Romania Military

Frankenplanes: Croatian MiG-21 jets bought from Ukraine are made of old parts, unable to fly

Adica MiG-urile 21 cumparate de Croatia din Ucraina, acum vreo doi ani, sunt asamblate din componente vechi si nu pot fi utilizate.

Parca tot asa s-au plans si irakienii de transportoarele ucrainene BTR 4E.

In vara lui 2013 Ministerul Croat al Apararii anunta rezultatul competitiei avute in vederea revitalizarii si prelungirii resursei a 7 MiG 21 aflate in dotarea fortelor aeriene!

La momentul respectiv afacerea a fost adjudecata de ucrainieni in dauna celor de la Aerostar Bacau care au mai avut de-a face cu croatii in 2003!

Potrivit celor de la RT.com, care citeaza ziarul croat ,,Jutarnji List”, Croatia a platit 21 de milioane de dolari pentru revitalizarea celor 7 aparate plus achizitionarea a inca 5 aparate! Cei de Jutarnji List sustin ca sursa celor 5 aparate nu a fost din stocul armatei ucrainiene, acestea fiind asamblate din piese uzate provenite din surse dubioase de pe intreg mapamondul, fuselajul provenind din Bulgaria (desi Sofia anuntase NATO ca a distrus avioanele MiG 21!!!), aripile din Algeria (cu inscrisuri in franceza plus niste litere chirilice) iar rezervoarele avand origine sovietica!

Iar pentru a duce oficialii croati in eroare ucrainienii au prezentat cinci avioane (in stare buna) abandonate de catre Yemen (care si-au luat-o cam la fel tot cu vecinii nostri), iar in momentul finalizarii contractului, cele 5 avioane problema au fost livrate (dezasamblate) cu ajutorul camioanelor fiind invocata situatia de razboi din Ucraina. Ucrainenii nu au permis nici macar un zbor de proba, invocand vremea proasta sau zborul pe deasupra unor zone populate.

Ajunse in Croatia, una dintre aeronavele ,,reparate” (exista suspiciunea ca unele s-au intors asa cum au plecat, „neatinse”) a suferit o defectiune la motor in timpul unui zbor, iar radarul unei alte aeronave nu a functionat defel. La o cercetare amanuntita iesind la iveala faptul ca toate aeronavele aveau in continuare echipamente de comunicatii de origine sovietica nefiind compatibile cu standardele NATO si nici nu dispun de sistemul IFF cerut in mod explicit de croati…

In incheiere Ante Kotromanovi, fost ministru al apararii in perioada in care s a realizat contractul cu ucrainienii, sustine ca procesul de licitare a fost transparent negand orice acuzatie :,,Sunt acuzat de favorizare. O sa ma impusc daca cineva poate dovedi acest lucru!”

PS – Si se mai mirau unii cum de au maturat rusii cu ei pe jos. Pai la asa industrie si la asa coruptie…

PSS – Acum sunt convins ca Zagrebul regreta sincer ca nu a incheiat afacerea cu Aerostar.

Ionut B.

Exit mobile version