Romania Military

Ping-Pong cu șantierul naval Mangalia

Una caldă și una rece:

1-Pierderi şi datorii de peste 1 miliard de euro
LOVITURĂ TERIBILĂ pentru mii de oameni! Statul coreean, acţionarul majoritar DMHI, cere lichidarea şantierului. Ce va face statul român?

Daewoo Shipbuilding & Marine Engineering (DSME) trebuie să lichideze şantierul din Mangalia şi o companie eoliană din SUA, din cauza pierderilor foarte mari ale grupului coreean, de peste 2,5 miliarde de dolari, anunţă site-ul Korea IT Times, citat de media românească. Informaţia nu este una nouă, chiar dacă impactul emoţional este unul major, cel puţin pentru Mangalia, oraş care depinde din punct de vedere economic de şantier. DSME, unul din cei mai mari constructori navali din lume, traversează o criză majoră de mai mulţi ani de zile şi doar infuziile repetate de capital ale statului coreean au salvat compania de la faliment. În acest moment, acţionarul majoritar al DSME şi, implicit, al şantierului din Mangalia, este chiar statul coreean, prin Korea Development Bank (KDB). Situaţie inedită, în condiţiile în care celălalt acţionar semnificativ al DMHI, cu 49%, este statul român. Cu alte cuvinte, soarta colosului din sudul Constanţei depinde acum de guvernele a două ţări.

Guvernanţii noştri ies o dată la câţiva ani să spună cât de important este DMHI pentru România, dar nu există nici un semn că ar fi contat vreodată în managementul companiei din care deţin totuşi 49%, procent administrat prin Şantierul Naval 2 Mai SA din Mangalia. Singurele incursiuni în afacerile DMHI sunt, în ultimii ani, cele ale procurorilor, care descoperă cu regularitate fraude de milioane de euro, banii şantierului, ai statului român, dar şi ai statului coreean, furaţi de afacerişti stabiliţi în Mangalia şi care căpuşează şantierul prin sute de firme. DMHI a raportat pentru anul 2014 pierderi şi datorii colosale, pe bună dreptate dătătoare de fiori coreenilor. Şantierul a raportat o cifră de afaceri de 914.020.085 lei şi pierderi de 706.069.648 lei (160 milioane euro), cu 2.574 de angajaţi, precum şi datorii de 4.298.970.786 lei, echivalentul a circa 980 milioane de euro.

Cristian Anton – ReplicaOnLine (articolul integral)

2-Angajaţii DMHI pot răsufla uşuraţi? Conducerea Daewoo-Mangalia Heavy Industries S.A. susține că firma va funcționa în continuare.

Reprezentanții SC Daewoo Mangalia Heavy Industries S.A. (DMHI) au dat publicității un comunicat de presă în care arată faptul că, deși au fost anticipate anumite pierderi din cauza scumpirii materialelor de construcții, acestea nu vor avea un impact major asupra companiei, prin urmare activitatea DMHI nu va fi afectată:

„Daewoo-Mangalia Heavy Industries S.A. precizează că singură poziţie oficială a acţionarului principal – Daewoo Shipbuilding & Marine Engineering Co. Ltd.(DSME) este documentul anexat, pe care vi-l transmitem atât în varianta oficială semnată de către Preşedintele şi CEO-ul DSME, cât şi traducerea în limba română. Aşa cum se poate observă, în textul documentului emis de către DSME se citează şi poziţia oficială a Korea Development Bank (KDB) cu privire la situaţia actuală a DSME.

Pentru a evita orice fel de confuzii sau publicarea unor aspecte neconforme cu realitatea, rugăm mass-media ca, înainte de a da publicităţii articole cu referire la aspectele de mai sus, să ia notă de prezentul Comunicat de Presă, inclusiv documentul oficial anexat.”

MangaliaNews

Exit mobile version