Si terminam anul cu o veste buna

ord_aim-120_amraam_cutaway_lg

Romania isi modernizeaza rachetele aer-aer AIM-120 AMRAAM, inainte de a le primi. Daca cuplam aceasta stire cu achizitia celor 12 AIM 9X BlockII, incepem sa semanam, macar la nivel de intentie, a forta aeriana credibila.

Direct in „americana”:

„Raytheon Co., Tucson, Arizona, has been awarded an $8,604,775 cost-plus-incentive-fee modification (P00003) to previously awarded contract FA8675-16-C-0044 for missile support. Contractor will provide additional required application-specific-integrated-circuit (ASIC) work in support of the Advanced Medium-Range Air-to-Air Missile Form, Fit, Function, Refresh Phase 4a. Work will be performed at Tucson, Arizona, and is expected to be complete by June 30, 2017. Fiscal 2016 Air Force and Navy production funds in the amount of $5,822,851 are being obligated at the time of award. This contract involves foreign military sales to Norway, Turkey, Japan, Romania and Australia. Air Force Life Cycle Management Center, Eglin Air Force Base, Florida, is the contracting activity.”

In esenta asta inseamna actualizarea rachetelor AMRAAM achizitionate de Romania din stocurile USAF la un standard similar cu AIM-120D, dar fara raza de actiune a unui AIM-120D: two-way data link, actualizarea sistemului de navigatie cu unul bazat pe “GPS-enhanced intertial measuring unit”, imbunatatirea “flight envelope” si imbunatatirea capabilitatii HOBS – High-Angle Off-Boresight.

GeorgeGMT via Alex

35 de comentarii:

  1. Macar atat, daca TBT-ul si corvetele au ramas in pom. Pacat…

  2. Ce stoc de rachete avem?
    De asemenea, as fi preferat IRIS-T, macar fiindca il foloseam si pe avioane si la SIRET. Dar, deh…

  3. Deci incheiem anul…Fara nimic despre TBT, corvete, etc, nimic concret. Macar contractul pentru TBT sa-l fi facut si tot ar fi fost ceva.

  4. „dar fara raza de actiune a unui AIM-120D”, de ce limitarea asta?
    Cu Crimeea lg noi chiar e nevoie de raza de actiune marita

    • AIM-120C-5: >105 km (>57 nmi)[5] (Wikipedia)
    • AIM-120D (C-8): >160 km (>97 nmi)[6] (Wikipedia)

    • In momentul de fata, parca doar australienii au comandat AIM-120D. Ale noastre vor fi AIM-120C-7, si avand in vedere ca radarele de pe F-urile noastre au o raza de detectie de aproximativ 115 km cred ca AIM-120C-7 sunt ok.

  5. Rogozin e în spațiul nostru aerian în acest moment. Din cauza ceții nu a putut ateriza la Chișinău ca să se pupe cu Dodon. Se pare că va ateriza la Budapesta, ce surpriză. Oare s-au ridicat F-urile, că el are interdicție în spațiul aerian al UE?

  6. in cat timp ajunge urmatoarea escadrila?

  7. Rogozin nu e individul ăla care a afirmat ca data viitoare zboară peste România cu Tupolev ?

  8. Am modernizat fregatele si anu asta .

  9. Si terminam anul cu o veste buna : Ion Iliescu acuzat de crime împotriva umanității

    • Fumigena = scandal lansat pentru acoperirea unui subiect de la care se doreste distragerea atentiei. Sunt convins sa au inceput urmarirea penala dar … praf in ochi.

      Dupa 25 de ani ce mai poti sa mai afli nou ? Stim ca nu a fost revolutie, stim cine a tras. Aceleasi povesti reincalzite de aceeasi actori la TV. Orice dovezi au fost distruse demult …

      Pe cine sa mai pedepsesti ? Pe agentul GRU numit Iliescu ? Nu ca nu ar merita plutonul de executie, dar … TREZIREA !!! SUNTEM CONDUSI TOT DE FSN !!! Pricepi ? rebotezat PDSR si apoi PSD dar linia de conducere e cea lasata de Iliescu. Chiar presupunad ca Iliescu o sa faca 3 zile de puscarie TOT NU VA INSEMNA NIMIC. Va fi doar un pion (nu mai valoreaza nimic) sacrificat pentru a salva aparentele. idem pensionarii Magureanu, Iliescu, Roman. Retrasi din politica, sacrificabili…

      PS: Sa nu fiu inteles gresit. Da, trebuiesc judecati si rapid cat mai sunt in viata, ca puscariabili nu prea mai sunt. Iliescu e posibil sa fie (avand in vedere varsta) primul condamnat pentru crime impotriva umanitatii cu suspendare. Ha ha ha. (ras trist) insa ar trebui nu nu ne amagim cu o condamnare a lui ILiescu, ar trebui sa ne preocupe cartitele mai tinere implantate de el care ne conduc astazi …

      • Nu ai cum sa dezlegi nodul gordian al politicii actuale daca nu pornesti de la radacinile ei. E un pas bun. Si, oricum, bag pariu ca Ilici nu se astepta sa fie sacrificat. Vreau sa ii vad fata 🙂 .

      • Sincer, nici pe mine nu mă coafează prea mult dacă face sau nu Iliescu pușcărie(deși merită, chiar și așa bătrân cum e), cel mai important este să se scrie istoria cum trebuie și de aceea trebuie acest proces !

    • O sa se forteze introducerea Advanced Super Hornet in productie si odata cu el o sa se dezvolte si F 16 V 2 sau cum s-o numi varianta cu divert-less supersonic inlet si F 35 pana la urma o sa fie folosit doar ca varf de lance in atacul tintelor terestre si ca lunetist BVR urmand ca rolul de a se bate cu tintele aeriene sa ii revena generatiei 4++ , 4.5++ care sunt mult mai manevrabile decat pasaroiul Lockheed in acest moment.

  10. PRoblema la F-35 e ca politicienii de peste ocean si nu doar i-au lasat pe aia de la LM sa faca ce vor ei, cum vor ei, cand vor ei. Un exemplu perfect ar fi anularea competitiei pentru al doilea motor pentru F-35 al de la RR parca.(nus sigur daca era de la ei).
    Au dorit totul sa fie facut de ei si cu cine vor ei (LM). Numai ca odata cu acest aspect s-au lovit si de limitele tehnologice plus ca pretul pe buna dreptate il fac cum vor ei. Nu le convine altor state ori guvernului american actual?

    Si ce daca? Ce o sa faca o sa anuleze contractul? Si ce daca?! Astia oricum deja au cateva sute da pasaroaie pe pista in diverse stadii de dezvoltare gata platite de catre guvern. Plus mentenanta asigurata prin diverse contracte.

    LM stie ca a prin cam pe toata lumea ce se baza pe acest pasaroi si mega program de oua si face ce vrea. Orice anulare si reluare a competiei duce la intarzieri de intrare in dotare a unor eventuale noi aprate de cel putin 10 ani.

    Plus alti bani alta mancare de peste. Apoi la urmatoarea competiei nu ii opreste nimeni sa participe iara cu loby puternic in favoarea lor. Sa nu uitam de flota actuala de aparate care tine tot de LM de la elicoptere pana la avioane.

    Efectiv mai bine de jumate din dotarea militara a tarilor NATO si nu doar depinde in mod explusiv de LM&Co.

    Asa ca mulg vaca cat de mult se poate. Deja (desi nu oficial, asta nu o sa vedeti) sunt multi parteneri care isi cam musca mainile ca au facut prostia si au ales sa depinde de un singur tip de aparat si un singur producator.

    Costurile cu intretinerea flotelor de F-16 care trebuiau sa iasa din uz a crescut destul de mult (oare cine ia caimacul la treaba asta aaaa?) iar daca F-35 se dovedeste a fi intadevar un avion de ziua a 2-a , ceea ce pare a fi din ce in ce mai adevarat dupa ultimele zvonuri, atunci sa vezi tu disperare ori si mai bine…amagire…..!

    Deocamdata F-35 in tacticile de razboi si altele de pe net (google) este vazut ca fiind trimis in lupta escortat de catre mult mai manevrabilele EF,Rafalle si ce o mai fi pe acolo. Astea nus atat de sensibile incat daca ALIS nu merga sa se conecteze la retea avionu nu mai poate sa zboare.

    Cei mai destepti au fost in opinia mea Italienii si Englezii care au ales nu doar sa mentina flota de EF ci sa isi continue pana la capat (oarecum) cumpararea de pasaroaie bimotoare.

    Cred ca englezii au la momentul actual cel mai avansat model de EF urmat de Italieni. Oricum englezii vor F-35 ca inlocuitor de Harrier si in nici un caz ca si inlocuitor in viitorul apropriat al lui EF. Iar stealth-ul lui F35…nush de ce dar englezii desi joaca in hora parca nu prea rad.

    Stiu ei ceva probabil de nu sunt prea ingrijorati de treaba cu asa zisul stealth al lui F-35 ori posibilul stealth al rusilor ori chinezilor.

    Paremi-se ca ultimele sageti dezvoltate de ei pe treaba asta sunt special concepute sa dea de pamant cu avione stealth.

    • „Numai ca odata cu acest aspect s-au lovit si de limitele tehnologice plus ca pretul pe buna dreptate il fac cum vor ei.”
      Aștept detalii despre „limitele tehnologice”
      F-35 e mai ieftin și are un cost se zbor și întreținere mai mic decât Ef și Rafale.

      „daca F-35 se dovedeste a fi intadevar un avion de ziua a 2-a , ceea ce pare a fi din ce in ce mai adevarat dupa ultimele zvonuri”
      Zvonuri există de când a început proiectul și majoritatea sunt propagandă rusească.

      „Deocamdata F-35 in tacticile de razboi si altele de pe net (google) este vazut ca fiind trimis in lupta escortat de catre mult mai manevrabilele EF,Rafalle si ce o mai fi pe acolo”
      F-35 n-are nevoie de escorte, habar nu am de unde ți-a venit asta. Eu știam că F-22 trebuie însoțit de alte avioane gen F-35 ca să poată ataca ținte terestre.

      „Cred ca englezii au la momentul actual cel mai avansat model de EF urmat de Italieni”
      Și UK și Italia și Germania și Spania și UAE și Qatar au Eurofighter Typhoon Tranche 3A (cel mai avansat model).

      „englezii vor F-35 ca inlocuitor de Harrier”
      Panavia Tornado va fi retras în 2019 și înlocuit cu F-35A și Ef, iar Harrier va fi înlocuit cu F-35B (varianta cu decolare și aterizare verticală).

      • F35 are costul mai mic datorita faptului ca e single engine si. Ori daca vrei sa faci un cost corect atunci iei in considerare si echipamentele speciale ce trebuiesc cumparate pentru intretinere. Se stie de mult ca acel cost de intretinere nu include toate dracoveniile. LA EF si Rf e bimotor iar costul mare include cam tot din ce stiu eu.

        Asta cu avion de ziua a doua poate e trasa de par dar (desi nu reusesc sa gasesc analiza acum) am citit si nu de pe vreun site rusesc unde spuneau destul de clar ca F35 are nevoie de escorta in special din partea F18Growler si F-15 in cazul US.

        F-22 NU are nevoie de escorta. Diferenta e ca F22 NU poate ataca terestru. Este facut sa fie Interceptor stealth si nu ultirol.

        Englezii au cel ai avansat pasaroi la standard T3+ citisei pe alt blog despre standardul englezesc care e ceva ai avansat.

        Cat despre inlocuit:

        The Typhoon replaced the RAF’s Tornado F3 (fighter) and Jaguar (ground attack) forces. They will equip five front-line squadrons, one front-line flight and one reserve squadrons, the Operational Conversion Unit (OCU).

        Personal sper ca F35 sa fie tot ce incearca sa ne convinga US ca e. Dar acu e ca departe de ce tre sa fie. mult prea departe iar asta dea costa bani bani si iar bani.

        US dea se asteasta un gap in inzestrare din cauza intarzierilor uriase.

        Cat despre tech daca tu crezi ca Lm sunt singurii care au tehnologie avansata inclusiv stealth te inseli grav.

        Partea ce nu o pricep e ca iepurenii desi se bat cu pumnu in piept ca vor sa fie mai independenti de furnizorul american nu au facut nimic sa corecteze trend-ul.

        Defapt prograul EF are costurile ce le are si deficientele cele are in principal din cauza……Germaniei. Daca te uiti pe istoricul de program o sa vezi ca nemtii au fost cel mai mare factor de intarziere si cost increase. Daca nemtii se tineau de cuvant avionu ar fi intrat in productie cu cel putin 5 ani mai devreme si un cost mai mic garantat.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *