Mistral 3?

Macron in Romania : contract pentru producerea rachetelor MBDA la Ploiesti

Joi, in timpul vizitei presedintelui Frantei Emmanuel Macron, compania Electromecanica Ploiesti va semna un contract de colaborare cu mare concert european MBDA pentru producerea de rachete cu raza scurta de actiune in Romania.

Este una din cele mai bune vesti pentru industria romaneasca de aparare si pentru Armata Romana.

Anuntul a fost facut de ministrul Economiei Mihai Fifor la emisiunea Punctul de intalnire, de la Antena 3.

Radu-tudor.ro

PS „Raza scurta” nu poate sa fie decat Mistralul, MICA este cu raza medie, de Aster nu merita sa discutam. Daca va fi sa fie, este 🙂 intr-adevar o veste foarte buna. Ramane de vazut…

PPS In cadrul aceleiasi emisiuni, Fifor a anuntat oficial ca la UMB americanii de la General Dynamics vor asambla 94 de Pirahna V.

169 de comentarii:

  1. Mda, sper sa nu le fabricam ca pe H-urile alea de la Airbus….avem fabrica dar nimeni nu se grabeste sa comande .
    Da, si se pare ca vom fabrica doua TBT -uri cel cu nemtii si cel cu americanii ( elvetienii ) si cica va fi Piranha 5 . Se pare ca va intra in productie mai repede decat Agilisul . Cam asta am apuca sa aud din emisiunea lui R. Tudor . A, si in toamna va veni marea delegatie mare , companii americane . Sa vedem ce o iesi….

  2. Si una-doua Dassault Falcon pentru maretii nostri reprezentanti, daca se poate!..pe langa Airbus A320 (sau A318/319) 😉
    ↓ comentariul lui WW nu are legatura cu al meu 🙂 sau are?

  3. Bun asa,Doamne-ajuta!

  4. Daca Falcon-ul intra in dotarea MApN ca aeronava VIP,bun asa!?? Sunt de acord,o vreau☺

  5. Pentru Forţele Navale, Mistralul mi se pare o alegere excelentă pentru VSHORAD.
    Pentru trupele de uscat, prefer Stinger. Mai uşor de cărat, raza excelentă.

  6. Eu v-am spus ca va fi Pirahna V…

    • Asta înseamnă că vom face un APC greu, neamfibiu, şi altul mai uşor, amfibiu, cu nemţii?

      • Pai asa ar fi declarat ministrul Fifor la postul ala al carui nume nu trebuie pomenit. Acum, si Agilisul o sa aiba o varianta mai grea, neamfibie, dar probabil dupa 202x, cel putin asa era planul.
        Cat despre Piranha, bine ca e versiunea 5. Chiar daca UMB-ul o sa faca o simpla asamblare, macar afacerea asta tine uzina in functiune pentru inca o perioada, ca parca erau probleme mari si la ei.

        • La UMB se vor face cele 94 transportoare avute deja in vedere. Agilisul va continua avand invedere reconfirmarea intelegerii cu Rheinmetal . Misterul consta in continuarea activitatii GDELS la UMB dupa asamblarea celor 94 de Piranha 5. Eu nu cred ca vor continua sa faca tot transportoare.Cred ca Moreniul si UMB-ul vor avea paliere diferite de productie. Nici unul nu ar risca sa bage banii ca sa ramana cu buza umflata. Si vad ca pana acum Rheinmetal a comentat venirea GDELS la UMB.

          • Eu nu inteleg o chestie.. de ce ziceti ca americani.. nemtii.. etc.. firma in sine o avea origini dintr-o tara sau alta,dar ca exemplu Pirahna V are cutia facuta de unii si motorul de altii.Asa si cu corvetele alea.. cutia e facuta de unii,motorul de altii..etc. La final toti castiga indirect.

      • Britanicii nu vin cu nimic sau israelul ,mi se pare ca nu au interes la noi

  7. inghesuiala mare .

  8. Poate ne da ceva momeala cu brimstone sa cumparam cazanele de la ei totusi ,ar fi o prostie !

  9. Buna dimineata. Ce muschi se incoarda pe aici…francezi, nemti …americani.
    In alta ordine de idei va rog sa vedeti filmul DUNKIRK….acolo e imaginea clara a ceea ce se intampla intre aliati in caz de razboi…..CitatL
    Amiral englez catre un ofier de infanterie englez…We leave de french behind….

    • Dunkirk e doar un film. Nu englezii i-au lasat balta pe francezi, ci chiar broscarii au fost cei care au incheiat armistitiu cu nemtii fara sa-i informeze pe englezi. De aici si Mers-el-Kebir, Dakar, etc

  10. Daca ne entuziasmam degeaba ?
    Poate este un foc de paie ca sa astupe gura aliatilor si sa-si poata salva actualii si viitorii penali cu NOUA JUSTITIE, made psd-alde-Tudorel !
    Luati CV-ul psd si al lui Tariciordeanu care prin 2007 voia sa ne retragem din Afganistan(poate si din NATO) odata cu Ungaria (?!)
    Contractele sunt pt 202X, pana atunci……mai pierde samarul, mai moare magarul…

  11. Pentru MANPAD / VSHORAD cred ca e chiar mai potenta decat Stinger desi l-as fi preferat pe asta fiind mai usor. Problema pe care o vad e ca daca iei ceva pe VSHORAD atunci trebuie sa te gandesti si cum integrezi cu ce o sa iei pe SHORAD or aici francezii / MBDA vin cu Mica. Ce te faci insa mai departe, rupi lantul cu HSAM? Ideal ar fi sa ai totul integrat pe verticala cu tehnologii similare sau compatibile (a se citi de la aceeasi furnizori) ca sa obtii maxim de eficienta si economie de costuri. Sincer nu mi se pare o idee mareata, parerea mea e ca daca am inceput cu Patriot pt HSAM, avem HAWK pt MSAM, trebuie continuat cu NASAMS (ESSM, SL-AMRAAM, AIM-9X) pt MSAM/SHORAD si IFPC / Avenger (MHTK, AI3 / AIM-9M, Stinger) pt VSHORAD. Chiar francezul de la MBDA spunea ca ce vand ei acum ca solutie integrata Mica/Mistral se bazeaza pe cerintele MApN de acu cativa ani. De ce sa facem un ghiveci cand e clar ca stim ca nu este solutia optima?

    • Subscriu cuvant cu cuvant.

      Piranha III + Piranha V + Agilis + Boxer, completate pana la Agilis cu TAB-77 si B-33, mie nu-mi suna bine. La fel nici Mistral + HAWK + PAC-3 + eventual NASAM + la-pariu-ca-vor-lua-un-alt-sistem-pt-corvete/fregate.

      Asta face parte din palierul ARO + Humvee + URO Vamtac + Dacia Duster + Panhard + 286-masini-de-un-fel + alte-sute-de-masini-de-alt-tip.

      Dupa cum bate vantu’, mai urmeaza sa avem Huey + Pavehawk + Kiowa Warrior + H215 + Viper (Cobra).

      …si mai radem de cat de pestrita era flota TAROM 🙂 Si pe aia tot romanii au facut-o.

      • In opinia mea, Pirahna IIIC o greseala, trebuia de atunci sa se faca un TAB modern in Romania atunci trebuia inceput programul AGILIS, Pirahna V este ok, un IFV pe roti, nu-i vad rostul in fata Agilis neamfibiu, care neamfibiu presupunem cu totii ca va fi un TAB greu.

        Asa cum am scris TAB 33 Zimbru, TBAC 4×4 si posibil o parte din TAB 77 vor intra la remotorizare si recompartimentare la UM Moreni, partea care n-a intrat in parteneriat cu Rheinmetall. Vechile TAB-uuri vor fi folosite in continuare pana cand cele noi vor ajunge in dotare.
        Avem HAWK, posibil Patriot, mai ramane de vazut sistemul AA ales pentru raza medie (NASAMS vs VL MICA) eu sper la NASAMS. Mistralul este ok, n-are legatura cu restul sistemelor AA.
        Ce va fi pe corvete si fregate doar Dumnezeu poate sa stie.

        In privinta masinilor 4×4 ai mare dreptate, ghiveci, speram ca la elicoptere sa nu patim la fel. Panhardul se va dovedi o tiganie de masina, mica, slab blindata si intr-un numar ridicol, inca imi mai aduc aminte cum unii o ridicau in slavi…

        • Si eu zic la fel, Piranha IIIC a fost un contract facut la repezeala de import la cheie in loturi mici, precedat de o campanie intensiva in mass-media cu titlul „ne mor oamenii in TAB-uri”. Ei, daca maine vor muri in Piranhii III import Elvetia, va fi mai frumos?

          Exact acelasi tip de contract semnat rapid, fara prea multa reclama prealabila si tot in loturi mici a fost si cel cu Panhardurile.

          Pe piata civila echivalentul astora a fost cumpararea celor 4 Airbus A318 la TAROM, un model pe care nu prea il foloseste lumea, avioane care au facut flota si mai pestrita decat era, care nu aduc profit (sunt la limita profitabilitatii daca ar avea load factor mare) si care acum ne incurca de minune.

          Eu in clipa asta cred ca la TAB-uri stam pe loc, la elicoptere e risc mare sa facem un ghiveci mai mare ca-n India, la masini 4×4 la fel, si singura sansa sa miscam ceva decent ar fi pe partea AA daca s-ar semna odata contractul pentru PAC-3. Tot parerea mea personala e ca pe partea AA navala situatia deocamdata nu are sanse de rezolvare.

          Consider ca azi, 25 august, posibilitatea de a produce Mistral 3 in Romania e doar gargara legata de vizita recenta a lui Macron, si poate va disparea de la sine odata ce s-a terminat si vizita. Eu as trece totusi pe Stinger.

  12. Toate manpads urile intra in categoria vshorad.mica la cei 20km intra in categoria shorad & medium range missile.

  13. Polonezii stau mai bine ca noi ? Chiar daca luam si de la francezi ceva ?

  14. iar va entuziasmati degeaba. Nu e nici un fas, e doar PR-ul obisnuit la o vizita de stat. Nu e nimic oficial, mai ales o declaratie la un post de televiziune.
    Pana nu se semneaza un contract de achizitie cu termene de livrare, cu off-set si tot tacamul nu e oficial. Cat dume din astea am vazut in ultimii ani?
    Ce naiba, va credeam oameni inteligenti, va pacalesc asa usor?

    PS nu ma pricep eu la militarie, dar in viata de zi cu zi am de a face cu cu contracte, multe contracte. tot ce vad de o perioada sunt vorbe, nimic care sa fie legally binding. Nimic nu e batut in cuie, nici HIMARS, in afara de ultimele 3 F16, pt care exista un termen de livrare anul asta. Sa nu fie acelea singurele achizitii pe 2017.

  15. Mistralul 3 este foarte smecher, Stinger are o mobilitate mai mare…

  16. Salutare!

    Pai cu contractul de Spyke-uri cum ramane, nu se ,,incaleca” cu mistral-urile?…..si apai intrebare, Mistral-ul e mai bun sau nu decata Eurospyke?

    Totusi ar fi un avantaj major chiar daca ar fi usor inferioare Eurospyke, fabricatia in RO.

  17. Spyke e racheta antitanc,Mistral e racheta sol-aer. Singura lor asemanare e faptul ca se produc in UE, Germania si Franta. Ar fi super sa producem Mistral 3 la Ploiesti!

  18. Daca incepem cu Mistral la Ploiesti, s-ar putea sa avem armament MBDA pe corvete si fregate. Deci nu ESSM, RAM sau SM2. Preferam armament US.

  19. De ce nu? RAM se face sub licenta in Germania de catre Diehl. Stiu ca Diehl are colaborari fructuoase cu Raytheon.

  20. Chiar,se mai stie ceva de Siret?

    • „Raza scurta si foarte scurta” = Mistral, sper eu sa fie „3”. La faza cu elicopterele sper sa fie H 215 pentru MAI si nu pt armata, si sa nu fie din fondurile MApN ci din cele 600 de milioane de euro puse la dispozitie de CE pentru achizitii pe zona situatiilor de urgenta.

      • Sa citim printre randuri:
        „achiziționarea de rachete cu rază scurtă și foarte scurtă de acțiune, folosite în lupta antiaeriană. Din informațiile Digi24, rachetele ar putea fi produse în România, unde francezii ar fi dispuși să deschidă o linie de fabricație.”
        „În ceea ce privește extinderea contractului de exclusivitate cu Airbus Helicopters, acest lucru va fi condiționat de livrarea a 50 de elicoptere.”
        Prea multe elicoptere, ca sa fie doar pentru MAI. Se pare ca mergem pe varianta Airbus pentru MApN. Sa speram ca pentru atac, vom alege Bell.

      • H215M, ala pt. armata, inca nu e batut in cuie ca si configuratie, asa ca de ce speri sa nu fie?! Ar fi probabil o ruda putin mai ieftina a Caracalului. Si armata are nevoie si de capacitatea de a cara personal, munitii si provizii sau Medevac, cu functie secundara de atac. Parca am scris recent cate din astea incap in Black-Hawk sau UH-1Y si cate in Cougar sau Caracal!
        La misiunile astea H-215M probabil ca va fi un echivalent al MI-8/17, fiind probabil recomandat si pentru patrulare marina, misiuni CSAR, ASW si anti-nava.

        • Io-te d’ aia zic ca dinatai ar trebui sa marsam pe elicotere de atac AH 1 Viper .. destyule incat sa intereseze montarea lor aici si favricarea a cat mai multor compenente. Si in particular nici francezii nu ar putea argementa ca pot oferi ceva echivalent .. daca nu vor sa para prosti …
          Ceva mia tarziu comandam si niste carute / camioane .. care ar fi H-215 care ar avantajul de a fi tehnologic apropiat de PUMA …

          Nu nu este duplictate ci pur si simplu interes.

          Asa francezoi nu vor avea motive sa se simta prea exlcusi – dimp[otrova vor [utea sa se laude ca au obtinutca Bell sa faca numai AH uri … si vor stii ca retragera lor lasa camp liber lui Bell si ptr carute ….
          Bell ar fi cointeresat sa mai gaseasca nite cumparatori ptr AH urile produse in Romania … inca sa zicem 36-42 bucati si sa mia vedem (si pana in final este de presupus ca vom mai comnada 4 sau 5 ca .. elicoptere de tatac se cam rup in timpul antrenarii tinetrilor piloti. Mde trecutu pe sub liniile electrice este un sport cam extrem)

      • v-o scapat o chestie:

        „O altă veste importantă este extinderea contractului de exclusivitate de la 5 la 15 ani între Airbus Helicopters şi IAR Ghimbav.

        extinderea contractului de exclusivitate cu Airbus Helicopters, acest lucru va fi condiționat de livrarea a 50 de elicoptere în zece ani.”

        Deci daca exclusivitatea intra in vigoare, Bell nu se poate baza pe Ghimbav, ci Av. Craiova sau altceva..

        • Marius, nu cred ca se pune problema ca IAR Ghimbav nu mai poate conlucra cu Bell. Din cate inteleg din presa „Conform acordului, IAR va deveni contractor principal pentru orice comanda viitoare de H215M pe care Ministerul Apărării Naționale o va face pentru a înlocui flota îmbătrânită.” Deci daca MApN cumpara H215, astea se fac exclusive in Romania (nu primele trei in Franta, si apoi mai vedem). Altfel conditionarea e cam stupida: daca luati mai mult de 50 de elicoptere, va obligam sa lucrati doar cu noi 15 ani, daca nu, va obligam sa lucrati cu noi dor 5.

          Parca IAR Ghimbav aveau deja un memorandum de colaborare semnat si cu Bell.

          • eu ma refeream la partea asta, care cred ca tine de acelasi acord:
            https://www.news.ro/economic/exclusiv-airbus-cere-lamuriri-de-la-iar-in-legatura-cu-parteneriatul-semnat-cu-bell-care-pune-in-pericol-prezenta-airbus-helicopters-in-romania-1922404921002016121316437922
            ” Francezii de la Airbus Helicopters vor să ştie dacă memorandumul semnat între IAR şi Bell este compatibil cu continuarea colaborării dintre IAR şi Airbus.

            “Suntem interesaţi să cunoaştem detalii ale colaborării dintre IAR şi Bell Helicopter pentru a determina compatibilitatea termenilor acestei colaborări cu termenii colaborării din cadrul companiei mixte, aşa cum au fost agreaţi de comun accord în cadrul Acordului Acţionarilor semnat în 23 iulie 2001 între Airbus Helicopters (anterior denumită Eurocopter SAS) şi IAR, cu amendamentele ulterioare”, arată scrisoarea trimisă de Airbus Helicopters.”
            ” Acordul Acţionarilor prevede că, în cazul în care societatea IAR este cumpărată sau controlată de un concurent al oricarei companii din grupul EADS, compania mixtă urmează să intre în posesia Airbus, dacă grupul îşi exprimă unilateral o astfel de intenţie.

            Mai exact, Airbus Helicopters ar avea dreptul de a cumpăra partea IAR în compania mixtă. Airbus Helicopters avertizează că acordul dintre IAR şi Bell pune în pericol întreaga prezenţă a Airbus în România.”
            Si luati si o poza cu Cougar:
            https://i0.1616.ro/media/2/2701/33613/16437922/3/h215-290916-014r-c-pablo-rada.jpg?width=540

            • A, asta pare ca e alta problema: IAR Ghimbav si Airbus au format o societate mixta. Ce zic Airbus e ca daca cineva cumpara IAR Ghimbav (Bell?!?!) ei au dreptul sa cumpere participatia IAR Ghimbav din acea societate mixta (adica nu vor sa se trezeasca parteneri cu Bell de exemplu) lucru de inteles.

              Deci nu cred sa fie vreo problema daca Bell chiar vrea sa vina la Ghimbav. Ar putea forma alta companie mixta, sau ar putea cumpara IAR (caz in care probabil ca Airbus va cumpara toata participarea IAR firma unde sunt asociati). Macar de-ar incepe sa produca ceva, unii sau altii.

          • Ce inseamna, produce exclusiv in Romania?
            Citind despre investitia airbus, nu suna minunat …

            Pentru IAR Ghimbav deschiderea liniei de fabricatie a Airbus Helicopters la Brasov va reprezenta posibilitatea unei colaborari importante. Printre acestea se numara „fabricarea din prima zi a unor componente de structura (circa 2.000 de ore de manopera pe elicopter), cu conditia ca IAR sa isi execute, cu costuri proprii, pregatirea de fabricatie aferenta componentelor respective, fabricarea in termen mediu a fuselajului acestui tip de elicopter, cu conditia obtinerii de catre Airbus Helicopters a acordului TAI Turcia (aceasta detine in prezent drepturile exclusive de a fabrica fuselajul si alte cateva subansamble” .

            De asemenea, IAR ar putea produce si cablajele electrice, cu conditia reducerii cu cel putin 10% a costurilor nerecurente comparativ cu Labinal Maroc, furnizorul actual al gigantului.

            1)Pana la urma, prelungirea colaborarii de la 5 la 15 ani este de bine sau de rau?

            2) e convenabil H215, sau ramane preferabil 330-ul?

  21. Lasati visele umede. Ipochimenul tradator cu nume de ardei umplut, iubitor de gaini care nasc pui vii, s-a desartat in paginile Ev.Z. cu o noua injuratura la adresa Frantei, Germaniei si lui Mutu’ de la Cotroceni. Acest bou, numit cu afectiune de coprofagi Maiestre…. inunda cu balele de caine puricos orice ar tine de pasii inainte in industria romana. Mi-am adus amintede afisel de pe peretii liceului copilariei – 1 portavion egal 5 spitale, ,20 de scoli, 1000 de pensii speciale…. etc.
    Sa-l ia dracu’ pe porcovan.

  22. N-am avut până acum nici un ecou de la preda rusă semi-informată.
    „Iote bă, la ăstia le dă Mistralu’ și la noi nu”

    • Ai rabdare, ca acum apar postacii moscoviti sa ne explice ei cum sta treaba cu teoria chibritului! 🙂

    • Pe facebook au inceput deja,placa veche-„stifturi,elicoptere si rachete putem proiecta si fabrica in RO, enervam rusii in loc sa fim prieteni,nimic nu sta in fata Rusiei…”. Sa-ti mai spun? O intreaga cohorta de papagali canta acompaniati de „fanii” spitalelor,autostrazilor,educatiei,etc. Uite ba ca d-aia n-avem toate astea,ca bagabontii vor Armata,ca care armata nu-i necesara ca nu ne ataca nimeni…?

      • Man…nu sunt oamenii rușilor insa sunt săraci și dezinformați…ei nu știu că țara are nevoie și de arme, nu numai de sanatate, educație, etc. Însă la noi sunt la pământ toate și de asta se discuta acid la achizitii militare. Voi credeți că , daca eram decenți la nivel de UE se mai comenta așa…nu cred dar asta e ….romanul e și sărac și dezinformat.

  23. Hai ca in ritmul asta, pana la sfarsitul anului, ne tragem si un portavion! 🙂 Sa moara Ivan de ciuda. :))))

  24. Smecherä abordarea lu Macrou pe problemele de convergenta in materie de transport rutier de marfa! Practic,rupe aliniamentul politic al statelor Visegrad,izoland Polonia si Ungaria de Cehia si Slovacia(In aceste tari salariile oferite de firmele de transport sunt echivalente sau chiar mai mari decat cele oferite de firmele franceze!)Sa vi sa motivezi pozitionarea la modul„pai nu vreti mah s aveti si voi salarii ca ale noastre,stiind bine ca daca se ajunge la un astfel de acord,elimini firmele de transport din europa de este de pe piata,mi se pare smecher chiar SMECHERA abordarea dpdv al Frantei.Un presedinte roman cu constiinta i ar fi dat o peste bot mult mai concret,nu s ar fi incurcat in limbajul de lemn iliescian si n ar fi adoptat abordarea de tip „appeasement„…

    Pentru mine este clar ca scopul principal al acestui vulpoi scarbos(senzatie pur subiectiva si personala) este plantarea de disensiuni intre est europeni,treaba la care francezii se pricep de minune!

    in rest,sa vedem ce va fi cu Mistral 3…m as bucura daca ar avea loc si un transfer de tehnlogie inclus in acord!

    • Invata sa citesti, e vorba de atasati, aia care sunt angajati de o firma franceza sa faca curse intre Marseille si Paris timp de 2 ani. Transportatorii est europeni care fac transport de marfa intre Romania si Franta nu au nici o treaba

      • @ Adrian
        vezi ti de treaba ca habar n ai!

        Invata sa asculti cu urechile si sa procesezi singur informatia!Invata sa citesti legislatie europeana si sa intelegi ca nicaieri nu este prevazut ca un transportator dintr o tara UE sa achite angajatului din tara unde are firma resedinta(sa zicem Polonia sau Romania) ACELASI salariu minim ca in tara unde se desfasoara transportul(Germania Franta etc)! Problema nu sunt atasatii,problema sunt firmele de transport romane si poloneze care fac concurenta foarte LOIALA celor germane si franceze(contracte pt DHL sau La Poste)! Ele achita angajatului salariul minim din tara membra respectiva+o diurna zilnica(undeva intre 40-50 euro)-diurna asta-i deranjaza pe vestici!

        In plus,CE a deschis procedura de infringement in cazul Frantei si Germaniei din cauza unor legi noi de un protectionism pur si simplu vulgar:

        http://europa.eu/rapid/press-release_IP-16-2101_en.htm

        Ia te de urechi si ridica ti capatana din c..ul mediatic romanesc si dupa aia sa i inveti p alti ce sa faca!

        • Sorry, in Germania exista o astfel de lege. In alta ordine de idei, daca un transportator din, sa zicem, Ungaria, transporta marfa din Paris in Marsilia, face ceea ce se cheama cabotaj, adica opereaza pe piata franceza. Ai prins logica?

          • NU e cabotaj. Operatiunea de cabotaj este cand un transportator nerezident face tranport de marfuri intern in alta tara a UE in care nu este rezident si este llimitat la max 3 curse in perioada de 7 zile. Mai usor : o firma olandeza de transport care aduce mafuri din Rotterdam in Bucuresti, dupa ce descarca in Buc, va putea sa faca spre ex. 3 curse de marfuri Buc-Cj sau CJ-Tim si de acolo Tim-Suceava iar din Suveava sa incarce catre Budapeata.
            Anomalia e in primul rand in legea noastra-e.g. nu ai voie sa faci transport intern de marfuri cu remorca sau semiremorca inmatriculata in alt stat UE chiar daca capul tractor e inmatriculat in Ro si esti amendat big time. Spre exemplu daca tu, gransportator roman ai o cursa din Paris la Buc pe care o faci cu remorca/semiremorca inmatriculata in Franta(cap tractor inmatriculat in Ro) dupa ce ai descarcatl
            La Buc nu ai voie sa iei transport intern ci doar sa faci cursa externa in vreme ce un alt transportator din UE-nerezident, facand acelasi transport pe acceasi ruta, dupa ce descarca in Buc, are dreptul sa faca 3 transporturi nationale pe teritoriul Ro, fara probleme, in cadrul operatiunilor de cabotaj(descrise mai sus)

      • Adrian,ai firma de transport,cunosti legile ? Macron vrea sa introduca o lege cum care traverseaza spatiul francez sa se inregistreze cate ore a muncit omul pe teritoriu francez si sa fie platit exact cat castiga magrebianul la ora ,un fel de tahograf care il activezi tu cu mana ta cand intri in franta,si asta doar ptr firmele din est ,atentie! Legea Macron care este de un an de zile spune ca fiecare detasat spre ex sofer roman sa aiba un salariu de minim 1700 euro la luna,actul acela doveditor dat de firma din romania trebuie sa l aiba fiecare ptr control .Daca a facut aceasta lege acum un an ,de ce mai forteaza cu o alta lege mai imbecila decat cea veche ?! Inseamna ca vrea sa ne elimine pe toti teansportatorii de pe piata lor ,ei au pauze lungi,au multe facilitati fata de cei din est si nu doresc sa ne aliniem,daca dispar firmele din est se prabuseste economia lor ,au doar drepturi si nu se munceste nimic ,niste gunoaie

  25. Foarte interesant acordul pentru rachete si elicoptere. Ma intreb ce interes va avea Bell sa produca ceva elicopter in Romania . Presupun ca ramane doar varianta elicopter de atac dar pentru 20 – 30 de bucati, greu de crezut ca se vor inghesui sa le asambleze in RO.
    Legat de discursul cu transportatorii :
    La italieni , francezi , spanioli , o gramada de firme indigene au concediat soferii lor si angajat altii din est. Pentru a avea cheltuieli mai mici , smecheria e sa faci contract cu o firma din Ro, Bulgaria care inchiriaza soferii. Asa plata e la salariu romanesc ( ca firma mama e romanca) si soferul lucra ca nebunul sa faca un leu in plus.( e platit la km.) Nu putine cazuri de romani adormiti la volan cu 16 ore de condus nonstop.Problema e reala .

    • Probabil vor fi 36-48 + minim o optiune pentru alte 12 + posibilitati export + posibil o duzina de UH-1Y Venom, daca fortele terestre vor fi interesate… Cel putin asa mi s-ar parea logic. Iar ar putea fi pe langa necesarul ala de 50+ multirol…

      Apoi daca vor sa adauge si S-71 in ecuatie, alaturi de H215, treaba se cam complica 🙂
      Interesant ca nu se aude nimic de un elicopter compact, care sa inlocuiasca IAR-316… alea ar fi cel mai usor si mai ieftin de inlocuit si ai putea avea si volum mai mare, care sa faca interesanta productia aici.

    • oamenii lucreaza pt salariu minim de 300 de euro +o diurna care ajunge p la 50 de euro p zi!romanu munceste si e foarte multumit de cei aproape 2000 de euro p luna care se strang.Problema nu este numai la transporturile rutiere de marfuri! In acest moment,exista planuri atat in Germania cat si in Franta care sa restranga anvergura firmelor de transport aerian din europa de est! Vezi Blue air si wizz air.! Wizz air ul este practic principala compnie care a pus cruce Germanwings ului!…Problema este ca Franta si Germania nu mai reusesc sa faca fata competitiei firmelor romanesti si poloneze din multe alte domenii! Inclusiv alimentar!..„pai se poate,sa intre jegosii aia de romani tigani si polonezi betivi peste nobilii nostri intreprinzatori!?„- ia hai sa-i f..em o tzara pe sclavii astia…Noi suntem Europa!„-cam asta i modu de gandire si actiune la Berlin si Paris!

  26. Mihu,in vestul tarii firmele ofera de la 60 euro in sus ,in restul tarii e pe la 50 maxim,deci cu salariul minim se ajunge la peste 2000,sunt care ofera si 2600 euro,oricum e criza de soferi prof ,plin de anunturi angajam.Uita te in tara sa vezi ca polonezii be fac noua teansportul intern si slovacii,in tara e criza de transportatori romani .Sa ne scuze ca am intrat off topic !

    • @ronin.pai cam asta am spus si eu!romanii fac transportu n vest,se mai schimba cu polonezii..e adevarat ca de ceva ani s-a format un fel de omerta intre romani si polonezi in domeniul transporturilor dar… totul se face cu respectarea directivei UE 1071/2009.!

  27. Acum poate sunt eu prea cinic, dar toata treaba asta pare doar un mare fas mediatic. Din categoria „planuim sa pregtim posibilitatea unei sperante”. Concret nici o institutie din Romania nu a semnat inca un contract ferm de achizitie elicoptere H215. La fel si cu memorandumul pt rachete, nimic concret: model, cantitate, pret, orizont de timp. Deci vorbe.

  28. Fiindcà ati început cu subiectul „muncitorilor detașați” (nu știu de ce spuneți „atașați”)
    Cuvântarea lui Macron nu este neapărat îndreptată spre transportori sau țările din est.
    În Franța sunt 300.000 de muncitori detașați, jumătate (în părți aproape egale), constituită de polonezi, spanioli și portughezi. Iar 50% din activitate se desfâșoară în construcții.

    Oricum este mai ales pentru uz intern. Șomajul nu scade în Franța, așa arată că face ceva, măcar din gură.
    Uf, am pus tastatura virtuală româneascâ, tare încet scriu !

    • @Mircea

      ce face jegu de Macron e populism ieftin,incercand sa le arate francezilor ca uite,le apara el drepturile si locurile de munca in fata jegosilor de est europeni….adica,la naiba cu legislatia UE,o modificam dupa cum ne pica noua bine, noi hotaram ce e concurenta loiala si ce nu e..ca d aia ne cheama Franta!in plus le mai vindem cateva elicoptere si rachete,luandu le banutu…vedeti ce baiat bun e Macron?..d aia m ati votat„…mai da l bah n pm de salcon…..

  29. Deci cineva ma bate la cap spunand ca s-a semnat ceva de fata cu presedintele. S-a semnat sau nu?

  30. Ce febra i a cuprins incat au inceput sa faca contracte acorduri etc pt armata.cumpara de toate de la toti… parca ar fi ghiveci indian.
    Ca i din cauza mujicilor se stie dar sper sa nu fie ceasul 12 fix ?

  31. http://economie.hotnews.ro/stiri-companii-21968879-airbus-incepe-piarda-rabdarea-spune-productia-elicoptere-ghimbav-nu-poate-incepe-fara-comanda-minim-16-elicoptere-daca-romania-nu-cumpara-aparatele-produse-local-alte-tari-vor-avea-indoiei-nu-vor-moti.htm
    Acum incep problemele. Cum impaci capra cu varza tovarasi PSD ?
    Nu cred ca sint bani si pentru elicoptere franceze si pentru americane , rachete si corvete. Cineva va pierde fata si oricare credibilitate internationala.

    • Pai francezii sa ramana capra si mai vedem noi dup’aia.
      Ce mare cacat de investitie au facut? Au ridicat o hala?
      Elicopterele lor le vad bune pentru MAI.
      Nu pentru armata pentru ca sunt cumplit de zgomotoase.

      • Atentie, Mistralele sunt foarte zgomotoase la lansare (140 dB !!!) Nu-s pentru armatà 🙂

        • Ei hai, ca doar n-or fi pentru uz civil. Sa nu fim mai catolici decat papa, mistral 3, mai ales fabricat in Romania, ar fi ceva foarte bun pentru armata noastra. Macar sa faca ceva.

        • Inseamna ca nu poti sa inflitrezi trupe la obiectiv nici cu Mistralu’, cum nu poti nici cu H215 😉

        • Lol. La Mistral e ok 140db ca oricum nu te aude ghinionistu cu elicoperu / drona / avionul. Important e sa nu scoata fun, ca ala te demasca. Si oricum Mistral e lansata in din teritoriul tau.

          Elicopterul iti doresti sa zboare si in spatiu inamic / proximitatea lui. Zgomot inseamna avertizare inamic sa aiba timp sa scoata Strella din tomberon.

          • de cand auzi elicopterul pana ajunge la tine sunt cam 30-40s in functie de relief

            • 30-40 secunde, daca ai lansatorul cu tine este o vesnicie. Chiar ai timp sa-ti termini tzigarea.

              E ok, nu sustin ca BlackHawk e la 0, nici macar ca zgomotul ar trebui sa fie principalul criteriu de selectie. Incercam sa ii atrag atentia lui MirceaS ca ironia lui e in aer. La elicopere chiar conteaza zgomotul, spre deosebire de Mistral.

              Personal, sunt mai deranjat de faptul ca H215 e promovat ca elicopter produs in Romania, ceea ce citind un pic pe subiect constat ca este fals. Este ASAMBLAT in Romania (anumite subansamble voi fi produse aici in viitor daca se indeplinesc niste conditii mai mult sau mai putin realiste. Asa poate fi „produs” si BlackHawk aici daca se semneaza contractul…

  32. Sincer…nimic nu-i cert. Nu exista contracte ferme,colaborari si bune intentii doar. Am vazut declaratii sterile,nimic voncrey! Bun,elicoptere cand?Bun,rachete vor fi dar frantuzul ala de la EADS spera intr-un contract…la anul. Spera! Asta da de gandit,ai nostri nu par sa se fi angajat ferm la ceva?

  33. Bravo eroule ,ai heit cazanele francezilor

  34. ma lasa rece macrou si geriatrica lui,nu cred o secunda ca vad in noi un partener…tot „sil vu ple misiu” ramanem pentru franta.

  35. George, eu am fàcut ceva sàpàturi si vàd cà tàri ca Singapore sau Arabia Saudità care nu se joacà de-a apàrarea, au sisteme heteroclite pentru apàrarea lor antiaerianà stratificatà.

    Am avut sansa sà am adineauri un partener de forum militar francez care este în materie càruia i-am scris istoria cu Mistralul si mi-a spus cà ce este important într-un IADS (Integrated Air Defense System) este ca arhitectura materialà si informaticà sà fie prevàzutà de la început pentru tratarea informatiei primite (radar sol sau maritim, radar aerian, chiar si observator uman), si apoi distributia la « actori ».

    Arabia Saudità ; (Shahine+Patriot+I-HAWK+GDF 35+Stinger)

    Singapore : (SA-18+Spyder+RBS-70+ASTER 30) cu schema urmàtoare :

    https://www.mindef.gov.sg/content/imindef/press_room/official_releases/ps/2013/16sep13_ps/16sep13_fs/_jcr_content/imindefPars/image.cuimg.600.424.png/1379323468647.png

    A propos de Singapore, ei au 4 Gulfstream G-550 modificate de israelieni în AEW&C (IAI EL/W-2085). Ca sà fie cu adevàrat o state of the art, apàrarea noastrà ar trebui musai sà aibà ceva în genul àsta.
    https://en.wikipedia.org/wiki/IAI_EL/W-2085

  36. eu zic ca psd incepe sa foloseasca acest tavalug al inzestrarii strict in interes electoral.tot semneaza si aproba memorandumuri pana in ajun de alegeri ,un tease economic pentru electoratul captiv.

  37. Prea multe vesti bune intr-un timp atat de scurt
    Prevad o catastrofa !!!!

    • Seamana, intr-un fel, cu ’45-’46. Sa speram ca nu trebuie sa asteptam inca 75-80 de ani ajutorul de peste ocean. E singura varianta.

  38. Daca o sa producem Mistral 3 o sa fie o afacere buna pentru Romania si respectiv Electromagnetica. Mistral 3 cred ca poate sa inlocuiasca CA-95, iar cu tehnologia franceza se poate dezvolta CA-94 la un nivel superior.
    Pe naval avem nevoie de vreo 10 H215 si inca vreo de alte 25 la MApN si MAI. Venom ramane pentru fortele terestre impreuna cu Viper.
    Sper sa nu mergem pe MICA, ar fi o greseala, parerea mea. NASAMS 2 fara discutii.
    PS: cum le suna a bani, cum nu mai suntem tigani si chiar suntem buni de Schengen.

  39. Ok, sau adunat prea multe in ultima vreme ca sa se mai realizaze ceva…inteleg ca memorandurile astea sunt tot un fel de Pdf-uri cu avantajul unei ultime actualizari…up to date!

    Eu tot sper ca acest joc este un fel de tactica pentru a obtine conditii ceva mai bune ca offset…

  40. Dronele sunt din ce in ce mai mici, cu raza de actiune mai mare, mai performante.. viitorul razboiului modern. Cu ce le vom da jos? Cu mistral, cu stinger? De ce mistral e mai grea si are raza de actiune si capul de lupta aproape la fel ca stinger? Poate un cap de cautare mai performant sau contramasuri mai bune? Multumesc.

  41. Sunt curios daca vreunul dintre ai nostri a pomenit de Brimstone cand au negociat acordul MBDA-Elmexc.
    Mistralul e o scula excelenta pentru fortele navale dar ar trebui sa discutam si despre Brimstone.

  42. Ce zic astia aici?

    https://www.bugetul.ro/dezvaluire-incendiara-cand-vor-fi-gata-primele-rachete-sol-aer-romanesti/

    Pe langa aerul usor retardat al articolului si faptul ca au scris cu K in loc de C, o fi adevarat?

    „Memorandumul semnat joi vizează producţia de rachete cu rază scurtă şi foarte scurtă de acţiune. Din gama vshodar/shorad sunt vizate rachetele Mistral şi VL MIKA, dar şi rachete destinate corvetelor care apără coasta.”

  43. Si inca un articol interesant, desi plin de erori si asta:

    http://www.qmagazine.ro/speranta-frantei-este-ca-romania-sa-uite-de-sua_347601.html

    „Memorandum semnat cu MBDA, se pare pentru o viitoare colaborare pe sisteme de apărare anteiaeriană cu baza la sol, este o mare surpriză pentru militari și pare a fi o decizie politică.”

    In schimb imi place mult asta: „Diversitatea nu este un lucru deranjant când vorbim de cultură sau agricultură, dar este periculoasă atunci când vorbim de sisteme de armament”.

    • cum sa uitam de SUA, ca trupele lor sunt alaturi de noi in Romania, de ani buni?! Unde sunt trupele franceze?

      • Asta vrea de fapt sa insinueze si autorul articolului … ce mi-a sarit mie insa in ochi e ca semnarea memorandumului cu MBDA a fost o surpriza pentru unii (a se citi Cotroceni si armata), cred ca Fifor a vrut sa se bata un pic cu caramida in piept ca si el aduce investitori fara sa stie probabil ca jocurile sunt deja facute …

    • Nu e nici un ghiveci. VLS Mică cu raza 20km este un sistem SHORAD( raza scurta),Mistral cu raza 6km este VSHORAD (raza foarte scurta) și, fiind standard NATO, pot lucra în tandemn cu HAWK (raza medie-40km) și PATRIOT (raza lunga -100+ km).Sunt perfect compatibile, asa ca,aceste îngrijorări nu-și au rostul .

      • Si tu crezi ca noi vorbim pe aici sa ne aflam in treaba, nu? Adica n-am aflat pana acum ca VL MICA ar fi pe SHORAD? Iarasi esti aproape sigur ca VL MICA si Patriot folosesc acelasi protocol de comunicatie, nu? Adica terminalele MIDS din Patriot pot trimite date rapid catre o baterie MICA VL, nu? Imi pare rau dar prefer oricand NASAMS 2 integrat cu Patriot (Raytheon e producatorul ambelor sisteme) intrucat sunt convins ca vor putea sa comunice eficient fara sa mai bag bani in interfete … Da inca o data e posibil sa fii tu mai bine informat si sa stii mai multe. Daca in schimb doar iti dai cu parerea specifica te rog asta sa nu existe dubii ref la nivelul de asertivitate, eu am specificat clar ca la mine e vorba doar de preferinte personale.

  44. Rog cineva care cunoaste sa-mi raspunda la intrebare..

  45. Astia la TVR azi dimineata la stiri ziceau ca frantuzoii s-ar baga la modernizarea fregatelor . Ori tantii aia nu stia ce spune pe acolo ori au astai au pornit si ei o ofensiva pe model american . Poate s-au gandit ai nostrii la corvetele francezilor si astia au sarit la cap si cu modernizarea fregatelor sa apuce contractu….

  46. Pai treaba cu rachetele e serioasa sau tot vorbe, ca nu s-a vorbit prea concret de contracte, ci mai mult de ‘posibil pe viitor’!?!

    Cam asa sunau vestile ieri pe la tv!

  47. Mistral este o racheta interesanta si necesara putand fi utilizata pe diferite masini, tunulete si in apararea unor puncte fixe. Chiar aveam nevoie de masini care sa asigure apararea unei coloane care se deplaseaza.

    Ceva in genul (realizata ca urmare a experintei din Siria):
    Russian company unveiled new SAMUM self-propelled anti-aircraft gun
    http://defence-blog.com/army/russian-company-unveiled-new-samum-self-propelled-anti-aircraft-gun.html
    La care mai adaugi Mistral/MANPAD. Eventual se poate merge pe un sasiu de la Roman (chiar un 26.410 DFAEG (6×6) sa ai aceeasi mentenata cu lansatorul de rachete) cu un tun de 30mm (pus pe un suport suprainaltat astfel incat sa aibe camp de tragere 360 grade) si Mistral.

    In functie de ce/cat vom produce si ce obtinem poate fi ceva foarte util (sa imbunatim si CA-urile).

    • Deci nu inteleg ce speri sa dai jos cu mistralu’. Afara de cazul ca pierdem razboiul si facem lupta de gherila.. dar e cam penibil sa ne echipam pentru pierderea razboiului, nu?

      Si cam ce experienta din Siria i-a condus pe rusi la SAMUM ? Spera sa dea jos Tomahawku’ cu un ZSU-23 mai mic? Sau F-35-ul?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *