Romania Military

Indienii or sa negocieze pana cand vor zbura cu baloane cu aer cald…

UN RAFALE DE L'ARMEE DE L'AIR FRANCAISE DE L'ESCADRON DE CHASSE TIGRE COTE D'ARGENT EVOLUE LORS D'UN VOL D'ENTRAINEMENT (CONFIGURATION AFGHANISTAN:  ARME DE 4 BOMBES SAGEM 250KG  AASM (ARMEMENT AIR SOL MODULAIRE), DE MISSILES MAGIC IR ET EQUIPE DE DEUX RESERVOIRS SUPPLEMENTAIRES) UN RAFALE DE L'ARMEE DE L'AIR FRANCAISE DE L'ESCADRON DE CHASSE TIGRE COTE D'ARGENT EVOLUE  EN FORMATION SERREE TOUT EN TIRANT DES LEURRES DESTINES NORMALEMENT A EGARER LES MISSILES ANTI AERIENS.ICI D'ENTRAINEMENT (CONFIGURATION AFGHANISTAN:  ARME DE 4 BOMBES SAGEM 250KG  AASM (ARMEMENT AIR SOL MODULAIRE), DE MISSILES MAGIC IR ET EQUIPE DE DEUX RESERVOIRS SUPPLEMENTAIRES) *** Local Caption *** A RAFALE AIRCRAFT OF FRENCH AIR FORCES OF ESCADRON PROVENCE BASED IN TIGRE COTE D'ARGENT DURING A TRAINING FLIGHT (AFGHANISTAN CONFIGURATION: 4 SAGEM 250KG AASM BOMBS + MISSILES MAGIC IR + DROP TANKS)

Deocamdata afacerea pentru 36 de Rafale se afla intr-un impas destul de consistent. Surse indiene au declarat ca doua ar fi problemele principale: pretul per avion si suma pe care indienii o solicita ca offset.

Se pare ca indienii nu sunt multumiti de scaderea de pret acceptata de Dassault, scadere care a adus pretul unui Rafale la aproximativ 200 de milioane de dolari de la 290 de milioane pret de pornire al negocierilor (nu stim exact ce include acest pret), si hindusii vor ca pretul sa mai scada.

Cererea ca pretul sa fie mai mic are in vedere faptul ca acordul pentru 36 de avioane nu implica nici un fel de transfer de tehnologie asa cum era cazul in timpul negocierilor pentru 126 de Rafale in programul MMRCA.

In cadrul programului de offset indienii au cereri precise si vor ca francezii sa investeasca cel putin 30% din valoarea contractului in dezvoltarea de companii de inalta tehnologie, componente, etc si una peste alta au pretentia ca aceste investitii sa creeze slujbe in domenii high-tech, bine platite si de viitor.

Aici fac o paranteza si va aduc aminte ca RoMilitary scrie de peste patru ani exact acelasi lucru: prin programe de inzestrare bune gandite si noi am putea sa ne reindustrializam tara, si noi am putea negocia offsetul acolo unde am avea nevoie de el, pentru ca aceste investitii se negociaza…

Revenind acum, francezii au anuntat ca sunt dispusi sa-si onoreze toate obligatiile de offset, doar ca acest lucru va dura. Doar ca intre timp indienii au ridicat stacheta la un procent de 50% din valoarea contractului si aici lucrurile sau impotmolit.

Partea franceza nu refuza un offset de 50% dar sustine ca in acest caz pretul intregii afaceri va fi semnificativ mai ridicat. Tot din partea franceza a “mesei” negocierilor a reiesit ca aviatia indiana este focusata pe sistemul de arme in sine, in timp ce Ministerul Apararii are grija programului de offset (parca spuneau unii pe la noi ca MApN-ul nu ar trebui sa aiba asemenea deziderate in viata. Ei bine altii au).

Indienii mai solicita integrarea pe Rafale a rachetei lor aer-aer cu raza lunga Astra (active radar homing beyond-visual-range air-to-air missile (BVRAAM), lucru pe care francezii il refuza tot pe motiv de costuri. De fapt francezii refuza integrarea pe actuala schema de preturi negociate, sustinand ca daca se doreste integrarea Astrei hindusii mai trebuie sa puna niste bani.

Intre timp aviatia militara indiana gafaie datorita lipsei de avioane noi si are in fata spectrul scaderii bruste a numarului de avioane disponibile, odata cu apropiata incepere a retragerii a nu mai putin de 260 de aparate vechi de origine sovietica: MiG 21 si MiG 27.

GeorgeGMT

Exit mobile version