Romania Military

Australienii restrang cercul

Guvernul australian a anuntat ofertantii si locatiile unde urmeaza sa fie construite navele ce fac parte din programul de modernizare a  fortelor navale.
In programul „Sea 5000” BAE Systems cu fregatele Type 26, Fincantieri cu varianta italiana a FREMM si Navantia cu o versiunea reproiectata a fregatei F 100 au fost selectate de Australia sa faca parte  din programul de modernizare a fortelor navale,  toate trei fiind invitate sa isi definitiveze proiectele pentru 9 fregate care urmeaza a fi construite la un pret de  35 de miliarde dolari, navele urmand a fi construie in Adelaide, statul Australia de Sud, stat ce va fi un adevarat camp de  lupta avand in vedere alegerile de la inceputul lunii iulie, a  declarat luni prim ministrul Australiei Malcolm Turnbull.

Aici ar mai fi de remarcat ca Navantia ar putea fi favorita pentru ca deja compania spaniola a livrat, in cooperare cu BAE Systems, cele doua nave de asalt Canberra class (Juan Carlos I class), plus ca fregata F 100 (Alvaro de Bazan class) a fost selectata de Australia ca baza pentru programul de dotare cu trei distrugatoare specializate pe lupta AA (dotate cu sistemul Aegis) – Hobart-class.

                                                                            OPV construit de cei de la Fassmer

De asemenea companiile germane, Fassmer si  LüRßEN,  au fost selectate alaturi de olandezii de la Damen drept finalisti in cursa pentru doatarea marinei cu nave de tip OPV (programul Sea 1180), intregul program fiind evaluat la aproximativ 3 miliarde de dolari, 12 dintre aceste nave urmand a fi construite  la Adelaide, iar alte 21 de nave de patrulare (programul 3036) urmand a fi construite de catre Austal in  Henderson, Australia de Vest, program estimat la aproximativ 500 milioane de dolari.

                                                          Nava de patrulare maritima proiectata de catre Austal
Intregul program de modernizare este foarte importat pentru guvernul australian avand in vedere locurile de munca pierdute ca urmare a scaderii industriei auto si a intrarii in insolventa a producatorului national de otel Arrium.

Ionut B. 

Exit mobile version