Romania Military

Buletin naval. Noi investiții americane

US Naval Facilities Engineering Command (NAVFAC) și US Navy vor să construiască în România (la Mangalia, Tulcea și Babadag) o serie de amenajări portuare pentru bărcile de tip Relentless Center Console de 33 ft (aprox. 10 m) și cele de tip MK1 Combatant Craft Medium (CCM) operate în principal de SWCC (Special Warfare Combatant-craft Crewmen) Special Boat Teams.

Cu o lungime de 65 ft (aprox. 20 m), MK1 Combatant Craft Medium (CCM) sunt construite din aluminiu și sunt capabile de viteze de peste 50 Nd (peste 90 km/h) şi au o autonomie de circa 400 Mm (în jur de 740 km). Au un echipaj de 4 oameni şi pot transporta 19 SEAL şi echipamentul aferent. Au intrat în serviciu în 2015 şi pot fi dotate cu armament uşor constând în mitraliere de 12,7 mm, 7,62 mm şi lansatoare de grenade de 40 mm. Pot fi echipate cu o turelă teleoperabilă dotată cu o mitralieră de 12,7 mm. Bărcile sunt dotate cu senzori FLIR, un telemetru laser, GPS, IFF şi comunicaţii radio VHF/HF/UHF/FM şi prin satelit SATCOMM. Mai multe detalii despre ele puteți citi aici.

Am văzut astfel de bărci în largul Mangaliei sau în portul militar Mangalia, după cum puteți vedea în pozele de mai jos, făcute de departe, în 2019, cu telefonul. De aici și calitatea lor slabă.

Prin urmare, amenajările portuare de la Mangalia au foarte mult sens și ne pot indica o permanentizare a prezenței bărcilor de tip MK1 Combatant Craft Medium (CCM) în Marea Neagră.

Celelalte bărci la care se face referire sunt construite din aluminiu de Metal Shark și par mult mai potrivite pentru zona lagunară și a Deltei Dunării. Asta nu înseamnă că nu pot ieși pe mare în zona costieră. Au o lungime de 33 ft (aprox. 10 m), o lățime de 10 ft (aprox. 3 m) și un pescaj de 2 ft (cca. 0,6 m). Deplasamentul este de circa 8 tone. Sunt echipate cu două motoare outboard în funcție de puterea cărora depind atât viteza maximă cât și raza de acțiune.

Relentless 33 Sursa: Metal Shark Boats

În esență, amenajările portuare avute în vedere în incinta portului militar Mangalia, portului militar Tulcea și a unității militare de la Babadag (Regimentul 307 Infanterie Marină) cuprind rampe pentru lansarea la apă, platforme betonate, hangare (pentru depozitare și, posibil, operațiuni de întreținere curentă a celor două tipuri de bărci?), helipad, drumuri precum și lucrări de racordare la utilități (canalizare, electricitate, apă).

Drumurile construite trebuie să suporte un astfel de trailer

În cadrul caietului de sarcini avem niște schițe ale viitoarelor amenajări și amplasarea lor în cadrul bazelor navale (Mangalia și Tulcea)/unității militare (Babadag). Astfel, asta pare a fi Mangalia:

Baza navală Mangalia și amenajările propuse în cadrul caietului de sarcini

Iar asta pare a fi Tulcea:

Baza navală de la Tulcea și amenajările propuse în caietul de sarcini

Și înainte de a vă panica de faptul că oferim informații confidențiale rușilor, vă reamintesc: acestea sunt informații publice disponibile aici.

Nu cred că ne vom dota cu astfel de bărci decât dacă ni le donează americanii (Relentless 33 are șanse mai mari decât MK1 Combatant Craft Medium). Altminteri, sunt excelente pentru creșterea mobilității trupelor în zona lagunară, a Deltei Dunării sau în zona costieră a Mării Negre.

Exit mobile version