Romania Military

F-35 A/B/C, praguri importante

CF_3

Programul F-35 Lightning II JSF al lui Lockheed Martin a completat recent trei praguri majore privind software, capacitatea de lupta si “carrier recovery”.

Atingerea obiectivelor, ce au fost anuntate pe 29 mai, a implicat decolarea-aterizarea conventionale (CTOL) pentru F-35A, decolarea scurta si aterizarea verticala (STOVL) pentru F-35B si executarea parametrilor importanti de performanta pentru “carrier variant” (CV) F-35C.

Decoland de la Baza Aeriana Edwards din California, un F-35A a zburat intr-o misiune de 1,9 ore cu incarcarea in premiera a hardware si software Block 3i., care este urmatorul nivel de de capacitate ce este planificat sa suporte declaratia USAF cu privire la capabilitatea initiala de operare (IOC) in anul 2016.

Pe de alta parte, un F-35B operand deasupra Poligonului Naval Point Mugu din California, a demonstrat capacitatea sa aer-aer cand a lansat doua AIM-120 AMRAAM. US Marine Corps se asteapta sa fie primul operator care sa declare IOC in anul 2015.

In final, un F-35C a executat o serie de aterizari cu carligul arestor, de tip “sinking rate” (21,4 picioare pe secunda) la Baza Aviatiei Navale Patuxent River din Maryland. Acest lucru pentru a demonstra abilitatea versiunii C de a opera in mediul dur maritim al tangajului si ruliului puntii portavionului. US Navy planuieste sa declare IOC in anul 2018.

Conform Lockheed Martin, flota de F-35 a acumulat mai mult de 17 000 ore de zbor pana acum, cu toate cele trei variante de aparate de zbor la Centrul de Antrenament Integrat Eglin AFB din Florida, depasind fiecare limita de 5 000 ore in ultima saptamana a lunii mai.

Sursa: Jane’s

Exit mobile version