Dumnezeu să-i odihnească pe bravii noștri camarazi!

Trei militari români, plutonierul-major Mihai Ionuț Toma, caporalul clasa a III-a George-Emilian Catană și caporalul clasa a III-a Petre Cristian Toader, au decedat în accidentul de aseară, în apropierea localității Valea Urdei, din județul Argeș.

Plutonierul-major Mihai Ionuț Toma avea 38 de ani și era necăsătorit. Era veteran al teatrelor de operații, cu două misiuni executate în Afganistan, fiind angajat al MApN din anul 2002.

Caporalul clasa a III-a Petre Cristian Toader era în vârstă de 32 de ani, era căsătorit și avea un copil. Executase o misiune în teatrul de operații din Afganistan, fiind angajat al MApN din anul 2008.

Caporalul clasa a III-a George-Emilian Catană, avea 40 de ani, era angajat al MApN din anul 2002. Era căsătorit și avea un copil.

Toți militarii răniți sunt în stare stabilă și se află internați în spitale militare. Doi dintre ei se află în îngrijirea medicilor de la Spitalul Militar de Urgență “Regina Maria” din Brașov, unul la Spitalul Militar de Urgență “Dr. Ion Jianu” din Pitești, iar ceilalți șase se află, la ora difuzării comunicatului, în proceduri de transfer către Spitalul Universitar de Urgență Militar Central “Dr. Carol Davila” din București.

În această dimineață, de la ora 8.30, vor fi organizate în unitățile militare din țară ceremonii de comemorare a militarilor decedați în tragicul accident.

Conducerea Ministerului Apărării Naţionale este alături de familiile îndoliate și transmite, în numele întregului personal, sincere condoleanţe.

MApN

69 de comentarii:

  1. D-zeu sa-i odihneasca! Aici duce indiferenta fata de dotarea armatei,masini vechi care nu mai corespund standardelor de siguranta. Ii doare-n paispe pe politicieni,ei merg cu masini schimbate o data la doi ani. Condoleante familiilor! Sunt vanatori de munte campulungeni,isi fac treaba cum pot mai bine in conditiile in care unitatea arata ca vai de ea. Felicitari salvatorilor,felicitari salvamontistilor,s-au mobilizat exemplar pentru salvarea camarazilor. Felicitari personalului medical din cadrul Spitalului Municipal Campulung care a venit rapid de acasa pentru a salva vieti,si acestia numai ei stiu cu ce lipsuri se confrunta. Va place javrelor politicianiste unde duce indiferenta si minciuna voastra de dupa 1989?

  2. toti se dau acum de ceasul mortii ,jurnalisti ,politicieni si jenerali deopotriva dar cand e vorba de bani pentru inzestrare se fac ca nu aud.
    orice fatalitate cauzata de tehnica invechita este o crima cu premeditare si trebuie anchetata in acest fel.
    sictir nenorocitilor,ati lasat vaduve si copii orfani din nepasare ,lacomie si lasitate.
    blestemati sa fiti !

  3. Dom’ prim ministru proaspat inscaunat era al dracului de contrariat aseara cand a aflat ca nu prea avem elicoptere care sa zboare pe timp de noapte .
    Pacat de ei , au scapat din Afghanistan sa moara intr-un camion vechi de vreo 30 de ani probabil .

    • Ala declara la TV ca „nu-s morti,doar raniti” si baietzii de la A3 topaiau fericiti -„bine,o veste buna”?Cu alte cuvinte,daca nu-s morti e ok! Idiotilor si lingailor,ok nu-i nicicum! O sa treaca si asta ca si alte tragedii,Armata ramane pe loc,dotarea asijderea.?

      • aseara, la Digi 24, unul din salvatorii ISU a declarat ca cei 2 militari din camion sunt morti.
        In urmatoarele 20 min toti ministrii au intervenit telefonic la televiziuni (Antena 3, Romania TV) declarau ca se incearca salvarea celor 2 militari incarcerati!

        Adica toti ministrii ne-au mintit inca vreo 20-30 min. ca militarii pot fi salvati.

  4. Dumnezeu sa-i odihneasca in pace!

  5. Dumnezeu sa-i odihneasca in pace!

  6. Si totusi armata tace nu spune nimeni nimic despre dotarea precara despre tehnica invechita despre cum se fac angajarile in armata! N-am auzit vreun general sa se revolte pe tema aceasta .

    • Si nici n-ai sa vezi! Mai maraie cate unul dupa ce trece in rezerva,dar nu prea vocal. Cred ca toata lumea-i resemnata,la varful MApN se stie ca astia nu vor face nimic,doar gargara ca si inaintasii lor. Nu degeaba exista control civil in armata,ministrul si consilieri civili care,in mare masura,habar n-au de militarie dar indeplinesc cu obedienta ordinele partidului de guvernamant. Parerea mea!

      • Nu degeaba exista control civil in armata,ministrul si consilieri civili care,in mare masura,habar n-au de militarie dar indeplinesc cu obedienta ordinele partidului de guvernamant. Parerea mea!

        Asta e și părerea mea și a multora. La conducerea armatei ar trebui să fie militari cu experiență nu civili…

        Dar de…așa e directiva.

    • Aici ai mare dreptate, din interiorul armatei ar trebuie să se intervină. Eu îmi imaginez că impactul mediatic ar fi imens în cazul în care un general ar declara public că echipamentele armatei sunt depășite cu mult. Problema e, așa cum văd eu lucrurile, că mai marii armatei nu vor să facă asta. De ce nu vor?

      • De ce nu vor? Pai tu stii ce salarii au domnii generali, care, la cum ii „incoroneaza” astia, in curand vor ajunge sa depaseasca numeric trupa? Cum sa ciripeasca ei, cand „eminentele” astea cenusii, ofiteri de lada de nisip in cel mai bun caz (99% dintre ei nu au gustat in viata lor „atmosfera” unui razboi adevarat) duc trai pe vatrai, iar incompetenta si infatuarea le este rasplatita de domnii politicieni. Omerta, asta e.

  7. Dumnezeu sa-I odihneasca !

  8. Dumnezeu sa-i odihneasca!

  9. Dumnezeu sa-i odihnească în pace!

  10. Dumnezeu sa-i odihneasca in pace !!! As vrea din toata inima sa nu am dreptate dar accidente de genul asta se vor mai intampla. Este inevitabil având in vedere uzura fizica si morala a tehnicii. Parca vad ca or sa o puna de-o comisie si o sa scoata vinovat tot un amarat de militar. Poate nu e cazul acum dar eu gandesc mai simplist: suntem ca un sătean inconjurat doar de vecini nașpa, hoți si vicleni iar sateanul in loc sa faca un gard mai bun si mai inalt si sa-si ia un caine rau merge acasa si-si bate nevasta si copii. Statul Român=sateanul nostru.

  11. Dumnezeu sa-i ierte, mare pacat..asa moarte stupida..
    poate ca totusi oamenii vor ajunge sa inteleaga ca degeaba avem profesionisti/calitate umana daca ne folosim de tehnica depasita fizic si moral.. sunt necesare investitii majore, ca macar pe timp de pace sa nu avem pierderi de genu asta! Ma intreb totusi daca masina a fost verificata/servisata in mod responsabil, pt ca oricat de veche ar fi fost..pana la urma totul se reduce laniste consumabile si lichid de frana schimbat la timp(sau nu)! Si ma mai intreb de ce nu s a putut folosi frana de motor, o fi fost prea din scurt si n a mai avut timp de reactie..?

  12. Dumnezeu sa-i ierte, da nu pot sa tac. Soferul a declarat ca a ramas fara frane, iar eu tind sa-l cred daca tinem cont de starea foarte precara a tehnicii de transport din dotare.
    Camionul era un DAC 6×6, un camion greu de transport care la noi executa si tractarea tunurilor. Daca a ramas fara frane problema poate fi de la camerele de franare, circuit etc dar n-ar trebui sa aiba legatura cu vechimea camionului pt ca un autovehicul bine intretinut n-are probleme, intrebare este cate fonduri aloca MApN pt intretinere?
    In aceeasi ordine de idei vehiculele armatei nu sunt oprite de politie sau RAR asa ca pot circula oricum pe riscul soferului si a militarilor transportati.

    Inca o data ne-am lovit de lipsa echipamentelor pt zborul de noapte al elicopterelor de salvare medicala. Nici MEDEVACurile armatei nici elicopterele SMURD nu detin astfel de echipamente asadar nu pot interveni noaptea…
    Daca se va dovedi ca DACul a ramas fara frane atunci este crima, iar faptasul este sistemul care isi trimite militarii la moarte cu o tehnica care nu respecta nici o norma de siguranta.

    • Exact, ce vrei mai clar, se evidentieza colapsul complet al sistemului, in toata splendoarea. Camionul a ramas fara frane datorita intretinerii precare, iar echipele de salvare nu au elicopter care sa poata zbura noaptea. Perfect!
      Se va schimba ceva? NEH! never! Se va face spectacol la TV, se vor muta niste smecherii de pe un post pe altul si cam asta va fi tot.

    • Formidabil…..armata are nevoie de 2000+ de camioane, Roman Brasov are nevoie sa vanda sa se repuna pe picioare, recent iesind cu 4 modele noi pentru armata, dar MAPN-ul comanda cateva zeci de bucati, ba de la ei, ba de la IVECO.

      In ritmul asta avem nevoie de cateva sute de ani sa schimbam tot lotul MAPN, MAI, ISU, Jandarmerie e.t.c.

    • Corect,nu mai au de unde lua piese de schimb,s-a canibalizat de mult tot ce se putea,minuni insa nu pot face. Trebuia sa se sfarseasca si metoda asta ordinara extrem de periculoasa,inlocuirea pieselor vechi cu altele la fel de vechi dar inca „in parametri”. Ceva in genul „in limitele largi ale normalului” folosit de catre psihologi si psihiatri!

    • capatu satului

      nu este primul caz,
      exista precedente nenumarate,
      s-a ajuns inclusiv la CEDO,
      http://hudoc.echr.coe.int/eng#{„fulltext”:[„5325/03″],”display”:[2],”languageisocode”:[„RUM”],”documentcollectionid2″:[„GRANDCHAMBER”,”CHAMBER”],”itemid”:[„001-122661”]}

      dar degeaba, comusimu cu fatza umana este inca printre noi,

      se spune ca soseua accidentului este in lucru de 7 ani,
      http://www.digi24.ro/stiri/actualitate/soseaua-accidentului-sta-in-reparatie-de-sase-ani-gata-pe-sfert-752628

      la mintea mea, ar fi imperios ca ongurile astea sforaitoare cu dreptu omului, de pe la tembeliziuni, sa inceapa sa ascuta creioanele si sa dea in judecata ministresu de aparare,
      si sa ceara despagubiri serioase minim 1 mil de ieuro pt. fiecare om,
      dar e greu cum sa ceri bani de stat,

      la trecutu-ti mare jalnic viitor,

      stim deja, avem o istorie mareata, in ultimi 150 de ani nu avem vinovati pt. starea armatei

      iubesc tradarea dar urasc pe tradatori

    • Se va musamaliza,oricum e aberatie sa ramana fara frane,daca scapa aer conpresorul baga in continuare ,exista si franare de parcare sau urgenta ,retarder nu cred xa a avut masina.Un bec tot trebuie sa se fi aprins.Eu o pun pe seama experientei soferului sau ca i s a blocat directia.

      • Ai dreptate Ronin.La 6 x6 esista si frana de parcare si de urgenta plus retarder.sistemul de franre e si pw aer si hidraulic.iar in caz ca ramai fara aer ti se blocheaza franele automat.si nu mai poti sa te misti de pe loc.numai daca nu a fost o problema la sabotii de frana dar la toate 6 rotile in acelasi timp?

      • Ghita Bizonu'

        Mai exsita situatia evocata (si preferata de Titri Aur) – frana folosita excesiv si „depasita” …

        in mod normal atunci cand se coboara mult se foloseste „frana de motor” … daca folosest excesiv de mult frana „normala” supraincingi sabotii (chiar fi farana disc are .. sabitii!) care „cedeaza” adica nu mai fac priza corect si ramai fara frana. Si partea frumoasa este ca ramai fara toate franele in acelasi timp!!!

        Prin 1980 o pateai si cu un mertzan scump (adica o masina de calitate de cea mai buna tehnologie).

  13. Dumnezeu sa-i ierte si sa-i odihneasca in pace! 🙁

  14. Dumnezeu sa-i odihneasca in pace!

  15. Ne mor oameni capabil omorati de niste laturi omenesti,niste bacterii de enterocolita care nu sunt buni de nimic,niste lichele ordinare care nu au decat cate un neuron,javre cu chip uman,au murit nevinovati in timp ce otrepele vinovate nu vor pati nimic…Ce generali are armata romana?nu o sa latre nimeni nimic ca au salariu gras,si oricum la ce fel de oameni sunt ii doare.n cur,ce daca armata este la paman ca si dotare?timpul trece leafa merge,pacat de oamenii astia buni care mor din cauza leprelor aflate la conducere,pacat de familiile lor!

    Dumnezeu sa aibe mila de sufletele lor!

  16. Dumnezeu sa-i ierte si sa-i odihneasca in pace!

  17. Dumnezeu sa-i odihneasca in pace!
    Sa te intorci din razboi si sa ai o asa moarte… ca in bancurile cu prosti… 🙁
    Sangele lor sa fie pe mainile celor ce au furat din mapn, celor ce au putut sa puna umarul la dotarea armatei si nu facut-o, a celor ce trimit vehicule declarate in stare perfecta de functionare… dar doar pe hartie….
    „Asa estr in Romania!” Spun multi acum… dar de ce trebuie sa fie „asa”? De ce sa nu fie cum trebuie? De ce sa-si faca treaba doar „talpasii” iar ce-i de sus nu?

    • In definitiv pentru ca asta e calitatea materialului uman. Romanul n-are nici o problema daca se fura, atat timp cat i se da si lui o bucatica. Evident ca sunt si exceptii (iar acei oameni traiesc o drama, in prezent sunt marginalizati si viitorul le este trasat de masele de inepti), dar asta nu schimba cu nimic regula.
      Trebuie sa se mai treaca cel putin 2 generatii (timp in care sa nu se intample vreo „deviatie” de orientare a Romaniei), pana sa invatam s ane spalam pe ochi.

      • @exxocet
        „Trebuie sa se mai treaca cel putin 2 generatii (timp in care sa nu se intample vreo „deviatie” de orientare a Romaniei), pana sa invatam s ane spalam pe ochi.”
        o sa treaca si 100 de generatii si tot asa o sa fim. ba nu, mint. MAI RAU! Asteptati putin sa vedeti ce vine din urma.

  18. Domne, da’ un camion cu plimbatori de hârtii de prin minister, eventual şi ceva parasu….. secretare, nu putea să se răstoarne? Bine, nu să moară da’ măcar să se rostogoleasca burtosii pe versanti.

  19. Partea cea mai sinistră a situaţiei este că nişte nenorociţi se vor folosi de tragedie pentru a-si trage comisioane grase din achiziţia de camioane.

    • Crezi tu ca-i indupleca pe ei ceva sa dea banul pe ‘seceta’ asta acuta, cauzata de pomenile electorale fara acoperire?

      Tocmai anunta ‘babanul’ ca pune taxe si pe aer la privati, doar sa se tina de promisiunile vis a vis de bugetari si pensionari!

      Eu cred ca numai apararea nu mai e pe lista lor de achizitii si investitii!

  20. Dumnezeu sa-i ierte!

    Apropos cezar care-s modelele alea noi de ROMAN (militare) de care vorbesti…ca in presa eu nu am vazut nimic?…eventual un link

    Multumesc!

    • http://www.roman.ro/fisa_produs.php?prodfile=32&lang=ro

      AUTOCAMION PENTRU TRANSPORT TRUPE ŞI MATERIALE – 16.280 FAEG

      Sarcina utila : 7.0 (t)

      Autocamion militar, 4×4 optional cuplat, montaj roţi single faţă si duble spate, capacitate mare de progresiune în teren accidentat , proiectat pentru transport trupe şi materiale . Poate transporta 2 persoane în cabină şi 24 persoane sau 7 tone în suprastructură. Acces uşor pe părţile laterale şi spate. Este echipat cu sistem de iluminare camuflat şi interfaţă electrică şi pneumatică NATO. Funcţionează cu combustibil NATO.

  21. Cezar….scuze!

  22. Dumnezeu sa îi odihnească!
    As propune ca aceste camioane sa îi duca pe deținuți. Cred ca ar face imediat plângeri la CEDO. Ați văzut reportajul cu ,,balena,, care îi duce la instanțe? Aer condiționat … și ar dori infanteria așa ceva.

  23. Dumnezeu să-i odihnească pe băieții noștri!

    M-am uitat un pic la mascarada de aseară de pe tembeliziuni…numai trăncăneli, platitudini și limbaj de lemn…nici unul din capetele alea de cauciuc n-a ridicat cu subiect și predicat problema dezastrului dotării armatei, ba că-i laie, că-i bălaie, că șoferu, că ka(t)rma că alarma.

    Cum e posibil SĂ NU VREI să pui uzina de camioane Roman pe picioare și să produci naibii camioane noi pentru armată?!!

  24. Dumnezeu sa-I odihneasca!

    Cum s-a scris caminoane relativ vechi si cine stie cum si cand s-a facut revizia. Ar trebui cumparat un nou lot de la Roman, macar sa fie inlocuite cele foarte vechi si uzate (mai ales cele care se folosesc in zonele mai periculoase);

    Mai trebuie totusi scris, camionul a acazut intr-o rapa de app. 40m. A fost un noroc (daca se poate scrie asa) ca nu au fost mai multe victime si acum ajungem la alte deficiente:
    -probleme cu descarcerarea in asemenea conditii;
    -lipsa elicopterelor medicale (pilotilor) care sa zboare noaptea. Chiar nu se pot gasi niste elicoptere si piloti (macar la armata, la inceput. si care sa poata fi folosit si pt. civili, daca nu sunt bani. Sau poate are un cineva inca un prieten si doteaza SMURD-ul) care sa poata executa misiuni noaptea?. Ce faci daca ai un accident cu multe victime, noaptea, care trebuie duse la foarte rapid la spital (sau la alt spital ca nu mai sunt locuri)?.

  25. D-zeu Sa-i Odihneasca In Pace!
    .
    .
    .

    Avem 500 „parlamentari”,din care multi au secretare,soferi,femei de serviciu,taietori de frunza la caini,amante,etc.
    Din banii cheltuiti degeaba pe cel putin 75% din otrepele din „parlament” se pot inzestra scoli,spitale,unitati militare.

    Dar este mai usor pentru prostimea si pulimea pacalita de „politicieni” sa aplaude cand aia din „parlament” se cearta pe ciolan,ciolan care devine mai mic pentru ca nu mai este nimic de vandut sau de furat ca in anii ’90.
    Prostimea sta si asteapta circ si paine de la otrepele din „parlament”.De la ei nu ai mari asteptari.

    Cel putin 65% din ei sunt niste tradatori de Tara si ai celor care ii voteaza cu ochii inchisi.

    Mai avem nevoie de „politicieni”,mai avem nevoie de sifonarii banului public care cheltuiesc de-a valma miliarde de lei doar pentru inavutia lor si a neamurilor???
    Pana cand copii tot mor in spitale pentru ca nu sunt medicamente,pana cand soldatii romani tot mor in accidente provocate de tehnica invechita?
    Si „politicienii” ce fac? Beau,fura,se distreaza pe seama noastra!

  26. Iustinianus Augustus, Renovator Romaniae

    Dumnezeu sa ii odihneasca!

  27. Frumusel articol in „Gandul” azi dar din pacate izolat.

  28. fabrica de camioane autohtona se zbate in faliment iar noua ne mor soldatii in accidente datorate uzurii si lipsei de intretinere/piese.
    meritam sa ne bata Dumnezeu cu pedesereul .
    odata cu revenirea acestora la putere dupa guv.ungureanu au fost o gramada de accidente grave si de impact,cum spuneam Doamne Doamne nu ne bate cu parul ci cu pdsr.
    semne frate !

    • guvern daramat de dragul altui geniu pustiu,arabul vesnic arafat.
      ne bate Dumnezeu ca ne mintim si ne furam singuri caciula.
      in loc sa mergem inainte cu restructurarea de dupa criza noi i-am bocit pe sarmanii bujetari si asistati…acum ne oripilam degeaba la ce face psd.
      in loc sa facem reforma in sanatate l-am bocit pe arafat iar accidentele au curs pe banda si cu morti nevinovati…dar erafat e alfa si omega in smurd.
      MAI RAU NE TREBUIE !!!

      • bugetari(toti) si asistati care iar ne-au facut un cadou otravit,reichul rosu de 100 de ani.

        • Nu te supăra, dar nu vad ce ai de împărțit cu bugetarii, presupun că sunt ceva traume din copilărie (frica de medic, pedepse de la profesori, etc). Încearcă să mai schimbi, oamenii de satura de expresiile tale cu „bugetarii, asistații social”. Gândește-te că fără bugetarul blamat, statul nu ar funcționa. Și nu, nu sunt bugetar, sunt unul din cele 5 milioane de români plecați. Îți doresc toate cele bune și să nu ai nevoie de vreun bugetar…

          • mda….relacs si wake up!!
            wtf?!..vorbesti de saturat tu?!
            te derenjeaza termenul BUJETAR?!..foarte bine,pe ei i-ati plans toata ziulica de in toti anii astia.
            ai plecat bou si ai ramas vita.

            • Se vede dupa vocabular ca ai fost crescut de guvernanta…
              Dumnezeu sa-i ierte pe militarii decedati!
              Pacat ca in Romania au ramas oameni de genul @psycho

  29. In toate armatele decente militarii se duc cu autocare ,doar daca au fost la aplicatii undeva unde nu e accesibil trebuiau sa fie dusi cu harburile alea .

  30. era un camion DAC 6×6 produs de roman diesel…
    Pfff este unul din cele mai capabile camioane din armata romana. Capabil sa tracteze Tunurile de artilerie de 152mm si 130mm in orice conditii meteo. si totusi foarte vechi…

    A ramas fara frane (declaratia soferului) si totusi TOTI OFICIALII refuza sa dea vina pe vechimea camionului.
    DE CE? pentru ca ei, oficialii sunt vinovati!

    Diaconescu spunea aseara la Realitatea TV… cum e posibil sa transporti militarii NATO in camioane, ca pe niste animale?
    BUNA INTREBAREA ASTA!!!

    • INTREBARE!

      Militarii au fosst in spate, intr-un camion acoperit cu prelata! un detaliu care se pare ca le-a salvat viata militarilor din spate, cu exceptia militarului aruncat la cativa zeci de metri. fiind probabil militarul din spate, a fost aruncat.

      cred ca prelata i-a protejat pe militari. ca daca erau intr-un autocar, care ar fi sarin in rapa… toti erau incarcerati in tablele masinii!

  31. Dumnezeu sa-i ierte si sa-i odihneasca in pace! Mare pacat….

  32. O armata decenta serviseaza camioane si xe o mai fi la reprezentante si nu ca pe vremuri soferul e si mecanic si pune faianta la vila burtosului sau ii duce copii la scoala si ii face cumparaturile ,nu exista asa ceva nicaieri ,doar in caz de razboi eventual.La camioane prin occident se merge la service reprezentanta la orice bec aprins in bord si se trece maxim la doua luni pe la micheline sau ce pneuri folosesti ,rusine burtosilor ,orice camion daca e depasit moral este un.pericol ptr cei din trafic si ptr armata in special ,orice iesire pe usa unei unitati este consemnata undeva si orice revizie sau verificare este notata undeva .Cum la noi in Romania totul se bazeaza pe spaga si nepotisme nu se va lua nici o masura ,as sigila toate parcurile auto pe loc ptr verificari temeinice impreuna cu reprezentanti nato si civili din afara meapeneului.

  33. Sa le fie tarana usoara!BRAVI?

  34. In 2006-2007 in OIF am ajutat si asistat la nenumarate zboruri medevac si transport medical pe timp de noapte cu UH60 Blackhawk . Era un atu al coalitiei sa poti sa te misti pe timp de noapte. Dar noi ce sa cerem ca nu avem cu ce . Cu ce sa intervenim ?? In aceeasi periadã ARO tip ambulanta avea usa din fata dreapta legata cu sarma sa nu cada … vesta anti glont cusuta si lipita cu banda sa nu cada placile ceramice. Camioanele si in general toata tehnica este buna de casat. Deja sa ajuns sa nu mai poti face nici bici din acel „rahat” …
    Iar daca tot nu ai cu ce sa iti faci datoria si sa faci meseria cu drag iti iei inima in dinti si pleci .
    RIP

  35. Sa ii odihneasca Dumnezeu, in schimb acelasi barbos poate le da cosmaruri la nemernicii din frunce…

  36. Acest tip de camion nu poate rămâne fără frâne. Indiferent de cat de uzat ar fi, patru roti se frânează automat dacă presiunea aerului scade sub minim.
    Am folosit 15 ani un astfel de camion care mai slujise 20 de ani înainte la armată. Avea un aspect exterior jalnic când l-am cumpărat, dar cu minime cheltuieli l-am revitalizat.
    Este un camion excelent pentru ori ce tip de teren, poate rula prin teren prin care nici mersul pedestru nu este posibil.
    De întreținerea lor nu este responsabil ministrul ci cel care îl are in primire.
    Iar faptul că autovehiculul are volan și pedale de comandă înseamnă că șoferul trebuie sa fie suficient de bine pregătit și pe deplin responsabil de manevrele pe care le realizează.
    Cu minime cheltuieli, aceste camioane ar mai putea fi folosite încă.
    Dar de ce sa cumpărăm camioane mai ieftine când putem sa cumpărăm mai scumpe?!!

  37. Eu nu am inteles niciodata de ce trebuie transportat personalul militar cu camioane de astea de carat pietroaie. Sunt 2 oameni cu arma si ranita, dar plimba ditamai mastodontul arhaic, extrem de lent, zgomotos, polueaza cat un vapor rusesc. In plus, rup rinichii nefericitilor din bena, cand au ajuns la destinatie, (100km=6 ore), soldateii nostri sunt deja franti.
    Inteleg, in vreme de conflict armat, e alteva, dar cand te joci de-a razboiul la aplicatii, chiar nu se poate folosi un rahat de duba sa transporti oamenii aia ca oamenii, nu precum vitele? Daca ii trimit cu trenul, le ia bilet la marfar,nu?

    • Păi dacă avem Mercedesuri ne antrenam pe ele, dacă în dotare sunt Dacuri trebuie să se antreneze pe ele.
      N-ar fi bine sa facem niște contracte cu firmele de transport pentru muniții și trupe în linia frontului?
      Ah… Și să asigurăm și niște maseuze.
      Dacă nu te țin balamalele într-o aplicație, cum or să te țină intr-un conflict de șase șapte ani?

  38. Cat despre șofer, dacă se confirma că a părăsit vehiculul înainte că acesta să părăsească drumul… Nu mi-aș dori să călătoresc cu acest gen de camarazi care au că motto: scapă cine poate!

  39. Dumnezeu sa-i odihneasca in pace.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *