Romania Military

Africa de Sud, ce-a fost si ce-a ajuns…

De la o tara care avea practic capacitatea industriala sa fabrice bomba atomica si care detinea cea mai puternica forta armata din Africa, astazi – la 29 de ani de la preluarea puterii de catre majoriattea de culoare – Africa de Sud a ajuns o epava de tara, cu o criminalitate enorma, pene de energie electrica cotidiene, lipsa apei potabile, o economie in cadere absolut libera si una peste alta, “Perla Africii” va ajunge curand acolo unde se afla deja majoritatea tarilor africane: subsolul economiei mondiale.

Nu discutam aici despre albi vs negri pentru ca o astfel de discutie nu-si are rostul, negrii nu sunt cu nimic inferiori albilor, doar ca negrii care au preluat puterea s-au dovedit extrem de corupti si incapabili sa conduca o tara. Nu este vorba de rasism ci de o constatare a realitatii curente.

Nu mai trebuie sa spunem ca si fortele armate sud-africane erau de temut, foarte bine pregatite si foarte bine dotate, astazi acestea practic au cam incetat sa mai existe, in primul rand fortele aeriene.

In 2023 situatia fortelor aeriene sud-africane este atat de deplorabila incat ai senzatia ca au trecut printr-un razboi catastrofal, din totalul de 388 de aparate avute in inventar, 83% nu sunt in stare de zbor din varii motive.

Astfel, 188 de avioane sunt la sol cam definitiv, 60 de avioane asteapta reparatiile capitale nefiind astazi apte de zbor, 27 de aparate au nevoie de interventii tehnice minore, dar au nevoie de interventii si doar 6 avioane sunt in acest moment in proces de reparatii.

Bomboana vine insa de la faptul ca 3 aparate de zbor cu aripi fixe – avioane adica, nu mai pot fi folosite datorita varstei inimaginabil de mari – 82 de ani si discutam aici despre trei aparate de supraveghere maritima DC-3 din timpul WW2.

Gripen JAS 39 C/D nici el saracu” n-are zile mai bune, din 26 de aparate aflate in inventar, doar 2 sunt gata de zbor. In cazul avioanelor de antrenament reactive Hawks – zboara 3 din 24, 6 din 35 in cazul avioanelor de antrenament Pilatus PC7 Mk II.

In ceea ce priveste aparatele de zbor cu aripi rotative – elicopterele, situatia este din acceasi categoria cu disperarea: 39 de elicoptere in inventar, doar 5 gata de zbor. Sud-africanii detin in principal aeronave franceze Puma (varianta locala se numeste Oryx).

Acest dezastru foarte putin zburator are legatura cu lipsa cronica de finantare, care la randul ei duce la lipsa intretinerii, pieselor de schimb, tehnicienilor calificati si chiar (in cazul Gripen) a lipsei pilotilor pentru supersonic.

Sansa ca lucrurile sa se schimbe in viitor este cu totul de neluat in seama. Adio si-un praz verde puterii economice si militare care a fost candva Africa de Sud…

GeorgeGMT

Exit mobile version