Romania Military

Gremyashchy &Prospective Speedy Helicopter Demonstator

Rusia a creat o varianta extrem de modificata a modelului Mi 24, numita ,,Prospective Speedy Helicopter Demonstator”(Demonstrator PSV) avand ca scop dezvoltarea si implementarea de noi tehnologii, printre acestea gasindu-se un nou design la nivelul palelor rotorului, cu varfurile curbate, avand ca scop imbunatatirea vitezei si a stabilitatii la viteze mari, fiind propulasat de aceleasi motoare Klimov VK-2500  ce propulseaza  KA-50/52 si Mi-28, fiecare motor dezvoltand 2400 de cai putere, primul zbor avand loc pe 23 decembrie, la uzina MIL din apropierea Moscovei.

Principalul scop al PSV este acela de a creste viteza de croaziera cu 30%, fata de standardul Mi-24/35 Hind de 265 km\h la 360km\h, cei de la MIL avand sperante si in imbunatatirea vitezei de top pana la  400 km\h fata de 333 km\h, cat au modele actuale, fiind de dorit si o imbunataire la nivelul vitezei ascensionale.

Daca aceste rotoare noi se dovedesc a fi viabile MIL sustine ca le va putea instala pe Mi-28, incepand cu 2018, urmand sa asigure un plus de 10-13% la viteza de croaziera, putand fi adaptat si la modele mai vechi Mi-8/17 si Mi-24/35.

Mil Mi -28N

De asemenea un nou concept de sisteme electronice cu arhitectura deschisa este in curs de testare inclusiv un concept modular dezvoltat de gigantul rus KERT. Acest sistem putand fi adaptat la intreaga gama de elicptere aflata in dotare, imbunatatind siguranta zborului si reducand costurile de fabricatie, sustin cei de la KERT.

                                              MIL PSV ­Demonstator-Timofey Nikishin

Cu toate ca acest proiect reprezinta un pas inainte pentru industria rusa, si va devenii un surogat pentru upgrade-uri rezonabile la elicopterele  rusesti existente, acesta nu va reprezenta un  salt drastic de performanta. Ca atare, se presupune, ca primul pas va fi dezvoltarea unui proiect, pe termen lung, fiind necesar ca cei de MIL si Kamov sa dezvolte programe similare cu ce cele de la Sikorsky -S-97 Raider sau Bell -V-280 Valor, sau alt design exotic.

                                                              Sikorsky S-97 Raider

                                                                     Bell V-280 Valor

Din pacate pentru Rusia, care se confrunta cu scaderea pretului petrolului si a sanctiunilor introduse ca urmare a crizei ucrainiene, un proiect revolutionar nu pare viabil economic, in concluzie demonstratorul tehnologic PSV va putea asigura Rusiei timpul necesar dezvoltarii unui proiect nou prin upgradarea flotei actuale si oferirea la export a noilor tehnologi obtinute.

 

Gremyashchy

                                                                        Proiect 20385   

Corveta Gremyashchy (Proiect 20385) va fi in cele din urma echipata cu motoare de provenienta ruseasca, anunta serviciul de presa al Ministerului Rus al Apararii, in ciuda faptului ca in urma cu an se anunta abandonarea clasei respective datorita sanctiunilor impuse si a imposibilitatii de a mai cumpara motoare navale din Ucraina.

,,Santierul naval Severnaya Verf din Sankt – Petersburg a inceput sa echipeze corveta Gremyaschy cu motoare principale  realizate de uzina Kolomensky Zavod, potrivit specificatiilor marinei ruse in cadrul programului privind substituirea importurilor in  constructia  navelor combatante de suprafata,”

Ministerul a adaugat ca motorul a fost  produs de catre Kolomensky Zavod iar  designul a fost a fost imbunatatit.

„In conformitate cu cerintele specificatiilor emise de Marina, Biroul de Proiectare Almaz  si santierul naval Severnaya Verf au efectuat calculele care sa permita integrarea eficienta a motoarelor rusesti, fara a afecta caracteristicile de design ale corvetei”, a adaugat  biroul de presa al ministerului, amintind ca nava va fi complet echipata pana la sfarsitul lunii mai anul curent urmand a incepe testele pe mare in 2017.

https://www.youtube.com/watch?v=ymVU9V7OxAw

Initial Marina Rusa avea in vedere echiparea corvetei cu motoare germane MTU, dar in urma scantiunilor impotriva Rusiei au fost inghetate toate acordurile comerciale.

Ionut B.

Exit mobile version