare inseamna mancat si baut gratuit pe la o gramada de unitati militare din tara (mesele se faceau din norma de hrana a militarilor nu va faceti probleme) atunci cand chipurile mai aveau putin pana la absolvire….asta dupa ce priveau ca handicapatii (nu intelegeau mare lucru dar afisau privirea aia de oameni superiori) si se stricau de ras privind antichitatile militare prezentate pe post de tehnica de lupta…
            De la chestii „verzi” si ecologie a fost promovat brusc … are spate cat 3-4 generali cu pile din MAPN…

  8. E…. mai cade si maimuta din copac!!(vorba japoneza…)

  9. Tare aiurea incidentul. N-am mai văzut să iasă senila de pe galeti fără să se fi rupt. Nici la intervenţie n-au strălucit, erau jumătate de batalion acolo.

    • @ eroul a iesit ptr ca pamantul pe care a intors era framantat insa nu avea nici consistenta noroiului caz in care senila neintalnind rezistenta ar fi ramas aderenta la galeti si nici tare! pamantul era ”arat” iar intoarcerea brusca si derapajul au scos senila din cauza ca a tras pamant sub ea ,cam ca lama de buldozer! E parerea mea, cu toate ca e anormal ptr un tanc mai ales ca asta e mediul lui obisnuit de operare!

      • Pai asta era si observatia mea. Cum dracu’ sa-ti iasa senila de pe galeti cand mediul tau normal de operare este prin pamant, noroi etc? Sau astia vor sa duca razboiul doar pe autostrazi?

        • se intampla mai des decat crezi treaba asta. am vazut si la americani la un bradley ceva identic.
          bine ala nu a incercat drifturi ci doar sa vireze la viteza prea mare

        • Eu mai scris pe aici de cateva ori ca una este un tanc jmecher si alta un tanc jmecher care poate opera la viteze mari (viteza mare, peste 25-30km/h). Ori la aceste viteze sunt doar doua care de lupta disponibile pe lume: Abrams si Leclerc. Adica care sa si fuga, sa si traga, sa nu-i sara nici senila…

          Faimosul Leopard nu stie sa opereze la viteze la viteze mari decat la demonstratii pe cand Lecrecul face tumbe la 40-50km/h, la fel Si Abrams.
          De aceea imi plec mie cele doua tancuri si le consider foarte potrivite pt noi: viteza!!!

          Asta in conditiile in care un T 90 este un acrobat, viteza constanta mare, targe din viteza si gandit sa fie foarte manvrabil.

  10. Așteptăm drifturile lui Ivan, cu Armata, să vedem, le sare sau nu. Șenila…

  11. mda,e mai bun t55 am cu tot cu spancenele lui brejnev si armura frontala imbunatatita decat jucatia niponilor.noroc ca nu doare…

  12. Tot asa vor face cand se vor gasi in fata unui T 72 G3 ? Se vor cacai sa puna tancul pe senila, sau, ma rog, invers.

    • Nu l-ar abandona pana cand o sa poat asa fie recuperat cam cum crezi ca o sa procedeze?! O sa il ia in brate sa il mute pe senile si o sa il sprijine cu 2 caramizi ca au si ei doreii lor….
      Un tanc descaltat este doar o cazemata cu tun – tinta statica pe care ai pierde-o intr-un razboi de miscare.

  13. Senila la tanc poate fi pusa de 2 oameni nu-ti trebuie tractor macara etc etc , sa ai unelte cu care sa desfaci bolturile senilei o pui pe roata motoare si tancul se incalta singur . Asta o stiu de la babacu a facut la tancuri ce-au facut astia cu fata de peshte se numeste avarie prin surprindere 🙂 . In schimb nu-mi pot da seama cum a sarit senila de pe galeti , sunt cel putin doua posibilitati , senila nu a fost intinsa bine a avut loc sa joace si sa sara de pe canalul de rulare , gresala de proiectare a senilei , suspensia tancului nu lucreaza in parametrii …

  14. Daca se intampla asta cu Armata sa vezi cum urlau toti haterii…

  15. putem „bate” pe cineva cu t55AM doar in privinta costurilor si anume orice incarcatura moderna este mai scumpa decat anticele ruginituri ale noastre si nimeni nu va irosi munitie buna pe asa ceva.balanta costuri-beneficii ne avantajeaza in ipostaza asta.
    niste idioti japonezii astia,aveau raspunsul in fata dar au preferat sa-si cheltuie banii pe proiecte fantasmagorice de genul MBT propriu.

  16. apasii sunt ai lor sau e componenta nord americana din exercitiu? ca la chinook sigur nu au avut interzis.

  17. nu ne-am permite mai mult de 50 tancuri gen abrams sau leopard.

    cat despre productia locala a unui tanc,la banii nostri ar iesi un tanc mediocru in cel mai bun caz.

    tabul saur e mediocru .

    cred ca mai degraba ne-ar trebui un tab greu de 40-50 tone ,care sa reziste la calibrul unei mitraliere de 30-40mm,fiind folosit ca un mobile battle-box pentru rachetele anti-tanc ale infanteriei motorizate.ar fi mult mai ieftin decat un tanc.

    iar taburi medii,rachete at si alt tip de armament mai usor ne poate parasuta nato la nevoie.mai greu cu parasutat tancuri grele.de aceea militez pentru un tab local greu .

    si da,cat mai multe dispozitive larom .cantitatea mare de proiectile cazute asupra inamicului ar cam singurul as din maneca,pentru ca nu ne-am putea compara nici ca precizie,nici ca mobilitate sau putere de foc.

  18. Zici că e o convenție a ochelariștilor lîngă tancul ăla. În altă ordine de iedei am avut ocazia să văd vehicule pe șenile care s-au descălțat în timpul lucrului atît civile (buldozere, excavatoare) cît și militare (un/o MDK-2M) dar și să particip la scoaterea/punerea șenilelor la utilaje de construcții în timpul unor operații de reparații și nu era ceva foarte greu de făcut și nici nu necesita prezența unui număr mare de oameni, dar la tancul ăsta e mai ciudat că șenila i-a ieșit în lateral și s-a agățat în galeți și în plăcile de protecție ale trenului de rulare

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *