Romania Military

Pe 20 august 1968, primul automobil românesc ieşea pe porţile uzinei de la Colibaşi

Preluare Tvr.ro

Fabricarea Daciei 1100 a început pe 11 mai 1968 şi a fost produsă timp de trei ani, ultimii doi, în paralel cu alt model, Dacia 1300. Berlina cu tracţiune şi motor pe spate era asamblată la Piteşti, iar piesele erau furnizate de Renault. – See more at: http://stiri.tvr.ro/pe-20-august-1968-primul-automobil-romanesc-iesea-pe-portile-uzinei-de-la-colibasi_48991.html#sthash.hVOMyGPm.dpuf

Fabricarea Daciei 1100 a început pe 11 mai 1968 şi a fost produsă timp de trei ani, ultimii doi, în paralel cu alt model, Dacia 1300. Berlina cu tracţiune şi motor pe spate era asamblată la Piteşti, iar piesele erau furnizate de Renault.

În 1966 Guvernul României a lansat o licitaţie pentru producţia unor autoturisme cu capacitatea cilindreică cuprinsă între 1000 şi 1300 cmc, unde s-au prezentat mai multe mărci – Fiat, Renault, Alfa Romeo, Peugeot şi Austin. Din motive economice, a câştigat Renault şi anume Renault 8, adică viitoarea Dacia 1100.

Pentru fabricarea unui autoturism era, desigur, nevoie de o fabrică şi aceasta a fost construită, într-un an şi şase luni, la Piteşti.

Primul exemplar Dacia 1100 a ieşit pe porţile fabricii pe 20 august 1968, aflat astăzi în posesia Automobil Clubului Român (ACR).

În următorii trei ani au fost produse 37.546 de maşini, cu preţul de  55.000 de lei. În aceeaşi perioadă, Uzina de Automobile a produs şi 100 de modele Dacia 1100S, jumătate destinate competiţiilor sportive şi 50 inspectoratelor judeţene de miliţie din ţară.

Producerea automobilului consta în asamblarea şi vopsirea caroseriei aduse din Franţa, montarea pieselor franţuzeşti şi testarea lor la ieşire.

Sursa video Canal Youtube Arhiva TVR

Autor: Magda Manea

 

Precizare RomaniaMilitary:

In perioada interbelica a existat o uzina Ford in Romania, la Floreasca, incepand cu 1936, insa capacitatea era mica, avand 120 de angajati. A fost nationalizata in 1948. Mai multe detalii aici.

Exit mobile version