Romania Military

INS Vikramaditya are o …problema!

INS Vikramaditya in teste pe mare

Epopeea portavionului sovietico-ruso-indian INS Vikramaditya, fost Admiral Gorshkov, continua cu acelasi elan si of course, tot pe banii indienilor. Acum cand in sfarsit totul parea a fi in ordine, iar portavionul va fi predat marinei indiene, acum cand primul MIG-29K zburase deja de pe puntea ghionionistului INS Hau-Hau, rusii spun cu nonsalanta ca exista…o problema!

Nu mare, dar sacaitoare. Adica nava, desi gata de lupta, frumos vopsita, si in linii mari gata de a fi predata, ar avea, ar putea sa aiba o mica si insignifianta problema, pentru a carei remediere ar fi nevoie…ia sa vedem…sa numaram…sa aproximam, cam…10 luni!

Problema provine de la motoare, mai exact de la cele sapte boilere enorme care alimenteaza cu aburi sub presiune turbinele. Mai exact in timpul probelor pe mare totul a fost OK, pana cand unul mai ciudat la minte, putem presupune ca era un indian, a calcat acceleratia pana la podea, sub privirile reprobabile ale constructorilor rusii care stiau ei ce stiau.

Asa ca in timp ce indianul ii dadea a sasea si calca pedala la podea, sistemul de propulsie a refuzat sa mai functioneze sub asa tratament barbar si mai clar si mai pe romaneste s-a dus dracului cu toate cele aproximativ 2.5 miliarde de parai, bani pe care rusii i-au cerut pentru a “tuna” vechitura.

MIG-29K la bordul INS Vikramaditya

Imediat ce “ratusca” a ramas imobila pe apele oceanului…a izbucnit scandalul. Cat s-or fi paruit rusii si indienii la bordul navei nu stim, cert este ca primii iesiti cu declaratii au fost ivanii, care in buna lor traditie bolsevica, au dat vina pe indieni, ca cica hindusii, aia cu mintea ingusta si turbane caraghioase, nu i-au lasat pe ei, pe ivani adica, sa-si faca treba asa cum trebuie, refuzand sa accepte folosirea azbestul la izolarea boilelor. Si astfel…beleaua, dar orice om neutru si inteligent poate observa, clar ca lumina zilei, bunele intentii si cunostintele peste medie ale inginerilor-ivani, si pe de alta partea obtuzitatea si aurolacimea indienilor, care nu pot pricepe, nici sa-i bati cu prosopul ud, tehnica de lupta moderna!

 

India, bineinteles ca este de o cu totul alta parere, si vede aceasta intraziere ca pe o alta smecherie ivaneasca de a-i mai stoarece ceva parale, lucru pe care ivanii il tot fac de la inceputul acestui contract. Ba au ascuns planurile originale ale navei si au prezentat altele, iar de la un cost estimat de un miliard de dolari s-a ajuns, asa din viteza, la 2.4 miliarde de dolari…si poate mai creste.

Daca hindusii se vedeau facand semne obscene catre Pakistan de pe puntea noului lor portavion inca din anul 2012, ei bine termennul s-a mai dilatat un pic. In cea mai buna ipoteza acest fericit eveniment s-ar putea sa se intample in primavara lui 2013, dar rusii, mai experimentati, ii sfatuiesc pe indienii sa-si faca planuri cu portavionul abia spre sfarsitul lui 2013, asa la siguranta…

Bineinteles ca INS Vikramaditya, este un motiv de mare dragoste frateasca intrte India si Rusia, dar pana la urma totul va fi bine, cu conditia sa nu faca copii impreuna!

 

Sursa: strategypage

 

 GeorgeGMT

 

Exit mobile version